Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Opvolgen orders sluiswachter

Re: Opvolgen orders sluiswachter 01 aug 2013 17:33 #420644

@Proost, ik bedoelde het in het algemeen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 01 aug 2013 19:01 #420670

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Ik lees allerlei reacties van midden op de dag, moeten jullie niet varen met dat mooie weer..? :huh:
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 01 aug 2013 19:02 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 01 aug 2013 19:18 #420684

Fly-Tour schreef :
Ik lees allerlei reacties van midden op de dag, moeten jullie niet varen met dat mooie weer..? :huh:

Het waait nog steeds hoor! ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 02 aug 2013 04:57 #420719

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8060
Haha ik lees hier aardig wat commentaar op de sluiswachter van de krammersluis. Nu heb ik er vorige week toevallig een uur of 5 in die sluis gelegen en toch zeker een uur of 3 die meneer tekeer horen gaan. Man, waar haalt ie de energie vandaan.

Maar wat ik meer bezwaarlijk vond is dat die meneer na enkele uren hoog gelegen te hebben (op dat moment waren alleen de deuren nog kapot, schutten ging wel) hij ineens zonder waarschuwing die boel flink wat liet zakken om wat te proberen. Mes dus in de landvast, in ieder geval bij ons en bij de buren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 02 aug 2013 05:03 #420722

  • Poemy
  • Poemy's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 517
@philip.
Dat is niet de eerste keer daar. Ook wij een keer 4 uur vast gelegen. Beperkte communicatie vanuit de sluiswachter. Enkele schippers die zijn gaan bellen met RWS en uiteindelijk naar boven zijn geklommen om meer informatie te vragen. Op enig moment, iedereen zat te lezen, eten, etc kwam het water ook in beweging zonder melding. Gelukkig was iedereen nog net op tijd.
Vraag ik me toch af welke opleiding deze sluiswachters hebben genoten.
Laatst was er een dame als sluiswachter op de krammer en dat verliep eigenlijk erg netjes. Ze gaf zelfs aan dat we 1.4 meter omhoog gingen. Het kan dus wel anders.

Poemy
Weet je wat het is?.... Meer water dan vis.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 02 aug 2013 05:08 #420724

Poemy schreef :
Vraag ik me toch af welke opleiding deze sluiswachters hebben genoten.

de opleiding 'water naar de zee dragen', voor gevorderden, ze hoeven het niet met emmertjes te doen maar mogen op knopjes drukken!.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 02 aug 2013 05:08 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 02 aug 2013 05:11 #420725

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12220
Philip schreef :
Maar wat ik meer bezwaarlijk vond is dat die meneer na enkele uren hoog gelegen te hebben (op dat moment waren alleen de deuren nog kapot, schutten ging wel) hij ineens zonder waarschuwing die boel flink wat liet zakken om wat te proberen. Mes dus in de landvast, in ieder geval bij ons en bij de buren.
Landvast declareren?
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 02 aug 2013 05:13 #420727

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8060
@ Poemy:
Ja in het begin hadden we ook die dame, die gaf tenminste nog wat informatie al kwam ze niet verder dan 'de mannen in de machine kamer doen er alles aan' en 'jullie mogen zo door rood varen' (toen hadden we nog 4 uur te gaan achteraf gezien... ) Na de wisseling van de wacht was het totale radiostilte van boven.
Laatst bewerkt: 02 aug 2013 05:14 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 02 aug 2013 05:30 #420731

  • Evert
  • Evert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 525
Nogeentweerechterhanden schrijft volgens mij terecht dat hij blij is dat de schroeven erop bleven. Als je netjes zonder schroef met een paar touwtjes schut kom je af en toe een stuk vrij van de sluiswand. Tot ruim een meter. In dit geval was dit niet echt gezond voor zijn boot geweest. Dus in dit geval wel het veiligst om de schroeven aan te laten.
Wat er ook gebeurt. Altijd blijven lachen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 02 aug 2013 08:42 #420783

  • Poemy
  • Poemy's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 517
@baasklusje.
:laugh: :laugh:
Weet je wat het is?.... Meer water dan vis.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 08:25 #424030

  • dehler
  • dehler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4028
Maandag 5 Augustus 2013 vanaf Scharendijke naar de Grevelingen sluis gevaren,
Lekker dan, deze was net dicht van mijn kant.
Liggen wachten en eindelijk weer open.
De hele meute jachten willen allemaal gelijk naar binnen.
Dat geeft uiteraard de nodige conflicten voor mij varend en niet met de Dehler.
Motor boot duw tegen een belgisch jacht.
We hadden de achterste plaats in de sluis.
Er loopt een Steward langs en sommeert mij om naar voren te gaan.
De ruimte achter was nog 1 meter vanaf de gemerkte gemarkeerde geblokte streep op de wand
Er kon niets meer achter mij in de sluis aanleggen.
Dat ook medegedeeld en meneer had geen tijd voor discussie, het was te druk.
De 3e maal werd ik wat geïrriteerd en heb ik zeer duidelijk deze meneer verteld hoe ik er over dacht.
Ik ben een meter door geschoven en resultaat nul.
Door alle gemorrel van deze Stuarts duurde het enorm lang voor de sluis deuren dicht waren.
Steward verschijnsel direct mee stoppen.
Ik vaar al aardig wat jaren en vaar altijd zover mogelijk naar voren.

Door gevaren naar de krammer sluis.
Daar na wachten binnen gevaren, iedereen vast.
Komt de sluis wachter op het sublieme idee om alles weer om te gooien.
Grote motorboot moest van bb naar sb.
Motor boot met een hoop motor geweld naar sb en deze meneer was alleen.
Ik was weer aan de beurt en werd gesommeerd om er voor bij te varen.
De ruimte was zeer weinig maar ik kon er door heen.
Alleen als deze motorboot vast lag.
Dat heb ik de sluis wachter ook medegedeeld.
Hij vertoonde met zijn gezicht uitdrukking dat hij er niet blij mee was.
Ook ik heb mijn verantwoording over schip en bemanning en waar is deze beste man als er door zijn aanwijzing schade ontstaat?
Na schutten en er uit varend op mijn horloge kijkend waren we vanaf de Grevelingen sluis tot uit varend krammer 4 1/2 uur verder.
4 dagen hier voor tegen gestelde richting 1 1/2 uur tot 2 uur.

Wat het RWS personeel op de sluizen hebben weet ik niet maar ze zijn heel erg vervelend aan het worden.
Het schutten duurt hier door veel te lang.


Voor de kritiek los barst.
Ben altijd bereid om voor mijn mede plezier jachten zoveel mogelijk plaats te maken.
Sluit zoveel mogelijk naar voren.

Deze sluizen heb ik al ontelbare malen gebruikt.
Altijd goed gegaan.
Laatst bewerkt: 11 aug 2013 11:57 door dehler.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 10:44 #424055

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Ik ben daar laatst ook doorgekomen en heb me verbaasd over het redelijke verloop, ondanks dat een kereltje van een groot motorjacht vanaf de flybridge tegen mij mompelde : je hebt geen recht van spreken hoor.
Nou volgens mij gaan toch echt de kleinere bootjes vooraan en moeten de grotere achteraan. En ik was met een klein bootje.
Er werd vanaf de wal 2x een boot naar een andere plek gedirigeerd. Wij lagen kennelijk goed.

Ik ga altijd zo vooraan mogelijk liggen wachten voor de sluis , zodat je als een van de eersten de sluis in gaat samen met andere kleine bootjes, vooraan het minste gezeik, want je kan niet verder naar voren gesommeerd worden...
Maar soms kom je net aanvaren en moet je een schutting pakken waar al ingevaren wordt, en dan kom je midden of achteraan, en dan begint het gedoe.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 11 aug 2013 10:53 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 11:52 #424076

  • Endless
  • Endless's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 627
Fly-Tour schreef :
Ik ben daar laatst ook doorgekomen en heb me verbaasd over het redelijke verloop, ondanks dat een kereltje van een groot motorjacht vanaf de flybridge tegen mij mompelde : je hebt geen recht van spreken hoor.
Nou volgens mij gaan toch echt de kleinere bootjes vooraan en moeten de grotere achteraan. En ik was met een klein bootje.
Er werd vanaf de wal 2x een boot naar een andere plek gedirigeerd. Wij lagen kennelijk goed.

Ik ga altijd zo vooraan mogelijk liggen wachten voor de sluis , zodat je als een van de eersten de sluis in gaat samen met andere kleine bootjes, vooraan het minste gezeik, want je kan niet verder naar voren gesommeerd worden...
Maar soms kom je net aanvaren en moet je een schutting pakken waar al ingevaren wordt, en dan kom je midden of achteraan, en dan begint het gedoe.

Invaren op volgorde van aankomst....
Willing 31-Willik
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 11:55 #424077

  • dehler
  • dehler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4028
ja, maar ik lag ergens achteraan.
Wat een chaos.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 16:30 #424177

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Endless schreef :
Fly-Tour schreef :
Ik ben daar laatst ook doorgekomen en heb me verbaasd over het redelijke verloop, ondanks dat een kereltje van een groot motorjacht vanaf de flybridge tegen mij mompelde : je hebt geen recht van spreken hoor.
Nou volgens mij gaan toch echt de kleinere bootjes vooraan en moeten de grotere achteraan. En ik was met een klein bootje.
Er werd vanaf de wal 2x een boot naar een andere plek gedirigeerd. Wij lagen kennelijk goed.

Ik ga altijd zo vooraan mogelijk liggen wachten voor de sluis , zodat je als een van de eersten de sluis in gaat samen met andere kleine bootjes, vooraan het minste gezeik, want je kan niet verder naar voren gesommeerd worden...
Maar soms kom je net aanvaren en moet je een schutting pakken waar al ingevaren wordt, en dan kom je midden of achteraan, en dan begint het gedoe.

Invaren op volgorde van aankomst....
Het is ook een beetje een kwestie van hoe het loopt.

Het is in ieder geval nooit goed volgens de sluiswachter, ik en mijn medewatersporters kunnen niet ruiken wat hij wil, we kunnen slechts zo goed mogelijk proberen volgens de regels werken..
Als het allemaal maar lukt en het een beetje goed verloopt.


Wat ook wel eens voorkomt is dat er een andere boot bijna vooraan gaat liggen in plaats van het steiger zo economisch mogelijk te benutten, en mijn boot er nog 2x voor past, ja, dan ga ik toch echt helemaal vooraan vastbinden waar de ander niet op het idee komt om te gaan liggen. en vaar ik als eerste weer weg en de sluis in. Geen volgorde van aankomst dus, maar dat hebben ze zichzelf te danken.
Heb dit al een paar keer gehad.


Mijn idee is een groot bord een eind voor de sluis waar op staat hoe in te varen, in een paar korte en krachtige zinnen.
Kleine schepen vooraan etcetera..
Wachtsteiger economisch benutten.
Vul maar aan.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 11 aug 2013 16:48 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 17:03 #424192

de regel is echt op volgorde van aankomst hoor.
in ieder geval wel voor je mede watersporters.
Er worden een hoop mensen boos als je voordringt.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 17:29 #424213

  • Bant
  • Bant's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 545
roozeboos schreef :
de regel is echt op volgorde van aankomst hoor.
in ieder geval wel voor je mede watersporters.
Er worden een hoop mensen boos als je voordringt.

Als mensen zoveel ruimte voor zich over laten dat ik er tussen pas ga ik daar rustig liggen hoor. Uiteraard alleen als het niet zó rustig is dat je overal kunt aanleggen en je met een paar bootjes alle ruimte hebt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 18:07 #424243

ja, maar dan ben je al in de sluis. Het lijkt me geen probleem als je eenmaal binnen bent, voor een ander ,al liggend, schip gaat liggen.
Ik zie het ook wel es maar vind het wel moeilijk in te schatten of het wel gaat.
Als dit ook 'not done' is hoor ik dat graag!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 18:10 #424244

Fly-Tour schreef :
Ik ben daar laatst ook doorgekomen en heb me verbaasd over het redelijke verloop, ondanks dat een kereltje van een groot motorjacht vanaf de flybridge tegen mij mompelde : je hebt geen recht van spreken hoor.
Nou volgens mij gaan toch echt de kleinere bootjes vooraan en moeten de grotere achteraan. En ik was met een klein bootje.
Er werd vanaf de wal 2x een boot naar een andere plek gedirigeerd. Wij lagen kennelijk goed.

Ik ga altijd zo vooraan mogelijk liggen wachten voor de sluis , zodat je als een van de eersten de sluis in gaat samen met andere kleine bootjes, vooraan het minste gezeik, want je kan niet verder naar voren gesommeerd worden...
Maar soms kom je net aanvaren en moet je een schutting pakken waar al ingevaren wordt, en dan kom je midden of achteraan, en dan begint het gedoe.
Mijn idee is een groot bord een eind voor de sluis waar op staat hoe in te varen, in een paar korte en krachtige zinnen.

Sorry Flytour,
je reageert graag en veel op dit forum, maar bij dit onderwerp sla je de plank behoorlijk mis. Je weet niet dat je op volgorde van aankomst moet binnenvaren, niets te maken met lengte. En blijkbaar begrijp je de aanwijzingen die op de borden staan op de steiger bij de krammer en volkerak ook niet. 5 afmeren tegen elkaar, nr 6 gaat er achter liggen. Kom je als een van de laatste aan, dan lig je dus achteraan in de sluis. En lig je vooraan afgemeerd, dan krijgt degeen die tegen de steiger aan ligt voorrang op jou, op volgorde van aankomst dus. natuurlijk geven de kleine bootjes voorrang aan de grote met afmeren in de sluis, ik neem aan dat jij ook liever tegen een princess 53 aanligt, dan dat hij aan jou vastmaakt, ook al was je eerder bij de sluis.

Even los hiervan. Afgelopen jaar had ik grote spoed met mijn boot. Ik heb toen zowel de krammer als volkerak opgeroepen, en ze hielden de sluis leeg voor me, ik kon direct invaren engelijk gingen de sluisdeuren dicht, zonder andere schepen zodat gelijk met schutten kon worden begonnen.
Complimenten hier dus op zijn plaats!
Steef
Bavaria 370 caribic "Sea Force One".
A gentleman never sails upwind!
Laatst bewerkt: 11 aug 2013 18:21 door Sea Force One.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 18:13 #424246

Fly-Tour schreef :
Mijn idee is een groot bord een eind voor de sluis waar op staat hoe in te varen, in een paar korte en krachtige zinnen.
Kleine schepen vooraan etcetera..

bovenaan moet dan staan: "HIER GELDT DE WET NIET"
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 18:16 #424247

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13701
ongekend positief vanochtend bij de Oranjesluis (Adam)
komen we aan bij groen, gaat die potverdimme als we bij de remming aankomen op rood. Bel hem met VHF en vraag wat er nog aan te doen is.
Zegt hij, deuren zijn al in beweging, maar zal ze stoppen en mag je doorvaren. negeer de lichten maar want die kan ik niet meer op groen krijgen met half open deuren.
Dus zo kan het ook!
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 19:14 #424273

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Seaforce one schreef:
Sorry Flytour,
je reageert graag en veel op dit forum, maar bij dit onderwerp sla je de plank behoorlijk mis. Je weet niet dat je op volgorde van aankomst moet binnenvaren, niets te maken met lengte. En blijkbaar begrijp je de aanwijzingen die op de borden staan op de steiger bij de krammer en volkerak ook niet. 5 afmeren tegen elkaar, nr 6 gaat er achter liggen. Kom je als een van de laatste aan, dan lig je dus achteraan in de sluis. En lig je vooraan afgemeerd, dan krijgt degeen die tegen de steiger aan ligt voorrang op jou, op volgorde van aankomst dus. natuurlijk geven de kleine bootjes voorrang aan de grote met afmeren in de sluis, ik neem aan dat jij ook liever tegen een princess 53 aanligt, dan dat hij aan jou vastmaakt, ook al was je eerder bij de sluis.

Even los hiervan. Afgelopen jaar had ik grote spoed met mijn boot. Ik heb toen zowel de krammer als volkerak opgeroepen, en ze hielden de sluis leeg voor me, ik kon direct invaren engelijk gingen de sluisdeuren dicht, zonder andere schepen zodat gelijk met schutten kon worden begonnen.
Complimenten hier dus op zijn plaats!

Sorry Seaforce one, maar volgens mij sla jij de plank mis of heb je mijn verhaal verkeerd opgevat. Ik zal proberen duidelijker te zijn. :)
Ik heb gedaan wat er op de borden stond , ik weet nog te herinneren dat daar op stond kleine schepen vooraan/eerst en langszij vastmaken( iets met een aantal (5) langszij zoals je zelf schreef). En ik heb ook de regel voorbij zien komen dat er op volgorde van aankomst wordt ingevaren. Dat hebben wij zo goed mogelijk geprobeerd te doen, we voeren samen met een aantal andere kajuitbootjes de sluis in en zijn zoals de bedoeling is wanneer nog mogelijk , langszij gaan liggen als 4e schip en niet tegen de kademuur zoals de 6e moet doen. Heb bij het wachtsteiger aan mijn achterbuurschepen nog de kans gegeven toen wij vooraan het steiger lagen om voor mij te gaan omdat zij er eerder lagen, maar dat deden ze niet, deden ze in geen geval, ook niet bij de andere sluis. De andere boten aan het wachtsteiger bleven een soort wachten totdat de kleinere (ik geloof 3-4 stuks inclusief mijzelf) boten voor aan het steiger de sluis in voeren, terwijl zij wisten dat wij als laatste aan kwamen en vooraan zijn gaan liggen waar nog plek was. Het aanbod boten was trouwens dusdanig klein dat er niet dubbel hoefde worden afgemeerd aan
het wachtsteiger.
Seaforce One, ik bedoelde dus in mijn vorige post dat ik de volgorde van aankomst wel op wil volgen, maar als ik mijn boot aan een opengelaten stuk wachtsteiger vooraan heb geparkeerd en ik wacht tot mijn achterburen gaan, maar dat niet doen en mij voor laten gaan, dan ga ik maar voor.
Heb dat een aantal keren gehad, ben vooraan gaan liggen omdat er plek open gelaten was, bij het wegvaren heb ik nog gewacht of de andere schepen voor wouden gaan volgens de regel omdat zij er eerder waren, maar zij hebben mij beschouwd als iemand die vooraan het steiger ligt, en die gaat maar voor.






Al met al, heb geen opdrachten gekregen van sluiswachters, dus we deden het kennelijk zoals het hoorde.
Dat bordje vind ik wat klein trouwens ,waar op staat wat je moet doen.
Een groot wit bord met zwarte tekst een eind voor de sluis verduidelijkt mogelijk de situatie.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 11 aug 2013 19:35 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 19:29 #424284

  • Bant
  • Bant's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 545
Bedoelen ze met kleine schepen niet gewoon alles kleiner dan +- 25m? En die dan uiteraard gewoon op volgorde van binnenkomst. Daarbij is het dan handig om de grotere kleine schepen aan de sluiswand te laten aanleggen zodat het kleinere grut daar weer aan kan knopen. Ik word er altijd een beetje simpel van als er snel een hele rits kleine scheepjes (minder dan 30ft oid) de sluis is sjeest en de sluiswanden vol leggen terwijl er ook nog wat grotere bij moeten... Ga dan gewoon meteen dubbel liggen naast iets van het zelfde formaat zodat er ruimte aan de wand over blijft.

Verder vind ik het hele gedoe altijd prachtig, lekker een beetje klooien, schuiven, helpen waar nodig en soms hilarische taferelen aanschouwen. Meestal is het gewoon erg gezellig moet ik zeggen. :laugh:

Het grootste probleem zijn mensen die lopen te stressen terwijl er niets aan de hand is. Zoveel kan er allemaal niet fout gaan namelijk.
Laatst bewerkt: 11 aug 2013 19:48 door Bant.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 19:41 #424288

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Ik ben het met je eens! Leuk altijd om dat gestress te aanschouwen terwijl er niets aan de hand is.

Verder moeten we niet zo'n punt maken van die RWS mensen die moeilijk doen. Probeer zo goed mogelijk die regels te volgen en het komt allemaal wel goed. Meestal als je maar langszij gaat met een kleinere boot is het goed...
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 11 aug 2013 19:44 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Opvolgen orders sluiswachter 11 aug 2013 19:43 #424289

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15800
roozeboos schreef :
ja, maar dan ben je al in de sluis. Het lijkt me geen probleem als je eenmaal binnen bent, voor een ander ,al liggend, schip gaat liggen.
Ik zie het ook wel es maar vind het wel moeilijk in te schatten of het wel gaat.
Als dit ook 'not done' is hoor ik dat graag!
Dat zou ik ook wel willen weten.
Wij lagen (geheel volgens de fatsoens en spelregels) helemaal vooraan in de sluis te wachten op wat komen ging. Aan bb zijde bleef een flink gat over naast ons doordat een schip niet doorvoer. Als de sluis langzaam maar zeker dan toch aardig vol raakt komt er nog 1 flinke maat zeilboot de kolk binnen. Ouwe knar d'r op die dat joekel heel rustig overal tussendoor vaart en naast ons de lege plek vult. Prachtig vond ik het. Als we geschut zijn en de poorten weer open zwaait de knar met een ietwat autoritaire blik, maar ook een dikke grijns dat hij wel als eerste losgooit. Ik vond het prachtig: als laatste de sluis in komen en als eerste eruit. Niet iedereen genoot er van. Ik denk dan: ja moet je maar aansluiten met zijn allen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.171 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl