Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Boot achter de auto: de regels

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 10:49 #819574

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Sommige trailers kun je de as van verstellen en kun je de as zo ver mogelijk naar achter stellen en win je daarmee wat lengte in die de mast achter de as uitsteekt.

Alleen snijdt je trailer dan enorm de bocht af en dat is heel erg opletten met al die smalle bochtjes en slalommen hier in Nederland..
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 10:58 #819576

En met de as naar achteren krijg je een fijne kogeldruk...
Voorheen Flying Arrow Schakel
Voorheen Schakel H2414 Neptinus
Voorheen 470 H220
Efsix 1073
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 11:11 #819579

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
Maar nu iets anders:
Stel (daar heb je hem weer ;) ) ik rij alleen met mijn trailer. Geremd, leeg gewicht 450 kilo. Dat mag dan zeker ook niet, omdat de combi met maximale lading (die dus ontbreekt!) zwaarder zou dan 3.5 ton.
Dat is toch idioot?
Roald

Never follow a Southerly!
Laatst bewerkt: 22 mrt 2017 11:11 door Eclips.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 11:21 #819584

  • Waterman
  • Waterman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1734
:laugh: leuke en realistische vraag, maar het officiële antwoordt zal "Nee" zijn.
Lang leve de kronkels in de wet. :S

RDW:

In Nederland mag u in een aantal gevallen een aanhanger of caravan trekken als u in het bezit bent van alleen een rijbewijs B.

Daarvoor gelden echter twee voorwaarden:

De aanhangwagen mag totaal (massa leeg voertuig + laadvermogen) niet zwaarder zijn dan 750 kg, of
De aanhangwagen mag zwaarder zijn dan 750 kg. Voorwaarde is dat de toegestane maximum massa van de totale combinatie (trekkend voertuig plus aanhangwagen) niet meer dan 3500 kg is.


Voor beide voorwaarden geldt dat het werkelijk te trekken gewicht niet zwaarder mag zijn dan het trekvermogen van de auto. Het trekvermogen staat op het Voertuigbewijs.

In alle andere gevallen is een BE of B+ rijbewijs verplicht.

Hoe dit in het buitenland is geregeld kunt u achterhalen bij de buitenlandse instanties.


Laten we hopen dat je in zo'n geval een schappelijke agent treft. Over het gewicht van een lege trailer (met typeplaatje waarop het leeggewicht vermeld staat) is meestal weinig discussie.
Maar het mag niet met een B rijbewijs.
Zeilen: alle stress waait uit mijn hoofd 8-)
Laatst bewerkt: 22 mrt 2017 11:26 door Waterman.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 11:59 #819600

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2301
Maar nu iets anders:
Stel (daar heb je hem weer ;) ) ik rij alleen met mijn trailer. Geremd, leeg gewicht 450 kilo. Dat mag dan zeker ook niet, omdat de combi met maximale lading (die dus ontbreekt!) zwaarder zou dan 3.5 ton.
Dat is toch idioot?

De oplossing in deze is dus om de trailer terug te later keuren bij de RDW. Zodat de maximaal toegestane massa van de trailer afdoende is voor het gewicht wat je er op vervoert. Dus kar+boo1 = 450 plus 1100. = 1550 kg.

Is een kwestie van een brief sturen met het verzoek om de kar voor 1550kg Maximaal toegestane massa op het kenteken te laten zetten. Dan mag het ineens met exact dezelfde kar weer wel. Dat is gewoon het kromme aan de hele regeling. Bij B wordt er puur naar regeltjes en getalletjes gekeken en als je BE hebt gaat men ineens kijken naar wat je werkelijk aan het vervoeren bent en de bijbehorende gewichten terwijl de situatie en middelen daarvoor exact gelijk kunnen zijn.
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 12:28 #819608

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
Is een kwestie van een brief sturen met het verzoek om de kar voor 1550kg Maximaal toegestane massa op het kenteken te laten zetten. Dan mag het ineens met exact dezelfde kar weer wel. Dat is gewoon het kromme aan de hele regeling.

Het doet mij denken aan een film met Clint Eastwood:
- It's the law.
-Oh yeah? Well, then the law is crazy!
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 12:52 #819612

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
efsixzeiler schreef :
En met de as naar achteren krijg je een fijne kogeldruk...
Maar met de meeste standaard enkelassertjes die licht gebouwd zijn, blijft dat bij hooguit 75 kilo. Bij mijn Riba trailer is dat ook het geval, met de as achteraan weegt hij vooraan ongeveer 40 kilo... Een beetje goede kogeldruk zorgt bij mijn auto voor iets beter remmen.
Bij de grotere tandemassers voor speedboten zitten ook de assen helemaal naar achter. Die zullen een vrij hoge kogeldruk hebben leeg zonder boot en dat gaat ook meestal..
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 22 mrt 2017 12:56 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 13:09 #819618

  • Apae
  • Apae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6648
En bij een speedboot zitten motor en hekaandrijving helemaal achteraan. De opbouw van die trailers is erop berekend om in elk geval nog iets van kogeldruk te hebben met de boot erop...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 15:49 #819649

precies Apae, als je een zeilboot op een trailer zet met de kiel (significant deel van het totale gewicht) voor de as gaat je kogeldruk flink oplopen, dat is uiteraard geen probleem bij zwaardbootjes, maar bij kiel- en kajuitspul wordt het allemaal vrij zwaar.
Voorheen Flying Arrow Schakel
Voorheen Schakel H2414 Neptinus
Voorheen 470 H220
Efsix 1073
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 18:09 #819693

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Daar ben ik van op de hoogte, we hebben zelf zo'n speedboat en de bijbehorende trailer.
Ik bedoelde het puur voor de kogeldruk onbeladen, als je assen ver achteraan staan. Een zeilbootmast weegt zo weinig en zal waarschijnlijk weinig druk toevoegen.

In sommige gevallen kun je dus binnen die maximaal 5 meter achter de as uitsteken blijven door de as naar achter te zetten. Volgens mij mag je bij dubbelassers er maar 4 meter achter steken.

Of het relaxed rijdt moet je je ook even afvragen. Er steekt 5 meter achter je assen uit en dat zwaait/zwenkt enorm uit in bochten waardoor je zomaar wat raakt. Het uitzwaaien is haast niet te volgen vanaf je bestuurdersplaats, het inlopen van je trailer wel. Daarom rij ik zelf niet graag met ver uitstekende delen achteraan, liever met een lange kar, dat is voorspelbaar en te zien in je spiegels. Op plekken waar je je scherpe bocht extra ruim moet nemen en het ook nog eens smal is, wordt je er niet blij van. Dan steekt de mast zo over de stoep heen of nog erger tegen een lantaarn of iets dergelijks aan.

Het mooiste is het als je aanhanger incluis lading niet gek veel meer dan 1,5 meter achter je as komt. Dan is het uitzwenken redelijk binnen de perken.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 22 mrt 2017 19:45 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 19:52 #819726

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
hscharft schreef :
Maar nu iets anders:
Stel (daar heb je hem weer ;) ) ik rij alleen met mijn trailer. Geremd, leeg gewicht 450 kilo. Dat mag dan zeker ook niet, omdat de combi met maximale lading (die dus ontbreekt!) zwaarder zou dan 3.5 ton.
Dat is toch idioot?

De oplossing in deze is dus om de trailer terug te later keuren bij de RDW. Zodat de maximaal toegestane massa van de trailer afdoende is voor het gewicht wat je er op vervoert. Dus kar+boo1 = 450 plus 1100. = 1550 kg.

en middelen daarvoor exact gelijk kunnen zijn.
Is het daarna nog wel eenvoudig terug te zetten indien gewenst? Dan hebben we met een technische max massa te maken die oorspronkelijk hoger ligt dan de nu huidige toegestane. Verstandig is het waarschijnlijk om je goed te laten informeren over hoe je het schriftelijk vast kan laten leggen voor het geval je het ooit weer origineel wilt laten terugzetten op kenteken naar de oude max. toegest. massa.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 20:09 #819728

Lees hier hoop verbazing over de B en BE en ook dat soms gewicht van de aanhanger met de auto niet boven de 3500kg komen en het toch niet mag omdat laadvermogen van de aanhanger te hoog is.

Dit is bedacht voor mensen die een knots van een tandem=asser maatje aannemer met leeg gewicht 450 tot 650 kg achter een panda of corsaatje gaan knopen om eens wat te noemen.

Als je naar het max trekgewicht geremd van een Panda kijkt mag deze 750kg geremd trekken, dus dat is niet de belemmering.

Een trailer of aanhanger die een ton kan laden is niet een boedelbakje maar toch een serieus ding wat je meesleept, en een tandem-asser eist wel wat van de auto om te draaien etc tov een enkel assertje en dan rij je nog leeg.

Dus door het laad gewicht mee te nemen, voor kom je dus een panda op straat met een aanhanger die niet in verhouding is tot de auto.

In het geval van de Panda helpt je het BE dus ook niet om er mee te mogen rijden.

Dus eigenlijk is de regelgeving heel simpel

Is het totaal gewicht van de cominatie <3500 kg volstaat B en de auto en aanhanger horen / mogen aan elkaar.

>3500 kg totaal gewicht van de combinatie BE, maar auto moet het nog steeds mogen trekken!

Dan het terug keuren van het laad gewicht, sommige zeggen ja en dan mag het wel....... :ohmy:

Klopt maar het leeg gewicht van de aanhanger blijft gelijk, het laadvermogen wordt aangepast en krijg je een nieuwe TMM Toegestaan Maximum Massa.
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 20:22 #819734

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Dat is niet zo jeroen. Het staat echt in de wet. Je auto mag een bepaald maximaal WERKELIJK gewicht trekken. Logisch. Je mag met een Pandatje en je BE rijbewijs gewoon een lege tandemasser trailer meenemen die heeeeeel veel mag wegen op papier. Als die lege trailer leeg 650 kilo weegt en er 100 kg lading in ligt, dan kom je niet boven het max trekgewicht uit van je pandatje wat volgens jou 750 is.. En je moet wel je BE rijbewijs hebben ja, met B mag het niet..
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 22 mrt 2017 20:26 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 20:23 #819737

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Geciteerd van de rdw.
RDW:

In Nederland mag u in een aantal gevallen een aanhanger of caravan trekken als u in het bezit bent van alleen een rijbewijs B.

Daarvoor gelden echter twee voorwaarden:

De aanhangwagen mag totaal (massa leeg voertuig + laadvermogen) niet zwaarder zijn dan 750 kg, of
De aanhangwagen mag zwaarder zijn dan 750 kg. Voorwaarde is dat de toegestane maximum massa van de totale combinatie (trekkend voertuig plus aanhangwagen) niet meer dan 3500 kg is.

Voor beide voorwaarden geldt dat het WERKELIJK ! te trekken gewicht niet zwaarder mag zijn dan het trekvermogen van de auto. Het trekvermogen staat op het Voertuigbewijs.





Al heb je alle rijbewijzen..... al heb je alles..... maar je auto mag 2 ton trekken, je trailer mag 2.5 ton wegen op kenteken, niets aan de hand als je zorgt dat de trailer maar 2 ton weegt in werkelijkheid , dan overschrijdt je niet je trekvermogen... wil je die laatste 500 kg extra meenemen, dan moet je een grote amerikaan kopen of zoiets, die meer trekken mag...
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 22 mrt 2017 20:37 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 20:51 #819748

Ik zie het, hmmm zat ik daar toch even abuis, kennelijk iets veranderd, vroeger keek telde men ook het theoretische laadvermogen mee en niet het werkelijk geladen gewicht.

excuus :blush:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 21:32 #819764

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
We zijn achter de schermen bezig om iets overzichtelijks te creeeren waar je het in een paar oogopslagen kunt zien met wat tekening/voorbeeldjes erbij.

Ik gun eenieder het beste en dat zij de regels goed interpreteren, daarom lijkt het mij geen verkeerd plan. Je ziet dus waar eclips mee zit. Hij heeft eigenlijk BE nodig, maar heeft het nog niet.. (hij kan het tijdelijk oplossen door de max massa van zijn auto te laten verlagen totdat de som onder de 3500 komt, het gaat om 250 kg verschil)

Zo zie je dus dat de fout zooo snel gemaakt is met al die gewichten en toelaatbare massa's..
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 22 mrt 2017 21:34 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 22:13 #819781

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
Ik ga wel voor een stoomcursus B/E. Heb er al duizenden kilometers met aanhangers opzitten. En dan heb ik voor mijn volgende auto ook wat meer keuzevrijheid. Maar bezopen blijft 't...

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 22:38 #819792

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Dat lijkt mij een goed plan, ben je bijna geheel vrij en mag je met een B voertuig (auto) een aanhanger met een toegestane massa tot en met 3500 kg meenemen.

De toegestane massa van auto en aanhanger mogen met het nieuwe BE rijbewijs 7000 kg bij elkaar zijn. ! Onder bepaalde voorwaarden iets meer.

Vroeger was de toegestane aanhangermassa onbeperkt met het BE rijbewijs met een auto als trekkend voertuig. Dit geldt voor BE rijbewijzen afgegeven voor 19-1-2013.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 22 mrt 2017 22:39 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 22 mrt 2017 22:46 #819795

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Ook zoiets bizars waar gretig gebruik van gemaakt werd door bedrijven, een maas in de wet:...

Je hebt de BE trekker combinaties. Dat is een bedrijfsauto met een max massa van 3500 kg die heel veel mag trekken, een voertuig op zich dat je dus met een autorijbewijs besturen mag. !!
De bedrijfswagen is uitgevoerd met een schotelkoppeling en luchtreminstallatie voor een zware oplegger. De bedrijfsauto mag daarom heel veel trekken, soms wel 10 ton of meer, terwijl het een 'gewone auto' is op kenteken (<3500 kg).! Geen groot vrachtw.rijbewijs nodig.

Daarachter kunnen dan opleggers die een toegelaten massa van wel 10 ton of meer hebben soms. Als je dus een BE rijbewijs hebt van voor! 19-1-2013, mag je die combi's besturen. Je bestuurt dan legaal een combinatie die zo zwaar is onderhand als een vrachtwagen qua gewicht, maar slechts met een BE rijbewijs en niet een CE.

Helaas mogen wij straks met ons net gehaalde BE dat niet meer..., iedereen die hem had na 19-1-2013..
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 23 mrt 2017 01:11 #819809

  • wimedam
  • wimedam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 146
Sinds 2013 gaat het bij een B rijbewijs niet meer om het max toelaatbere gewicht van de auto en/of aanhanger. Het gaat om het werkelijk getrokken gewicht. Zie hieronder:




Ik heb hetzelfde plaatje uit pagina 1 van dit topic gebruikt. Lees goed het onderscheid boven het geel gemarkeerde deel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 23 mrt 2017 07:38 #819828

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Ja, maar daar staat 'gewicht' voor maximaal toegestane massa. De rijksoverheid geeft op haar eigen site aan dat het om de maximaal toegestane massa gaat, dus laten we dat maar geloven. In die tekst die jij geciteerd hebt, is het gemakshalve maar 'gewicht' genoemd, dat is door de schrijver van de tekst verkeerd benoemd. Moet zijn maximaal toegestane massa.

Ook over het trekgewicht van de auto is het onjuist geschreven. De auto mag gewoon een bepaald werkelijk gewicht achter zich meetrekken. Als de kar op dat moment werkelijk weegt (of minder dan) wat de auto volgens het kentekenbewijs mag trekken, dan mag de auto de kar trekken. De toegestane max massa van de kar is in die zin niet van toepassing, wel van belang voor welk rijbewijs je nodig hebt.
Maar dat heb ik al meerdere keren toegelicht.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 23 mrt 2017 07:48 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 23 mrt 2017 07:41 #819832

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12220
wimedam schreef :
Sinds 2013 gaat het bij een B rijbewijs niet meer om het max toelaatbere gewicht van de auto en/of aanhanger. Het gaat om het werkelijk getrokken gewicht. Zie hieronder:

[plaatje]

Ik heb hetzelfde plaatje uit pagina 1 van dit topic gebruikt. Lees goed het onderscheid boven het geel gemarkeerde deel.

Pas op, dat klopt niet!

Het is inderdaad frappant dat in het tweede gedeelte niet meer over toelaatbaar gewicht wordt gesproken, maar dat blijkt een fout in het document te zijn. Ik heb hierover al een hele tijd geleden contact gehad met het ministerie, en die hebben me bevestigd dat het nog steeds om het toelaatbare gewicht gaat, niet om het actuele gewicht. Wel gaven ze toe dat dit stukje tekst verwarrend kon werken, doordat ze ineens een andere omschrijving hanteerden.

E.e.a blijkt namelijk ook uit het plaatje dat een pagina verder staat in hetzelfde document, zie hieronder. Daarin staat - ook na 2013 - nog steeds 'toegestane maximum massa' vermeld.




Ik zal even kijken of ik die correspondentie kan vinden.

Edit: hier het topic waarin dit eerder ter sprake is gekomen: www.zeilersforum.nl/index.php/...rs-versoepeld#572053
Aan het begin daarvan dacht ik precies wat jij nu dacht, maar dat bleek dus toch anders te zijn.



Bijlage:

Bestandsnaam: 2013-Rijbe...-b-2.pdf
Bestandsgrootte:146 KB
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 23 mrt 2017 10:08 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 23 mrt 2017 10:14 #819871

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12220
Dit was het getwitter met de Rijksoverheid:


Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 23 mrt 2017 10:17 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 23 mrt 2017 11:50 #819903

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
Komend weekend moet ik met de boot van de winterstalling naar mijn onderhoudsmonteur van de motor. Als ik aangehouden word, pak ik die Twitter-conversatie er even bij. Ik denk dat je een goede kans maakt als je het voor de rechter laat komen.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Boot achter de auto: de regels 23 mrt 2017 11:54 #819906

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12220
Dat is de vraag. Het PDF-document, hoewel afkomstig van de overheid, is geen wetstekst natuurlijk.
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.186 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl