Joostg schreef :
- Kaarten: Imray C25 aanschaffen? Is dat voldoende?
De C25 is alleen een overzeiler, daar staan niet genoeg details op voor de aanloop. Je hebt dus nog een kaart nodig, bijv. Imray C28 Harwich to Wells-next-the-Sea
- Hoe aanmelden bij haven in lowestoft, zijn daar andere regels dan in NL?
Je moet je melden op VHF 14 voor het binnenvaren van de haven. Zie voor meer informatie:
www.visitmyharbour.com/harbour...t/lowestoft-marinas/
Of koop de Reeds of Imray Cruising Almanac, daar staat het allemaal in.
- Welke verkeerstelsels moeten we oversteken en waar moeten we hier op letten (buiten het reguliere uitwijken etc)
Welke stelsels je tegenkomt hangt af van je route, kijk op de kaart zou ik zeggen.
Bij een verkeersscheidingsstelsel haaks oversteken, en als je moet uitwijken moet je met de richting mee gaan liggen. Bij een tegengestelde koers zijn ze iets sneller voorbij, maar dat mag officieel niet in de shipping lane. Een deepwaterroute of aanbevolen route mag je kruisen zoals je wilt.
In de density-map van MarineTraffic kan je zien waar je het meeste verkeer kan verwachten:
- Zijn er windmolenparken onderweg die ik moet vermijden?
De 2 parken ten noorden van de IJ-geul zijn af, daar moet je dus buiten de 500m zone blijven.
Ten zuiden van de IJ-geul wordt momenteel Eneco Luchterduinen gebouwd, daar wordt je misschien door een watchvessel gevraagd om iets meer afstand te houden.
Voor de Engelse kust volgens mij geen windmolenparken ter hoogte van Lowestoft, die liggen zuidelijker.
Bij dit verkeersstelsel boven of onder langs (afhankelijk van de wind) of er gewoon recht doorheen? Ergens meldplicht zoals bij de maasmond?
Omheen, noord of zuid
Deze gewoon haaks oversteken?
Dat is volgens mij een aanbevolen route, maar geen VSS. Die mag je dus kruisen zoals je wilt.
Via de kardinaal S holm Lowestoft aanlopen of gewoon direct via de groene SW holm?
De dieptes van de banken voor Lowestoft veranderen nogal (zie de notitie op de kaart), dus ik zou gewoon de geul aan houden.