Kijk, dat zijn een boel reacties in een dag
@Maarten: het belang van precies goed verdunnen is bekend, ik werk met een vrij nauwkeurige weegschaal, en dat ging (met spuiten van de DD-lak) in ieder geval prima. Naadjes maken dus op een plek waar je het het minste ziet, ga ik doen!
Over je 'klaarzetten' tactiek: volgens de IJssel moet je eerst de lak en harder mengen, dan 30 min wachten en dan pas verdunnen. Ik denk dat ik dat maar aanhoud...
@Jeroen: spuiten ga ik niet aan beginnen in de loods, moet ik veel te goed afplakken en opletten op de nevel, anders is de 'buurboot' ook grijs
Met 2 man zou kunnen, even kijken of dat gaat lukken
@Herman: okee, 1-2 minuten dus, dan worden het zoals Maarten als voorstelt toch 'naden' op minder zichtbare plaatsen
De trage verdunner ken ik alleen voor spuitwerk, voor rollen kon ik hem (inderdaad) niet vinden...
@Johnnie: hoeveel verdunner deed je er bij dan (in %)?
`s Nachts lakken gaat hem niet worden, dan is de loods dicht, en kom je er ook niet in. Ik snap wel waarom je het doet, maar dat gaat mij dus niet lukken. Kleefdoeken heb ik voldoende
@koko: natuurlijk heb ik een echt goed koolstoffiltermasker. Inmiddels zo aan gewend dat ik het ding met lakken EN schuren eigenlijk de hele dag op heb, en het niet eens echt meer merk (alleen drupt er soms ineens condens uit de 'neus' van het masker
) Met de primer nog niet zo`n probleem, met lakken ga ik daar goed op letten...
Grijs eerst en dan wit erover, was eigenlijk ook mijn idee, dus dat zal het dan moeten gaan worden
@Stan: lossen de DD-lak rollers van De IJssel zelf ook op? Die heb ik er speciaal voor gekocht (wel een hele lading, dus ook dat zou niet echt een probleem zijn)
Bedankt allemaal! Ik ga het gewoon maar proberen (eerst nog ff schuren
)
Reinier