Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 13:20 #1137038

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 31673
Zeilprutser schreef :
Ik ken de eigenaar van Scout persoonlijk en ik kan je garanderen dat hij niet vrolijk wordt van deze foto's die ik zal doorsturen.
Scout is een familie bedrijf opgericht door zijn vader en hem spreek ik o.a. elk jaar op de Mets daar is hij altijd alleen met zijn zus.
Het is altijd balanceren tussen kwaliteit en prijs, zij hebben kwaliteit hoog in het vaandel staan.

Productie fouten komen overal voor behalve bij producten van Shiptron..........

Scout antennes komen uit Italie en zijn in mijn ogen erg matige kwaliteit (er zijn nog slechtere).
Dit soort foto's zijn gewoon openbaar en ik doe daar niets verkeerd mee. Mijn toko heeft juist op basis van kwaliteit gekozen voor de fabrikanten die wij vertegenwoordigen. Dit soort rommel hebben wij al deccenia geleden in de ban gedaan! Een dergelijke opmerking zegt meer over jou dan over mij.

Scout moet zich diep schamen voor deze kwaliteit, echter V-tronix nog dieper.
De conclusie na pakweg 35 jaar is dat alleen Duitse en scandinavische antennes top kwaliteit zijn.
Overgens wel een ongelovelijke Nederlandsche kruideniers opmerking
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum

Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 20 mrt 2020 13:26 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 13:30 #1137044

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 31673
Zeilprutser schreef :
.
Je ziet op de foto duidelijk de inkervingen in de koperdraad die onder de moer/kap op de schroefdraad moet hebben gezeten, kennelijk is die verbinding er wel geweest, hoezo is hij nu los?
Bij het demonteren? Of heeft een sleeptros de boel losgerukt? (voorbeeld dat Hugo eerder melde)
Op foto 1 zit de moer/kap nog op de buis, de onderkant kan niet anders dan op deze manier er uit zijn gekomen, 1 keer terug er indrukken en het draadje buigt en het ziet er zo uit als op de foto.

De constructie is dermate knullig dat je met de hand deze antenne gewoon losschroefd, dat kan een klant gewoon met 1 hand in de zak doen. Dat is natuurlijk gebeurd. bij het terugschroeven van de top is de koperdraad gestuikt, en omdat daar geen enkele controle op mogelijk is, merk je dat dus ook niet.
Elektrisch is het wel een aardig slimme constructie, maar mechanisch een hobby project. Je gaat er van uit dat de schroefdraad gangen scherp genoeg zijn om door de lak van de koperdraad heen te krassen.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik nog nooit (serieuze) corrosie in de antenne gezien heb. Bij V-tronix is dat standaard wel het geval.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum

Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 13:46 #1137050

Ok dat stelt de boel dus in een heel ander daglicht!
Iemand heeft dus de antenne gedemonteerd en verkeerd terug geplaatst!!!!!!

Mijn probleem is dat deze melding wordt gedaan zonder deze nuances en dat die gedaan zijn door zover mij bekend en zoals je zelf in een post van 1990 zegt:
Owner and technical director from shiptron (dat is o.a. de importeur van Celmar/Ac-marine antennes)
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Laatst bewerkt: 20 mrt 2020 13:53 door Zeilprutser.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 13:53 #1137051

Zeilprutser schreef :
Ok dat stelt de boel dus in een heel ander daglicht!
Iemand heeft dus de antenne gedemonteerd en verkeerd terug geplaatst!!!!!!

Mijn probleem is dat deze melding wordt gedaan zonder deze nuances en dat die gedaan zijn door zover mij bekend en zoals je zelf in een post van 1990 zegt:
Owner and technical director from shiptron (dat is o.a. de importeur van Ac-marine antennes)

Das een tijdje terug
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 14:03 #1137054

Jeroen-pion schreef :
Das een tijdje terug
Sorry dat klopt inderdaad niet, Carla is sinds 1990 Owner/general director en zij schrijft:
As co-owner my working field is mainly the commercial side of the company as my collegue owner xxxxx is the technical director

(de xxx staan voor de naam van WadnWind)
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Laatst bewerkt: 20 mrt 2020 14:05 door Zeilprutser.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 14:35 #1137061

Maar wat is het probleem nou ? w&w had die foto niet moeten plaatsen om 2 redenen ;

Jij kent de maker ofzo ?

Hij is importeur van een ander merk dus dit is afkraken van de ...,,.,

Snap het even niet , draadje gaat over zaken wat men zoal tegenkomt wat niet helemaal OK is .
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 14:37 #1137062

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6557
geen Scout voor mij iig.

S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 15:46 #1137086

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 31673
@ prutser

Ik geloof nu toch dat het spijkers zoeken op laag water is .
Zucht.....

Get a life!
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum

Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 20 mrt 2020 15:55 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 19:15 #1137168

WADnWIND schreef :
@ prutser

Ik geloof nu toch dat het spijkers zoeken op laag water is .
Zucht.....

Get a life!

Hé hé hé, effe dimmen, ik ken de familie van die spijkerfabrikant!
Wim.
Schippers schoffelen niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 20:10 #1137187

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 31673
Berghout-2 schreef :
WADnWIND schreef :
@ prutser

Ik geloof nu toch dat het spijkers zoeken op laag water is .
Zucht.....

Get a life!

Hé hé hé, effe dimmen, ik ken de familie van die spijkerfabrikant!
Wim.

Ja tuurlijk, nou toevallig ken ik de orgelman.... ;)
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum

Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 20 mrt 2020 20:11 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 20:29 #1137192

En ik praat iedere avond voor het slapen gaan met God!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 20:44 #1137200

boarderbas schreef :
En ik praat iedere avond voor het slapen gaan met God!

Gaaaaap , wat is jouw koosnaampje Judas?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 21:14 #1137212

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8884
Zeilprutser schreef :
Ok dat stelt de boel dus in een heel ander daglicht!
Iemand heeft dus de antenne gedemonteerd en verkeerd terug geplaatst!!!!!!

Mijn probleem is dat deze melding wordt gedaan zonder deze nuances en dat die gedaan zijn door zover mij bekend en zoals je zelf in een post van 1990 zegt:
Owner and technical director from shiptron (dat is o.a. de importeur van Celmar/Ac-marine antennes)

Wat je schrijft is mogelijk waar. Blijft dat de constructie daar gevoelig voor blijkt, blijft dat je dat zonder apparatuur niet kunt controleren.

Mij lijkt het van volwassen leverancierschap getuigen als deze mensen trachten te achterhalen wat nu precies de grieven zijn, en kijken of ze daar iets aan kunnen doen. Dan wel in de handleiding, uiteraard gratis op te halen van hun website, melding doen van de juiste manier van monteren.

Hier van leer trekken heeft geen zin, om 2 redenen:

1: Daarmee overtuig je mij niet van de wens een hoogstaand kwalitatief product af te leveren,
2: Mocht er daadwerkelijk iets schorten aan eea, wordt dat niet opgelost.

Naar mijn idee was het handiger geweest als deze mensen WadnWind zelf gecontacteerd hadden, en hem gevraagd hadden naar zijn persoonlijke inhoudelijke grieven methun product.

Ik heb ook wel eens iets afgeleverd wat stuk bleek te gaan. Mijn gevoel van verontwaardiging betrof alleen mezelf. Ook als de klant het zelf had stuk gemaakt door "foreseeable misuse". Dat is zelfs een term in productontwikkeling!
Laatst bewerkt: 20 mrt 2020 21:17 door Joop66.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 20 mrt 2020 21:22 #1137215

Joop66 schreef :
Zeilprutser schreef :
Ok dat stelt de boel dus in een heel ander daglicht!
Iemand heeft dus de antenne gedemonteerd en verkeerd terug geplaatst!!!!!!

Mijn probleem is dat deze melding wordt gedaan zonder deze nuances en dat die gedaan zijn door zover mij bekend en zoals je zelf in een post van 1990 zegt:
Owner and technical director from shiptron (dat is o.a. de importeur van Celmar/Ac-marine antennes)

Wat je schrijft is mogelijk waar. Blijft dat de constructie daar gevoelig voor blijkt, blijft dat je dat zonder apparatuur niet kunt controleren.

Mij lijkt het van volwassen leverancierschap getuigen als deze mensen trachten te achterhalen wat nu precies de grieven zijn, en kijken of ze daar iets aan kunnen doen. Dan wel in de handleiding, uiteraard gratis op te halen van hun website, melding doen van de juiste manier van monteren.

Hier van leer trekken heeft geen zin, om 2 redenen:

1: Daarmee overtuig je mij niet van de wens een hoogstaand kwalitatief product af te leveren,
2: Mocht er daadwerkelijk iets schorten aan eea, wordt dat niet opgelost.

Naar mijn idee was het handiger geweest als deze mensen WadnWind zelf gecontacteerd hadden, en hem gevraagd hadden naar zijn persoonlijke inhoudelijke grieven methun product.

Ik heb ook wel eens iets afgeleverd wat stuk bleek te gaan. Mijn gevoel van verontwaardiging betrof alleen mezelf. Ook als de klant het zelf had stuk gemaakt door "foreseeable misuse". Dat is zelfs een term in productontwikkeling!

Misschien is er wat beter geworden sinds bijna 2 jaar terug ?

klikker de klik
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 21 mrt 2020 07:58 #1137259

Jeroen-pion schreef :
Misschien is er wat beter geworden sinds bijna 2 jaar terug ?

klikker de klik

2 jaar geleden wist ik nog niet wie Wadnwind was (dat vindt ik al discutabel....) ik wist dus ook niet dat zijn bedrijf o.a. de veroorzaker was van de hoge prijzen voor de Celmar en dan heb ik het denk ik over de periode 2010-2013.

Ik gaf toen al aan dat die antenne op die foto zeker sinds 2012 (daarvoor ken ik de geschiedenis niet) al niet meer zo wordt geproduceerd.

Misschien kan WadnWind dan eens een doorsnede geven van een antenne hoe het er hoort uit te zien?
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 21 mrt 2020 14:26 #1137364

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 31673
Het is toch weer jammer dat er een kinderlijke kruideniers toon geuit wordt, die het forum niet waardig is.

Ik heb ter demonstratie antennes in een plexiglas buis, daar kan je gewoon zien wat de inwendige constructie is, te bezichtigen alhier.
Die staan vaak op beurzen.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum

Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 21 mrt 2020 14:32 #1137365

  • hfx
  • hfx's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 614
WADnWIND schreef :
Het is toch weer jammer dat er een kinderlijke kruideniers toon geuit wordt, die het forum niet waardig is.

Ik heb ter demonstratie antennes in een plexiglas buis, daar kan je gewoon zien wat de inwendige constructie is, te bezichtigen alhier.
Die staan vaak op beurzen.

Ieder van ons is daar wel nieuwsgierig naar. Kan er een foto af met wat duiding?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 21 mrt 2020 17:49 #1137458

  • Re-Fresh
  • Re-Fresh's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1197
Onno,
Wat voor redelijk geprijsde antenne kun jij mij aanbevelen?
En heb jij die ook?
Deze naam blijft bestaan maar gaat niet meer gebruikt worden. Geen PM meer naar toe sturen.
Nieuwe naam is nieuwe boot "Midnight Blues"
Rob
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 21 mrt 2020 17:52 #1137464

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 31673
hfx schreef :
.

Ieder van ons is daar wel nieuwsgierig naar. Kan er een foto af met wat duiding?

De celmar-0 kan niet open zonder destructieve handeling. Die zit tenminste goed dicht...
We hebben ze nog nooit van klanten terug gehad.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum

Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 21 mrt 2020 18:14 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 21 mrt 2020 18:13 #1137477

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 31673
Zeilprutser schreef :
. ik wist dus ook niet dat zijn bedrijf o.a. de veroorzaker was van de hoge prijzen voor de Celmar en dan heb ik het denk ik over de periode 2010-2013.

.

Ik denk dat je wel wat excuusje kunt maken prutser. Je doet alleen maar aan stemming makerij, dat doe je m.i. altijd opzettelijk, alleen maar insinuaties, bah.
Zeer low level als je kennelijk altijd je gram moet halen met valse beschuldigingen en valse feiten. Of te lui of niet slim genoeg om de ware feiten boven tafel te krijgen.

Daarom doe ik het maar even:
Scout:
www.kokwatersport.nl/scout-mar...et-mastbeugel/p27690
www.bootschappen.nl/scout-vhf-antenne-10m.html
www.georgekniest.nl/artikel/62...enne-rvs-spriet.html

AC-marine Celmar-0:
www.georgekniest.nl/artikel/54...0-1-vhf-antenne.html
www.marifoonshop.nl/artikel/54...0-1-vhf-antenne.html

Voor die €5 verschil wist ik het wel.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum

Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 21 mrt 2020 18:18 #1137479

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2619
WADnWIND schreef :

De celmar-0 kan niet open zonder destructieve handeling. Die zit tenminste goed dicht...
We hebben ze nog nooit van klanten terug gehad.

Wat me wel opvalt is dat de spriet meerder roestplekjes krijgt. Is er nog wel af te halen, maar komt toch steeds terug.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 21 mrt 2020 19:00 #1137498

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 31673
Ook hele goede antennes zijn b.v. de Metz-Manta en Procom.
De Procom RVS antennes worden niet meer gemaakt. Voor de Celmar-0 gebruikte de KNRM de procom antennes op de RIB's.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum

Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 23 mrt 2020 08:40 #1137901

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 31673
Prutser is wel héél stil :whistle:
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum

Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 23 mrt 2020 09:13 #1137913

Als je niet beseft dat wat je hier doet echt niet kan, dan heeft een verdere discussie weinig zin.
Als een volkswagen dealer alleen foto's deelt van problemen die hij tegenkomt bij andere merken.....
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 23 mrt 2020 09:17 #1137916

Jeroen-pion schreef :
Maar wat is het probleem nou ? w&w had die foto niet moeten plaatsen om 2 redenen ;

Jij kent de maker ofzo ?

Hij is importeur van een ander merk dus dit is afkraken van de ...,,.,

Snap het even niet , draadje gaat over zaken wat men zoal tegenkomt wat niet helemaal OK is .

Zo mijn vraag ook weer beantwoord, soms moet je even geduld hebben :whistle:
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.225 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl