Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Sleep piraten

Sleep piraten 31 dec 2019 21:58 #1113970

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2657
Dat hangt dus helemaal van de plek af. Op Urk 100% 24/7, Huizen normaal gesproken ook. Edam zomer 24/7 in de wintermaanden minder, Stavoren alleen overdag en in de winter thuis bij de kachel...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 31 dec 2019 22:10 #1113972

Aah, de berger zelf.......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 31 dec 2019 22:11 #1113973

:ohmy:
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 31 dec 2019 22:19 #1113975

Rikken schreef :
Wat je punt betreft, wat lijkt jou een redelijk tarief voor een boot met twee man bemanning die 24/7 standby ligt, binnen een kwartier bij je is en je dan zonder schade van je "probleem" verlost?

Hierover is al het nodige gedebatteerd in een ander draadje. wellicht kan TS daar nog wat uit halen.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 31 dec 2019 22:25 #1113977

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2657
simonpolak schreef :
Aah, de berger zelf.......
Nee hoor, heb een loonbedrijfje in de Noordoostpolder. Maar heb binnen het gezin een RWS'er.. dan krijg je het een en ander mee.
Maar je aannames en toon bevallen me niet echt.. veel succes met je heksenjacht dan maar, ik trek me terug.
Laatst bewerkt: 31 dec 2019 22:26 door Rikken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 09:13 #1114018

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5220
Rikken schreef :
Wat je punt betreft, wat lijkt jou een redelijk tarief voor een boot met twee man bemanning die 24/7 standby ligt, binnen een kwartier bij je is en je dan zonder schade van je "probleem" verlost?
Voor niet urgente sleep werkzaamheden lijkt het 24/7 standby liggen onnodig.
Als er dan een sleepklusje komt en die wordt 'toevallig' gedaan door een boot die 24/7 standby ligt, is het naar mijn mening niet reëel om de standby kosten hiervoor in rekening te brengen.

Dat zou net zoiets zijn als een cv monteur die je ketel komt schoonmaken hetzelfde tarief rekent als de monteur van de 24/7 storingsdienst.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Laatst bewerkt: 01 jan 2020 09:14 door PvO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 09:23 #1114021

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16851
Dat zou net zoiets zijn als een cv monteur die je ketel komt schoonmaken hetzelfde tarief rekent als de monteur van de 24/7 storingsdienst.
Èn je daarbij niet verteld dat er maar een draadje loszat maar driekwart ketel vervangt tegen dat 24/7 tarief.
Zolang die gasten niet leren om met open vizier te helpen blijven het piraten en dan zeg ik het netjes.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 09:41 #1114027

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6247
Liggen ze echt 24/7 stand by, of hebben ze 24/7 pieperdienst?
En hebben ze net als de knrm bemanning er ook een normale baan bij?
Ik kan me niet indenken dat bergers 24/7 in het boothuis zitten
Maar dit terzijde

Een jaar of wat gelden lagen we een nachtje voor anker in de ven
(kijk uit voor de onder water dammetjes)
Daar lag een knrm look alike rib naast hun "moederschip" een wrakkig stalen motorkruisertje
Rond het avondeten gingen ze naar huis
De volgende dag na de ochtendkofie kwamen ze weer terug
Hoezo 24/7?
In de uren dat er weinig te beleven is mag de club van wnw het opknappen
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 11:19 #1114051

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15010
Rikken schreef :
Dat hangt dus helemaal van de plek af. Op Urk 100% 24/7, Huizen normaal gesproken ook. Edam zomer 24/7 in de wintermaanden minder, Stavoren alleen overdag en in de winter thuis bij de kachel...

Gewoon een convenant met het KWC afsluiten dan ben je van het gezeur af. Zolang je niet aan de verplichtingen die bij zo'n convenant horen kunt voldoen niet doen alsof je een volwaardige reddingsdienst bent.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 17:25 #1114212

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5263
Dit is mijn hele punt en misschien ben ik niet duidelijk. Stel je weet wel wat het gaat kosten en de sleper roept, "het kost 4K". Gaat de op Vrouwenzand vastgelopen "zeiler" dan JA zeggen, of gaat hi op zoek naar goedkopere alternatieven? Vastlopen op Vrouwenzand leidt bij Kracht 2 niet tot onmiddellijk gevaar. Misschien komt de Verhuurder met een rib of een vriendje komt hem uit zijn suffe situatie redden. Maar laat de jongens van de KNRM het serieuze werk doen, dan hoeven ze niet voor elke poep en Duits scheet het water op.
Als de 24/7 monteur bij mij thuis komt, weet ik ook dat dat geld gaat kosten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 17:35 #1114221

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15010
Kock1964 schreef :
Dit is mijn hele punt en misschien ben ik niet duidelijk. Stel je weet wel wat het gaat kosten en de sleper roept, "het kost 4K". Gaat de op Vrouwenzand vastgelopen "zeiler" dan JA zeggen, of gaat hi op zoek naar goedkopere alternatieven? Vastlopen op Vrouwenzand leidt bij Kracht 2 niet tot onmiddellijk gevaar. Misschien komt de Verhuurder met een rib of een vriendje komt hem uit zijn suffe situatie redden. Maar laat de jongens van de KNRM het serieuze werk doen, dan hoeven ze niet voor elke poep en Duits scheet het water op.
Als de 24/7 monteur bij mij thuis komt, weet ik ook dat dat geld gaat kosten.

Dan hebben we binnen een paar jaar geen KNRM meer. Voor het echte redden zijn we dan net als op de Duitse en Franse wateren afhankelijk daarvoor van een overheids SAR dienst.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 17:42 #1114224

Kock1964 schreef :
Dit is mijn hele punt en misschien ben ik niet duidelijk. Stel je weet wel wat het gaat kosten en de sleper roept, "het kost 4K". Gaat de op Vrouwenzand vastgelopen "zeiler" dan JA zeggen, of gaat hi op zoek naar goedkopere alternatieven? Vastlopen op Vrouwenzand leidt bij Kracht 2 niet tot onmiddellijk gevaar. Misschien komt de Verhuurder met een rib of een vriendje komt hem uit zijn suffe situatie redden. Maar laat de jongens van de KNRM het serieuze werk doen, dan hoeven ze niet voor elke poep en Duits scheet het water op.
Als de 24/7 monteur bij mij thuis komt, weet ik ook dat dat geld gaat kosten.

Ben jij verzekerd?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 19:57 #1114254

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
Financiele druk en honger verandert zowel hulpvrager en commerciele dienstverlener.
Als je die factor elimineert wordt het een stuk netter en vriendelijker.

Daarbij komt dat de hulpvrager hulp verwacht en de commerciele dienst verlener diensten verleend. Daar zit een misverstand.

De hulpvrager verzaakt vaak te vragen of er hulp of een dienst geboden wordt.

De commerciele dienst verlener vermeld vaak niet dat het om een dienst gaat ipv. Hulp. Of maakt dat, in eigen belang, niet altijd duidelijk genoeg.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 01 jan 2020 20:03 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 20:10 #1114260

It Paradyske schreef :
Kock1964 schreef :
Dit is mijn hele punt en misschien ben ik niet duidelijk. Stel je weet wel wat het gaat kosten en de sleper roept, "het kost 4K". Gaat de op Vrouwenzand vastgelopen "zeiler" dan JA zeggen, of gaat hi op zoek naar goedkopere alternatieven? Vastlopen op Vrouwenzand leidt bij Kracht 2 niet tot onmiddellijk gevaar. Misschien komt de Verhuurder met een rib of een vriendje komt hem uit zijn suffe situatie redden. Maar laat de jongens van de KNRM het serieuze werk doen, dan hoeven ze niet voor elke poep en Duits scheet het water op.
Als de 24/7 monteur bij mij thuis komt, weet ik ook dat dat geld gaat kosten.

Ben jij verzekerd?

Ik wel, bij een soort onderlinge verzekering.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 20:28 #1114270

  • Zeilvis
  • Zeilvis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1381
Dan hebben we binnen een paar jaar geen KNRM meer. Voor het echte redden zijn we dan net als op de Duitse en Franse wateren afhankelijk daarvoor van een overheids SAR dienst.

Van hun website:
Die Deutsche Gesellschaft zur Rettung Schiffbrüchiger (DGzRS) ist einer der modernsten Seenotrettungsdienste der Welt. Wir finanzieren unsere Arbeit ausschließlich durch Spenden und freiwillige Zuwendungen. Als Seenotretter sind wir auf Nord- und Ostsee bei jedem Wetter rund um die Uhr einsatzbereit – mit einer Flotte von 60 Seenotrettungskreuzern und -booten.

The Société Nationale de Sauvetage en Mer (SNSM) is a French voluntary organisation founded in 1967 by merging the Société Centrale de Sauvetage des Naufragés (founded in 1865) and the Hospitaliers Sauveteurs Bretons (1873). Its task is saving lives at sea around the French coast, including the overseas départments and territories.
Op mijn verzoek is mijn forumnaam veranderd van Zeilzin naar Zeilvis. Hierin zijn zeilen en duiken verbonden. Groeten uit Delfzijl, Evert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 21:20 #1114282

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15010
Zeilzin schreef :
Dan hebben we binnen een paar jaar geen KNRM meer. Voor het echte redden zijn we dan net als op de Duitse en Franse wateren afhankelijk daarvoor van een overheids SAR dienst.

Van hun website:
Die Deutsche Gesellschaft zur Rettung Schiffbrüchiger (DGzRS) ist einer der modernsten Seenotrettungsdienste der Welt. Wir finanzieren unsere Arbeit ausschließlich durch Spenden und freiwillige Zuwendungen. Als Seenotretter sind wir auf Nord- und Ostsee bei jedem Wetter rund um die Uhr einsatzbereit – mit einer Flotte von 60 Seenotrettungskreuzern und -booten.

The Société Nationale de Sauvetage en Mer (SNSM) is a French voluntary organisation founded in 1967 by merging the Société Centrale de Sauvetage des Naufragés (founded in 1865) and the Hospitaliers Sauveteurs Bretons (1873). Its task is saving lives at sea around the French coast, including the overseas départments and territories.

Blijkbaar is het daar prima geregeld en heb ik me vergist. Toch heb ik in beide landen mijn bedenkingen als ik in de problemen kom hoe het zal gaan.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 21:25 #1114284

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3042
Ik meen dat het in Frankrijk zo is dat ze letterlijk alleen het mens redden (ofwel, jij van boord) en dat als je ook iets met je boot wil je dan een commerciele berger / hulpdienst nodig hebt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 21:31 #1114285

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5263
It Paradyske schreef :
It Paradyske schreef :
Kock1964 schreef :
Dit is mijn hele punt en misschien ben ik niet duidelijk. Stel je weet wel wat het gaat kosten en de sleper roept, "het kost 4K". Gaat de op Vrouwenzand vastgelopen "zeiler" dan JA zeggen, of gaat hi op zoek naar goedkopere alternatieven? Vastlopen op Vrouwenzand leidt bij Kracht 2 niet tot onmiddellijk gevaar. Misschien komt de Verhuurder met een rib of een vriendje komt hem uit zijn suffe situatie redden. Maar laat de jongens van de KNRM het serieuze werk doen, dan hoeven ze niet voor elke poep en Duits scheet het water op.
Als de 24/7 monteur bij mij thuis komt, weet ik ook dat dat geld gaat kosten.

Ben jij verzekerd?

Ik wel, bij een soort onderlinge verzekering.

Ik ben verzekerd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 21:32 #1114286

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5263
holrobert schreef :
Ik meen dat het in Frankrijk zo is dat ze letterlijk alleen het mens redden (ofwel, jij van boord) en dat als je ook iets met je boot wil je dan een commerciele berger / hulpdienst nodig hebt.

Klinkt als een goeie oplossing!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 21:39 #1114289

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5220
WADnWIND schreef :
Financiele druk en honger verandert zowel hulpvrager en commerciele dienstverlener.
Als je die factor elimineert wordt het een stuk netter en vriendelijker.

Daarbij komt dat de hulpvrager hulp verwacht en de commerciele dienst verlener diensten verleend. Daar zit een misverstand.

De hulpvrager verzaakt vaak te vragen of er hulp of een dienst geboden wordt.

De commerciele dienst verlener vermeld vaak niet dat het om een dienst gaat ipv. Hulp. Of maakt dat, in eigen belang, niet altijd duidelijk genoeg.
Tenzij door de hulpverlener(commerciële berger) van te voren expliciet kenbaar gemaakt, zou je bij een sleepje toch mogen/kunnen aannemen dat het om 'gratis' hulp gaat die iedere burger geacht wordt te geven?
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Laatst bewerkt: 01 jan 2020 21:39 door PvO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 22:46 #1114307

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
Ik denk dat je 2 zaken moet scheiden:
- Hulp is kostenloos.
- Een dienst is betaald

Vaak is het dus een onduidelijkheid tussen HULPvrager en DIENSTverlener, of wel een klassiek verschil van verwachtingen tussen de opdrachtgever en opdrachtnemer.

Van een commerciële dienstverlener kan (mag) je nu eenmaal niet verwachten dat hij kosteloos hulp verleend.
Daarbij komt nog dat hulpvrager vaak verzuimd om goed op te letten en goed uit te vragen met welke vorm hij nu te maken heeft. Dat kan je de dienstverlener niet kwalijk nemen.

Als de dienstverlener het goed bekend maakt kan de hulpvrager een overwogen keus maken of hj het wel of niet wil.
In 99% van de gevallen is er geen acuut levensgevaar en kan je dus niet vanzelf sprekend aanspraak maken op hulp die elke burger geacht wordt te geven.

In veel gevallen is het; wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Kortom als je met verstopte brandstof filters drijft of door gebrek aan goede navigatie vast zit, kan je niet "zomaar" aanspraak maken op gratis hulp van een dienstverlener.

Dat de KNRM dat doet is erg mild voor velen, maar daar leert de hulpvrager niet per definitie van. Het Duitse model vindt ik beter.Daar beoordelen ze achteraf of het levens bedreigend was, zo niet dan kost het geld.

Neemt niet weg dat het conflict gedrag van commerciële dienstverleners nog erg veel kan verbeteren.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 01 jan 2020 22:51 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 01 jan 2020 23:21 #1114311

Als je de registratie van je boot zo maximaal onleesbaar aanbrengt, dan moet je iets te verbergen hebben. (bron: limadelta.nl)

Laatst bewerkt: 01 jan 2020 23:21 door keeszeiler.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 02 jan 2020 05:34 #1114318

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5263
WADnWIND schreef :
Ik denk dat je 2 zaken moet scheiden:
- Hulp is kostenloos.
- Een dienst is betaald

Vaak is het dus een onduidelijkheid tussen HULPvrager en DIENSTverlener, of wel een klassiek verschil van verwachtingen tussen de opdrachtgever en opdrachtnemer.

Van een commerciële dienstverlener kan (mag) je nu eenmaal niet verwachten dat hij kosteloos hulp verleend.
Daarbij komt nog dat hulpvrager vaak verzuimd om goed op te letten en goed uit te vragen met welke vorm hij nu te maken heeft. Dat kan je de dienstverlener niet kwalijk nemen.

Als de dienstverlener het goed bekend maakt kan de hulpvrager een overwogen keus maken of hj het wel of niet wil.
In 99% van de gevallen is er geen acuut levensgevaar en kan je dus niet vanzelf sprekend aanspraak maken op hulp die elke burger geacht wordt te geven.

In veel gevallen is het; wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Kortom als je met verstopte brandstof filters drijft of door gebrek aan goede navigatie vast zit, kan je niet "zomaar" aanspraak maken op gratis hulp van een dienstverlener.

Dat de KNRM dat doet is erg mild voor velen, maar daar leert de hulpvrager niet per definitie van. Het Duitse model vindt ik beter.Daar beoordelen ze achteraf of het levens bedreigend was, zo niet dan kost het geld.

Neemt niet weg dat het conflict gedrag van commerciële dienstverleners nog erg veel kan verbeteren.

100% eens
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 02 jan 2020 06:31 #1114319

Kock1964 schreef :
It Paradyske schreef :
It Paradyske schreef :
Kock1964 schreef :
Dit is mijn hele punt en misschien ben ik niet duidelijk. Stel je weet wel wat het gaat kosten en de sleper roept, "het kost 4K". Gaat de op Vrouwenzand vastgelopen "zeiler" dan JA zeggen, of gaat hi op zoek naar goedkopere alternatieven? Vastlopen op Vrouwenzand leidt bij Kracht 2 niet tot onmiddellijk gevaar. Misschien komt de Verhuurder met een rib of een vriendje komt hem uit zijn suffe situatie redden. Maar laat de jongens van de KNRM het serieuze werk doen, dan hoeven ze niet voor elke poep en Duits scheet het water op.
Als de 24/7 monteur bij mij thuis komt, weet ik ook dat dat geld gaat kosten.

Ben jij verzekerd?

Ik wel, bij een soort onderlinge verzekering.

Ik ben verzekerd.

Die onderlinge van mij heeft een eigen reddingsdienst 24/7 met overal stations en bemanning.
Dan snap je toch wel dat ik een bevoorrecht man ben, en alleen gebruik wil maken van mijn mijn eigen maatschappij, en niet van een ander.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sleep piraten 02 jan 2020 07:28 #1114328

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16851
Volgens mij is dat ook mijn maatschappij maar die is er naast mijn verzekering :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.186 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl