Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za juni 01 @12:00AM
ZF Pinstertrip 2019
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Colin Archer Memorial Race (CAM) '18

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 29 nov 2017 09:10 #895579

Ik denk niet dat je met het kadaster moet bellen, maar met de douane.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Volgende doel: Deelname aan de Vendee Globe van 2020
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 29 nov 2017 15:22 #895652

  • steef ton
  • steef ton's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1213
Inderdaad, de douane, of wellicht buza, of de anwb. Een descundoloog ieg.
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 11 dec 2017 15:18 #898558

  • Fortura
  • Fortura's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 407
Nou de kogel is door de kerk!

Gister overleg gehad met de bemanning en de Fortura gaat definitief meedoen met 5 man sterk.

Om de voorpret erin te krijgen en het team-effort te bewerkstelligen hebben we een rolverdeling gemaakt en gaan we in ieder geval 1 buitengaats trainingsweekend varen, bij voorkeur richting Helgoland of Engeland.
Fortura International Yacht Cruising Team
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 11 dec 2017 15:25 #898560

  • Pjetrow
  • Pjetrow's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1845
Fortura schreef :
... in ieder geval 1 buitengaats trainingsweekend varen, bij voorkeur richting Helgoland of Engeland.

Helgoland. Dan ben je er al bijna. Gewoon doorvaren :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 11 dec 2017 21:50 #898657

Meteen doorvaren? Dat is valsspelen.
Of mag dat bij de CAMR?
In dat geval bel ik even de schipper :-)
Zeilschrijver ('Vrouwen kunnen niet zeilen, 'Van Oordt aan boord', Zeilen magazine), zeilappontwikkelaar en opstapper met honger naar zout
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 13 dec 2017 18:32 #898829

  • Fortura
  • Fortura's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 407
Ik weet niet of je dan nog voor een podiumplek gaat, maar origineel is het wel.
Fortura International Yacht Cruising Team
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 18 dec 2017 16:00 #899937

  • steef ton
  • steef ton's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1213
Gaaf Fortura!
Heb gister geprobeerd me definitief in te schrijven, maar dat lukte niet omdat je schijnbaar lid moet zijn van een watersportvereniging om in te kunnen schrijven en de organisatie zegt dat je niet ergens lid van hoeft te zijn, maar dat vakje wel als verplicht invullen heeft staan. Nu ja, komt wel goed, denk ik.
Helgoland. Dan ben je er al bijna. Gewoon doorvaren :laugh:
dát zou ik dan weer niet doen, want dan kom je aan in Amrun, of Hörnum. Allebei leuk maar no sigar, ben ik bang ;) :cheer:
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 23 jan 2018 09:46 #910713

  • Fortura
  • Fortura's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 407
Voor de mensen die schermen met het argument dat alle veiligheidseisen zo kostbaar zijn:
op de website van de CAM zag ik dat je nu ook een Epirb bij de organisatie kan huren!

Vlot huren (is gelijk gekeurd)
Epirb huren (idem)
Dan alleen je VHF en reddingsvesten nog laten keuren in je bent in principe klaar om mee te doen.
Fortura International Yacht Cruising Team
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 25 apr 2018 08:02 #938075

  • Fortura
  • Fortura's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 407
Voor de mensen die hebben ingeschreven of eraan denken mee te doen: de wedstrijddocumenten zijn gewijzigd. De prijsuitreiking en barbeque zijn op woensdag ipv donderdag.

Zie ook www.camr.nl/de-race/document-2018/
Fortura International Yacht Cruising Team
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 25 apr 2018 08:24 #938082

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5173
Mooi! Van die keer dat ik meedeed kan ik me herinneren dat onze hele crew en ook een aantal schepen al weg waren. Zoveel dagen moest je wachten op die prijsuitreiking..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 08:54 #968739

  • steef ton
  • steef ton's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1213
Nou, ingeschreven, bootje proberen op tijd klaar te krijgen, maar paar dagen voor vertrek alle elektriek in de mast weg, stuk, kapot. Mast er weer af en wat blijkt? Eigen schuld, dikke bult. De beschermpijpen aan de binnenkant van de mast net niet ver genoeg afgezaagd en die drukten aan de onderkant de kabels tussen die pijpen en de mastvoet kapot. Pijpen ingekort, nieuwe kabel getrokken, mast er weer op en de boel werkte weer. Joepi. Maar wel te laat. Eén bemanningslid was vertrouwen verloren en wilde niet meer mee en een ander bemanningslid had ernstig probleem met familielid, dus te weinig bemanning over en bovendien in ernstige tijdnood, dus CAM-race was over.
Wat te doen? Ik besloot tot plan B en vertrok zondag-middag in mijn uppie naar Norge. Omdat ik al een tijdje terug met wat vrienden had afgesproken hen in Larvik op te pikken zeilde ik min of meer de zelfde route als de deelnemers aan de CAM-race. Eén van hen was met een Camper en hij kon mij woensdag via sms (bij Deense kust net genoeg bereik) vertellen dat hij in Stavern stond en zodoende kwam ik donderdag-ochtend vroeg in Stavern aan, denkende dat de CAM-deelnemers geen last van mij zouden hebben omdat het gros toch waarschijnlijk al vertrokken was. Dat bleek niet helemaal zo te zijn. Ik zoekende naar een ligplekje, maar werd al snel uitgenodigd door een deelnemer om langszij te komen. Ook de organisatie bleek nog aanwezig en verwelkomde mij zo hartelijk, dat ik er verlegen van werd. Ik kreeg zelfs 2 douche-muntjes welke ik bewaard heb als geuze-penningen. Ook zeer veel vriendelijkheden van andere deelnemers. Wat een ontzettend warm bad! Dank allemaal daarvoor!!
Ok, eind goed, al goed, zou je denken. Helaas!
Twee dagen later overgestoken naar Noord Zweden, naar Stroemstad om precies te zijn. De volgende dag klein rondtochtje gemaakt en BOEM!!! Tegen een, niet op de kaart (Navionics, ge-update één dag ervoor) aangegeven onderzeese rots. Gat in mijn prachtige scheepje. Mayday er uit, pompen op vol vermogen. Gelukkig was de SAR er binnen 20 minuten. Nog een pomp er in en naar de Marina gesleept. Meteen er uit getakeld en verzekering gebeld.
Mijn scheepje staat nu op de kant in Stroemsrad en zal worden gerepatrieerd naar Nederland, waar ik haar kan repareren.
Al met al een zeer goede, zij het in meerdere opzichten niet gewenste training voor mijn tocht volgend jaar naar de Azoren.
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Laatst bewerkt: 15 aug 2018 08:57 door steef ton.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 09:17 #968745

Weet je de (ongevere) positie van die rots? Of een track naar die rots toe?
Dan kun je ( of ik) die in de Navionics community zetten en ebben anderen wr ook wat aan.
Ook doorgeven aan Navionics. Kan even duren ( tot wel 1/2 jaar of langer soms :angry: )maar die rots komt er dan gegarandeerd een keer in bij een volgende update.
Ad
Laatst bewerkt: 15 aug 2018 09:20 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 10:16 #968759

  • blommie
  • blommie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 441
Ik heb ook de cam race gevaren dit jaar en wel met de Silver , een Salona 37 in ORC 2.
We zijn slecht gestart , omdat we een vliegende start wilde maken met de code 0 lukte het niet om op tijd door de startlijn te varen.
Gevolg... het hele veld boven ons, balen, dus uiteindelijk omdat er een aangal schepen een loefduelletje starten konden we er ruim onderdoor.
Na door de shipinglane gegaan te zijn konden we kort daarna weet de code0 zetten en dat heeft ons veel opgeleverd.
Na de kop van denemarken gerond te hebben konden we uiteindelijk over gaan op genaker.
Heerljk gaan met de boot.
Uiteindelijk begon de wind door te zetten tot vlagen van meer dan 30knopen en hebben we dan ook het laatste stuk met grootzeil en high aspect gevaren.
We hebben geprobeerd de laatste finisher van maandag te zijn, maar uiteindelijk zijn we om 00.04 uur dinsdag ochtend gefinisched.
In de haven aangekomen werden we door alle voor ons gefinishte boten ( allen groot uit orc 1en IRC1 met veel getoeter verwelkomt.
Uitslag, we waren 1e geworden in de ORC 2.
Voor de prijsuitreiking moesten ook nog de winnaars van alle klassen nog een wedstrijd varen in een optimistje tegen elkaar. En ons bemanningslid Ivo won daar ook, dus we wonnen ook de overall prijs van de camrace 2018.
Totaal ~54 uur gevaren.
Gebruikte zeilen, grootzeil, high aspect , genaker en code0.
Hoogste snelheid ca 16 kn op het log, maar ik denk dat het harder ging...
In elk geval een onvergetelijke ervaring.
In 2020 wil ik weer met mijn eigen boot mee varen.
Gr Marcel
hanse 370 together
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 10:31 #968763

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5173
Gaaf, gefeliciteerd!

En wat ontzettend rot om te horen Steef Ton. Gelukkig geen persoonlijk letsel! Met die boot komt het wel weer goed, daar heb ik alle vertrouwen in bij jou...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 10:40 #968770

  • steef ton
  • steef ton's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1213
@ Yellowboat:
m'n scheepje, mét de plotter en kaarten staat nog in Stroemstad. Maar is een goed idee en als ze weer terug in Nederland is, zal ik doen wat je zegt.
@ blommie:
Gefeliciteerd! Petje af! Even voor de goede orde: ik heb de CAM-race dus niet gezeild, want was in mijn uppie (en dat mag niet tijdens de CAM-race), ben vertrokken rechtstreeks vanuit Warns en niet vanuit Lauwersoog en heb dus geen inspectie ondergaan. Maar de ontvangst gaf mij bijna het gevoel wel te hebben meegedaan. Ik zag je schip nog liggen en vertrekken, maar heb je helaas niet meer gesproken.
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 10:50 #968772

  • kdp
  • kdp's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 185
Wat een domper, maar prijs je gelukkig met 2 rechterhanden en aan houten boot. Ik weet het, dat is wel een hele schrale troost, maar na reparatie is ze weer mooier dan nieuw.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 10:56 #968775

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2811
steef ton schreef :
Nou, ingeschreven, bootje proberen op tijd klaar te krijgen, maar paar dagen voor vertrek alle elektriek in de mast weg, stuk, kapot. Mast er weer af en wat blijkt? Eigen schuld, dikke bult. De beschermpijpen aan de binnenkant van de mast net niet ver genoeg afgezaagd en die drukten aan de onderkant de kabels tussen die pijpen en de mastvoet kapot. Pijpen ingekort, nieuwe kabel getrokken, mast er weer op en de boel werkte weer. Joepi. Maar wel te laat. Eén bemanningslid was vertrouwen verloren en wilde niet meer mee en een ander bemanningslid had ernstig probleem met familielid, dus te weinig bemanning over en bovendien in ernstige tijdnood, dus CAM-race was over.
Wat te doen? Ik besloot tot plan B en vertrok zondag-middag in mijn uppie naar Norge. Omdat ik al een tijdje terug met wat vrienden had afgesproken hen in Larvik op te pikken zeilde ik min of meer de zelfde route als de deelnemers aan de CAM-race. Eén van hen was met een Camper en hij kon mij woensdag via sms (bij Deense kust net genoeg bereik) vertellen dat hij in Stavern stond en zodoende kwam ik donderdag-ochtend vroeg in Stavern aan, denkende dat de CAM-deelnemers geen last van mij zouden hebben omdat het gros toch waarschijnlijk al vertrokken was. Dat bleek niet helemaal zo te zijn. Ik zoekende naar een ligplekje, maar werd al snel uitgenodigd door een deelnemer om langszij te komen. Ook de organisatie bleek nog aanwezig en verwelkomde mij zo hartelijk, dat ik er verlegen van werd. Ik kreeg zelfs 2 douche-muntjes welke ik bewaard heb als geuze-penningen. Ook zeer veel vriendelijkheden van andere deelnemers. Wat een ontzettend warm bad! Dank allemaal daarvoor!!
Ok, eind goed, al goed, zou je denken. Helaas!
Twee dagen later overgestoken naar Noord Zweden, naar Stroemstad om precies te zijn. De volgende dag klein rondtochtje gemaakt en BOEM!!! Tegen een, niet op de kaart (Navionics, ge-update één dag ervoor) aangegeven onderzeese rots. Gat in mijn prachtige scheepje. Mayday er uit, pompen op vol vermogen. Gelukkig was de SAR er binnen 20 minuten. Nog een pomp er in en naar de Marina gesleept. Meteen er uit getakeld en verzekering gebeld.
Mijn scheepje staat nu op de kant in Stroemsrad en zal worden gerepatrieerd naar Nederland, waar ik haar kan repareren.
Al met al een zeer goede, zij het in meerdere opzichten niet gewenste training voor mijn tocht volgend jaar naar de Azoren.

Dit is toch wel een zeer ernstige zaak. Het is gelukkig redelijk goed afgelopen. Het had veel slechter af kunnen lopen.

De vraag is, voer het schip buiten de in kaart gebrachte routes ?

Staat de aangegeven rots wel op de hydrografisch kaart van Zweden, maar niet op de zeer recente Navionics kaart ?. Dan is het duidelijk een fout van Navionics.

Die maken de kaarten uiteraard met de ENC hydrografische kaarten van Zweden als basis. Het melden en dan lange tijd daarna pas een correctie publiceren is een slechte zaak.

En rotsen liggen er uiteraard al heel lang en steken niet zomaar plotseling de kop op.

Het lijkt mij dan ook van groot belang om te weten wat hier mis is gegaan.

Bram
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 11:01 #968777

  • steef ton
  • steef ton's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1213
Even antwoord op de drie vragen van brambo: ja, zou kunnen en nee.
Je mag dus zeggen dat het grotendeels eigen schuld is (Navionics geeft bij opening van haar kaarten aan dat zij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor foutjes in hun kaarten en dat begrijp ik best) omdat ik buiten gebaande paden ben gegaan. Daar ben ik het ook mee eens. Wijze les voor de volgende tocht!
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Laatst bewerkt: 15 aug 2018 11:02 door steef ton.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 11:02 #968778

  • Noballast
  • Noballast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6322
@Blommie gefeliciteerd, zo gaaf !

@Steef dat is balen man. Sterkte met de afloop. Ben ervan overtuigd dat je scheepje weer tiptop gaat worden.

Edit staat die rots ook niet op de papieren kaart ?
It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Laatst bewerkt: 15 aug 2018 11:03 door Noballast.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 11:08 #968779

  • steef ton
  • steef ton's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1213
Dat laatste weet ik niet. Heb er niet meer op gekeken, want was even bezig met andere zaken... Ga dat nog wel doen, uiteraard, als mijn scheepje weer terug is. Heb maar weinig mee kunnen nemen naar huis, omdat ik meteen mee kon rijden naar Nederland.
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 11:08 #968780

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3692
steef ton schreef :
Nou, ingeschreven, bootje proberen op tijd klaar te krijgen, maar paar dagen voor vertrek alle elektriek in de mast weg, stuk, kapot. Mast er weer af en wat blijkt? Eigen schuld, dikke bult. De beschermpijpen aan de binnenkant van de mast net niet ver genoeg afgezaagd en die drukten aan de onderkant de kabels tussen die pijpen en de mastvoet kapot. Pijpen ingekort, nieuwe kabel getrokken, mast er weer op en de boel werkte weer. Joepi. Maar wel te laat. Eén bemanningslid was vertrouwen verloren en wilde niet meer mee en een ander bemanningslid had ernstig probleem met familielid, dus te weinig bemanning over en bovendien in ernstige tijdnood, dus CAM-race was over.
Wat te doen? Ik besloot tot plan B en vertrok zondag-middag in mijn uppie naar Norge. Omdat ik al een tijdje terug met wat vrienden had afgesproken hen in Larvik op te pikken zeilde ik min of meer de zelfde route als de deelnemers aan de CAM-race. Eén van hen was met een Camper en hij kon mij woensdag via sms (bij Deense kust net genoeg bereik) vertellen dat hij in Stavern stond en zodoende kwam ik donderdag-ochtend vroeg in Stavern aan, denkende dat de CAM-deelnemers geen last van mij zouden hebben omdat het gros toch waarschijnlijk al vertrokken was. Dat bleek niet helemaal zo te zijn. Ik zoekende naar een ligplekje, maar werd al snel uitgenodigd door een deelnemer om langszij te komen. Ook de organisatie bleek nog aanwezig en verwelkomde mij zo hartelijk, dat ik er verlegen van werd. Ik kreeg zelfs 2 douche-muntjes welke ik bewaard heb als geuze-penningen. Ook zeer veel vriendelijkheden van andere deelnemers. Wat een ontzettend warm bad! Dank allemaal daarvoor!!
Ok, eind goed, al goed, zou je denken. Helaas!
Twee dagen later overgestoken naar Noord Zweden, naar Stroemstad om precies te zijn. De volgende dag klein rondtochtje gemaakt en BOEM!!! Tegen een, niet op de kaart (Navionics, ge-update één dag ervoor) aangegeven onderzeese rots. Gat in mijn prachtige scheepje. Mayday er uit, pompen op vol vermogen. Gelukkig was de SAR er binnen 20 minuten. Nog een pomp er in en naar de Marina gesleept. Meteen er uit getakeld en verzekering gebeld.
Mijn scheepje staat nu op de kant in Stroemsrad en zal worden gerepatrieerd naar Nederland, waar ik haar kan repareren.
Al met al een zeer goede, zij het in meerdere opzichten niet gewenste training voor mijn tocht volgend jaar naar de Azoren.

Jammer hoor, maar een troost misschien, er zijn twee soorten zeilers in Noorwegen en of Zweden, t.w. degene die al een rots geraakt hebben en degenen die het nog gaan doen. Noorse kaarten stammen voor een gedeelte nog uit de 6o er jaren en men is bezig met een inhaal slag. Weet je waar je precies op een rots bent geknald ? Sterkte ermee !! B)
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 11:17 #968782

  • steef ton
  • steef ton's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1213
Ja, dat zei die jongen van de SAR ook al. Hij vertelde dat zij drie keer per week(!) worden opgeroepen voor dit soort aanvaringen.
Ik ben er weer wijzer van geworden. Volgende keer toch maar eerst gebaande paden volgen, zoals ik wel deed bij de nadering en het binnenvaren van Stroemstad en (elektronische-) kaarten niet zonder meer vertrouwen buiten die vaarwegen.

Dank voor alle bijval en ook voor de kritische noten.

Terug naar topic, want schip van blommie verdient natuurlijk de echte aandacht. Wel gaaf ook, want ik lag naast een andere Salona, die vierde was geworden in de ORC1. Leo, als je dit mocht lezen: heel hartelijk dank voor je gastvrijheid en je prachtige verhalen!
tijdens een maanloze nacht op zee besef je dat je het fragiele ruimteschip aarde bewoont
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 11:31 #968786

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2811
steef ton schreef :
Even antwoord op de drie vragen van brambo: ja, zou kunnen en nee.
Je mag dus zeggen dat het grotendeels eigen schuld is (Navionics geeft bij opening van haar kaarten aan dat zij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor foutjes in hun kaarten en dat begrijp ik best) omdat ik buiten gebaande paden ben gegaan. Daar ben ik het ook mee eens. Wijze les voor de volgende tocht!

Navionics kan niet eenvoudig zijn aansprakelijkheid beperken. Zij leveren een product en dat product moet de juiste (bekende) informatie verstrekken.

Als dit kaartfragment foutief is overgenomen van de Zweedse hydrografische dienst, dan zijn ze verantwoordelijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 11:43 #968790

  • Rob10
  • Rob10's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 890
brambo schreef :
steef ton schreef :
Even antwoord op de drie vragen van brambo: ja, zou kunnen en nee.
Je mag dus zeggen dat het grotendeels eigen schuld is (Navionics geeft bij opening van haar kaarten aan dat zij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor foutjes in hun kaarten en dat begrijp ik best) omdat ik buiten gebaande paden ben gegaan. Daar ben ik het ook mee eens. Wijze les voor de volgende tocht!

Navionics kan niet eenvoudig zijn aansprakelijkheid beperken. Zij leveren een product en dat product moet de juiste (bekende) informatie verstrekken.

Als dit kaartfragment foutief is overgenomen van de Zweedse hydrografische dienst, dan zijn ze verantwoordelijk.

Er is er maar één verantwoordelijk en dat is de schipper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Colin Archer Memorial Race (CAM) '18 15 aug 2018 11:51 #968791

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3692
brambo schreef :
steef ton schreef :
Even antwoord op de drie vragen van brambo: ja, zou kunnen en nee.
Je mag dus zeggen dat het grotendeels eigen schuld is (Navionics geeft bij opening van haar kaarten aan dat zij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor foutjes in hun kaarten en dat begrijp ik best) omdat ik buiten gebaande paden ben gegaan. Daar ben ik het ook mee eens. Wijze les voor de volgende tocht!

Navionics kan niet eenvoudig zijn aansprakelijkheid beperken. Zij leveren een product en dat product moet de juiste (bekende) informatie verstrekken.

Als dit kaartfragment foutief is overgenomen van de Zweedse hydrografische dienst, dan zijn ze verantwoordelijk.

Ga jij ze dat dan maar even vertellen, het is duidelijk dat je niet echt veel ervaring hebt in deze contreien en geen idee hebt hoe het er hier onder water uit ziet en ik denk zo maar dat je als schipper altijd verantwoordelijk bent voor hetgeen er gebeurd in dergelijke gevallen. B)
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.247 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl