Kock1964 schreef :
Nou, ik ben benieuwd, we zitten vwb de CvO toch aan NBKB te denken. En vwb de AIS laat ik het over me heen komen. Wat mij betreft komt er een man/vrouw aan boord die er de ballen verstand van heeft en het schip asap door de keuring trekt. Ik heb toch al het idee dat we met die herkeuring Nederland supporten als beste jongetje van de EU klas. In geen enkel land waar ik heb gevaren is er naar gevraagd. Sterker nog, voor zover ik weet en de NBKB heeft dit bevestigd, kent alleen Nederland keuringsbureaus die op CvO keuren.
Als dit waar is, vindt ik het des te idioter. Maar goed, wie weet wordt het straks welk in heel de EU gehandhaafd. Over 14 jaar....heb ik er 2 herkeuringen van 7-9K op zitten.
René
NBKB staat bij bij zeker niet bovenaan de lijst. RWS controleert regelmatig. NBKB is debet aan al die ongevallen in de Charter en heeft daarmee ontzettend veel schade aangebracht. Kost schipper heden ten dagen nog heel veel geld omdat de overige bureau's tijd gebrek hebben en echepen dus geen certificaat hebben en dus boetes oplopen van duizenden euro's omdat ze moeten varen.