Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: jachthaven schiermonnikoog

jachthaven schiermonnikoog 28 jan 2017 15:59 #803735

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
joostp schreef :
Tuurlijk. Met geld en commerciëel intellect is iedere hobbel vlak te trekken. Maar waarom wil je naar Schier zonder enig avontuur of inzicht? Omdat het zo'n prettige plek is? Dan is de veerboot een prima optie, gevolgd door een keurig hotelletje, toch?

Ik ken Schier idd alleen via de veerboot, mijn diepgang laat een bezoek op eigen kiel op dit moment niet toe. Beetje vreemd dat een gebrek aan avontuur en inzicht te noemen. Die classificatie past meer bij de gemeenteraad van Schier.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

jachthaven schiermonnikoog 28 jan 2017 17:51 #803757

  • joostp
  • joostp's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 662
Nee hoor..... prima idee om de pont naar Schier te pakken, het is er leuk, tenslotte. Ik erger me aan lieden die wensen dat ieder te nemen hobbeltje van overheidswege uitgevlakt wordt en aan lokale overheden die dit honoreren met eindeloos vergaderen over het onderwerp. Oh, glorious Mud!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

jachthaven schiermonnikoog 28 jan 2017 18:33 #803776

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2718
Perseus schreef :
Dan zou ik de jachthaven maar op schier maar naar de dam van de veerdienst verplaatsen. Daar wordt sowieso gebaggerd lijkt me. Wat verder van het dorp, dat wel. Dat is dan baggertechnisch het goedkoopst. Lijkt me toch echt wel in het voordeel van schier als er bootjes tot zeg een 1.40 oid kunnen komen.

Ik ben er dit jaar met 1.35 meter diepgang nog geweest. Geen probleem maar bij eb wel een staanplaats natuurlijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

jachthaven schiermonnikoog 28 jan 2017 19:16 #803796

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32545
Perseus schreef :
Dan zou ik de jachthaven maar op schier maar naar de dam van de veerdienst verplaatsen. Daar wordt sowieso gebaggerd lijkt me. Wat verder van het dorp, dat wel. Dat is dan baggertechnisch het goedkoopst. Lijkt me toch echt wel in het voordeel van schier als er bootjes tot zeg een 1.40 oid kunnen komen.

Ik lees hier toch een groot gebrek aan realiteits besef. Dan weet je zeker dat je 50% minder liggers in je dorp hebt. Je wil nog niet dood gevonden worden bij de veerboot dam.
Er is niets mis met de huidige haven. Alleen verwende jacht bezitters klagen, de rest beschouwd het als een normale wad-ervaring.
Baggeren is een pure luxe.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

jachthaven schiermonnikoog 28 jan 2017 21:25 #803836

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
En het eiland is al druk genoeg, zonder al die zeilers met diepstekende kielboten ;)

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

jachthaven schiermonnikoog 28 jan 2017 21:43 #803841

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
WADnWIND schreef :
Je wil nog niet dood gevonden worden bij de veerboot dam.


Net beoosten de dam is het juist prachtig liggen - lekker vlak ook, trouwens :laugh:
Maar je moet daar inderdaad geen haven willen.
Laatst bewerkt: 28 jan 2017 21:44 door Vlieter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

jachthaven schiermonnikoog 28 jan 2017 22:31 #803856

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7379
Vlieter1 schreef :
WADnWIND schreef :
Je wil nog niet dood gevonden worden bij de veerboot dam.


Net beoosten de dam is het juist prachtig liggen - lekker vlak ook, trouwens :laugh:
Maar je moet daar inderdaad geen haven willen.
Dat zouden we toch stil houden?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

jachthaven schiermonnikoog 29 jan 2017 06:30 #803878

Vlieter1 schreef :
WADnWIND schreef :
Je wil nog niet dood gevonden worden bij de veerboot dam.


Net beoosten de dam is het juist prachtig liggen - lekker vlak ook, trouwens :laugh:
Maar je moet daar inderdaad geen haven willen.

Vlak zeg je?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 29 jan 2017 06:30 door It Paradyske.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

jachthaven schiermonnikoog 29 jan 2017 08:17 #803895

  • Perseus
  • Perseus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 734
Op Ameland komt de veerboot ook aan de dam bij de jachthaven. Die kilometer extra zal het niet zijn dus ik zie het probleem niet. fietsen huren op de dam en klaar. Tenzij je het eiland toeristen luw wilt houden en echt voorbehouden aan de modderkruipers..... maar economisch voor schier is dat niet en in dat kader reageerde ik. Er kwamen eind vorige en begin deze eeuw meer bootjes op schier volgens mij toen er toch zo 120 cm water in de haven bleef bij de drijvende steigers. Maar fair enough: als ik naar schier ga, dan ga ik met de veerboot.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

jachthaven schiermonnikoog 29 jan 2017 09:48 #803938

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32545
Vlieter1 schreef :
WADnWIND schreef :
Je wil nog niet dood gevonden worden bij de veerboot dam.


Net beoosten de dam is het juist prachtig liggen - lekker vlak ook, trouwens :laugh:
Maar je moet daar inderdaad geen haven willen.

Jij voegt weer nét iets toe waardoor je hoopt die veerdam niet meer te zien. ;)
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

jachthaven schiermonnikoog 29 jan 2017 10:13 #803955

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
Wees blij dat er nog zoveel kieljachten zijn. Als alle zeilers zouden transformeren tot modderkruipers, zou er binnen de kortste keren een vaarverbod buiten de vaargeulen op het Wad van kracht worden..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

jachthaven schiermonnikoog 29 jan 2017 12:28 #804007

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Met een verplaatsing van de oude veerdam naar de nieuwe zou juist een groot deel van de charme van de jachthaven verdwijnen. De sfeer wordt heel anders als er meerdere malen per dag bussen langs de haven af en aan rijden. Ook leuk, maar die "levendigheid" hebben we al op Ameland.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

jachthaven schiermonnikoog 29 jan 2017 18:47 #804137

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
It Paradyske schreef :
Vlieter1 schreef :
WADnWIND schreef :
Je wil nog niet dood gevonden worden bij de veerboot dam.


Net beoosten de dam is het juist prachtig liggen - lekker vlak ook, trouwens :laugh:
Maar je moet daar inderdaad geen haven willen.

Vlak zeg je?

Ik bedoel iets meer naar het Noorden Hans, maar dat weet je best ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

jachthaven schiermonnikoog 06 feb 2017 19:10 #806518

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7622
ben benieuwd :)

Jachthaven Schiermonnikoog

Ook dit jaar wordt de jachthaven van Schiermonnikoog weer met zogeheten 'ploegboten' uitgediept. Daarbij wordt de bodem van de haven losgewoeld en tijdens afgaand tij met de stroming mee gespoeld. Op deze wijze werd in 2016 ongeveer 7000 kubieke meter bagger uit de haven verwijderd. Schiermonnikoog hoopt via deze methode komend seizoen de haven weer op de gewenste diepte te hebben.
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.154 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl