Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Doyle

Re: Doyle 28 mrt 2014 18:41 #500053

  • SanderH
  • SanderH's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4303
Baasklusje schreef :
bijna iedereen is erg tevreden over zijn zeilen van Doyle.
Dat is logisch ook, je moet wel, want als je ontevreden bent kan je toch nergens heen, daar heb je alleen jezelf maar mee ;-)
Dan maar liever tevreden, ook al heb je geen enkel vergelijkingsmateriaal, zoals andere zeilen..... ja, nieuwe zijn altijd beter dan oude, dus aan al die tevredenheid heb ik niet zoveel boodschap....

Dit is ook wel een beetje de bocht afsnijden Baasklusje. Jij weet ook dat er zeilers zijn met meer ervaring dan alleen de zeilen van Doyle. Ik heb die inmiddels ook en ik weet dat o.a. ook jouw verafgode loft NS ook zijn steekjes laat vallen en het niet altijd netjes oplost.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 18:43 #500057

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Erikdejong schreef :
Even wat kritische vragen, want ik kan niet meer zien wat het doel van dit topic is, en het loopt echt op de rand van wat nog wel en wat niet meer kan.

- Wat is het doel van het topic? Jedre heeft een vraag gesteld, en ik denk dat er voldoende antwoorden zijn gegeven om zijn vraag te beantwoorden (Jedre?).
- Wat heeft het voor zin om een bedrijf onderuit te halen (of op te hemelen for that matter) als het toch al niet meer bestaat? Niemand zal er immers nog wat kunnen kopen.
- Waarom denkt men dat zeilen van andere Doyle vestigingen hetzelfde, beter of slechter zijn als wat onze voormalige ZF vriend kon leveren? Na enkele jaren voor North te hebben gewerkt, en zo nu en dan wat freelance werk voor een lokale Doyle vestiging, kan ik je vertellen dat dat namelijk zeer zeker geen garantie is.

Het lijkt er nu op dat de vraag beantwoord is, en de rest van de discussie nergens meer toe kan leiden omdat het allemaal niets meer veranderd of uit maakt.

Mijn vraag is beantwoord Erik. Wat er daarna gebeurt is, heeft niets met de vraag te maken (Had ik al aangegeven). Wat er daarna besproken is, zal me (om albert zijn woorden te gebruiken) compleet aan mijn togus oxideren.
Ik heb alleen nog gereageerd op een paar zielige aantijgingen richting een mede-forummer die inhoudelijk en objectief op mijn vraag had geantwoord.

Verder vind ik ook dat het uit de hand loopt.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 18:45 #500059

  • Boatlover
  • Boatlover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1514
Wat is de toegevoegde waarde van Daniëll 's foto in deze topic? Ik zie dit niet helemaal.

Zolang hij zich niet mengt in deze topic of een gesprek aan gaat kan hij zich niet verweren.

Zelfs voor het feit dat hij niet meer bereikbaar is (of na-service verleent) voor klanten kan een acceptabele reden aan ten grondslag liggen.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 18:47 #500060

Boatlover schreef :
Wat is de toegevoegde waarde van Daniëll 's foto in deze topic?

er zijn mensen naar hem op zoek, omdat ze zich ernstig benadeeld voelen. De foto komt van Facebook. Mijn vraag was simpel: is dit de bedoelde Daniell (want ik ken hem niet). Foto heeft hij zelf op Facebook gezet, dus daar hoeven we niet omzichtig me te doen.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 18:48 #500061

  • Toxiq
  • Toxiq's Profielfoto
Gaat al heel veel posts nergens meer over

1. daniel heeft prima zeilen geleverd
2. daniel heeft ook rotzooi geleverd, is met de noorderzon vertrokken dus een hufter tov die klanten
3. sommige mensen vinden het leuk een beetje olie op het vuur te gooien

Mods, slotje, want dit eidigt anders weer in andere onvrede
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 18:51 #500065

  • PeterR
  • PeterR's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 145
Boatlover schreef :

Zelfs voor het feit dat hij niet meer bereikbaar is (of na-service verleent) voor klanten kan een acceptabele reden aan ten grondslag liggen.

Ben wel benieuwd wat volgens jou die acceptabele reden kan zijn, behalve dat hij ernstig ziek of zelfs overleden zou zijn, waarvan geen sprake is weet ik toevallig.

@Baasklusje, dit is inderdaad de Daniell waar hier over gesproken wordt.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 19:14 #500072

  • Boatlover
  • Boatlover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1514
Inderdaad ernstig ziek bijvoorbeeld.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 19:16 #500075

Baasklusje schreef :
er zijn mensen die ernstig benadeeld zijn door Doyle NL (ergens noemt iemand 4000 euro schade door onbruikbare zeilen, bevestigd door sneaker).

Ik zou zeggen: als we de benadeelde(n) wat kunnen helpen door de benadelaar (om niet een onaardig woord te gebruiken) terug te vinden dan moeten we dat proberen! Nu laat hij zijn klant(en) met de shit zitten. Dat hoort niet.
Waarom vragen die benadeelden daar zelf niet om?
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 19:20 #500078

  • Boatlover
  • Boatlover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1514
Indien de desbetreffende klanten Daniëll willen benaderen dan kunnen ze hem makkelijk zelf op facebook traceren.

Leuk die foto maar dit lijkt me niet relevant of je moet op zoek zijn naar enige, in mijn ogen niet bestaande sensatie. Dat van dat ongeschoren... lekker belangrijk. Onderwerp sluiten lijkt me.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 19:22 #500080

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
+10
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 19:33 #500087

Eigenwijs schreef :
Ik vind het ook zeer spijtig dat Daniell niet meer in beeld is. Ik heb namelijk nog een vordering van een kleine 4000 euro voor hem klaar staan. Wegens de levering van een set achteraf waardeloos gebleken zeilen.

@erikdejong, ziehier een benadeelde (bovenin deze draad). Hij is op zoek naar Daniell, maar kan hem (tot nu toe) niet vinden. Nu misschien wel, dank zij Facebook.

voor sluiten zie ik geen enkele reden. Hard roepen van meer, meer (of minder, minder)..... waar ken ik dat ook weer van....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 28 mrt 2014 19:35 door Baasklusje.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 19:35 #500088

  • jouzers
  • jouzers's Profielfoto
Bedenk wel dat Daniell vele jaren als de huis zeilmaker van het forum beschouwd werd.
Bij elke vraag werd verwezen naar Daniell, hij heeft significante omzet en klanten verkregen door het forum. Door de link met het forum was er vertrouwen en dat vertrouwen is flink beschaamd voor sommigen.
Als dan achteraf blijkt dat het ook vaak niet goed ging, dan mag dat toch ook vermeld worden.
Het topic ging om de ervaringen en die worden gemeld, het is juist goed om alle soorten ervaringen te vernemen dan een voetstuk in ere te houden, wat soms ook een wassen neus was.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 19:41 #500095

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Goed punt, jouzers.

Ik denk alleen wel dat het niet nodig is om hiervandaan een soort heksenjacht te organiseren. Een openbare foto van Facebook plaatsen is niet fout op zich, wel vraag ik me af waarom je niet gewoon de link erbij zet. Dan is wat mij betreft de kous ook af: als gedupeerden Daniel willen benaderen dan kunnen ze daar zelf actie op ondernemen.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 19:44 #500096

Delphi32 schreef :
Een openbare foto van Facebook plaatsen is niet fout op zich, wel vraag ik me af waarom je niet gewoon de link erbij zet.

omdat ik even zeker wilde weten dat het de juiste Daniell was. (anders kon het een link naar een verkeerde zijn).
Dat dit hem is is inmiddels bevestigd door PeterR.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 19:47 #500098

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Baasklusje schreef :
Eigenwijs schreef :
Ik vind het ook zeer spijtig dat Daniell niet meer in beeld is. Ik heb namelijk nog een vordering van een kleine 4000 euro voor hem klaar staan. Wegens de levering van een set achteraf waardeloos gebleken zeilen.

@erikdejong, ziehier een benadeelde (bovenin deze draad). Hij is op zoek naar Daniell, maar kan hem (tot nu toe) niet vinden. Nu misschien wel, dank zij Facebook.

voor sluiten zie ik geen enkele reden. Hard roepen van meer, meer (of minder, minder)..... waar ken ik dat ook weer van....

Beetje triest dat vergelijk van je...vind ik een beetje misselijkmakend. Maar goed, gooi hier ook maar een semi-gevatte reactie tegen aan.

Feit is dat ik een vraag heb gesteld en er vervolgens een discussie komt over de laatste dealer van doyle in nl. Als ik lees hoe en de wijze waarop jij daar maar wat gretig op reageert, bovenstaande opmerking buiten beschouwing gelaten, heb ik spijt van mijn vraag.

Btw, uit ervaring....north is king in downwind zeilen, maar upwind zijn ze echt niet beter dan de andere a-merken.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 19:49 #500100

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
jouzers schreef :
Bedenk wel dat Daniell vele jaren als de huis zeilmaker van het forum beschouwd werd.
Bij elke vraag werd verwezen naar Daniell, hij heeft significante omzet en klanten verkregen door het forum. Door de link met het forum was er vertrouwen en dat vertrouwen is flink beschaamd voor sommigen.
Als dan achteraf blijkt dat het ook vaak niet goed ging, dan mag dat toch ook vermeld worden.
Het topic ging om de ervaringen en die worden gemeld, het is juist goed om alle soorten ervaringen te vernemen dan een voetstuk in ere te houden, wat soms ook een wassen neus was.


De vraag was naar de kwaliteiten van de zeilen, niet naar de integreteit en kwaliteit van de verkoper.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 20:25 #500125

Jedre schreef :
Ik weet dat een aantal forummers afgelopen jaren een zeil van Doyle hebben gekocht. Nu even uit nieuwsgierigheid...wat zijn jullie bevindingen?

Sorry dat had ik er niet helemaal uitgehaald. Nou ja mij bevindingen weet je inmiddels en over de kwaliteit van de zeilen is denk ik ook genoeg gezegd.

Overigens ben ik het met iedereen eens dat op de man spelen niet de oplossing is. Met betrekking tot de goed bedoelde hulp bij het zoeken. Geloof me, alles wat openbaar is heb ik al gevonden en geprobeerd. Dus het is niet nodig dit nog een keer op het forum te posten. Mocht iemand meer informatie hebben dan graag via PB.

Tot nu toe ben ik door een flink aantal leden hier van het forum uitstekend geholpen. En dat is wat dit forum zo mooi maakt.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 20:38 #500132

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3324
Baasklusje schreef :
er zijn mensen die ernstig benadeeld zijn door Doyle NL (ergens noemt iemand 4000 euro schade door onbruikbare zeilen, bevestigd door sneaker).

Ik zou zeggen: als we de benadeelde(n) wat kunnen helpen door de benadelaar (om niet een onaardig woord te gebruiken) terug te vinden dan moeten we dat proberen! Nu laat hij zijn klant(en) met de shit zitten. Dat hoort niet.

+1
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Laatst bewerkt: 28 mrt 2014 20:38 door Sprokkie.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 20:50 #500140

Nog even en dan bellen we Alberto Stegemans van sbs6! Als ik 4000 schade heb, dan pak ik mijn rechtsbijstand. Lijkt me effectiever dan een facebookfoto vinden.
Mensen mogen wat mij betreft hier op het forum wat voorzichtiger en respectvoller worden met reacties naar, over, tegen en voor elkaar. .. We zijn toch geen speedboaten barbaren? Zeilen is een gentlemens sport, laat het ZF dan ook zo zijn.
Steef
Bavaria 370 caribic "Sea Force One".
A gentleman never sails upwind!
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 20:57 #500147

Sea Force One schreef :
Zeilen is een gentlemens sport, laat het ZF dan ook zo zijn.

B)
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Discussie gesloten.

Re: Doyle 28 mrt 2014 20:59 #500150

  • jouzers
  • jouzers's Profielfoto
Jedre schreef :
jouzers schreef :
Bedenk wel dat Daniell vele jaren als de huis zeilmaker van het forum beschouwd werd.
Bij elke vraag werd verwezen naar Daniell, hij heeft significante omzet en klanten verkregen door het forum. Door de link met het forum was er vertrouwen en dat vertrouwen is flink beschaamd voor sommigen.
Als dan achteraf blijkt dat het ook vaak niet goed ging, dan mag dat toch ook vermeld worden.
Het topic ging om de ervaringen en die worden gemeld, het is juist goed om alle soorten ervaringen te vernemen dan een voetstuk in ere te houden, wat soms ook een wassen neus was.


De vraag was naar de kwaliteiten van de zeilen, niet naar de integreteit en kwaliteit van de verkoper.

De verkoper vertegenwoordigde Doyle als Doyle.nl, daarmee was hij importeur van Doyle voor Nederland en was verantwoordelijk en stond garant voor de kwaliteit van Doyle zelen in NL.
Een product is niet enkel materiaal, maar het volledige plaatje en dat houdt niet op na de verkoop. Zoals gezegd worden overal fouten gemaakt, maar het gaat erom hoe je deze oplost, en juist daarmee maak je het verschil.
Bij de kwaliteit van een merk / product hoort ook zeker de after sales, dus ik vindt degene die de distributie verzorgt ook zeker verschil maken in kwaliteit.
Er zijn maar een paar zeildoek makers op de wereld zoals contender, de machines snijden wat ze wordt ingegeven, juist de pre en after sales maken het verschil van een merk.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 29 mrt 2014 06:13 #500204

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
De verkoper vertegenwoordigde Doyle als Doyle.nl, daarmee was hij importeur van Doyle voor Nederland en was verantwoordelijk en stond garant voor de kwaliteit van Doyle zelen in NL.
Een product is niet enkel materiaal, maar het volledige plaatje en dat houdt niet op na de verkoop. Zoals gezegd worden overal fouten gemaakt, maar het gaat erom hoe je deze oplost, en juist daarmee maak je het verschil. Neemt niet weg dat je naar een onderdeel van de levering kan vragen
Bij de kwaliteit van een merk / product hoort ook zeker de after sales, dus ik vindt degene die de distributie verzorgt ook zeker verschil maken in kwaliteit.Als je vraagt hoe een bepaald type Phillips TV bevalt, dan vraag je toch niet naar de kaliteit / integriteit van het distributiekanaal dat jij hebt gebruikt? Het ging mij nu om de spreekwoordelijke Phillips TV. Gelukkig is deze vraag allang beantwoord :-)
Er zijn maar een paar zeildoek makers op de wereld zoals contender, de machines snijden wat ze wordt ingegeven, juist de pre en after sales maken het verschil van een merk.Daar snij je redelijk wat bochten af. Met die gedachte kom je op de helft van het resultaat. Een goed zeil wordt voornamelijk bepaald door inventarisatie klantwens, juist meten, goed doorvertalen naar de ontwerper, het ontwerp (programma), kwaliteit grondstoffen, door degene of het apparaat die hem in elkaar zet en hoe nauwkeurig deze werkt (sla nu zelf nog een paar stappen over). Het is niet zo simpel als koop goed doek en je kan geen slecht zeil maken. Voor mij is inmiddels duidelijk dat er iets niet klopte aan de communicatie tussen Daniëll en Doyle en dat dit een aantal slechte zeilen heeft opgeleverd. Wel ben ik geneigd te denken dat dit in mindere mate aan Doyle lag. Dit gezien een PM (waar ik verder niet over uit wijd) die ik heb gekregen, [/quote]
Laatst bewerkt: 29 mrt 2014 06:19 door Jedre.
Discussie gesloten.

Re: Doyle 29 mrt 2014 08:52 #500246

  • ald
  • ald's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 110
Doylesails internationaal werkt niet met dealers maar elke Doyle vestiging is een zelfstandige zeilmaker die een licentie heeft gekocht om de naam Doyle te mogen gebruiken de meeste internationale zeilmakers werken op deze manier.
Het verschil met andere internationale zeilmakers is dat je bij Doyle de vrije keus hebt hoe en waar je je zeilen maakt(laat maken).
Doyle nederland maakte soms de zeilen zelf(snijpakket van dimension-polyant bijv)
soms bij de Turkse Doyle,Duitse Doyle(oleusails laat de zeilen weer in Srilanka maken) en later bij CSF china en (hier is het misgegaan volgens mij)bij Wilfersails china.
Het nadeel van de vrijheid die Doyle zijn zeilmakers bied is dat er geen controle is op de kwaliteit van de verschillende zeilmakers, Doyle heeft geen standaard zoals Quantum,ullman,onesails,bankssails,olimpicsails,elvstrom,ect.....dat wel hebben.
Deze werkwijze van Doyle lijkt mij niet erg bevordelijk om een goede naam te hebben en te houden.
Daniell was met zijn vestiging in Hoorn wel op de goede weg,wij waren nog in gesprek om een pizzawheel cutter te leveren. Maar Daniell liep tegen hetzelfde probleem als vele andere zeilmakers iedereen wil goedkope(super kwaliteit) zeilen
het liefst per direkt gelevert, als je dan hoge kosten hebt maar wel voldoende marge wil halen probeer je vanzelf goedkoop(te goedkoop)in te kopen.

Mijn zeer gekleurd advies is koop je zeilen bij een zeilmakerij in de buurt waar je naar binnen kan lopen om de ronkende naaimachines en cutters live te bewonderen
en je zeil te zien groeien van een rol doek naar een gecompliceerde 3d construktie. heb je hier geen interesse in dan zou ik al die zogenaamde nederlandse zeilmakers(tussen personen) vergeten en rechtstreeks in china of polen bestellen scheelt al gauw tussen de 30 en 40%.

ald
Discussie gesloten.

Re: Doyle 29 mrt 2014 09:55 #500260

  • jouzers
  • jouzers's Profielfoto
Jedre schreef :
De verkoper vertegenwoordigde Doyle als Doyle.nl, daarmee was hij importeur van Doyle voor Nederland en was verantwoordelijk en stond garant voor de kwaliteit van Doyle zelen in NL.
Een product is niet enkel materiaal, maar het volledige plaatje en dat houdt niet op na de verkoop. Zoals gezegd worden overal fouten gemaakt, maar het gaat erom hoe je deze oplost, en juist daarmee maak je het verschil. Neemt niet weg dat je naar een onderdeel van de levering kan vragen
Bij de kwaliteit van een merk / product hoort ook zeker de after sales, dus ik vindt degene die de distributie verzorgt ook zeker verschil maken in kwaliteit.Als je vraagt hoe een bepaald type Phillips TV bevalt, dan vraag je toch niet naar de kaliteit / integriteit van het distributiekanaal dat jij hebt gebruikt? Het ging mij nu om de spreekwoordelijke Phillips TV. Gelukkig is deze vraag allang beantwoord :-)
Er zijn maar een paar zeildoek makers op de wereld zoals contender, de machines snijden wat ze wordt ingegeven, juist de pre en after sales maken het verschil van een merk.Daar snij je redelijk wat bochten af. Met die gedachte kom je op de helft van het resultaat. Een goed zeil wordt voornamelijk bepaald door inventarisatie klantwens, juist meten, goed doorvertalen naar de ontwerper, het ontwerp (programma), kwaliteit grondstoffen, door degene of het apparaat die hem in elkaar zet en hoe nauwkeurig deze werkt (sla nu zelf nog een paar stappen over). Het is niet zo simpel als koop goed doek en je kan geen slecht zeil maken. Voor mij is inmiddels duidelijk dat er iets niet klopte aan de communicatie tussen Daniëll en Doyle en dat dit een aantal slechte zeilen heeft opgeleverd. Wel ben ik geneigd te denken dat dit in mindere mate aan Doyle lag. Dit gezien een PM (waar ik verder niet over uit wijd) die ik heb gekregen,
[/quote]

Een TV is heel wat anders dan een zeil, maar dat weerleg je zelf ook al in je eigen betoog.

Hoog tijd dat we allemaal weer wat meer naar onze zeilen gaan kijken i.p.v. Naar een scherm ;) .


Sluit me verder helemaal aan bij de vorige post, DoyleNL was Daniell, hij plakte enkel een sticker op de kwaliteit waar hij voor koos .
Discussie gesloten.

Re: Doyle 29 mrt 2014 10:52 #500264

Tsja, extreme belastindruk en bureaucratisch beslag op mkb, dit naast hoge btw en ib druk voor consument, heeft de lol voor 80% van de mkb bedrijven doen verdwijnen. Resultaat: record aantal mkb bedrijven vrijwillig gestopt, dit naast een record aan faillieten.

medaille heeft vaak twee kanten.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl