Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 13:43 #1493552

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14722
La Mavare schreef :

Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]

Ik ken inmiddels 5-7 schippers in mijn directe omgeving die om deze reden geen transponder nemen of hem bewust uitzetten. Daar hebben ze ook het volste recht toe.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 13:52 #1493556

3Noreen schreef :
La Mavare schreef :

Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]

Ik ken inmiddels 5-7 schippers in mijn directe omgeving die om deze reden geen transponder nemen of hem bewust uitzetten. Daar hebben ze ook het volste recht toe.

bij mijn boot sponsor hebben chauffeurs ontslag genomen toen er een boord computer in de truck kwam en ze op kantoor alles konden zien / volgen etc .

Tegen deze groep mensen doe je niets, gewoon accepteren en lief voor zijn, want die hebben een onwijs naar leven met al die controle maatregelen en zich daar ook elk moment bewust van zijn.

Als ik ergens vaar waar ik niet mag zijn en ik krijg een boete , helaas ik had beter op moeten letten , ik ga ook mijn boot niet "stealth proof maken" zodat de radars van de kustwacht mij niet zien.
Laatst bewerkt: 11 juli 2023 13:53 door Jeroen-Pion.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 14:11 #1493561

3Noreen schreef :
La Mavare schreef :
Het kan toch niet de bedoeling zijn, dat alle pleziervaarders de transponder gaan uitzetten?

Ik ken inmiddels 5-7 schippers in mijn directe omgeving die om deze reden geen transponder nemen of hem bewust uitzetten. Daar hebben ze ook het volste recht toe.

Fijne bubbel zit je dan in… bewust uitzetten om lekker stiekem door verboden (gevaarlijke of kwetsbare) gebieden te varen! Ik ken gelukkig niet dat soort schippers in mijn omgeving.

Heb je de kentekenplaat op je auto ook kaal geschuurd?
Laatst bewerkt: 11 juli 2023 14:48 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 14:17 #1493562

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5209
Nachtvlinder schreef :

Fijne bubbel zit je dan in… bewust uitzetten om lekker stiekem door verboden (gevaarlijke of kwetsbare) gebieden te varen! Ik ken gelukkig niet dat soort schippers in mijn omgeving.
Volgens mij draai je het nu om.
Het is meer bewust uitzetten, zodat de kans op 'gedoe' kleiner wordt als je onbewust ergens vaart waar je niet zou mogen varen.

AIS voor de pleziervaart is gelukkig nog steeds op basis van vrijwilligheid.
Uitzetten behoort dus gewoon tot de mogelijkheden.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 14:19 #1493563

Hoe kun je iets bewust uitzetten op het moment dat je ergens onbewust illegaal denkt te zijn? :woohoo:

Of staat ie dan 95% van de tijd uit; je weet immers maar nooit waar je per ongeluk bent en hebt geen zin die symbooltjes op de kaart uit te zoeken ;)
Laatst bewerkt: 11 juli 2023 14:23 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 14:25 #1493564

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5209
Nachtvlinder schreef :
Hoe kun je iets bewust uitzetten op het moment dat je ergens onbewust illegaal denkt te zijn? :woohoo:

Of staat ie dan 95% van de tijd uit; je weet immers maar nooit waar je per ongeluk bent ;)
Dit is een flauwe opmerking.
In plaats van altijd aan, kun je er ook voor kiezen om de AIS standaard uit te zetten, en alleen wanneer deze werkelijk wat toevoegt aan de veiligheid aan te zetten.
Wanneer dat is, zal per persoon verschillen, denk ik.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 14:29 #1493568

Dit gaat echt een wappie discussie worden .

Als je de AIS uitzend omdat je anders heel veel bekeuringen gaat krijgen is het misschien een idee om eens een cursus kaartlezen en navigeren te nemen.

Om aan de hand van dit incident nog massaal de AIS uit te zetten , ben je een struisvogel of om het in de beroemde woorden van 3Noreen te zeggen :

Bewust onbekwaam
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 14:36 #1493572

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5209
Jeroen-Pion schreef :
Dit gaat echt een wappie discussie worden .

Als je de AIS uitzend omdat je anders heel veel bekeuringen gaat krijgen is het misschien een idee om eens een cursus kaartlezen en navigeren te nemen.

Om aan de hand van dit incident nog massaal de AIS uit te zetten , ben je een struisvogel of om het in de beroemde woorden van 3Noreen te zeggen :

Bewust onbekwaam
Ik weet niet hoor, maar dit draadje begon met een post van, in mijn ogen, een behoorlijke ervaren zeiler die volgens mij zich van geen kwaad bewust was.
Maar idd, misschien dat het verstandig is dat Lamavare een cursus navigeren en kaartlezen gaat volgen.....
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 14:38 #1493574

Dit is een erg vervelende ervaring voor TS en voor ons en hem leerzaam. Met leren is niets mis. Goed kaartmateriaal gebruiken (geen Navionics dus), weten hoe vectorkaarten werken en niet per default denken “zal wel niet voor mij gelden”. Of erger “lak aan, ik zet m’n AIS uit want bepaal m’n eigen regels wel”.

PvO schreef :
In plaats van altijd aan, kun je er ook voor kiezen om de AIS standaard uit te zetten, en alleen wanneer deze werkelijk wat toevoegt aan de veiligheid aan te zetten.
Wanneer dat is, zal per persoon verschillen, denk ik.

Je wilt waarschijnlijk wél 100% van de tijd andere schepen kunnen ontvangen denk ik? Of óók alleen wanneer zíj́ denken dat het iets toevoegt? Anders wordt het wat lastig om te bepalen wanneer (jij denkt dat) het nuttig is om op te poppen! Kom je in het donker die andere zeilboot gewoon níet meer tegen!

En die shipping lane, waarbij het vandaag wel érg onhandig is een haaks kruisende kompaskoers aan te nemen, en écht druk vindt jij het niet (met die in incidentele oversteekjes opgebouwde ervaring van je), gaat ie dan aan of uit!?

Zo moeilijk is het allemaal niet en sinds dit draadje is het weer wat veiliger geworden…

“Je” en “jij” is hier algemeen bedoeld!
Laatst bewerkt: 11 juli 2023 14:51 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 14:39 #1493576

PvO schreef :
Jeroen-Pion schreef :
Dit gaat echt een wappie discussie worden .

Als je de AIS uitzend omdat je anders heel veel bekeuringen gaat krijgen is het misschien een idee om eens een cursus kaartlezen en navigeren te nemen.

Om aan de hand van dit incident nog massaal de AIS uit te zetten , ben je een struisvogel of om het in de beroemde woorden van 3Noreen te zeggen :

Bewust onbekwaam
Ik weet niet hoor, maar dit draadje begon met een post van, in mijn ogen, een behoorlijke ervaren zeiler die volgens mij zich van geen kwaad bewust was.
Maar idd, misschien dat het verstandig is dat Lamavare een cursus navigeren en kaartlezen gaat volgen.....

Zeg ik dat Arjaan een onkundige zeiler is ? Geloof het niet.
Ook kundige mensen maken wel eens een foutje.

Het bewust uitzetten van je AIS zodat het maken van foutjes mogelijk on opgemerkt blijft , zit je toch echt aan de verkeerde kant van de lijn.

Anders gezegd je bent dan haast van mening dat je nogal wat foutjes maakt en dat met de AIS aan dat wel erg opvalt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 14:49 #1493578

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2823
Nachtvlinder schreef :
Fijne bubbel zit je dan in… bewust uitzetten om lekker stiekem door verboden (gevaarlijke of kwetsbare) gebieden te varen! Ik ken gelukkig niet dat soort schippers in mijn omgeving.

Ik ook niet. Wel een enkeling die zijn vrouw niet wil laten weten waar hij uithangt. Het is maar waar je bevreesder voor moet zijn, je vrouw of wetshandhavers.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Laatst bewerkt: 11 juli 2023 14:49 door Arcadia.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 14:51 #1493579

  • Booty24
  • Booty24's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1512
Off topic maar on topic-reactions:
Ik ben vóór de bestaande uitluisterplicht bij aanwezigheid van een marifoon.
In diezelfde lijn ben ik vóór het instellen van een uitzendplicht bij aanwezigheid van een AIS transponder.
Ik vind de uitschakelmogelijkheid echt onzin, zo ook het in de markt zijn van AIS ontvangers (zonder transponders).
Ik vind het wel fijn dat ze uit kunnen in de haven dwz helemaal uit.

Je maakt gebruik van een “onderlinge” en zo’n “onderlinge” is er gebaat bij dat iedereen zelf ook levert.
Het uitzetten van de AIS zoals vissers regelmatig doen vind ik voor anderen ongepast. (Van vissers kunnen we in een ander draadje wel wat vinden).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 14:55 #1493580

+1
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 14:57 #1493581

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14722
Nachtvlinder schreef :
Hoe kun je iets bewust uitzetten op het moment dat je ergens onbewust illegaal denkt te zijn? :woohoo:

Of staat ie dan 95% van de tijd uit; je weet immers maar nooit waar je per ongeluk bent en hebt geen zin die symbooltjes op de kaart uit te zoeken ;)

We weten toch inmiddels dat de belastingdienst, dienst die de studiefinanciering regelt, politie en defensie, om er een paar te noemen op grote schaal illegaal data verzamelt en gebruikt. Gewoon botweg de wet overtreden. Geldt die wet voor hun niet of zo ?
Als je geen transponder koopt en installeert staat die voor 100% van de tijd uit. Verder is het recht op privacy en bescherming van de persoonlijke levenssfeer gewoon een internationaal erkend mensenrecht. Dat er een paar idioten denken dat ze dat aan hun laars kunnen lappen is het werkelijke probleem.

Wie denkt iemand dat die is dat hij of zij altijd moet kunnen zien waar ik met mijn bootje uithang ? Wat een absurd gedoe.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 11 juli 2023 15:04 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 15:09 #1493586

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5209
Nachtvlinder schreef :
Dit is een erg vervelende ervaring voor TS en voor ons en hem leerzaam. Met leren is niets mis. Goed kaartmateriaal gebruiken (geen Navionics dus), weten hoe vectorkaarten werken en niet per default denken “zal wel niet voor mij gelden”. Of erger “lak aan, ik zet m’n AIS uit want bepaal m’n eigen regels wel”.

PvO schreef :
In plaats van altijd aan, kun je er ook voor kiezen om de AIS standaard uit te zetten, en alleen wanneer deze werkelijk wat toevoegt aan de veiligheid aan te zetten.
Wanneer dat is, zal per persoon verschillen, denk ik.

Je wilt waarschijnlijk wél 100% van de tijd andere schepen kunnen ontvangen denk ik? Of óók alleen wanneer zíj́ denken dat het iets toevoegt? Anders wordt het wat lastig om te bepalen wanneer (jij denkt dat) het nuttig is om op te poppen! Kom je in het donker die andere zeilboot gewoon níet meer tegen!

En die shipping lane, waarbij het vandaag wel érg onhandig is een haaks kruisende kompaskoers aan te nemen, en écht druk vindt jij het niet (met die in incidentele oversteekjes opgebouwde ervaring van je), gaat ie dan aan of uit!?

Zo moeilijk is het allemaal niet en sinds dit draadje is het weer wat veiliger geworden…

“Je” en “jij” is hier algemeen bedoeld!
Je blijft het eventueel uitzetten van de AIS maar koppelen aan het bewust willen overtreden van regels hé.
Dat is niet wat ik wil uitdragen iig.

Laat ik even ingaan op wat je hierboven zegt over shippinglanes.
Daarna hou ik er over op, ik wordt hierboven al zo ongeveer door iemand uitgemaakt voor wappie, en dan is een discussie waarbij men naar elkaar luisterd wat mij betreft eigenlijk al niet meer mogelijk.

Maar goed shippinglane dus.
Ik probeer een shipping lane zoals het hoort met een haakse kompaskoers te kruisen.
Helemaal haaks is ie meestal niet, probeer altijd wel wat te smokkelen in de richting waar ik echt heen wil.
Hierop nog nooit commentaar gehad, en ja de AIS staat altijd aan.
Er zit dus blijkbaar wat marge op dat haaks kruisen.
Ook uitwijken voor schepen in de shippinglane doe ik vaak door een tegengestelde koers aan te nemen, niet volgens de regels der kunst, wel sneller.
Als nu mijn AIS gegevens gebruikt zouden worden om mij op te roepen en mij een aanwijzing te geven, prima.
Zouden de AIS gegevens gebruikt worden om mij zondermeer een prent te sturen, dan zal de AIS voortaan meer uit dan aan staan.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Laatst bewerkt: 11 juli 2023 15:10 door PvO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 15:11 #1493587

Inderdaad heel vervelend dat men je opzoekt !!!! Zelfs als je "even" niet op ZF aanwezig bent volgt men je .

AIS shit
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 15:14 #1493589

Ah, het zit een stuk dieper dan de afweging tussen privacy vs. meewerken aan de veiligheid op zee.

Dat gaat wel erg buiten dit draadje…

TS zat fout, dit is legaal (zie ook Calidris) geconstateerd en we hebben uitgezocht hoe het nu werkt in dat soort gebieden, en hoe belangrijk het is je digitale kaart te bevragen.

Als je vindt dat er illegaal geconstateerd is, dan zou je TS kunnen helpen dit voor te laten komen? Legale handhaving hebben we inderdaad voor gestemd en kun je op die manier beïnvloeden. Niet door je AIS uit te zetten of je kentekenplaat kaal te schuren.

Ik stop ermee. Volmondig eens met Booty24, maar wordt een off-topic politiek-maatschappelijke discussie. Die hebben geen zin.

Ik wens TS veel succes en hoop dat het PV gecanceld wordt.
Veel bijgeleerd over ATBA en kritischer te zijn naar gemarkeerde gebieden op de kaart
(aanzetten dus ook, die laag op je kaart!)
Laatst bewerkt: 11 juli 2023 15:21 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 15:21 #1493591

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8669
PvO schreef :
...Maar idd, misschien dat het verstandig is dat Lamavare een cursus navigeren en kaartlezen gaat volgen.....

Ben je een knipoog vergeten of speel je nu op de man?


Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 15:25 #1493592

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14722
Een ander punt is dat iedereen weet dat je 500 meter van een boorplatform of windmolenpark vandaan moet blijven. Prima. Maar wat is de praktijk doordat het wachtschip jou makkelijk kan zien en oproepen eigenen de wachtschepen zich een extra ruimte van nog eens minstens 500 meter toe. Meestal zelfs een volle mijl.
Of je passeert de haven van Dover. Port control vind dat ze daar wel recht hebben op een exclusion zone van 3-4 mijl. Makkelijk te bewerkstelligen doordat jachtjes met een AIS kunt intimideren op te zouten.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 11 juli 2023 15:37 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 15:28 #1493593

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14722
Nachtvlinder schreef :

TS zat fout, dit is legaal (zie ook Calidris) geconstateerd

Wat is dit nu weer voor onzin. Calidris heeft op geen enkele wijze de rechtsgrond voor het verzamelen van AIS gegevens voor handhaving aangedragen. Met een ontbrekende rechtsgrond is het gewoon botweg illegaal. Het verzamelen van persoonsgegevens mag gewoon door een ambtenaar niet tenzij hij daar een rechtsgrond voor heeft.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 11 juli 2023 15:30 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 15:28 #1493594

Altijd het nadeel in dit soort discussies men gaat zaken uit de context trekken om gelijk te halen ? :unsure:

PVO trok mijn reactie weer een beetje uit het verband en dan zie je wat er weer van komt. :(

Wat ik zei was namelijk Als je de AIS uitzend omdat je anders heel veel bekeuringen gaat krijgen is het misschien een idee om eens een cursus kaartlezen en navigeren te nemen.

Om aan de hand van dit incident nog massaal de AIS uit te zetten , ben je een struisvogel of om het in de beroemde woorden van 3Noreen te zeggen :


Zal het even vet maken, mensen die nog geen briefje of bekeuring hebben gehad gaan dus nu de AIS uitzetten , want dan heeft men daar ook geen kans meer op, dat is het idee erachter .

Goed en de rest van de tijd ? Da's niet zo belangrijk om de veiligheid op zee te bevorderen? Het zeker weten dat je op AIS nooit bekeurd zal worden is geborgd en ook de eventuele "privacy"


Ik ben het ook met de conclusie van Booty24 eens en vind dat er ook eigenlijk niet veel meer aan toe te voegen is.
Laatst bewerkt: 11 juli 2023 15:30 door Jeroen-Pion.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 15:31 #1493595

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5209
La Mavare schreef :
PvO schreef :
...Maar idd, misschien dat het verstandig is dat Lamavare een cursus navigeren en kaartlezen gaat volgen.....

Ben je een knipoog vergeten of speel je nu op de man?


Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]
Excuus, ik was er van uit gegaan dat door de totale post wel duidelijk was dat deze opmerking alles behalve serieus was bedoeld.

Wat er verder nog stond:PvO schreef :
Ik weet niet hoor, maar dit draadje begon met een post van, in mijn ogen, een behoorlijke ervaren zeiler die volgens mij zich van geen kwaad bewust was.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Laatst bewerkt: 11 juli 2023 15:34 door PvO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 15:33 #1493598

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6968
Uit betrouwbare bron: de Koninklijke Marine en schepen van andere NATO landen zetten regelmatig hun AIS uit en we zijn niet eens in oorlog met de Russen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 15:56 #1493609

  • Booty24
  • Booty24's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1512
Nachtvlinder schreef :

TS zat fout, dit is legaal (zie ook Calidris) geconstateerd en we hebben uitgezocht hoe het nu werkt in dat soort gebieden, en hoe belangrijk het is je digitale kaart te bevragen.

Tsjonge, on topic!

Volgens mij is er nog een relevant verschil met uit welk oogmerk de constatering is gedaan:
Een ieder, ook de “instanties” mogen legaal uit veiligheidsoverwegingen constateren waar jij bent met jouw AIS transponder waarvan we aannemen dat die aan boord is. Een VTS, wachtschip, Port Control oid mag je vervolgens obv jouw naam of MMSI oproepen en bijvoorbeeld vragen wat je intenties zijn of je attenderen dat je daar niet hoort te zijn of dat je onderweg bent naar zo’n zone.

Wat volgens mij niet mag (of in het het kader van kamermoties niet de bedoeling is) om deze gegevens langer dan 4 weken op te slaan, cq die te gebruiken voor allerlei andere onbedoelde zaken dan wel te gebruiken als enkel feit voor een PV en een veroordeling cq aanslag (nb een PV is nog geen boete).
Dat zou, mijn inziens zeker zo moeten zijn voor gegevens die in Nederland worden uitgezonden en door Nederlandse instanties worden gebruikt.

Voor andere landen ook de EU gelden eigen regels qua toelating en gebruik van zendapparatuur en zo mogelijk ook voor de gegevens en wereldwijd is dat zeker zo als het gaat om verschillen in privacy mbt tot openbare media (sociale media en andere). Als voorbeeld hiertoe mag dienen dat iemand een website mag beheren die iedere dag twittert waar het vliegtuig van Elon Musk is.

Ik denk dat we hier snel van mening zijn dat je best mag kijken (individueel), maar dat je dat niet zou mogen re-tweeten in het openbaar. Zoals we hier ook zien dat, bij te-tweeten in beperkte kring, het re-tweeten van de positie van de boot van Jeroen-Pion tot een reactie leidt (Jeroen-Pion >> bootnaam gemeld op ID blz >> boot getoond via AIS opvrage). Of Jaap-Kaag moet nu wel snel wat posten want hij is toch al 3 dagen binnen. Wie bepaalde die verplichting, hoe bezorgt ook.

Er is een verschil tussen individueel opvraagbare gegevens en datavergaring en analyse. Verschil tussen info, database en kennis.
Het is goed mogelijk dat AIS datavergaring en analyse hoe interessant ook gewoon verboden zou zijn indien iemand daar een zaak van zou willen maken.

Insteek mbt dit PV: mocht de constatering automatisch gedaan zijn bijvoorbeeld obv geo-fencing, dan is naar aanleiding van de toeslagenaffaire onlangs een kamermotie aangenomen dat vervolging op het enkele feit van geautomatiseerde selectie niet acceptabel is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

voormalige munitie stortplaats VTS Maas Noord 11 juli 2023 16:06 #1493610

Exact!!

Wat je ziet en wat ook in het rapport hier eerder gepost staat dat Vesselfinder / Marinetraffic zoals Booty24 terecht opmerkt aan het retweeten zijn en dat men dat niet wenselijk vind.

zouden deze site's uit de lucht zijn is het louter ship ship of ship wal verder niets .

Ik heb niets tegen deze site's en voel me ook niet bekeken, ook niet in het aangehaalde voorbeeld van mij maar vond het grappig in PVO zijn relaas over privacy en terwijl hij het was die me opzocht en op ZF deelde als positie. Grappige loop van omstandigheden zullen we maar zeggen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.181 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl