JotM schreef :
Toelatingscriteria Wolwevershaven
BronOp zich is de door jou gegeven informatie juist, maar die geldt alleen voor mensen die een ligplaatsvergunning willen/hebben en ik heb, volgens mij, er geen enkel misverstand over laten bestaan dat ik doelde op zgn. "Passanten" en daar heeft dit niets mee te maken.
Of je schip is opgenomen in de "
Schepencarrousel", ook dan zijn er
heel specifieke mogelijkheden.
Dat zou kunnen. Aanvankelijk vond ik dat een goed idee maar inmiddels worden plekken geclaimd waar je voordien, zonder dat je onnodig geld aan de "schepencarrousel" kwijt was, gewoon kon liggen en dat is ten nadele van de bezitters van dat soort schepen.
{/quote]
Het is duidelijk dat je trots bent en graag laat weten dat je met een historisch bedrijfsvaartuig vaart.
Dat laat ik weten om te voorkomen dat er misverstanden zouden kunnen ontstaan.
Dit draadje is natuurlijk niet beperkt tot de niche "(bewoonde) historische vaartuigen met een lengte tussen 20 en 37 meter".
Mee eens, maar jij haalde deze verkeerde bron aan. Wanneer je terug leest, kun je zien, dat ik slechts het besluit van de gemeente Dordrecht aanhaalde
als voorbeeld van hoe het ook kan. Vervolgens gingen verschillende mensen daarmee aan de haal (sleepten er onjuiste info bij om toch maar vooral te "bewijzen)" dat de gemeente in de door haar beheerde havens niet 14 dagen gratis liggen bood), maar dat kan mij niet verweten worden, toch?
Maar je bent lokaal bekend en bent kennelijk in staat te vertellen in welke door de gemeente Dordrecht beheerde haven je als pleziervaarder met iets minder ouwe meuk in de lengte 6 - 20 meter tot 14 dagen gratis kunt liggen.
Die zgn. "ouwe meuk" wordt door de gemeente als waardevol voor "de aantrekkelijkheid en levendigheid van de stad" gezien en minder oude en nieuwe "meuk" niet.
Ook "ouwe meuk" korter dan 20 meter wordt geen strobreed in de weg gelegd (voormalige sleepboten en garnalenkotters zijn meermaals te gast en tijdens "Dordt in Stoom" zelfs vele Zalmschouwen/-drijvers. Wel reageren die verenigingen soms omdat ze daardoor inkomsten missen.
Nieuwe(re) "meuk" is dus aangewezen op de havens die beheerd worden door water"sport"verenigingen. De leden daarvan houden graag de passantenprijzen hoog omdat dat in hun voordeel is en mensen die nooit of zelden varen hebben daar het meeste voordeel van. Ik zou zeggen, wanneer jij lid van zo'n vereniging ben, gooi daar eens een balletje op over het verlagen van passantenprijzen.
Ter zijde:
Ligplaatsvergunninghouders mogen ook bij afwezigheid hun ligplaats tijdelijk aan schippers van soortgelijke schepen aanbieden en onderling afspraken maken. Daardoor was het mij mogelijk om deze zomer een periode gratis met iemand van ligplaats te ruilen. Kom daar maar eens om bij een water"sport"vereniging. Om misverstanden te voorkomen, ook dit is slechts als voorbeeld genoemd van hoe het ook kan.