Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Guard Vessels bij o.a. windmolenparken

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 17:52 #1300487

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5220
roozeboos schreef :
Eens met madoc. En we zijn een hobby aan het uitoefenen,he. Een keertje extra overstag is dan alleen maar een leuke klus, in een voor de rest maar een , als je pech hebt, saaie reis.
Maar een doorlopende slalom is natuurlijk ook leuk!
Sorry hoor Roos, maar je hebt echt geen idee hé?
In de zuidelijke noordzee is het bij bepaalde windrichtingen en (tegen) stroom door alle windparken en verkeersscheidingstelsels echt geen kwestie van 'een keertje extra overstag'.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 18:13 #1300498

hmmm... bij mij vraagt de i-sailor Android app wel degelijk "make calls"

Mooi niet dus....

Lekker verdienmodel. App komt trouwens van de Google Play shop..
Chilling in a Hanse 350 in Ostend ready to escape Europe after an imminent nuclear attack...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 18:16 #1300499

Waar jij naar beloofd hebt te vertrekken heb je geen bereik toch neem ik aan!?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 18:19 #1300501

PvO schreef :
roozeboos schreef :
Eens met madoc. En we zijn een hobby aan het uitoefenen,he. Een keertje extra overstag is dan alleen maar een leuke klus, in een voor de rest maar een , als je pech hebt, saaie reis.
Maar een doorlopende slalom is natuurlijk ook leuk!
Sorry hoor Roos, maar je hebt echt geen idee hé?
In de zuidelijke noordzee is het bij bepaalde windrichtingen en (tegen) stroom door alle windparken en verkeersscheidingstelsels echt geen kwestie van 'een keertje extra overstag'.

Ik denk inderdaad dat Rozeboos ondanks veel andere kennis weinig Noordzee ervaring heeft (zoals de meeste walstromers hier :-) en dat is niet kwaad bedoeld maar uit veel opmerkingen blijkt dat ze geen flauw idee hebben hoe het er aan toe gaat op volle zee...

Zelfde ivm die kaartopmerking. Ik heb me te pletter gezocht naar kaartmateriaal van de Noordzee tussen de Doggerbank en Noorwegen maar buiten die NV Pilot 2 kaart (en een identieke kaart van British admiralty) niks gevonden. En er staat bitter weinig op die kaart... De overzeilers tussen Belgie en UK zijn 1000 maal beter. Commercieel niet interessant zeker ?

Ik heb natuurlijk wel twee plotters aan boord met Navionics, maar om routeplanningen te maken zijn die waardeloos.

Als je weet hebt van andere kaarten hoor ik het graag.

Als je de AIS history van de Noordzee bekijkt dan zie je ook dat daar op die plekken geen hond vaart....

DR
Chilling in a Hanse 350 in Ostend ready to escape Europe after an imminent nuclear attack...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 18:40 #1300505

Binnenkort ook onbemand wellicht, dan zal er wel een bandje met FAQ's afgespeeld worden :woohoo:. Laatste alinea...
HOOFDDORP, the Netherlands – A consortium of maritime companies has unveiled the concept design of an autonomous guard vessel (AGV).

C-Job Naval Architects, in collaboration with LISA Community, SeaZip Offshore Service, Sea Machines, MARIN, and eL-Tec Elektrotechnologie, created a modern design that will support the offshore industry by exploiting technology available today.

The design is smaller and lighter than most current guard vessels used to protect offshore operations and boasts sustainable solutions as well as exploiting the benefits of autonomous shipping. In addition, the AGV is set to operate more efficiently as well as require lower operating costs due to no crew being required.

The AGV is specifically designed for surveillance of offshore structures throughout their life cycle, ranging from wind farms to substation platforms and cable routes. It can continuously monitor nearby marine traffic visually as well as via radar and AIS data. With any vessel that approaches the area, measures will be taken to secure the area in order to avoid collisions and damage to the offshore infrastructure.

An intruding vessel can be communicated with and will receive information on how to safely navigate the area as well as being physically escorted away from the site by the vessel. Additionally, the encounter will be recorded to provide video footage in case of any violation or accident.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 19:30 #1300523

"Ik heb natuurlijk wel twee plotters aan boord met Navionics, maar om routeplanningen te maken zijn die waardeloos."

Ben wel benieuwd: wat is de issue met routeplanningen te maken met die plotters en Navionics? Ik doe dat al een jaar met veel gemak op mijn MDF met Navionics. Werkt erg intuïtief en snel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 19:34 #1300524

Sorry, solo heen en weer geweest naar UK met de tapas (Den Helder-Lowestoft) . En meerdere trips op zee met een bemanning op grotere en nog kleinere boten.
Klein beetje ervaring heb ik wel.

Niet met stormen en zeeën als kerken, zoals sommigen hier beweren, nee dat niet.
Dat probeer ik ook gewoon te vermijden. (want dat is niet leuk)

Mijn solo trip was best nogal saai.
Maar je kan t natuurlijk zo spannend maken als je wil, denk ik dan maar :whistle:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 30 juni 2021 19:46 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 20:51 #1300561

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3655
digitalrubbish schreef :
PvO schreef :
roozeboos schreef :
Eens met madoc. En we zijn een hobby aan het uitoefenen,he. Een keertje extra overstag is dan alleen maar een leuke klus, in een voor de rest maar een , als je pech hebt, saaie reis.
Maar een doorlopende slalom is natuurlijk ook leuk!
Sorry hoor Roos, maar je hebt echt geen idee hé?
In de zuidelijke noordzee is het bij bepaalde windrichtingen en (tegen) stroom door alle windparken en verkeersscheidingstelsels echt geen kwestie van 'een keertje extra overstag'.

Ik denk inderdaad dat Rozeboos ondanks veel andere kennis weinig Noordzee ervaring heeft (zoals de meeste walstromers hier :-) en dat is niet kwaad bedoeld maar uit veel opmerkingen blijkt dat ze geen flauw idee hebben hoe het er aan toe gaat op volle zee...

Zelfde ivm die kaartopmerking. Ik heb me te pletter gezocht naar kaartmateriaal van de Noordzee tussen de Doggerbank en Noorwegen maar buiten die NV Pilot 2 kaart (en een identieke kaart van British admiralty) niks gevonden. En er staat bitter weinig op die kaart... De overzeilers tussen Belgie en UK zijn 1000 maal beter. Commercieel niet interessant zeker ?

Ik heb natuurlijk wel twee plotters aan boord met Navionics, maar om routeplanningen te maken zijn die waardeloos.

Als je weet hebt van andere kaarten hoor ik het graag.

Als je de AIS history van de Noordzee bekijkt dan zie je ook dat daar op die plekken geen hond vaart....

DR

Papieren kaarten van Datema. BA2182A en BA2182B. Daar kun je je hele oversteekje naar Noorwegen op maken. Tenzij Eur 46,50 per stuk te duur is ;)
Laatst bewerkt: 30 juni 2021 20:52 door madoc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 20:54 #1300564

Dat zal het volgende klaagtopic wel worden; waarom betaald moet worden voor met belastinggeld verzamelde data...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 20:54 #1300565

:) :) :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 20:54 #1300566

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5220
roozeboos schreef :
Sorry, solo heen en weer geweest naar UK met de tapas (Den Helder-Lowestoft)
Ja daar ligt (nog) bijna niets.
Stel voor dat je eenzelfde tocht ook eens maakt van bijvoorbeeld Stellendam naar Ramsgate of Ipswich.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 20:59 #1300569

Dan nog. Je hebt toch een roer? Sorry, maar ik zie het probleem niet.
Okay, misschien moet je 5 keer extra overstag, als je pech hebt. Nou zeg. :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 21:11 #1300573

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3655
digitalrubbish schreef :
PvO schreef :
roozeboos schreef :
Eens met madoc. En we zijn een hobby aan het uitoefenen,he. Een keertje extra overstag is dan alleen maar een leuke klus, in een voor de rest maar een , als je pech hebt, saaie reis.
Maar een doorlopende slalom is natuurlijk ook leuk!
Sorry hoor Roos, maar je hebt echt geen idee hé?
In de zuidelijke noordzee is het bij bepaalde windrichtingen en (tegen) stroom door alle windparken en verkeersscheidingstelsels echt geen kwestie van 'een keertje extra overstag'.

Ik denk inderdaad dat Rozeboos ondanks veel andere kennis weinig Noordzee ervaring heeft (zoals de meeste walstromers hier :-) en dat is niet kwaad bedoeld maar uit veel opmerkingen blijkt dat ze geen flauw idee hebben hoe het er aan toe gaat op volle zee...

Zelfde ivm die kaartopmerking. Ik heb me te pletter gezocht naar kaartmateriaal van de Noordzee tussen de Doggerbank en Noorwegen maar buiten die NV Pilot 2 kaart (en een identieke kaart van British admiralty) niks gevonden. En er staat bitter weinig op die kaart... De overzeilers tussen Belgie en UK zijn 1000 maal beter. Commercieel niet interessant zeker ?

Ik heb natuurlijk wel twee plotters aan boord met Navionics, maar om routeplanningen te maken zijn die waardeloos.

Als je weet hebt van andere kaarten hoor ik het graag.

Als je de AIS history van de Noordzee bekijkt dan zie je ook dat daar op die plekken geen hond vaart....

DR

De eerste hond is in aantocht ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 21:17 #1300576

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5220
roozeboos schreef :
Dan nog. Je hebt toch een roer? Sorry, maar ik zie het probleem niet.
Okay, misschien moet je 5 keer extra overstag, als je pech hebt. Nou zeg. :)
Volgens mij wil je het probleem niet zien.
Jij hebt net als ik een kleine boot.
Als ik tegen windkracht 5 moet op boksen op zee ben ik blij als mijn VMG ergens rond de drie knoop zit.
Als ik dan door een windmolen park dan zeg ongeveer 10 mijl extra tegen een stroom van 2 knop moet kruisen, betekend dat ik feitelijk een heel tij(6 uur) geen meter opschiet.
Ik weet niet hoe jij dat ervaart, maar ik vind dat niet leuk.
Er val mee te leven, er zijn ergere dingen (klimaatverandering bijvoorbeeld), vaak valt er om heen te werken(varen), maar doe nou niet net alsof het voor het zeilen geen bal uitmaakt dat ze heel de noordzee vol plempen met windmolens.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Laatst bewerkt: 01 juli 2021 05:00 door PvO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 21:17 #1300577

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
digitalrubbish schreef :
hmmm... bij mij vraagt de i-sailor Android app wel degelijk "make calls"

Mooi niet dus....

Lekker verdienmodel. App komt trouwens van de Google Play shop..

Daar haalde ik het geciteerde overzicht vandaan.






digitalrubbish schreef :
...

Als je weet hebt van andere kaarten hoor ik het graag.

Nou, iSailor dus.


"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 30 juni 2021 21:24 #1300582

@pvo, okay dat snap ik. Ik sta er inderdaad anders in, maar dat is ook prima natuurlijk.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 01 juli 2021 07:04 #1300621

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2850
digitalrubbish schreef :
Ik heb natuurlijk wel twee plotters aan boord met Navionics, maar om routeplanningen te maken zijn die waardeloos.

Navionics (op Android) heeft de onhebbelijkheid om bij uitzoomen alle relevante detail weg te laten, wat routeplanning inderdaad lastig maakt. Ik ga daar mee om door een automatische koerslijn te trekken tussen vertrek- en aankomstpunt, of -als het een rechte lijn is- een afstandslijntje te plaatsen. Vervolgens zoom ik voldoende in om wél relevante details te zien en loop de hele koerslijn zigzag langs en markeer de plekken waar ik onderweg rekening mee moet houden, zoals windmolenparken. Dat geeft me alvast een beeld wat ik tegen kan komen en levert geheugensteuntjes om bij koerswijzigingen rekening mee te houden.
Het is een beetje behelpen, maar het werkt.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 01 juli 2021 07:23 #1300631

TS heeft 2 plotters geen Android tablets
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 01 juli 2021 07:42 #1300640

Arcadia schreef :
digitalrubbish schreef :
Ik heb natuurlijk wel twee plotters aan boord met Navionics, maar om routeplanningen te maken zijn die waardeloos.

Navionics (op Android) heeft de onhebbelijkheid om bij uitzoomen alle relevante detail weg te laten, wat routeplanning inderdaad lastig maakt. Ik ga daar mee om door een automatische koerslijn te trekken tussen vertrek- en aankomstpunt, of -als het een rechte lijn is- een afstandslijntje te plaatsen. Vervolgens zoom ik voldoende in om wél relevante details te zien en loop de hele koerslijn zigzag langs en markeer de plekken waar ik onderweg rekening mee moet houden, zoals windmolenparken. Dat geeft me alvast een beeld wat ik tegen kan komen en levert geheugensteuntjes om bij koerswijzigingen rekening mee te houden.
Het is een beetje behelpen, maar het werkt.

Je hebt het probleem perfect geschetst. Een kaart op de tafel geeft een overzicht van 1 m2 ...

Uitzoomen in Navionics is hopeloos, je geraakt alle details kwijt, geen verschil op android of plotter. NV maps is nog erger want dat is een lappendeken van kaarten op verschillende schaal met verschillende details.

Bedankt voor de tip van Datema. Op kaartmateriaal staat geen prijs, hangt teveel van af...

Wat i-sailor betreft, de popups tijdens installatie vertellen een ander verhaal dan het overzicht op google play. Ik installeer NOOIT apps die vragen om calls te maken. Typisch geval van app-fraude. Leuk als je de maand later te horen krijgt dat je 300 uur naar Nigeria gebeld hebt....

En voor Roozeboos, inderdaad Den Helder - Lowestoft doet mijn boot volledig op autopilot zonder dat ik aan het roer moet komen. Hij kan zelf op basis van de oude tracks alleen binnenvaren tot aan de gastensteiger.
Vandaar dat je het Noordzeeverhaal wat onderschat. Het is niets voor niets dat ze zeggen dat de Noordee een van de meest complexe zeeen ter wereld is gelet op traffic, tij, ondieptes en hindernissen...

Zondagochtend gaan we de Roompotsluis door en zijn jullie een paar dagen van mijn geklaag verlost, en erna komt het verslag van waar ik allemaal tegenaan gelopen ben. :-) Teveel wind zal het alvast om te starten niet zijn...

DR
Chilling in a Hanse 350 in Ostend ready to escape Europe after an imminent nuclear attack...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 01 juli 2021 07:49 #1300647

hoe heet je boot? kunnen we je volgen op MT.
Kan ik vast nog wat van leren.

Vaar wel!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 01 juli 2021 07:58 #1300651

@DR

Je hebt toch geen gevaccineerden mee aan boord genomen he? Moeten opstappers ook bewijzen dat ze níet gevaccineerd zijn?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 01 juli 2021 07:59 #1300652

"Blauwvoet", beetje complex met de AIS momenteel want Belgische vlag maar Nederlands roepteken PE4696.

www.marinetraffic.com/nl/ais/d...o:0/vessel:BLAUWVOET

Sinds 1 Maart niet langer onder Nederlandse vlag (wegens dat al gedoe met immigranten op de middellandse zee), duurt dan twee maand om Belgische registratie te krijgen en pas nadien kan je nieuwe MMSI en roepnaam aanvragen, en ra ra dat duurt dan weer 2 maand of meer...

Lang leve Europa en de digitale administratie !

DR
Chilling in a Hanse 350 in Ostend ready to escape Europe after an imminent nuclear attack...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 01 juli 2021 08:00 #1300653

Evaluationcopy schreef :
@DR

Je hebt toch geen gevaccineerden mee aan boord genomen he? Moeten opstappers ook bewijzen dat ze níet gevaccineerd zijn?

Neen we gaan niet off-topic ;-)


Maar je kent mij ondertussen...
Chilling in a Hanse 350 in Ostend ready to escape Europe after an imminent nuclear attack...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 01 juli 2021 08:03 #1300654

Hoe dan ook: goede vaart. Zal vast weer boeiende verhalen opleveren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Guard Vessels bij o.a. windmolenparken 01 juli 2021 08:20 #1300662

Inderdaad goede vaart!

En voor wat het waard is Digital Rubbish, je toon in reacties is veel prettiger de laatste tijd! (Soms wordt er fel op jouw berichten gereageerd, maar je blijft erg rustig, goed hoor!) Ben benieuwd naar de verhalen als je weer terug bent!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl