holtere schreef :
Dit zegt Jeanneau:
But Jeanneau Goes Two Steps Further.
The girder system designed into the liner, is created with dedicated special purpose fiberglass clothes to greatly enhance the stiffness of the structure and strength of the girder to resist bending and torsion.
Unlike the pan liner approach which is simply glued in with a hit or miss approach, the structural grid has the sections between the girders cut out, so the girder sections are glassed directly to the hull. This greatly improves the overall strength of the hull and eliminates the wracking and bending moments seen when there is only a pan liner. Years later, there will be no movement so windows won’t leak, bulkheads won’t move around and the boat will not creak and groan when encountering rougher conditions. Overall, this approach is stronger, and safer. You could get by with less—but why would you want to?
Grappig dat ze dat zeggen, want de foto die ik plaatste komt volgens de bron uit hun fabriek. De Chiki Rafiki (en alle andere 40.7's) hebben zo'n gesloten matrix.
Arent schreef :
Juist, zo zou het moeten. Het voorbeeld van Eric is hoe het kan, maar hoe je het niet wilt. De 'pan' tegenover de 'girder' methode.
Dat verklaard waarom we het aanvankelijk niet eens waren. Ik had het vanaf het begin afaan al over dit soor gesloten constructies omdat het over het ongeluk met de Chiki Rafiki ging. De foto die net geplaatst werd van naar zeggen de Bavaria is een concept waar ik zelf geen bezwaar tegen zou hebben.
Is de quote van Jeanneau niet een aantal jaar nieuwer dan het ongeval met de chiki rafiki? Dat ze het in de tussentijd aangepast hebben?