YELLOW BOAT schreef :
Nou dat lekken via de buitenkant heb ik een keer bij een saildrive meegemaakt. Dus kennelijk gebeurt zoiets wel
Bij een saildrive is de zitting van de keerring van aluminium, en goed toegankelijk waardoor een beschadiging gemakkelijk kan optreden. Het pomphuis is van brons en uitermate slecht toegankelijk. Het is een klein wonder als je erin slaagt de zitting van de waterkeerring te verzieken. Van een monteur met 20 jaar ervaring verwacht je dat al helemaal niet.
YELLOW BOAT schreef :
Maar een verkeerde montage heb ik ook al een aantal posts geleden geopperd maar daar heeft niemand op gereageerd.Kennelijk een te ongelofelijke fout.
Ad
Of misschien vergeten een flinke lik vet op het loopvlak aan te brengen, waardoor de afdichtingslip is verbrand ?
Voor mij staat het als een paal boven water, dat als je een nieuwe as met nieuwe keerringen monteert, en er treedt alsnog lekkage op, dat er dan bij de montage iets is misgegaan.
Alles over keerringen zie
hier