Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Noodkreet zeilchartervaart

Noodkreet zeilchartervaart 29 mei 2020 11:10 #1166431

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7272
Klassiek gebouwd of historisch is op deze foto niet uit te maken maar mooi vind ik het wel.

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 29 mei 2020 11:42 #1166442

Baasklusje schreef :
In dezelfde lijn als krotter, schroter en wrakker, eigenlijk.
Is ook veel werk om dat elke keer voluit te tikken, en er schijnen gevoelige zielen te zijn die het niet leuk vinden dat weer te moeten lezen....

Baasklusje,
Soms moet iemand even gewaarschuwd worden, of tegen zichzelf beschermd worden om niet al teveel voor lul te staan.
Zo vind ik het prettig als iemand mij (al dan niet subtiel) er op wijst als mijn gulp open staat, als er wat ketchup bij m’n mondhoek zit, als er een veeg zwart vet op mijn voorhoofd zit, als ik een verkeerde opmerking maak.

Uit ervaring weet ik dat er twee soorten wezens zijn die ongelofelijk veel moeite hebben om dit soort corrigerende opmerkingen te accepteren, en die vervolgens recalcitrant gaan door-emmeren. Die soorten wezens, dat zijn corpsballen en pubers. Zij missen nog het inzicht in de gevolgen van hun gedrag.
Meestal gaat dat onwenselijke gedrag over bij het bereiken van een zekere leeftijd en wijsheid. Soms niet, en dat is bijzonder pijnlijk en sneu voor de betrokkene. Zij zijn dan gedoemd om onbegrepen alleen te blijven, of overbetaalde manager te worden.

Deze informatie reik ik je gratis aan namens de stichting i.o. EHBORGBS-V (Eerste Hulp Bij Ongewenst Recalcitrant Gedrag Bij Semi-Volwassenen)

Mijn vraag aan jou is nu: ben jij onbegrepen alleen gebleven, of overbetaalde manager?
Zo ja, dan mag je vrijblijvend contact opnemen met bovengenoemde stichting i.o.

Wim.
Schippers schoffelen niet
Laatst bewerkt: 29 mei 2020 11:44 door Berghout-2.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 29 mei 2020 12:52 #1166466

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3387
Berghout-2 schreef :
ben jij overbetaalde manager?

Nog erger, een pensioneerde overbetaalde manager, en dan ook nog bij een bank ;)
“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 29 mei 2020 12:56 #1166469

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13445
Menno schreef :
Berghout-2 schreef :
ben jij overbetaalde manager?

Nog erger, een pensioneerde overbetaalde manager, en dan ook nog bij een bank ;)

Hé leuk, een rondje persoon bashing.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 29 mei 2020 12:59 #1166473

Menno schreef :
ook nog bij een bank ;)

Zoals algemeen bekend zijn de banken een van de belangrijkste redders van bedrijven in NL, in coronatijden.
Iets om trots op te zijn; desgevraagd redden ze zelfs misschien een enkel GBRB-schip. Zeker als dat eigenlijk een drijvende horecagelegenheid is!
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 29 mei 2020 12:59 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 29 mei 2020 14:00 #1166506

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5936
Baasklusje schreef :
zijn de banken een van de belangrijkste redders van bedrijven
nadat ze met behulp van veel belastinggeld overeind zijn gehouden, dat dan weer wel....
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Laatst bewerkt: 29 mei 2020 14:01 door TuuLeVi.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 29 mei 2020 14:41 #1166525

Baasklusje schreef :
Menno schreef :
ook nog bij een bank ;)

Zoals algemeen bekend zijn de banken een van de belangrijkste redders van bedrijven in NL, in coronatijden.
Iets om trots op te zijn; desgevraagd redden ze zelfs misschien een enkel GBRB-schip. Zeker als dat eigenlijk een drijvende horecagelegenheid is!

Oei, het gedrag van de banken matcht niet goed met de historische en/of de chartervloot.
Er kon tot voor kort bij slechts 2 banken een hypotheek worden afgesloten voor de aankoop van een schip. De ING is daarmee gestopt, waardoor alleen de RABO overbleef.
Maar ook de RABO doet raar. Vorig jaar stelden zij bijvoorbeeld de eis, dat er met een schip niet gevaren mag worden.
Tja...

En om banken nou de redders van bedrijven te noemen...?
Ondanks een van de grote banken (die later overeind gehouden is met een berg staatssteun) bestaat mijn bedrijf nog. Dankzij mijn vertrouwen in hun deskundigheid ben ik er ingetrapt, en heb anderhalve ton (de waarde van mijn schip) in rook zien opgaan in een door hen aangeraden woekerhypotheek.

Nee, nogmaals: banken en schepen zijn geen gelukkige combinatie.

Wim.
Schippers schoffelen niet
Laatst bewerkt: 29 mei 2020 14:42 door Berghout-2.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 29 mei 2020 14:46 #1166526

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5950
Vrije wil of werd je gedwongen?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 29 mei 2020 18:42 #1166594

TuuLeVi schreef :
Baasklusje schreef :
zijn de banken een van de belangrijkste redders van bedrijven
nadat ze met behulp van veel belastinggeld overeind zijn gehouden, dat dan weer wel....

En in mijn ogen was dat ook veeeeeel te lief , kijk eerst je klanten de meeste belabberde Gore rotzooi verkopen , dat afval wederom mooi verpakken aan je collega oplichter verkopen , tot dat het vertrouwen van de oplichters onderling ook tot een diepte punt is geraakt .

Dan zeggen help we redden het niet , red ons want anders bent u misschien uw spaarcentjes alles kwijt en wij moeten gered worden zijn een systeem bankje .


Dat het een goede lands investering was laat abn amro keurig zien , is geen eer aan te behalen bij verkoop .
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 30 mei 2020 07:25 #1166699

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4680
Baasklusje schreef :
Menno schreef :
ook nog bij een bank ;)

Zoals algemeen bekend zijn de banken een van de belangrijkste redders van bedrijven in NL, in coronatijden.
Iets om trots op te zijn; desgevraagd redden ze zelfs misschien een enkel GBRB-schip. Zeker als dat eigenlijk een drijvende horecagelegenheid is!

Sorry, maar nu moet ik even corrigeren, banken zijn geen redders (KNRM zijn redders), banken verdienen er aan. Maar ben je ook de staatsteun vergeten en de hypothecaire crisis? Of ben je pas 17, dan neem ik het je niet kwalijk, want toen was je net uit de luiers.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 30 mei 2020 07:25 #1166701

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4680
Berghout-2 schreef :
Baasklusje schreef :
In dezelfde lijn als krotter, schroter en wrakker, eigenlijk.
Is ook veel werk om dat elke keer voluit te tikken, en er schijnen gevoelige zielen te zijn die het niet leuk vinden dat weer te moeten lezen....

Baasklusje,
Soms moet iemand even gewaarschuwd worden, of tegen zichzelf beschermd worden om niet al teveel voor lul te staan.
Zo vind ik het prettig als iemand mij (al dan niet subtiel) er op wijst als mijn gulp open staat, als er wat ketchup bij m’n mondhoek zit, als er een veeg zwart vet op mijn voorhoofd zit, als ik een verkeerde opmerking maak.

Uit ervaring weet ik dat er twee soorten wezens zijn die ongelofelijk veel moeite hebben om dit soort corrigerende opmerkingen te accepteren, en die vervolgens recalcitrant gaan door-emmeren. Die soorten wezens, dat zijn corpsballen en pubers. Zij missen nog het inzicht in de gevolgen van hun gedrag.
Meestal gaat dat onwenselijke gedrag over bij het bereiken van een zekere leeftijd en wijsheid. Soms niet, en dat is bijzonder pijnlijk en sneu voor de betrokkene. Zij zijn dan gedoemd om onbegrepen alleen te blijven, of overbetaalde manager te worden.

Deze informatie reik ik je gratis aan namens de stichting i.o. EHBORGBS-V (Eerste Hulp Bij Ongewenst Recalcitrant Gedrag Bij Semi-Volwassenen)

Mijn vraag aan jou is nu: ben jij onbegrepen alleen gebleven, of overbetaalde manager?
Zo ja, dan mag je vrijblijvend contact opnemen met bovengenoemde stichting i.o.

Wim.

+101
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 30 mei 2020 08:05 #1166709

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13445
WADnWIND schreef :
3Noreen schreef :
WADnWIND schreef :
wat dacht je zelf?

Bij restauratie/behoud van onroerendgoed is het zo dat je ,bij wijze van spreken voor elke steen en plank, aan moet geven wat de historisch/culturele waarde is en je verantwoorden wat je er mee gaat doen. Door middel van rapporten en tekeningen. Zomaar naar eigen willekeur subsidiegeld uitgeven is er niet bij. Dat vind ik een goed principe. Vragen om een zak geld zonder je te verantwoorden vind ik niet goed. Dat is wat ik denk.
Zelf regulering werkt veelal beter dan van bovenaf opgelegde regels. Dat neemt niet weg dat de overheid toezicht moet houden en soms (met dwang) moet ingrijpen.
Als jij een zend installatie keurt denk ik niet direct aan een slager die zijn eigen vlees keurt maar aan iemand met kennis van zaken die nauwkeurig kan aangeven waarom het op een bepaalde manier moet.

Om met dat laatste te beginnen, Ik heb daar vaak geen zakelijke belangen (meer) bij.
Maar...Dit draadje gaat over historische schepen en LVBVHB, die worden zelden commerieel benut. Dat is wat anders als bedrijfsmatige chartervaart of beroepszeilvaart.
Even voor Thomas; de BBZ is niet voor de monumenten, maar voor de charter ondernemers met oude of nieuwe schepen.
Zolang we dat verschil niet erkennen hier zijn de draadjes hierover tamelijk doelloos.
Om in aanmerking te komen voor geldelijke ondersteuning als monumenten zijn strenge regels.
Om te gaan varen als charterschip is er een bank met hypotheek (als dat je nog lukt).
De overheidscorona steun is voor ALLE ondernemers die aan die criteria voldoen. Iedere ondernemer kan dat aanvragen.
Er is dus geen selectie aan de poort of je bedrijfsmiddel wel mooi(er) is dan die van een ander. Dáár gaat het hier om. Het is dus not done om vooraf op uiterlijk vertoon iemand dat te ontzeggen.

Een konijn is wel altijd een dier, een dier is niet altijd een konijn.
Een monument kan wel een charterschip zijn, een charterschip is niet vanzelf sprekend een monument.

Inmiddels is voor mij volstrekt onduidelijk wat het doel is van de petitie die oproept een cultureel/historische vloot te reden die volgens TS helemaal geen een historische vloot is. Ook komt er volstrekt geen verantwoording waarom deze sector een andere behandeling zou moeten krijgen. Ze kunnen net als alle andere bedrijven aanspraak maken op overheids corona steun, zoals TS schrijft. Dat we het wel of niet mooi vinden moet al helemaal geen criterium zijn volgens TS.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 30 mei 2020 08:34 #1166719

Kock1964 schreef :
Berghout-2 schreef :
Baasklusje schreef :
In dezelfde lijn als krotter, schroter en wrakker, eigenlijk.
Is ook veel werk om dat elke keer voluit te tikken, en er schijnen gevoelige zielen te zijn die het niet leuk vinden dat weer te moeten lezen....

Baasklusje,
Soms moet iemand even gewaarschuwd worden, of tegen zichzelf beschermd worden om niet al teveel voor lul te staan.
Zo vind ik het prettig als iemand mij (al dan niet subtiel) er op wijst als mijn gulp open staat, als er wat ketchup bij m’n mondhoek zit, als er een veeg zwart vet op mijn voorhoofd zit, als ik een verkeerde opmerking maak.

Uit ervaring weet ik dat er twee soorten wezens zijn die ongelofelijk veel moeite hebben om dit soort corrigerende opmerkingen te accepteren, en die vervolgens recalcitrant gaan door-emmeren. Die soorten wezens, dat zijn corpsballen en pubers. Zij missen nog het inzicht in de gevolgen van hun gedrag.
Meestal gaat dat onwenselijke gedrag over bij het bereiken van een zekere leeftijd en wijsheid. Soms niet, en dat is bijzonder pijnlijk en sneu voor de betrokkene. Zij zijn dan gedoemd om onbegrepen alleen te blijven, of overbetaalde manager te worden.

Deze informatie reik ik je gratis aan namens de stichting i.o. EHBORGBS-V (Eerste Hulp Bij Ongewenst Recalcitrant Gedrag Bij Semi-Volwassenen)

Mijn vraag aan jou is nu: ben jij onbegrepen alleen gebleven, of overbetaalde manager?
Zo ja, dan mag je vrijblijvend contact opnemen met bovengenoemde stichting i.o.

Wim.

+101

Vergis je niet het effect van psychische bagage uit een persoonlijk verleden. Ik ken Klusbaas niet, maar als ik ‘bijzondere’ bijdragen van hem lees houd ik het er onwillekeurig altijd op dat iets buiten zijn macht en wil hem gevormd heeft zoals hij is. En juist dat blijkt voor mij te helpen om voorbij te zien aan hoe zij zich naar de buitenwereld uit, en verder te kijken naar de van origine mooie persoonlijkheid er achter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 30 mei 2020 08:46 #1166727

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8635
BK's stokpaardje lijkt me meer een hobbelpaardje.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 30 mei 2020 09:02 #1166730

  • bteaux
  • bteaux's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1128
Voordat men zich hier overgeeft aan de analyse van de psyche van een forumlid is het misschien verstandig de eigen spuuge te analyseren en terug te keren naar een volwassen inhoudelijke discussie.
Niemand is tegen een poging om het WERKELIJK cultureel historisch erfgoed te redden.
Degene die hier veelvuldig besproken wordt ook niet.
Over volwassen worden gesproken...!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 30 mei 2020 09:13 #1166731

Inmiddels hierboven 7 off topic posts die quasi-psychologiserend of anderszins amateuristisch pogen iets over mij te vinden in plaats van over het onderhavige topic.
Dat allemaal naar aanleiding van mijn welbekende kwalificatie van veel schepen van de z.g. bruine vloot.
Veel droeviger kan de situatie niet worden, denk ik.

Nou ben ik ongetwijfeld de enige echt afgestudeerde psycholoog in deze draad.
En dus zal ik mij professioneel onthouden van het geven van openbare kwalificaties over deze 7 posters.
Als ze privé advies over hun psychische toestand willen dan graag verder per PB. :woohoo:
Als ex-bankier kan ik me veroorloven dat advies gratis te verstrekken.

En nu graag weer on topic.
Het topic is een Noodkreet, lijkt me belangrijk genoeg.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 30 mei 2020 09:15 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 30 mei 2020 19:19 #1166918

3Noreen schreef :
WADnWIND schreef :
3Noreen schreef :
WADnWIND schreef :
wat dacht je zelf?

Bij restauratie/behoud van onroerendgoed is het zo dat je ,bij wijze van spreken voor elke steen en plank, aan moet geven wat de historisch/culturele waarde is en je verantwoorden wat je er mee gaat doen. Door middel van rapporten en tekeningen. Zomaar naar eigen willekeur subsidiegeld uitgeven is er niet bij. Dat vind ik een goed principe. Vragen om een zak geld zonder je te verantwoorden vind ik niet goed. Dat is wat ik denk.
Zelf regulering werkt veelal beter dan van bovenaf opgelegde regels. Dat neemt niet weg dat de overheid toezicht moet houden en soms (met dwang) moet ingrijpen.
Als jij een zend installatie keurt denk ik niet direct aan een slager die zijn eigen vlees keurt maar aan iemand met kennis van zaken die nauwkeurig kan aangeven waarom het op een bepaalde manier moet.

Om met dat laatste te beginnen, Ik heb daar vaak geen zakelijke belangen (meer) bij.
Maar...Dit draadje gaat over historische schepen en LVBVHB, die worden zelden commerieel benut. Dat is wat anders als bedrijfsmatige chartervaart of beroepszeilvaart.
Even voor Thomas; de BBZ is niet voor de monumenten, maar voor de charter ondernemers met oude of nieuwe schepen.
Zolang we dat verschil niet erkennen hier zijn de draadjes hierover tamelijk doelloos.
Om in aanmerking te komen voor geldelijke ondersteuning als monumenten zijn strenge regels.
Om te gaan varen als charterschip is er een bank met hypotheek (als dat je nog lukt).
De overheidscorona steun is voor ALLE ondernemers die aan die criteria voldoen. Iedere ondernemer kan dat aanvragen.
Er is dus geen selectie aan de poort of je bedrijfsmiddel wel mooi(er) is dan die van een ander. Dáár gaat het hier om. Het is dus not done om vooraf op uiterlijk vertoon iemand dat te ontzeggen.

Een konijn is wel altijd een dier, een dier is niet altijd een konijn.
Een monument kan wel een charterschip zijn, een charterschip is niet vanzelf sprekend een monument.

Inmiddels is voor mij volstrekt onduidelijk wat het doel is van de petitie die oproept een cultureel/historische vloot te reden die volgens TS helemaal geen een historische vloot is. Ook komt er volstrekt geen verantwoording waarom deze sector een andere behandeling zou moeten krijgen. Ze kunnen net als alle andere bedrijven aanspraak maken op overheids corona steun, zoals TS schrijft. Dat we het wel of niet mooi vinden moet al helemaal geen criterium zijn volgens TS.

Je vergeet even dat na vorig eind vorig jaar de omzet niets was, logisch seizoen voorbij, nu geen omzet zomer, ook niet kunnen sparen voor komende winter.

Even kan bot zijn hoor, maar begin van de corona waren er wat ZF'ers waar accuut het inkomen ophield, toen ik zei ; hallo beetje buffer moet je hebben als ondernemer, dat wordt me niet in dank afgenomen !!

Maar kennelijk vinden we het hier wel prima om over mensen te oordelen, jaaaa ach pech joh beetje saneren, tja dan maar 12 maanden minimaal zonder inkomen...........waarom zoudat een wel een criterium zijn voor een andere aanpak?

Als je dat niet ziet dat elke ondernemer zijn eigen specifieke problemen heeft met corona en dus ook andere hulp behoeft, tja waarom kwebbel je hier dan mee ?

Bovendien, we doen nu net weer of het gratis geld is, want das het punt, en dat gunt men mekaar niet....... das het echte punt trouwens , niemand heeft zich ooit in die sector verdiept, maar nu er een roep is worden ze wakker, huh gaat daar mijn belasting geld naar toe....... ;)

En dan krijg je ja die is lelijk en das geen historische waarde, allemaal K&T kul argumenten om om de hete brij heen te draaien B) .


Hoe dan ook het zijn ondernemers, en ook zei konden corona niet voorzien, en verdienen net als iedereen hulp om door te kunnen gaan met wat ze het liefste doen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 30 mei 2020 20:41 #1166939

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7837
Berghout-2 schreef :
Baasklusje schreef :
Menno schreef :
ook nog bij een bank ;)

Zoals algemeen bekend zijn de banken een van de belangrijkste redders van bedrijven in NL, in coronatijden.
Iets om trots op te zijn; desgevraagd redden ze zelfs misschien een enkel GBRB-schip. Zeker als dat eigenlijk een drijvende horecagelegenheid is!

Oei, het gedrag van de banken matcht niet goed met de historische en/of de chartervloot.
Er kon tot voor kort bij slechts 2 banken een hypotheek worden afgesloten voor de aankoop van een schip. De ING is daarmee gestopt, waardoor alleen de RABO overbleef.
Maar ook de RABO doet raar. Vorig jaar stelden zij bijvoorbeeld de eis, dat er met een schip niet gevaren mag worden.
Tja...

En om banken nou de redders van bedrijven te noemen...?
Ondanks een van de grote banken (die later overeind gehouden is met een berg staatssteun) bestaat mijn bedrijf nog. Dankzij mijn vertrouwen in hun deskundigheid ben ik er ingetrapt, en heb anderhalve ton (de waarde van mijn schip) in rook zien opgaan in een door hen aangeraden woekerhypotheek.

Nee, nogmaals: banken en schepen zijn geen gelukkige combinatie.

Wim.

www.bol.com/nl/f/dit-kan-niet-...jn/9200000028232043/

www.bol.com/nl/f/ontmaskerd/9200000009905947/

Zonder inhoudelijk een mening te hebben (die heb ik wel, uit ervaring, helaas) heb ik deze 2 boeken gelezen en besproken met een nichtje van mij die inderdaad midden in de Londonse bankencrisis zat. Daar tabak van had en nu, ver beneden haar niveau, controler is bij een klein bedrijf. Zij heeft veel bewondering voor beide boeken omdat ze haar zuiver blootleggen wat er aan de hand is.

Mbt de "integriteit" van bankiers, wil ik graag in herinnering roepen de fratsen van de vorige directeur van de ING, die zichzelf een miljoen salarisverhoging toebedeelt, terwijl hij weet dat hem een boete van bijna een miljard boven het hoofd hangt. Zijn voorganger deed hetzelfde toen de ING nog een staatbedrijf was. Overigens zijn andere topmanagers dit gedrag ook niet vreemd, gezien de bonus voor de directeur van de KLM in t jaar dat het bedrijf vrijwel ophoudt te bestaan. Overigens noem ik nu ING bij naam, maar ik herinner me de namen van alle grote banken bij allerlei onverkwikkelijke zaken.

In mijn optiek ben je dan of gewetenloze psychopaat, of je hebt geen enkel gevoel voor realiteit, of gewoon een klootzak. Waarschijnlijker is alle 3.

Waarbij ook opgemerkt moet zijn dat ik persoonlijk een aantal CEO's ken van grote bedrijven, die voor t overgrote deel gewoon goed hun werk proberen te doen. Schijnbaar kan het dus wel. Miljarden hanteren en integer zijn.
Laatst bewerkt: 30 mei 2020 20:59 door Joop66.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 30 mei 2020 23:32 #1166959

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1017
Ik heb de petitie ondertekend ... maar ik vind dat niet alles uit de belastingpot hoeft te worden betaald. Er is voor van alles en nog wat een particulier initiatief, stichting enzovoort om een bepaalde niet economisch rendabele activiteit in leven te houden.

Er wordt hier ook gesproken over "keuzes" wat wel en niet ondersteund moet worden. Dat kan je heel goed laten bepalen door een groep liefhebbers die niet alleen met de mond, maar ook met de portemonnee dat initiatief in leven houdt. Ik ken genoeg stichtingen die succesvol drijvend erfgoed in leven weten te houden. Daarmee laat je bovendien bij een subsidie aanvraag zien dat er draagvlak is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 31 mei 2020 02:46 #1166962

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13445
hnrts schreef :
Ik heb de petitie ondertekend ... maar ik vind dat niet alles uit de belastingpot hoeft te worden betaald. Er is voor van alles en nog wat een particulier initiatief, stichting enzovoort om een bepaalde niet economisch rendabele activiteit in leven te houden.

Er wordt hier ook gesproken over "keuzes" wat wel en niet ondersteund moet worden. Dat kan je heel goed laten bepalen door een groep liefhebbers die niet alleen met de mond, maar ook met de portemonnee dat initiatief in leven houdt. Ik ken genoeg stichtingen die succesvol drijvend erfgoed in leven weten te houden. Daarmee laat je bovendien bij een subsidie aanvraag zien dat er draagvlak is.

Vroeger hadden alleen mensen die belasting betaalden stemrecht. Daar zijn we toch vanaf gestapt.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 31 mei 2020 02:55 #1166963

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13445
Joop66 schreef :

www.bol.com/nl/f/dit-kan-niet-...jn/9200000028232043/

www.bol.com/nl/f/ontmaskerd/9200000009905947/

Zonder inhoudelijk een mening te hebben (die heb ik wel, uit ervaring, helaas) heb ik deze 2 boeken gelezen en besproken met een nichtje van mij die inderdaad midden in de Londonse bankencrisis zat. Daar tabak van had en nu, ver beneden haar niveau, controler is bij een klein bedrijf. Zij heeft veel bewondering voor beide boeken omdat ze haar zuiver blootleggen wat er aan de hand is.

Mbt de "integriteit" van bankiers, wil ik graag in herinnering roepen de fratsen van de vorige directeur van de ING, die zichzelf een miljoen salarisverhoging toebedeelt, terwijl hij weet dat hem een boete van bijna een miljard boven het hoofd hangt. Zijn voorganger deed hetzelfde toen de ING nog een staatbedrijf was. Overigens zijn andere topmanagers dit gedrag ook niet vreemd, gezien de bonus voor de directeur van de KLM in t jaar dat het bedrijf vrijwel ophoudt te bestaan. Overigens noem ik nu ING bij naam, maar ik herinner me de namen van alle grote banken bij allerlei onverkwikkelijke zaken.

In mijn optiek ben je dan of gewetenloze psychopaat, of je hebt geen enkel gevoel voor realiteit, of gewoon een klootzak. Waarschijnlijker is alle 3.

Waarbij ook opgemerkt moet zijn dat ik persoonlijk een aantal CEO's ken van grote bedrijven, die voor t overgrote deel gewoon goed hun werk proberen te doen. Schijnbaar kan het dus wel. Miljarden hanteren en integer zijn.

Opmerkelijk dat je niet de schrijvers en titels gebruikt om twee boeken te noemen maar dat doet via links van deel economie bedrijven. Grote tech bedrijven zullen zoals het nu laat aanzien de volgende to big to fall drama opleveren. Wat de top van banken en de KLM verdient is kinderspel vergeleken met de bestuurders van grote tech bedrijven.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Laatst bewerkt: 31 mei 2020 03:06 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 31 mei 2020 10:18 #1167068

  • Knar
  • Knar's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1666
3Noreen schreef :
Grote tech bedrijven zullen zoals het nu laat aanzien de volgende to big to fall drama opleveren. Wat de top van banken en de KLM verdient is kinderspel vergeleken met de bestuurders van grote tech bedrijven.

Het gedrag van die tech bedrijven is niet meer dan een reflectie van de huidige maatschappelijke omstandigheden. Ik heb 40 jaar voor tech multinationals gewerkt, begonnen bij Philips waar in die tijd nog Frits Philips aan het roer stond. Hij was een groot voorvechter van Morele Herbewapening met als thematiek eerlijkheid, zuiverheid, onzelfzuchtigheid en liefde. Daarna voor het Amerikaanse Digital Equipment (DEC) met als oprichter/leider Ken Olsen, een overtuigd Quaker, een beweging met ongeveer soortgelijke idealen. In beide organisaties werd het personeel gezien als onderdeel van een grote familie en werd ook als zodanig behandeld. In de laatste 20 jaar van mijn arbeidsleven heb ik dat 180 graden zien omdraaien en werd het personeel een abstractie onder de titel FTE. Blijkbaar kon dat niet anders en is het een onderdeel van de maatschappelijke evolutie, maar jammer is het wel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 31 mei 2020 23:21 #1167310

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2847
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 13:46 #1167506

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7837
holrobert schreef :
Ik snap de nood van de schippers, maar dit is een beetje een jank en huilstukje.

Ze moeten aan strenge normen voldoen. Het onder houd en de keuringen kosten geld. O, boehoe! Is er iemand al vergeten hoe en paar jaar geleden een Duits gezin gehalveerd werd door precies daar niet heel strak mee om werd gegaan? Niet eens zo erg verwijtbaar aan de schipper/eigenaar, als ik me goed herinner.

Dat een boot, nadat het certificaat verlopen is, daarna nooit meer gecertificeerd kan worden, lijkt me sterk. Dan zou er nooit een nieuwe oude boot in de vaart kunnen komen.

En de aanblik van havens verandert. Eh jahaa! En als je dat niet wilt als stadsbestuur, of burgerij, moet je de knip trekken.

Deze crisis gaat t aanblik van de hele wereld veranderen. Ik snap dat je voor je bedrijf vecht, maar je bent niet de enige nu. En, misschien zal blijken, ook niet de belangrijkste. Het enige argument wat ik wel vind tellen: als we dit willen, moet er wel iets gaan gebeuren. Dit is historish materiaal. Als t weg is, is t weg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Noodkreet zeilchartervaart 01 juni 2020 14:09 #1167519

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2847
Joop66 schreef :
Ik snap dat je voor je bedrijf vecht, maar je bent niet de enige nu. En, misschien zal blijken, ook niet de belangrijkste.

Waarschijnlijk niet, maar ‘t mag wel, en wie weet helpt ‘t.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.327 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl