Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Ombouwen naar vol elektrisch (de diesel eruit!)

Ombouwen naar vol elektrisch (de diesel eruit!) 07 nov 2017 09:58 #888842

FKZ, ik denk dat John met de door jou berekend extra vermogen door optimalisatie ook nog niet blij is. Kan hij iets verder de haven uit, maar ik krijg de indruk dat hij nog meer eruit wil halen. Vandaar dat de diesel er weer in gaat.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 07 nov 2017 09:59 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ombouwen naar vol elektrisch (de diesel eruit!) 07 nov 2017 14:58 #888894

Zo'n lithium accu bestaat natuurlijk ook niet uit enkel lithium. Als die accu van een Tesla effectief een ton zou wegen (wat ik durf betwijfelen), dan is het aandeel lithium in dat geheel slechts enkele grammen. Lithium is het lichtste metaal ter wereld.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ombouwen naar vol elektrisch (de diesel eruit!) 07 nov 2017 16:30 #888917

Dream on! Je slaat de energie op in de lithium, dus er zit zo veel mogelijk lithium in!

De ontwikkelingen focussen zich juist rondom het bsteeds minder ándere dingen er in te stoppen. In een Tesla zit zo'n 10Kg Lithium, als je terugrekend vanaf de specs van de panasonic cellen.

Dus de auto's redden we nét....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ombouwen naar vol elektrisch (de diesel eruit!) 07 nov 2017 16:35 #888918

En daarnet was het nog 1000kg lithium, het gaat wel pijlsnel de goede richting uit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ombouwen naar vol elektrisch (de diesel eruit!) 07 nov 2017 16:38 #888921

En nog veel korte geleden was het enkele grammen ;). Twofoot zat er met zijn 1000Kg een factor 10 dichter bij dan jij ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ombouwen naar vol elektrisch (de diesel eruit!) 07 nov 2017 17:02 #888928

Maar taalkundig zijn die grammen correcter. :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ombouwen naar vol elektrisch (de diesel eruit!) 07 nov 2017 17:22 #888934

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3618
Lithium staat in het periodiek systeem heel 'dicht' bij aluminium.
Om de prijs op te drijven werd het gerucht van een eindige Lithium voorraad verspreid en presto de Lithium prijs schoot omhoog! Omdat de Amerikanen het niet leuk vonden dat de Chinezen de controle over de lithiumwinning hadden en omdat de Chinezen veel verdienden aan de Lithium winning, is er een aluminium-ion accu ontwikkeld. Bij een zeer hoge prijs van Lithium wordt het financieel aantrekkelijk deze accu uit de laboratorium fase te halen en op de markt te zetten.
Groeten, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ombouwen naar vol elektrisch (de diesel eruit!) 07 nov 2017 17:45 #888945

Tulipe schreef :
Maar taalkundig zijn die grammen correcter. :whistle:

Ik schreef niet dat er 1000 kg lithium in de accu zit, maar dat de accu in zijn geheel 1000 kg weegt. 800 kg voor een S P100D klopt trouwens beter, maar rekent minder makkelijk uit het hoofd. Die accu is samengesteld uit 10.000 stuks 18650 Li-ion cellen. Dat een substantieel deel van dat gewicht voor rekening van het lithium komt spreekt voor zich.

Voor zover de Tesla model S ooit gaat bijdragen aan een beter milieu, komt dat door zijn hoge prijs. In doorsnee 100.000,- euro. Bij een verbod op de verkoop van auto's met verbrandingsmotor, zoals gepland, kan straks 90% van de huidige automobilisten geen auto meer betalen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ombouwen naar vol elektrisch (de diesel eruit!) 07 nov 2017 18:55 #888969

  • fer2nand
  • fer2nand's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1602
Dat noemt men product life cycle, ....introductie = rete duur, na verloop van tijd minder duur, naar goedkoop, en dan dumpen op de export markt.

Er zijn al best een aantal wel betaalbare elektrische auto's waterstof verwacht ik meer van eerlijk gezegd.
Laser 777 -> Sailfish18 -> Neptun20 -> Sail Impala -> Hunter Formula One "Omnivoor" -> Eygthene24 "Kookaburra" -> Elvstrom31 "Zeeduif" -> Tasman 48 "Yara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ombouwen naar vol elektrisch (de diesel eruit!) 07 nov 2017 20:16 #888996

Een van de oorzaken van de hoge prijs van model S is dat dit model grotendeels met de hand wordt geassembleerd. Met de Tesla die dit zou moeten veranderen, de model 3, wil het nog niet echt vlotten. Er zijn er volgens de laatste berichten nu 222 gebouwd, terwijl dit er volgens planning 1500 hadden moeten zijn.

Zo'n model 3 kost in NL zo'n 40.000 euro. Heeft bij -10 celsius een actieradius van 250 snelwegkilometers. Maar wel indrukwekkende prestaties. 0-100 km/u 5.9 sec; top 210 km/u. Naarmate deze prestaties vaker worden aangesproken, neemt de actieradius natuurlijk wel verder af.

Nog een weetje; Tesla draaide Q3-17 $671 miljoen verlies.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ombouwen naar vol elektrisch (de diesel eruit!) 07 nov 2017 20:57 #889020

Peper schreef :
Lithium staat in het periodiek systeem heel 'dicht' bij aluminium.

Li heeft in het periodiek systeem atoomnummer 3, Al atoomnummer 13.
Lithium is een alkalimetaal uit hoofdgroep I,
Aluminium staat in de boorgroep, hoofdgroep III.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.187 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl