Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Inschrijven Kadaster

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 17:35 #1225020

holtere schreef :
Antwoord van het kadaster:
Het wordt je daar niet gemakkelijk gemaakt.
Ieder antwoord roept weer vragen op dus ook even gebeld. Je originele koopovereenkomst moet expliciet vermelden dat er betaald is. Staat dat er niet in moet je bijv. bankafschriften hebben. Je originele koopovereenkomst moet ook ingeleverd maar dat krijg je wel terug!
Alleen de koopovereenkomst op zich is niet voldoende. Hieruit blijk nl. niet dat het aankoopbedrag door u is betaald. Wanneer bankafschriften niet meer op te vragen zijn raad ik u aan om contact op te nemen met de verkoper. Deze kan een kwitantie voor u opstellen waaruit blijkt dat het bedrag is voldaan en dat het schip in eigendom aan u is geleverd.
Daarbij wil ik nog opmerken dat van één van beider documenten in ieder geval het origineel bij ons moet worden aangeleverd per post.

Pfff, wat een gedoe... wel fijn dat je jouw ervaringen deelt Holtere!

Zijn we nu massaal ons aan het laten registeren? Wie zijn er nog meer bezig?
(Ik twijfel nog... voor dat geld koop ik ook een mooi zeiltje voor m’n bootje...)
Laatst bewerkt: 06 nov 2020 17:35 door sjoerd1981.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 17:52 #1225026

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27770
sjoerd1981 schreef :
Zijn we nu massaal ons aan het laten registeren? Wie zijn er nog meer bezig?
(Ik twijfel nog... voor dat geld koop ik ook een mooi zeiltje voor m’n bootje...)

Het lijkt er inderdaad op dat ZF een liefhebberu heeft gevonden; allemaal een kadastrale inschrijving en heuse vlaggebrief!

Opvallend dat er en masse wordt gekozen voor bevestiging van de status quo en slechts weinigen geïnteresseerd lijken te zijn in een simpele betaalbare oplossing voor het legaal voeren van de Nederlandse vlag en een erkend papiertje dat de nationaliteit van de boot vastlegt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 18:54 #1225046

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
sjoerd1981 schreef :
Zijn we nu massaal ons aan het laten registeren? Wie zijn er nog meer bezig?
(Ik twijfel nog... voor dat geld koop ik ook een mooi zeiltje voor m’n bootje...)
Even voor de goede orde: wat zou voor jou reden zijn voor een teboekstelling?
(Waar wil je naartoe, wat zonder zeebrief niet zou kunnen?)
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 18:56 #1225047

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Wadloper schreef :
Opvallend dat er en masse wordt gekozen voor bevestiging van de status quo en slechts weinigen geïnteresseerd lijken te zijn in een simpele betaalbare oplossing voor het legaal voeren van de Nederlandse vlag en een erkend papiertje dat de nationaliteit van de boot vastlegt.
Hang gewoon het dundoek naar je smaak boven je spiegel zou ik zeggen. Is legaal.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 19:17 #1225052

JotM schreef :
sjoerd1981 schreef :
Zijn we nu massaal ons aan het laten registeren? Wie zijn er nog meer bezig?
(Ik twijfel nog... voor dat geld koop ik ook een mooi zeiltje voor m’n bootje...)
Even voor de goede orde: wat zou voor jou reden zijn voor een teboekstelling?
(Waar wil je naartoe, wat zonder zeebrief niet zou kunnen?)

Engeland.

Zomer volgend jaar op z’n vroegst, wellicht het jaar erop.

Dat kan nu ook wel met ICP. Alleen denk ik dat nieuwe regelingen niet goedkoper zullen zijn. Neem aan dat als je eenmaal zeebrief hebt je er voor altijd vanaf bent...
Maar ik wacht het nieuwe jaar nog ff af, aangekondigd is dat er een andere regeling komt voor het nieuwe jaar...

Sowiezo valt het voor een 50 jaar oude Beneteau niet mee alle benodigde documentatie bij elkaar te krijgen vrees ik (maar volg alle ervaringen hier met interesse...)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 19:23 #1225054

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
sjoerd1981 schreef :
Dat kan nu ook wel met ICP. Alleen denk ik dat nieuwe regelingen niet goedkoper zullen zijn. Neem aan dat als je eenmaal zeebrief hebt je er voor altijd vanaf bent...
Maar ik wacht het nieuwe jaar nog ff af, aangekondigd is dat er een andere regeling komt voor het nieuwe jaar...
Waar?
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 19:28 #1225055

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6972
Ik begin een beetje te lezen dat indien een teboekstelling praktisch onmogelijk is door gebrek aan originelen en het ICP niets betekent, een reis naar bijvoorbeeld de Oostzee een stuk ingewikkelder kan worden voor velen. Ik heb echt geen afschrift meer van 30 jaar terug, de verkoper is overleden en de erfgenamen wonen weet ik waar in Duitsland.

Hoe kan überhaupt het kadaster controleren dat de verkoper ook wel echt de rechtmatige eigenaar was 30 jaar terug? Ik heb het koopcontract bijvoorbeeld nog. Alleen het feit dat het een natte handtekening heeft, maakt het dus echt?

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 19:38 #1225059

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16918
Nee, tenzij er duidelijk in vermeld staat dat je betaald hebt.
Anders moet je bankafschriften hebben. Bewijs van betaling hoort erbij.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 19:39 #1225060

JotM schreef :
sjoerd1981 schreef :
Dat kan nu ook wel met ICP. Alleen denk ik dat nieuwe regelingen niet goedkoper zullen zijn. Neem aan dat als je eenmaal zeebrief hebt je er voor altijd vanaf bent...
Maar ik wacht het nieuwe jaar nog ff af, aangekondigd is dat er een andere regeling komt voor het nieuwe jaar...
Waar?





Niet de meest betrouwbare organisatie, maar toch... ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 19:43 #1225062

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Beauty schreef :
Ik begin een beetje te lezen dat indien een teboekstelling praktisch onmogelijk is door gebrek aan originelen en het ICP niets betekent, een reis naar bijvoorbeeld de Oostzee een stuk ingewikkelder kan worden voor velen. Ik heb echt geen afschrift meer van 30 jaar terug, de verkoper is overleden en de erfgenamen wonen weet ik waar in Duitsland.
Duitsland accepteert het ICP, iig op de binnen- en kustwateren. Denemarken en Zweden maakt de nationaliteit niks uit. Ik heb nergens signalen gezien dat de Oostzee op een of andere manier lastiger zou worden dan de afgelopen jaren. Iemand anders wel?
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 19:43 #1225063

Beauty schreef :
Ik begin een beetje te lezen dat indien een teboekstelling praktisch onmogelijk is door gebrek aan originelen en het ICP niets betekent, een reis naar bijvoorbeeld de Oostzee een stuk ingewikkelder kan worden voor velen. Ik heb echt geen afschrift meer van 30 jaar terug, de verkoper is overleden en de erfgenamen wonen weet ik waar in Duitsland.

Hoe kan überhaupt het kadaster controleren dat de verkoper ook wel echt de rechtmatige eigenaar was 30 jaar terug? Ik heb het koopcontract bijvoorbeeld nog. Alleen het feit dat het een natte handtekening heeft, maakt het dus echt?

Gr Michel

Ach ja joh, andere vraag: hoe gaat men controleren of dat koopcontract van 50 jaar oud wel echt is?... voor een bootje van een paar duizend euro?
Gewoon bevredigen van een systeem en procedures... En het spelletje meespelen, beetje knippen en plakken en je komt er wel... niet tegen de stroom inzwemmen, wordt je alleen maar heel moe van... ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 19:46 #1225064

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
sjoerd1981 schreef :
JotM schreef :
sjoerd1981 schreef :
Dat kan nu ook wel met ICP. Alleen denk ik dat nieuwe regelingen niet goedkoper zullen zijn. Neem aan dat als je eenmaal zeebrief hebt je er voor altijd vanaf bent...
Maar ik wacht het nieuwe jaar nog ff af, aangekondigd is dat er een andere regeling komt voor het nieuwe jaar...
Waar?


Niet de meest betrouwbare organisatie, maar toch... ;)

Oh die. Zij hopen op een aanpassing van het ICP. Laat dat nou een document zijn waarvan de wijze van uitgifte is vastgelegd door een organisatie van de VN.
Dus volgend jaar? Volgend decennium zou ik al snel vinden.
Dan zal de nieuwe Rijkswet nationaliteit zeeschepen misschien nog wel eerder klaar zijn. En ook dat gaat zeker nog een paar jaar duren.

Edit:
Er is ook niks mis met het ICP, behalve dat in een aantal landen die de betreffende resolutie toch al niet ondertekend hadden het ICP niet meer gedoogd wordt voor iets waar het überhaupt niet voor bedoeld was.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 06 nov 2020 20:03 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 20:41 #1225076

  • Ronaldl
  • Ronaldl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1678
Toch wel een grappige discussie.
Keek even naar de prijzen van een opel corsa (willekeurig hoor, alleen als voorbeeld voor deze post). Netto catalogus 10.600 euro maar jij betaald 19.600. Dat kleine verschil is 9.000 euro. Raad eens? Overheid! En je krijgt er niet eens een certificaat voor.
We praten hier al heel lang over 900 euro voor een dienst. Terwijl niemand praat over 9.000 diefstal.
Zullen wel appels met peren zijn, maar 9.000 is 10x 900. Van diezelfde eurootjes.
Je zou het zo moeten zien. Netto boot 1000 euro, maar je betaald 1900 euro voor geregistreerde boot incl. certificaat (zeebrief). Koopje toch? Voor jaren onbezorgd vaarplezier?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 06 nov 2020 22:38 #1225105

Ik vind belasting (BPM over een auto) niet echt vergelijkbaar met een dure bureaucratische procedure...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 07 nov 2020 02:45 #1225112

JotM schreef :
sjoerd1981 schreef :
JotM schreef :
sjoerd1981 schreef :
Dat kan nu ook wel met ICP. Alleen denk ik dat nieuwe regelingen niet goedkoper zullen zijn. Neem aan dat als je eenmaal zeebrief hebt je er voor altijd vanaf bent...
Maar ik wacht het nieuwe jaar nog ff af, aangekondigd is dat er een andere regeling komt voor het nieuwe jaar...
Waar?


Niet de meest betrouwbare organisatie, maar toch... ;)

Oh die. Zij hopen op een aanpassing van het ICP. Laat dat nou een document zijn waarvan de wijze van uitgifte is vastgelegd door een organisatie van de VN.
Dus volgend jaar? Volgend decennium zou ik al snel vinden.
Dan zal de nieuwe Rijkswet nationaliteit zeeschepen misschien nog wel eerder klaar zijn. En ook dat gaat zeker nog een paar jaar duren.

Edit:
Er is ook niks mis met het ICP, behalve dat in een aantal landen die de betreffende resolutie toch al niet ondertekend hadden het ICP niet meer gedoogd wordt voor iets waar het überhaupt niet voor bedoeld was.

Haha, maar waar was het ICP dan ook alweer wel voor bedoeld?

Het ICP kent sinds 2018 de begeleidende opdruk dat het ICP niet het recht geeft om onder Nederlandse vlag te varen. Die begeleidende opdruk heeft geen decennia geduurd om door te voeren? Als het moet en ze wil is de overheid best snel... (Nu maar hopen dat 1 van die jachten die in italie nu aan de ketting ligt van een Minister of hoog geplaatst nederlandse ambtenaar is ofzo... dat bespoedigd het proces meestal wel... ;) )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 07 nov 2020 07:09 #1225119

JotM schreef :
Wadloper schreef :
Opvallend dat er en masse wordt gekozen voor bevestiging van de status quo en slechts weinigen geïnteresseerd lijken te zijn in een simpele betaalbare oplossing voor het legaal voeren van de Nederlandse vlag en een erkend papiertje dat de nationaliteit van de boot vastlegt.
Hang gewoon het dundoek naar je smaak boven je spiegel zou ik zeggen. Is legaal.

er schijnt ook een oficiele transgender vlag te zijn, daar weten de autoriteiten nog geen raad mee, is gedoogd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 07 nov 2020 07:13 #1225121

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7210
een poolse vlag is ook best mooi :whistle:

www.polish-yacht-registration.com/nl/#
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 07 nov 2020 07:25 #1225123

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
AndreAzuree schreef :
Ik vind belasting (BPM over een auto) niet echt vergelijkbaar met een dure bureaucratische procedure...
Jij betaalt liever een belasting waarvan de opbrengst rechtstreeks in de algemene middelen verdwijnt dan voor een dienst?
Wat ben jij voor linkse rakker? :whistle: :laugh:

Maar dan is er een oplossing hoor: kies domicilie in Frankrijk.
Dan kost registratie je nog geen honderd euro (heb ik me laten vertellen) en mag je vanwege het recht "onder Franse vlag" te varen de "droit annuel de francisation et de navigation (DAFN)" betalen.
In het geval van een nagelnieuwe Azuree 33C (LOA 9,99 m en standaard motorvermogen 21 pk) is dat 818 euro per jaar. (Vanaf het 11de jaar krijg je 33% korting, vanaf het 21ste jaar 55% korting en vanaf het 26ste jaar 80% korting) En dat gaat ook niet naar een fonds voor de watersport ofzo, maar gewoon naar de Douane en door naar de algemene middelen.
Ik zeg: ideaal als je liever belasting betaalt dan een overheidsdienst afneemt. :)
(Levert misschien zelfs wel een klein beetje gevoel van superioriteit op als je in Marseille naast een 40 jaar oud 22-voetertje met een 10 pk eenpittertje komt te liggen, die voor hetzelfde recht jaarlijks maar 16 euro aan de maatschappij bijdraagt) B)
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 07 nov 2020 07:59 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 07 nov 2020 07:38 #1225126

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
sjoerd1981 schreef :
JotM schreef :
...
Er is ook niks mis met het ICP, behalve dat in een aantal landen die de betreffende resolutie toch al niet ondertekend hadden het ICP niet meer gedoogd wordt voor iets waar het überhaupt niet voor bedoeld was.

Haha, maar waar was het ICP dan ook alweer wel voor bedoeld?
Iets met max aantal personen aan boord, eigendom en radio-apparatuur, in de internationale pleziervaart op de binnenwateren van de partnerlanden die UNECE herziene resolutie 13 (anno 1986) hebben ondertekend. (Daar zaten en zitten Portugal, Spanje, Italië, Griekenland .... niet bij)

Het ICP kent sinds 2018 de begeleidende opdruk dat het ICP niet het recht geeft om onder Nederlandse vlag te varen. Die begeleidende opdruk heeft geen decennia geduurd om door te voeren?
Dus het heeft inderdaad ongeveer 30 jaar geduurd voordat in Nederland bij uitgifte op het ICP duidelijk werd gemaakt dat het ICP op zichzelf wettelijk niet het recht geeft onder Nederlandse vlag te varen.
Als het moet en ze wil is de overheid best snel... (Nu maar hopen dat 1 van die jachten die in italie nu aan de ketting ligt van een Minister of hoog geplaatst nederlandse ambtenaar is ofzo... dat bespoedigd het proces meestal wel... ;) )
Je bedoelt het proces van teboekstelling en afgifte van een zeebrief dan toch? Ik denk dat dat wel klopt. Mensen met een hogere positie in het openbaar bestuur weten vaak net iets beter dan de gemiddelde Nederlander bij welk loket ze moeten zijn.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 07 nov 2020 08:02 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 07 nov 2020 07:38 #1225127

JotM schreef :
AndreAzuree schreef :
Ik vind belasting (BPM over een auto) niet echt vergelijkbaar met een dure bureaucratische procedure...
Jij betaalt liever een belasting waarvan de opbrengst rechtstreeks in de algemene middelen verdwijnt dan voor een dienst?
Wat ben jij voor linkse rakker? :whistle: :laugh:

Maar dan is er een oplossing hoor: kies domicilie in Frankrijk.
Dan kost registratie je nog geen honderd euro (heb ik me laten vertellen) en mag je vanwege het recht "onder Franse vlag" te varen" de droit annuel de francisation et de navigation (DAFN)" betalen.
In het geval van een nagelnieuwe Azuree 33C (LOA 9,99 m en standaard motorvermogen 21 pk) is dat 818 euro per jaar. (Vanaf het 11de jaar krijg je 33% korting, vanaf het 21ste jaar 55% korting en vanaf het 26ste jaar 80% korting) En dat gaat ook niet naar een fonds voor de watersport ofzo, maar gewoon naar de Douane en door naar de algemene middelen.
Ik zeg: ideaal als je liever belasting betaalt dan een overheidsdienst afneemt. :)
(Levert misschien zelfs wel een klein beetje gevoel van superioriteit op als je in Marseille naast een 40 jaar oud 22-voetertje met een 10 pk eenpittertje komt te liggen, die voor hetzelfde recht jaarlijks maar 16 euro aan de maatschappij bijdraagt) B)

Haha, nu snap ik waarom ze in frankrijk nog zoveel oude Beneteau’s rondvaren!
Best goede regeling, zwaarste schouders, zwaarste lasten... zo blijft zeilen voor iedereen bereikbaar! (In Spanje is het voor iedereen heel duur, dus wordt bootbezit een heel elitaire aangelegenheid...
Laatst bewerkt: 07 nov 2020 07:39 door sjoerd1981.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 07 nov 2020 09:37 #1225153

  • grover
  • grover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1213
JotM schreef :
Beauty schreef :
Ik begin een beetje te lezen dat indien een teboekstelling praktisch onmogelijk is door gebrek aan originelen en het ICP niets betekent, een reis naar bijvoorbeeld de Oostzee een stuk ingewikkelder kan worden voor velen. Ik heb echt geen afschrift meer van 30 jaar terug, de verkoper is overleden en de erfgenamen wonen weet ik waar in Duitsland.
Duitsland accepteert het ICP, iig op de binnen- en kustwateren. Denemarken en Zweden maakt de nationaliteit niks uit. Ik heb nergens signalen gezien dat de Oostzee op een of andere manier lastiger zou worden dan de afgelopen jaren. Iemand anders wel?

Wij varen 15 jaar op de Oostzee, 2x controle gehad, beide keren door de Zoll, het enigste waar ze in geïnteresseerd waren was hoeveel contant geld er aan boord was en sigaretten en hoeveel alcoholische dranken. Denemarken Zweden Polen Duitsland verdiepen zich er totaal niet in.
Mvg Grover.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 07 nov 2020 09:55 #1225158

JotM schreef :
AndreAzuree schreef :
Ik vind belasting (BPM over een auto) niet echt vergelijkbaar met een dure bureaucratische procedure...
Jij betaalt liever een belasting waarvan de opbrengst rechtstreeks in de algemene middelen verdwijnt dan voor een dienst?
Wat ben jij voor linkse rakker? :whistle: :laugh:

Maar dan is er een oplossing hoor: kies domicilie in Frankrijk.
Dan kost registratie je nog geen honderd euro (heb ik me laten vertellen) en mag je vanwege het recht "onder Franse vlag" te varen de "droit annuel de francisation et de navigation (DAFN)" betalen.
In het geval van een nagelnieuwe Azuree 33C (LOA 9,99 m en standaard motorvermogen 21 pk) is dat 818 euro per jaar. (Vanaf het 11de jaar krijg je 33% korting, vanaf het 21ste jaar 55% korting en vanaf het 26ste jaar 80% korting) En dat gaat ook niet naar een fonds voor de watersport ofzo, maar gewoon naar de Douane en door naar de algemene middelen.
Ik zeg: ideaal als je liever belasting betaalt dan een overheidsdienst afneemt. :)
(Levert misschien zelfs wel een klein beetje gevoel van superioriteit op als je in Marseille naast een 40 jaar oud 22-voetertje met een 10 pk eenpittertje komt te liggen, die voor hetzelfde recht jaarlijks maar 16 euro aan de maatschappij bijdraagt) B)

ha, je trekt een te snelle conclusie. Ik zei alleen maar dat belasting onvergelijkbaar is met bureaucratische kosten, niet dat ik belastingen leuk vind ;) ... wel nuttig trouwens, mits goed uitgevoerd. Maar we dwalen af. Superioriteitsgevoelens leveren mij weinig op, een beetje schappelijke bedragen (ipv dure kadaster nu), voor bureaucratie wel. Reken jij trouwens niet een beetje te optimistisch, op basis van de catalogusprijs van de Azuree? Reken gewoon op + 35k voor een beetje leuke uitrusting en betere motor.
Laatst bewerkt: 07 nov 2020 09:56 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 07 nov 2020 10:14 #1225166

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27770
JotM schreef :
sjoerd1981 schreef :
JotM schreef :
sjoerd1981 schreef :
Dat kan nu ook wel met ICP. Alleen denk ik dat nieuwe regelingen niet goedkoper zullen zijn. Neem aan dat als je eenmaal zeebrief hebt je er voor altijd vanaf bent...
Maar ik wacht het nieuwe jaar nog ff af, aangekondigd is dat er een andere regeling komt voor het nieuwe jaar...
Waar?


Niet de meest betrouwbare organisatie, maar toch... ;)

Oh die. Zij hopen op een aanpassing van het ICP. Laat dat nou een document zijn waarvan de wijze van uitgifte is vastgelegd door een organisatie van de VN.
Dus volgend jaar? Volgend decennium zou ik al snel vinden.

Het lijkt mij dat die VN-resolutie nog wel wat ruimte laat voor aanpassing op de huidige vorm van ICP. Om te beginnen bijvoorbeeld met het gegeven welke instantie het document precies uitgeeft. Het lijkt me goed als de overheid dit zelf gaat doen, analoog aan de de situatie in het VK.
Dan zal de nieuwe Rijkswet nationaliteit zeeschepen misschien nog wel eerder klaar zijn. En ook dat gaat zeker nog een paar jaar duren.

Die Rijkswet is ook in de eerste plaat gericht op de grote (beroeps-) vaart lijkt mij. Het lijkt mij niet nodig om daarop te wachten voor men komt met een gemoederniseerd certificaat voor jachten.
Edit:
Er is ook niks mis met het ICP, behalve dat in een aantal landen die de betreffende resolutie toch al niet ondertekend hadden het ICP niet meer gedoogd wordt voor iets waar het überhaupt niet voor bedoeld was.

Het ICP gebruiken voor iets waarvoor het niet bedoeld was komt voort uit de gebrekkige manier waarop het oorspronkelijke ICP in elkaar is gezet en het kennelijk veel te ruime toepassingsgebied.
Het soort schepen dat kan worden gecertificeerd onder het Britse Small Ships Certificate is veel nauwer begrensd, bijvoorbeeld.
Dat is dus een tweede aanpassing die aan het ICP kan worden gedaan, lijkt mij. Strengere randvoorwaarden voor afgifte.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 07 nov 2020 10:19 #1225169

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27770
AndreAzuree schreef :
Ik vind belasting (BPM over een auto) niet echt vergelijkbaar met een dure bureaucratische procedure...

Sommige mensen houden er nu eenmaal van om allerlei zaken betreffende de overheid op één grote hoop te gooien en dan daaruit te vissen wat in hun kraam te pas komt.
Dat belasting en kosten voor een procedure twee dingen zijn die niets met elkaar te maken hebben vertellen ze er verder maar niet bij. Belasting is voor dergelijke mensen toch sowieso al "diefstal" en in die optiek is 900 euro voor wat papierwerk werk van kruimeldieven.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 07 nov 2020 10:20 #1225170

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27770
grover schreef :
Wij varen 15 jaar op de Oostzee, 2x controle gehad, beide keren door de Zoll, het enigste waar ze in geïnteresseerd waren was hoeveel contant geld er aan boord was en sigaretten en hoeveel alcoholische dranken.

Vooral in de Duitse bocht tussen Helgoland en het vasteland, zeker?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.185 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl