Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Scheepsramp voor Belgische kust.

Scheepsramp voor Belgische kust. 06 okt 2015 16:48 #669967

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 06 okt 2015 17:14 #669974

  • Knar
  • Knar's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2052


Piet & Riet van de Buis in het Parool van vandaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 06 okt 2015 17:56 #669991

  • FAPH
  • FAPH's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 197
+1
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 06 okt 2015 18:36 #669999

Je zal maar op de Flikterstar zitten en nog even een stukje meegesleurd worden.benauwde momenten
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 08 okt 2015 17:18 #670552

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
van RTLZ:

Het wrak van de Nederlandse vrachtvaarder Flinterstar, die dinsdagmorgen vastliep voor de kust van het Belgische Blankenberge, is het onderwerp van een ordinaire ruzie om het bergingscontract.

www.rtlz.nl/algemeen/buitenlan...-om-wrak-flinterstar
Get your facts first, then you can distort them as you please
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 08 okt 2015 19:03 #670602

La Mavare schreef :
Uit de PDF van Jutter.

Dus komt er ook nog wel een vacature voor een Verkeersregelaar ...


Klein detail; Het gaat hier om "VerkeersBEGELEIDERS" Ze INFOrmeren de scheepvaart ter ondersteuning, de schepen nemen zelf de besluiten en navigeren zelfstandig. Niet te verwarren met luchtverkeersLEIDERS. Neemt niet weg dat er waarschijnlijk een aantal dingen gruwelijk fout gegaan zijn.
Laatst bewerkt: 08 okt 2015 19:03 door hilbert68.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 08 okt 2015 19:05 #670605

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 08 okt 2015 21:16 #670640

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
hilbert68 schreef :
La Mavare schreef :
Uit de PDF van Jutter.

Dus komt er ook nog wel een vacature voor een Verkeersregelaar ...


Klein detail; Het gaat hier om "VerkeersBEGELEIDERS" Ze INFOrmeren de scheepvaart ter ondersteuning, de schepen nemen zelf de besluiten en navigeren zelfstandig. Niet te verwarren met luchtverkeersLEIDERS. Neemt niet weg dat er waarschijnlijk een aantal dingen gruwelijk fout gegaan zijn.

Zelfde als een loods...informeert en drinkt koffie ;-)
Laatst bewerkt: 08 okt 2015 21:17 door roberteb.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 08 okt 2015 21:34 #670643

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
roberteb schreef :
hilbert68 schreef :
La Mavare schreef :
Uit de PDF van Jutter.

Dus komt er ook nog wel een vacature voor een Verkeersregelaar ...


Klein detail; Het gaat hier om "VerkeersBEGELEIDERS" Ze INFOrmeren de scheepvaart ter ondersteuning, de schepen nemen zelf de besluiten en navigeren zelfstandig. Niet te verwarren met luchtverkeersLEIDERS. Neemt niet weg dat er waarschijnlijk een aantal dingen gruwelijk fout gegaan zijn.

Zelfde als een loods...informeert en drinkt koffie ;-)

Correctie : Zelfde als een loods . . . informeert en drinkt.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 09 okt 2015 15:47 #670876

  • rsv
  • rsv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1972
Inmiddels olie deeltjes op de oosterschelde :(
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 09 okt 2015 15:58 #670877

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Tony2920 schreef :
roberteb schreef :
hilbert68 schreef :
La Mavare schreef :
Uit de PDF van Jutter.

Dus komt er ook nog wel een vacature voor een Verkeersregelaar ...


Klein detail; Het gaat hier om "VerkeersBEGELEIDERS" Ze INFOrmeren de scheepvaart ter ondersteuning, de schepen nemen zelf de besluiten en navigeren zelfstandig. Niet te verwarren met luchtverkeersLEIDERS. Neemt niet weg dat er waarschijnlijk een aantal dingen gruwelijk fout gegaan zijn.

Zelfde als een loods...informeert en drinkt koffie ;-)

Correctie : Zelfde als een loods . . . informeert en drinkt.

Het is niet voor niets, wit boven rood.
witte pet, rooie neus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 09 okt 2015 16:51 #670886

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
:P
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 09 okt 2015 19:01 #670927

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Geen paniek: NOS Journaal meldt dat de zeeuwse stranden al weer zijn schoongemaakt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 21 okt 2015 09:39 #674698

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Het gevecht om de pegels, Flinter doet zich er wel snel en gemakkelijk vanaf met het bekende Jantje van Leiden.

www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws...staag-door-1.5357197
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 21 okt 2015 15:34 #674795

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Volgensmij was dit schip van een kapitein-eigenaar, die voor Flinter vaarde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 21 okt 2015 18:44 #674845

Weet iemand wanneer het daadwerkelijke bergen begint?
En is er een navtexbericht uitgegaan ivm afstand? Ik kan nu thuis niet kijken, maar kom er zaterdag langs gevaren ( als hij er nog ligt?)
Steef
Bavaria 370 caribic "Sea Force One".
A gentleman never sails upwind!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 21 okt 2015 18:47 #674847

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Zal nog wel even duren. Ik heb begrepen dat er nog plannen gemaakt moeten worden, en dat er een risico op doormidden breken is.
Get your facts first, then you can distort them as you please
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 21 okt 2015 18:48 #674848

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5799
Heb gelezen onherstelbaar, de tanker is 7 meter binnengedrongen van de 17 meter die het schip breed is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 21 okt 2015 19:33 #674860

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Sea Force One schreef :
Weet iemand wanneer het daadwerkelijke bergen begint?
En is er een navtexbericht uitgegaan ivm afstand? Ik kan nu thuis niet kijken, maar kom er zaterdag langs gevaren ( als hij er nog ligt?)
Zij zal er nog wel liggen.
Er liggen altijd werk en wachtschepen in de buurt.
Dus als je in de buurt bent even goed opletten op eventuele aanwijzingen.

Marifoonkanalen Zeebrugge.

Iedereen houdt luisterwacht kanaal 16
Traffic Centre Wandelaar kanaal 65
Traffic Centre Zeebrugge kanaal 69

Info_zeebrugge

Schip ligt buiten de vaargeul dus meestal is er geen probleem.
Vermoedelijk zullen ze je wel op afstand willen houden.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 21 okt 2015 21:01 #674879

Tony2920 schreef :
Sea Force One schreef :
Weet iemand wanneer het daadwerkelijke bergen begint?
En is er een navtexbericht uitgegaan ivm afstand? Ik kan nu thuis niet kijken, maar kom er zaterdag langs gevaren ( als hij er nog ligt?)
Zij zal er nog wel liggen.
Er liggen altijd werk en wachtschepen in de buurt.
Dus als je in de buurt bent even goed opletten op eventuele aanwijzingen.

Marifoonkanalen Zeebrugge.

Iedereen houdt luisterwacht kanaal 16
Traffic Centre Wandelaar kanaal 65
Traffic Centre Zeebrugge kanaal 69

Info_zeebrugge

Schip ligt buiten de vaargeul dus meestal is er geen probleem.
Vermoedelijk zullen ze je wel op afstand willen houden.
Dank. Deze informatie is echter meer dan bekend.
Was even benieuwd hoeveel kabellengten afstand gehouden moet worden.
Steef
Bavaria 370 caribic "Sea Force One".
A gentleman never sails upwind!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 21 okt 2015 21:08 #674881

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
21.10.2015 21:03:47 (LV)
ZCZC TA86
211701 UTC OCT
OOSTENDERADIO NX 394/15
APPROACH WESTERSCHELDE/ VAARWATER SCHEUR.
A WORKING AREA IS DEFINED FOR THE PURPOSE OF THE SALVAGE
OF M/V FLINTERSTAR AND MARKED WITH THE BUOYS S3 - S3BIS - S5 AND
MOW0. THIS AREA IS PROHIBITED FOR ALL VESSELS, EXCEPT FOR
VESSELS DESIGNATED BY THE GOVERNMENT.
IN SHIPPING LANE 'SCHEUR' BETWEEN S3/S4 AND S5/S6:
SHIPPING IS REQUIRED:TO KEEP A MODERATE SPEED AND TO AVOID CAUSING
SWELL. TO AVOID OVERTAKING OTHER VESSELS.FOR VESSELS WITH
A MINIMUM DRAFT OF 100DM TO MAKE ARRANGEMENTS FOR CROSSING OR
APPROACHING EACH OTHER.THE VESSEL TRAFFIC CENTRE WILL PROVIDE
PROACTIVE TRAFFIC MANAGEMENT,I.E. INFORMING AND WARNING THE VESSELS

VESSELS A_E REQUIRED TO MAKE ON DUE TIME THE NECESSARY TRAFFIC
ARRANGEMENTS WITH EACH OTHER.A GUARDVESSEL IS ALWAYS ON SCENE
AND CAN BE CALLED AS 'GUARD VESSEL' ON CH69 AND CH16
NNNN
Laatst bewerkt: 21 okt 2015 21:51 door CeesS. Reden: verminkingen hersteld
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 21 okt 2015 21:12 #674882

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
Hier de aangegeven no-go zone :

Laatst bewerkt: 21 okt 2015 21:58 door CeesS.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 31 okt 2015 05:12 #677556

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 31 okt 2015 05:15 door Jutter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 31 okt 2015 07:06 #677560

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
Onbegrijpelijk dat de Belgen het risico nemen op grotere schade om financiële redenen. Op de Noordzee maar ook in de Westerschelde zijn door Rijkswaterstaat tientallen wrakken op kosten van de Nederlandse belastingbetaler opgeruimd. Ik zou denken weg met zo'n wrak voordat het door stormen wegzakt of in delen breekt. En als ze vinden dat de rederij voor de berging aansprakelijk gesteld kan worden, zoek dat lekker achteraf uit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Scheepsramp voor Belgische kust. 31 okt 2015 07:46 #677564

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
hmm lijkt me dat er eerst naar de schuldvraag gekeken moet worden dan.
was het de fout van het andere schip? de loods? de kapitein van flinter? de verkeerscentrale?

(internationaal)Zee recht is één van de ingewikkelste en oudeste rechten die er zijn, zal niet makkelijk worden voor de rechters.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.194 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl