3Noreen schreef :
WADnWIND schreef :
3Noreen schreef :
WADnWIND schreef :
wat dacht je zelf?
Bij restauratie/behoud van onroerendgoed is het zo dat je ,bij wijze van spreken voor elke steen en plank, aan moet geven wat de historisch/culturele waarde is en je verantwoorden wat je er mee gaat doen. Door middel van rapporten en tekeningen. Zomaar naar eigen willekeur subsidiegeld uitgeven is er niet bij. Dat vind ik een goed principe. Vragen om een zak geld zonder je te verantwoorden vind ik niet goed. Dat is wat ik denk.
Zelf regulering werkt veelal beter dan van bovenaf opgelegde regels. Dat neemt niet weg dat de overheid toezicht moet houden en soms (met dwang) moet ingrijpen.
Als jij een zend installatie keurt denk ik niet direct aan een slager die zijn eigen vlees keurt maar aan iemand met kennis van zaken die nauwkeurig kan aangeven waarom het op een bepaalde manier moet.
Om met dat laatste te beginnen, Ik heb daar vaak geen zakelijke belangen (meer) bij.
Maar...Dit draadje gaat over historische schepen en LVBVHB, die worden zelden commerieel benut. Dat is wat anders als bedrijfsmatige chartervaart of beroepszeilvaart.
Even voor Thomas; de BBZ is niet voor de monumenten, maar voor de charter ondernemers met oude of nieuwe schepen.
Zolang we dat verschil niet erkennen hier zijn de draadjes hierover tamelijk doelloos.
Om in aanmerking te komen voor geldelijke ondersteuning als monumenten zijn strenge regels.
Om te gaan varen als charterschip is er een bank met hypotheek (als dat je nog lukt).
De overheidscorona steun is voor ALLE ondernemers die aan die criteria voldoen. Iedere ondernemer kan dat aanvragen.
Er is dus geen selectie aan de poort of je bedrijfsmiddel wel mooi(er) is dan die van een ander. Dáár gaat het hier om. Het is dus not done om vooraf op uiterlijk vertoon iemand dat te ontzeggen.
Een konijn is wel altijd een dier, een dier is niet altijd een konijn.
Een monument kan wel een charterschip zijn, een charterschip is niet vanzelf sprekend een monument.
Inmiddels is voor mij volstrekt onduidelijk wat het doel is van de petitie die oproept een cultureel/historische vloot te reden die volgens TS helemaal geen een historische vloot is. Ook komt er volstrekt geen verantwoording waarom deze sector een andere behandeling zou moeten krijgen. Ze kunnen net als alle andere bedrijven aanspraak maken op overheids corona steun, zoals TS schrijft. Dat we het wel of niet mooi vinden moet al helemaal geen criterium zijn volgens TS.
Je vergeet even dat na vorig eind vorig jaar de omzet niets was, logisch seizoen voorbij, nu geen omzet zomer, ook niet kunnen sparen voor komende winter.
Even kan bot zijn hoor, maar begin van de corona waren er wat ZF'ers waar accuut het inkomen ophield, toen ik zei ; hallo beetje buffer moet je hebben als ondernemer, dat wordt me niet in dank afgenomen !!
Maar kennelijk vinden we het hier wel prima om over mensen te oordelen, jaaaa ach pech joh beetje saneren, tja dan maar 12 maanden minimaal zonder inkomen...........waarom zoudat een wel een criterium zijn voor een andere aanpak?
Als je dat niet ziet dat elke ondernemer zijn eigen specifieke problemen heeft met corona en dus ook andere hulp behoeft, tja waarom kwebbel je hier dan mee ?
Bovendien, we doen nu net weer of het gratis geld is, want das het punt, en dat gunt men mekaar niet....... das het echte punt trouwens , niemand heeft zich ooit in die sector verdiept, maar nu er een roep is worden ze wakker, huh gaat daar mijn belasting geld naar toe.......
En dan krijg je ja die is lelijk en das geen historische waarde, allemaal K&T kul argumenten om om de hete brij heen te draaien
.
Hoe dan ook het zijn ondernemers, en ook zei konden corona niet voorzien, en verdienen net als iedereen hulp om door te kunnen gaan met wat ze het liefste doen.