Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Noodkreet zeilchartervaart

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 14:17 #1167526

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16654
Als een schip met cvo het certificaat helemaal heeft laten lopen, moet je toverkunsten bezitten om het onder dezelfde uitzonderingen weer onder keur te krijgen.
Kortom je mag den terugkomen als nieuwbouw schip met de daarvoor geldende eisen.

Geen pretje, dan wel onmogelijk.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

Echte schippers dragen nooit een rode broek.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 14:17 #1167527

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4773
Alle maatregelen van de overheid zijn er op gericht om uitstoot van arbeid te voorkomen of te verminderen en koopkracht te ondersteunen door loonsubsidies. Ik denk dat de Bruine Vloot weinig werknemers kent die zouden kunnen worden ontslagen. De schippers zullen wel gezien worden als ondernemers met het bijbehorende ondernemersrisico. Subsidies voor behoud en onderhoud van monumenten heb nog niet zien langskomen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 16:35 #1167561

Joop66 schreef :
Ze moeten aan strenge normen voldoen. Het onder houd en de keuringen kosten geld.
Dat valt heel erg mee. De regels waar de bruine vloot aan moet voldoen zijn maar zeer minimaal en in vergelijking met andere beroepsvaart eigenlijk maar een lachertje.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Volgende doel: Deelname aan de Vendee Globe van 2020
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 16:47 #1167563

Erikdejong schreef :
Joop66 schreef :
Ze moeten aan strenge normen voldoen. Het onder houd en de keuringen kosten geld.
Dat valt heel erg mee. De regels waar de bruine vloot aan moet voldoen zijn maar zeer minimaal en in vergelijking met andere beroepsvaart eigenlijk maar een lachertje.

Vergeleken met welke andere beroepsvaart? tanker? beunschip? sleper? watertaxi? cruiseschip?

Noem eens wat eens wat dramatische verschillen....? tov uiteraard
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 16:57 #1167566

Zoek eens op “CVO” en “Klaarblijkelijk gevaar”... Dan zie je dat op bijna elke regel een afwijking toegestaan is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 17:52 #1167587

Jeroen-pion schreef :
Vergeleken met welke andere beroepsvaart? tanker? beunschip? sleper? watertaxi? cruiseschip?
Wat dan ook, alles wat commercieel gebruikt word heeft zwaardere en strengere eisen dan waar de bruine vloot aan te voldoen heeft. Als jij jouw Pion aan de MCA laat voldoen heb je al een packet eisen wat drie keer zo veel omvattend is als waar de bruine vloot mee te maken heeft en dan mag jij absoluut niet over de 12 opstappers heen, de bruine vloot mag er wel 50 of zelfs nog meer.

Neem een klein passagiersscheepje wat nieuwbouw is en op de rijn gaat varen met maximal 35 gasten. Daar komt een berg eisen aan de pas die ongeveer 1500 pagina's omvat tegenover bruine vloot welke met dezelfde hoeveelheid passagiers net aan 20 pagina's te verwerken heeft. Nu zegt het aantal pagina's niet zo heel veel want 1 regeltje kan enorme consequenties hebben terwijl enkele pagina's vol weinig tot geen aanpassingen aan de boot vergen. Maar het moge duidelijk zijn dat de verhouding redelijk ver zoek is.

Feit blijft dat vrijwel alles wat drijft redelijk makkelijk aan de bruinevloot regelgeving kan voldoen. En dat is dan ook mijn grote bezwaar tegen de bruine vloot. Het grote probleem is dat deze oude boten niet aan moderne regels kunnen voldoen zonder er gigantisch veel geld in te steken. Dus om toch aan regels te kunnen voldoen en toch een redelijke kosten/baten verhouden te hebben, hebben ze maar nieuwe regels in het leven geroepen zodat die ksotbare verbouwingen niet nodig zijn. Dat is in mijn optiek een omgekeerde wereld en ik heb daar uit princiepe een groot probleem mee.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Volgende doel: Deelname aan de Vendee Globe van 2020
Laatst bewerkt: 01 juni 2020 17:53 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 17:52 #1167588

Nachtvlinder schreef :
Zoek eens op “CVO” en “Klaarblijkelijk gevaar”... Dan zie je dat op bijna elke regel een afwijking toegestaan is.

Ja binnen mijn werkgebied ken ik ook tig afwijkingen op de regel, ook bijna elke regel, nu leidt dat vaak niet tot onveiligere situaties , en als het dat al wel doet is dat een situatie die eigenlijk niet te verwachten is.

Dus dat zegt me allemaal niks en de gemiddelde lezer hier ook niet, dus of dit is gewoon stemmingmakerij of je onderbouwt het een beetje, dat is toch niet teveel gevraagd ?

Dan kan men ook zonder google tot een conclusie komen, dat het zo is en zo niet ;)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 17:54 #1167590

Erikdejong schreef :
Jeroen-pion schreef :
Vergeleken met welke andere beroepsvaart? tanker? beunschip? sleper? watertaxi? cruiseschip?
Wat dan ook, alles wat commercieel gebruikt word heeft zwaardere en strengere eisen dan waar de bruine vloot aan te voldoen heeft. Als jij jouw Pion aan de MCA laat voldoen heb je al een packet eisen wat drie keer zo veel omvattend is als waar de bruine vloot mee te maken heeft en dan mag jij absoluut niet over de 12 opstappers heen, de bruine vloot mag er wel 50 of zelfs nog meer.

Neem een klein passagiersscheepje wat nieuwbouw is en op de rijn gaat varen met maximal 35 gasten. Daar komt een berg eisen aan de pas die ongeveer 1500 pagina's omvat tegenover bruine vloot welke met dezelfde hoeveelheid passagiers net aan 20 pagina's te verwerken heeft. Nu zegt het aantal pagina's niet zo heel veel want 1 regeltje kan enorme consequenties hebben terwijl enkele pagina's vol weinig tot geen aanpassingen aan de boot vergen.

Feit blijft dat vrijwel alles wat drijft redelijk makkelijk aan de bruinevloot regelgeving kan voldoen. En dat is dan ook mijn grote bezwaar tegen de bruine vloot. Het grote probleem is dat deze oude boten niet aan moderne regels kunnen voldoen zonder er gigantisch veel geld in te steken. Dus om toch aan regels te kunnen voldoen en toch een redelijke kosten/baten verhouden te hebben, hebben ze maar nieuwe regels in het leven geroepen zodat die ksotbare verbouwingen niet nodig zijn. Dat is in mijn optiek een omgekeerde wereld en ik heb daar uit princiepe een groot probleem mee.

Laat maar Erik , als je het zo gaat spelen heb ik al gegeten en gedronken , want dat van die 20 pagina's is al volstrekte onzin, jammer!!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 17:57 #1167592

Nachtvlinder schreef :
Dan zie je dat op bijna elke regel een afwijking toegestaan is.
Dat is nu het mooie van scheepsbouw. Je mag altijd en overall van de regels afwijken :side: De regels zijn namelijk richtlijnen. Meestal is het verreweg het makkelijskte en goedkoopste om gewoon aan de regels te voldoen, maar in sommige gevallen kan dat niet en dan ga je met de klasse in overleg opzoek naar alternatieven die gelijkwaardige of zelfs betere veiligheid waarborgen. Er word in die gevallen gekeken waar de regel oorspornkelijk voor bedoeld was en als je die doelstelling ook kan bewerkstelligen op een andere manier dan word dat gewoon toegestaan, maar dat vergt een hoop papierwerk, rekenwerk, tekenwerk en overleg en is daardoor dus altijd kostbaarder dan gewoon aan het regeltje te voldoen.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Volgende doel: Deelname aan de Vendee Globe van 2020
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 18:08 #1167595

Jeroen-pion schreef :
Laat maar Erik , als je het zo gaat spelen heb ik al gegeten en gedronken , want dat van die 20 pagina's is al volstrekte onzin, jammer!!

Een quote van certificering-zeilvaart.nl
In de geest van de Schepenwet moeten de zeilschepen met passagiers, die op commerciële basis worden
geëxploiteerd, voldoen aan voorschriften betreffende de veiligheid van de opvarenden op zee. Vanwege het
bijzondere type, de beperkte afmetingen en de inrichting van deze zeilschepen kunnen de bestaande
voorschriften voor passagiersschepen.zoals vastgelegd in het Schepenbesluit 1965 niet of nauwelijks op
deze schepen worden toegepast.
Daarom werd tijdens de vergadering van december 1984 besloten om in een tripartiet overleg tussen BZ,
BBZ en SI een pakket van speciale voorschriften te ontwikkelen voor zeegaande zeilschepen, bestemd
voor het vervoer van passagiers.
Als uitgangspunt voor het opstellen van deze speciale voorschriften gold, dat niet zou worden getracht om
de bestaande voorschriften voor passagiersschepen van het Schepenbesluit 1965 aan te passen voor de
betreffende zeilschepen, maar dat vanuit een "nullijn" zou worden gestart, rekening houdend met het
bijzondere concept van het schip.

En dat blauwe boekje waar het over gaat omvat zeer weinig regels. Misschien heb je gelijk en zijn het wel 30 pagina's misschien zelfs wel 40, who knows je snapt waar het heir om gaat. Register Holland bestaat trouwens niet meer en de regels als zodoende ook niet. SI heeft het nu over genomen, maar de regels kan ik zo 1,2,3 niet meer terug vinden op hun site. Toen ik er 12 jaar terug naar gekeken heb voor de bouw van mijn (charter)boot was ik in 5 minuten klaar want het stelde echt geen ene reet voor en is echt een wassenneus, wel moest ik trouwens een 180pk motor inbouwen voor mijn 15m bootje, dat is dan weer absurd doorgetrokken de andere kant op.

EDIT: zojuist een kopie van de "Blauwe Rules" gevonden op een harddrive waar het ontwerp van mijn boot op staat. 56 pagina's waarvan welgeteld 41 met eisen. Als je een roeibootje onder CE wilt bouwen heb je al iets van 8 keer zoveel regels waar je aan moet voldoen.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Volgende doel: Deelname aan de Vendee Globe van 2020
Laatst bewerkt: 01 juni 2020 18:14 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 18:24 #1167602

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16654
Om welke vloot gaat het volgens jou Erik.
Binnenvaart of zeevaart? Zolang je dat niet vermeld zijn je posts nutteloos en missen het doel, want de zeevloot zijn maar 50 schepen t.o.v. 350 binnenvaart.
De noodkreet ging n.l. primair over de binnenvaart, in geval je dat was ontgaan.

Uit jouw posts blijkt alleen maar een vorm van frustratie en projecteert het probleem geheel op je zelf.
Niet doen, daar gaat dit draadje niet over.
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

Echte schippers dragen nooit een rode broek.
Laatst bewerkt: 01 juni 2020 18:25 door WADnWIND.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 18:31 #1167604

Waar het mij om gaat is dat er eerder in dit draadje geroepen werd dat ze aan zeer strenge eisen te voldoen hebben en dat het daardoor nogal kostbaar is om zo'n boot te runnen. Sorry, maar dat is echt niet het geval. De kosten zitten vooral in onderhoud van oud materiaal, het voldoen aan de regeltjes kost vrijwel niets.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Volgende doel: Deelname aan de Vendee Globe van 2020
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 18:40 #1167613

De blauwe rules zijn de overgangs regels voor zeevaart........

Laat ik nou net toevallig alle boekjes hebben liggen en uit belangstelling ooit ze nog echt doorgelezen heb ...... het zijn wel oudjes, dat wel die ik heb liggen. Dat was na aanleiding van een keuring op me eerste charterbak , wat allemaal nieuw voor me was en ik het donders interessant vond, de survyer stuurde me alle boekjes na toen hij op kantoor was . Nu staan ze als een oude herinnering aan, op de boeken plank te verstoffen.........

Recent heb ik wel de nieuwe Orange rules bestudeerd, ik dacht aha 51 pagina's , tot je de verwijzingen erbij pakt in de vorm van de gestelde normen :whistle:
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 19:23 #1167651

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16654
Erikdejong schreef :
Waar het mij om gaat is dat er eerder in dit draadje geroepen werd dat ze aan zeer strenge eisen te voldoen hebben en dat het daardoor nogal kostbaar is om zo'n boot te runnen. Sorry, maar dat is echt niet het geval. De kosten zitten vooral in onderhoud van oud materiaal, het voldoen aan de regeltjes kost vrijwel niets.

Snap je het nu niet, of doe je maar alsof?
Het gaat niet om het voldoen aan, want dat doen ze al lang. Het gaat om de periodieke kosten die je moet maken om alles te laten keuren en in stand houden.
- Vlotten
- Brandmeld systeem
- Romp
- Staand en gaand want
- gas attest
- Alle verder CVO zaken
etc.etc.

Hou alsjeblieft op over je zeevaart stokpaardje, verknoeid een heel draadje zo! Schande! En dan druk ik me nog heel beheerst uit.
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

Echte schippers dragen nooit een rode broek.
Laatst bewerkt: 01 juni 2020 19:25 door WADnWIND.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 19:32 #1167661

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 704
Vandaag vernam ik van een ambtenaar in Hoorn (Havenmeester Gemeentehaven) dat zij 15 oude schepen 'adopteren'. Deze 15 hoeven een jaar lang geen liggeld te betalen en krijgen voor 1000,- aan stroom. Zij moeten wel in het gebied Hoorn actief zijn en uiteraard met groepen reizen. Dus geen 'bootbewoners'. Er hebben zich reeds 12 schepen gemeld en er is nog plek voor 3. Tevens is hun lighaven dan ook Hoorn,.... logisch. Ik vind het van Hoorn een logische geste omdat zij hiermee het tourisme in stand houden, want Hoorn en oude schepen gaat goed samen zoals je weet.

(Bron: www.nhnieuws.nl/nieuws/267754/...en-jaar-geen-liggeld)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 19:56 #1167678

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16654
Ik las het van de week, mooi gebaar.
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

Echte schippers dragen nooit een rode broek.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 22:08 #1167750

  • pieter2
  • pieter2's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1345
Gewoon de gemeentelijke belastingen weer wat hoger zetten en het is opgelost...
Ik wil ook wel een gratis ligplaats en stroom
Laatst bewerkt: 01 juni 2020 22:09 door pieter2.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 22:34 #1167754

pieter2 schreef :
Gewoon de gemeentelijke belastingen weer wat hoger zetten en het is opgelost...
Ik wil ook wel een gratis ligplaats en stroom

Ja dat wil iedereen wel zonder twijfel , maar hebben jij en ik het ook hartstikke hard nodig ? dat is nou net het verschil.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 02 juni 2020 07:40 #1167816

  • bteaux
  • bteaux's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 195
Jeroen-pion schreef :
pieter2 schreef :
Gewoon de gemeentelijke belastingen weer wat hoger zetten en het is opgelost...
Ik wil ook wel een gratis ligplaats en stroom

Ja dat wil iedereen wel zonder twijfel , maar hebben jij en ik het ook hartstikke hard nodig ? dat is nou net het verschil.
Nee, andsoluut niet, die verhoging van belasting dan.oneigenlijk gebruik van middelen zou dat zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 02 juni 2020 07:42 #1167817

WADnWIND schreef :
Hou alsjeblieft op over je zeevaart stokpaardje, verknoeid een heel draadje zo! Schande! En dan druk ik me nog heel beheerst uit.

Zou je het niet beter melden bij de mods? :laugh: :laugh:
"en wat is jouw mening over de zwaartekracht? "
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 02 juni 2020 09:43 #1167900

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4103
bteaux schreef :
die verhoging van belasting dan.oneigenlijk gebruik van middelen zou dat zijn.
precies, een bepaalde beroepsgroep heeft het(net als zoveel andere beroepsgroepen) moeilijk + sommigen zien die beroepsgroep graag.

Start dan een fonds ofzo, gemeenschapsgeld is daar, behalve voor die schepen met echt historische waarde, niet voor.
1e eigenaar & rallykampioen Rauno_Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Laatst bewerkt: 02 juni 2020 09:49 door TuuLeVi.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 02 juni 2020 10:21 #1167917

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16654
Baasklusje schreef :
WADnWIND schreef :
Hou alsjeblieft op over je zeevaart stokpaardje, verknoeid een heel draadje zo! Schande! En dan druk ik me nog heel beheerst uit.

Zou je het niet beter melden bij de mods? :laugh: :laugh:

Nee, dat verdiend Erik niet. Hij is altijd beleefd en heeft veel kennis in huis.
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

Echte schippers dragen nooit een rode broek.
Laatst bewerkt: 02 juni 2020 10:22 door WADnWIND.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 02 juni 2020 10:25 #1167918

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16654
TuuLeVi schreef :
bteaux schreef :
die verhoging van belasting dan.oneigenlijk gebruik van middelen zou dat zijn.
precies, een bepaalde beroepsgroep heeft het(net als zoveel andere beroepsgroepen) moeilijk + sommigen zien die beroepsgroep graag.

Start dan een fonds ofzo, gemeenschapsgeld is daar, behalve voor die schepen met echt historische waarde, niet voor.

Zucht, weer zo'n kunstenmaker....
Als een kunstschilder, zanger, toneelspeler iets lelijks maakt, vals zingt of slecht speelt wat je niet aanstaan, dan heeft die persoon maar geen recht op ondersteuning als ZZPer of bedrijf?
En wie bepaald in het voorbeeld wat niet door de beugel kan?
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

Echte schippers dragen nooit een rode broek.
Laatst bewerkt: 02 juni 2020 10:26 door WADnWIND.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 02 juni 2020 10:30 #1167922

  • pieter2
  • pieter2's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1345
WADnWIND schreef :
En wie bepaald in het voorbeeld wat niet door de beugel kan?

De markt natuurlijk!
Je kan niet alles van bovenaf regelen. Wie betaalt, die bepaalt.
Dus gewoon een crowdfunding actie opzetten vanuit ZF en dan kan ZF bepalen welk schip wel en welk schip niet gered wordt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 02 juni 2020 10:36 #1167925

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4103
WADnWIND schreef :
heeft die persoon maar geen recht op ondersteuning als ZZPer of bedrijf?
En wie bepaald in het voorbeeld wat niet door de beugel kan?
lezen kerel, lezen :)
1e eigenaar & rallykampioen Rauno_Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl