holtere schreef :
-ik heb een vrouw die bij RWS werkt en zodoende het een en ander achter de schermen mee krijgt.
-ik heb in het verleden in het IJsselmeer gebied het een en ander in waterbouw werken gedaan en zodoende ook wat contacten op het water met o.a. bergers over gehouden. Die mensen doen namelijk ook wel eens andere klusjes op het water dan alleen watersporters slepen. Dat andere werk hebben ze namelijk ook nodig om het bedrijf financieel rond te breien.
-door dat werk heb ik ook wel het een en ander aan ervaring met duwen en slepen. En dan let je ook op hoe iemand anders dat doet. Dan zie je dus ook dingen die niet zo handig zijn.
-het heeft mijn interesse, dus heb ik op stormachtige dagen de marifoon bij staan als ik toevallig thuis in de schuur aan het werk ben. (Die schuur staat vlak achter de dijk van de NOP) dan krijg je dus ook het een en ander mee.
-en als laatste ben ik net als de bergers ook een kleine zelfstandige die met relatief duur materieel werkt. Ik snap dus als geen ander wat het in de benen houden van een dergelijk bedrijfje kost. (Ik doe ook gladheidsbestrijding voor de provincie en weet dus ook wat 24/7 beschikbaarheid van een firma vraagt) Dat bij elkaar maakt dat ik de tarieven wel begrijp en het wegzetten van bergingsbedrijven als oplichters niet terecht vind.
Je schetst een beeld van jezelf als zijnde een geïnformeerde zelfstandige met lijntjes in alle geledingen. Contacten met RWS, bergers, Provincie, persoonlijke interesse etc. Mag ik je dan vragen of je bij jouw klandizie dezelfde methodes hanteert die de bergers als collega zelfstandigen ook gebruiken? Waaronder:
- Voordoen als iemand anders.
- Valse informatie geven.
- Angst en schrik inboezemen met juridisch geweld en inbeslagname van goederen.
- Met zeer geringe inspanning en inzet van middelen (ribje met cowboys) hoofdprijzen binnenslepen. 90% van de kritiek gaat over simpele sleepjes en geen ingewikkelde zaken)
Heb jij dit ook nodig om je hoofd boven water te houden. Komt daar dat begrip vandaan?
Wederom een tamelijk onbeschofte vraagstelling op een naar mijn idee genuanceerde uitleg.
Wat je stellingen betreft:
-voordoen als iemand anders. Daar heb ik nog nooit een berger op kunnen betrappen. Of je zou de kleur oranje in combinatie met een rib exclusief aan de KNRM moeten toekennen. Lijkt me een beetje vreemd..
-valse informatie geven: kan ik niet over oordelen.. op de marifoon lijkt dit niet het geval.
-dreigen met inbeslagneming. Dit is de normaalste zaak van de wereld. Als een auto op de weg niet goed verzekerd is of daar bestaat onduidelijkheid over neem de berger hem ook mee naar de vestiging. Alleen spreekt die man niet over inbeslagneming maar zegt hij tegen u "we nemen uw auto wel even mee naar ons bedrijf en stallen hem daar totdat bekend is waar hij heen kan"
Ook binnenvaartschepen die schade bij een brug of sluis maken, ook al is die schade gering, gaan aan de ketting totdat er uitsluitsel van de verzekering is. Zeeschepen trouwens ook, dat zag je pas nog bij de Ever Given.
-enig idee wat zo'n "ribje" in 24 uurs beschikbaarheid kost? Blijkbaar niet,want dan spreek je ook niet over zeer geringe inzet van middelen en inspanningen. In jou gedachtengang zou een advocaat ook een zeer gering tarief moeten rekenen. Hij kan het werk immers zittend achter één laptop af.....
Wat mijn eigen werk betreft.
Je mag bellen voor een offerte. Dan merk je het vanzelf.
Kijk maar even op mijn website. Staat wel in mijn profiel.