muts schreef :
Ik heb inmiddels contact gehad met die man en heb hem gevraagd waar de communicatie mis gegaan is; waarom gewoon een maand later zo'n dure reparatie uitvoeren en niet eerst even overleggen?
Ik denk dat daar ook een beetje de kern van het onbegrip zit. In feite draait alles om goede communicatie: duidelijke afspraken mbt de werkzaamheden en een duidelijke prijsafspraak eventueel met een maximum te besteden bedrag.
Héb je verzocht om in overleg te treden als de werkzaamheden een bepaald bedrag te boven zouden gaan? Of heb je hem min of meer carte blanche gegeven? Dat is natuurlijk wel van belang
Het lijkt er nu een beetje op alsof het scheepsbedrijf heel kwistig zijn klantenbestand aan het uitdunnen is, maar in de archieven van het zeilersforum is er -behoudens dit topic uiteraard- geen enkele wanklank richting dat bedrijf ge-uit.
Voor mij persoonlijk geldt dat indien ik meer informatie zou wensen, bijvoorbeeld voor het inhuren van een monteur, werf, jachthaven of wat dan ook, ik erg veel waarde hecht aan de praktijkervaringen van anderen op (bijvoorbeeld) ons forum.