Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 00:51 #1216457

Zolang het eenmalige kosten zijn ok, maar ik vermoedt dat omschrijven een herhaling van de kosten met zich meebrengt voor de volgende eigenaar?
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 07:35 #1216471

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
mrtnm schreef :
Ik wil in 2022 weer een grote reis maken, waarschijnlijk in 2-3 maanden rustig rond Engeland en de Shetlands. Dan zou ik dus rond de 800,- euro kwijt zijn aan een registratie/zeebrief. Nogal een dingetje voor een 22ft bootje uit 1976. :blink:
Ik hoop dat er tegen die tijd echt een betaalbaar alternatief komt, want ik geef die 800,- liever uit aan bv een reddingsvlot, dan aan een vodje papier en een paar nummers op mijn boot.
Ik zie werkelijk geen enkele aanleiding te verwachten dat daaraan gewerkt zou gaan worden, laat staan dat dat voor 2022 beschikbaar is.
Maar als je het ziet als "een vodje en een paar nummers", waarom zou je er dan überhaupt geld aan spenderen?

Om de kosten even in perspectief te zetten: als je een andere "natte hobby" zou hebben, namelijk het in de regio waar ik woon harder dan 20 km/h varen met een motorbootje (ook als 'ie maar 22 voet en bijna 50 jaar oud is) ben je €54 (eerste registratie) dan wel €29 (overschrijven) kwijt aan een registratie snelle motorboot. Plus een ontheffing snelvaren van de gemeente à €162 p/j (Teylingen) of €287,85 p/j (Kaag en Braassem)

Iemand die drie seizoenen z'n papieren in orde heeft voor waterskiën op de Braassem is daaraan zo'n beetje net zoveel kwijt als de kosten voor een zeebrief, terwijl die laatste - zolang het eigenaarschap en de hoofdmotor niet veranderen - onbeperkt geldig is.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 07:57 #1216479

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
mrtnm schreef :
Ik wil in 2022 weer een grote reis maken, waarschijnlijk in 2-3 maanden rustig rond Engeland en de Shetlands. Dan zou ik dus rond de 800,- euro kwijt zijn aan een registratie/zeebrief. Nogal een dingetje voor een 22ft bootje uit 1976. :blink:
Ik hoop dat er tegen die tijd echt een betaalbaar alternatief komt, want ik geef die 800,- liever uit aan bv een reddingsvlot, dan aan een vodje papier en een paar nummers op mijn boot.

Martijn :)

Je hebt best kans dat het goed gaat met/zonder ICP.
Maar ik vind het zo "not done" om op grond van valse sentimenten te gaan klagen en mopperen.
Hoe vervelend ook, maar de wereld om je heen veranderd en zo ook de spelregels. Doordat grote groepen in de maatschappij geen voldoende sterke ruggengraat (meer) hebben worden controles strenger en papierwinkels groter. De spelregels veranderen voortdurend, dat blijkt het leven anno 2020.

Ik ben er ook niet altijd gelukkig mee, maar het blijkt de realiteit.
Je kan je ook niet conformeren aan al die regels, ik ken er velen. Maar die klagen niet op ZF.
Die blijven onder de radar en gaan hun gang.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 08:25 #1216486

  • DavidS
  • DavidS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3297
ik vind het raar dat Nederlanders omwille van +/- 800€ bereid zijn om onder om het even welke vlag of met niet geldige papieren te varen
"Life is too short to own an ugly boat"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 08:52 #1216498

DavidS schreef :
ik vind het raar dat Nederlanders omwille van +/- 800€ bereid zijn om onder om het even welke vlag of met niet geldige papieren te varen

Waarom het woord ‘Nederlanders’ gebruiken? Klinkt nogal discriminerend. Niet alle Nederlanders willen onder andere vlag varen of met ongeldige papieren varen. Ik ben wel bereid om dit bedrag neer te tellen om buiten Nederland te gaan varen. Maar het is best prijzig in verhouding om een af en toe in het buitenland te gaan varen, vooral bij een klein oud bootje.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 09:01 #1216500

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
WADnWIND schreef :
Doordat grote groepen in de maatschappij geen voldoende sterke ruggengraat (meer) hebben worden controles strenger en papierwinkels groter. De spelregels veranderen voortdurend, dat blijkt het leven anno 2020.

Ik ben er ook niet altijd gelukkig mee, maar het blijkt de realiteit.
Je kan je ook niet conformeren aan al die regels, ik ken er velen. Maar die klagen niet op ZF.
Die blijven onder de radar en gaan hun gang.
Ik heb niet zo'n last van klagen op ZF geloof ik. Maar het verandert naar mijn stellige verwachting ook niets.

Als je "het probleem" van kennelijk prohibitief hoge kosten voor een nationaliteitsverklaring, teboekstelling en zeebrief wil aanpakken heb je een belangenbehartiger in "Den Haag" nodig.
Dat is in ieder geval niet langer de ANWB.

En iedereen die een beetje de ontwikkelingen bij het Watersportverbond heeft gevolgd de afgelopen jaren (bijvoorbeeld door eens de notulen van een ledenvergadering te lezen) heeft gezien dat het "Platform Zeilen" zichzelf heeft verengd tot een "Platform Wedstrijdzeilen" en het idee nu is dat de toerzeilers met de motorbootvaarders samengaan in een "Platform Toervaren".
In de laatste indeling van de "platformen" op de website van het Watersportverbond vallen de toerzeilers trouwens nog volledig buiten de boot.
De belangenbehartiging wordt in de nieuwe organisatiestructuur overgelaten aan de regioteams.
Maar terwijl de regioteams volgens mij belangrijk zijn voor het beschikbaar houden van vaarwater (beschikbaar maken van vaarwater lijkt ook al een gepasseerd station), zie ik die niet in Den Haag gaan lobbyen voor een reductie van de prijs van een zeebrief voor zeegaande jachten, of een andere goedkopere internationaal geaccepteerde wijze van aantonen van de Nederlandse nationaliteit van een jacht.

Verder zie ik geen kandidaat belangenbehartigers op dit front.
En dus verwacht ik niet dat er ten aanzien van het onderwerp van dit draadje de komende jaren ook maar een spat verandert.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 11 okt 2020 09:04 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 09:05 #1216502

als er geen alternatieven zijn hoef ik er niet meer over na te denken.
is wel vele malen meer dan een IPC, aan de andere kant ben je er ook vanaf.
ga het deze winter regelen, hoop wel dat we volgend jaar weer overal heen mogen!
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 10:56 #1216538

  • DavidS
  • DavidS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3297
Orange Sunset schreef :
DavidS schreef :
ik vind het raar dat Nederlanders omwille van +/- 800€ bereid zijn om onder om het even welke vlag of met niet geldige papieren te varen

Waarom het woord ‘Nederlanders’ gebruiken?

omdat het topic gaat over "Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar"?
"Life is too short to own an ugly boat"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 11:36 #1216551

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Maarten-IW31 schreef :
WADnWIND schreef :
Welke zeilboot kan er sneller varen dan 20Km/u op de motor? En kleiner dan 15 meter>

De Swallow Coast 250. Niet per-sé mijn blokje kaas, maar als je 'effe snel' de haven uit wil misschien wel een idee...

Volgens mij is de boot op de foto een Bay Raider Expedition.

De Coast 250 is "iets meer boot".

"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 11 okt 2020 11:37 door JotM. Reden: nu wel de video
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 13:19 #1216581

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
JotM schreef :
WADnWIND schreef :
Doordat grote groepen in de maatschappij geen voldoende sterke ruggengraat (meer) hebben worden controles strenger en papierwinkels groter. De spelregels veranderen voortdurend, dat blijkt het leven anno 2020.

Ik ben er ook niet altijd gelukkig mee, maar het blijkt de realiteit.
Je kan je ook niet conformeren aan al die regels, ik ken er velen. Maar die klagen niet op ZF.
Die blijven onder de radar en gaan hun gang.
Ik heb niet zo'n last van klagen op ZF geloof ik. Maar het verandert naar mijn stellige verwachting ook niets.

Als je "het probleem" van kennelijk prohibitief hoge kosten voor een nationaliteitsverklaring, teboekstelling en zeebrief wil aanpakken heb je een belangenbehartiger in "Den Haag" nodig.
Dat is in ieder geval niet langer de ANWB.

En iedereen die een beetje de ontwikkelingen bij het Watersportverbond heeft gevolgd de afgelopen jaren (bijvoorbeeld door eens de notulen van een ledenvergadering te lezen) heeft gezien dat het "Platform Zeilen" zichzelf heeft verengd tot een "Platform Wedstrijdzeilen" en het idee nu is dat de toerzeilers met de motorbootvaarders samengaan in een "Platform Toervaren".
In de laatste indeling van de "platformen" op de website van het Watersportverbond vallen de toerzeilers trouwens nog volledig buiten de boot.
De belangenbehartiging wordt in de nieuwe organisatiestructuur overgelaten aan de regioteams.
Maar terwijl de regioteams volgens mij belangrijk zijn voor het beschikbaar houden van vaarwater (beschikbaar maken van vaarwater lijkt ook al een gepasseerd station), zie ik die niet in Den Haag gaan lobbyen voor een reductie van de prijs van een zeebrief voor zeegaande jachten, of een andere goedkopere internationaal geaccepteerde wijze van aantonen van de Nederlandse nationaliteit van een jacht.

Verder zie ik geen kandidaat belangenbehartigers op dit front.
En dus verwacht ik niet dat er ten aanzien van het onderwerp van dit draadje de komende jaren ook maar een spat verandert.

Ik heb uberhaupt nooit een hoge pet opgehad en verwachtingen van zowel ANWB, Watersport verbond en HISWA.
In mijn ogen tamelijk overbodige schrapers...
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 11 okt 2020 13:19 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 13:38 #1216585

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1015
JotM schreef :
Als je "het probleem" van kennelijk prohibitief hoge kosten voor een nationaliteitsverklaring, teboekstelling en zeebrief wil aanpakken heb je een belangenbehartiger in "Den Haag" nodig.
Dat is in ieder geval niet langer de ANWB.

En iedereen die een beetje de ontwikkelingen bij het Watersportverbond heeft gevolgd de afgelopen jaren (bijvoorbeeld door eens de notulen van een ledenvergadering te lezen) heeft gezien dat het "Platform Zeilen" zichzelf heeft verengd tot een "Platform Wedstrijdzeilen" en het idee nu is dat de toerzeilers met de motorbootvaarders samengaan in een "Platform Toervaren".
In de laatste indeling van de "platformen" op de website van het Watersportverbond vallen de toerzeilers trouwens nog volledig buiten de boot.

Wanneer je de argumentatie van ANWB en watersportverbond volgt is het aantal zeilers dat de grens over gaat te klein om rekening mee te houden ... of het is een erg onafhankelijke groep die zich nergens in laat organiseren. Dan wordt het lastig om een luisterend oor te vinden.

Heeft er iemand concrete cijfers hoeveel toer/zeezeilers ons land op dit moment telt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 13:52 #1216588

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5934
DavidS schreef :
ik vind het raar dat Nederlanders omwille van +/- 800€ bereid zijn om onder om het even welke vlag of met niet geldige papieren te varen
ik vaar (bijna) altijd met een Haarlemse vlag, heb echt niets met Nederland. Ik bedoel... daar hoort Brabant, Gelderland en Limburg ook bij...
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 17:04 #1216654

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
WADnWIND schreef :
JotM schreef :
...

Verder zie ik geen kandidaat belangenbehartigers op dit front.
En dus verwacht ik niet dat er ten aanzien van het onderwerp van dit draadje de komende jaren ook maar een spat verandert.

Ik heb uberhaupt nooit een hoge pet opgehad en verwachtingen van zowel ANWB, Watersport verbond en HISWA.
In mijn ogen tamelijk overbodige schrapers...
Dat kan. Maar ik denk niet dat als niemand de belangen van de zeezeilers vertegenwoordigt en verdedigt er toch spontaan actie wordt ondernomen om eea goedkoper te maken.

Of zoals een lobbyist in Brussel me dat eens duidde:
When you're not at the table, you're on the menu.
I.i.g. je belangen.

Dus misschien ligt hier inderdaad een rol weggelegd voor de eerder in het draadje genoemde Toerzeilers. Maar voorlopig hebben de Toerzeilers nog geen standpunt op dit punt geformuleerd.
Dus wie wordt de zeezeilers' hoop in bange dagen? De Kustzeilers anders misschien?
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 11 okt 2020 17:15 door JotM. Reden: Kustzeilers toegevoegd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 17:25 #1216664

www.yachtregistration.nl/boot-registreren/


Hier staan alle registraties die mogelijk zijn.
en wat het allemaal in houd .

De probleem is gewoon de ouwe boten die
A) kosten hoger zijn van registratie dan de waarde
B ) mensen om wat voor reden niet willen registeren
C) Aan koop bewijs niet meer hebben voor een kadaster registratie .(makkelijk om dat te regelen door zelf een te maken dat je die van een familie lid heb overgekocht )
D) Geen zin in hebben omdat ze toch alleen in nederlandse water verblijven (daarom geen wettelijke verplichting)

WELKE VAARTUIGEN KUNNEN ONDER DE LIGHT REGISTRATIE WORDEN GEREGISTREERD?
Alle vaartuigen zoals motor- en zeiljachten, jetski’s en roeiboten en kano’s.
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Laatst bewerkt: 11 okt 2020 17:42 door account op verzoek verwijderd 1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 17:45 #1216669

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
suijkerbuijk schreef :
www.yachtregistration.nl/boot-registreren/


Hier staan alle registraties die mogelijk zijn.
en wat het allemaal in houd .

Waar komt de flauwekul vandaan dat een zeebrief €250 per jaar kost, na een eenmalige rekening van €1750 plus de kosten van een inspectie?
Ah, ik zie het al, voor dat bedrag regelt deze club een brievenbusfirma voor je.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 17:53 #1216672

mrtnm schreef :
Ik wil in 2022 weer een grote reis maken, waarschijnlijk in 2-3 maanden rustig rond Engeland en de Shetlands. Dan zou ik dus rond de 800,- euro kwijt zijn aan een registratie/zeebrief. Nogal een dingetje voor een 22ft bootje uit 1976. :blink:
Is dat hoeveel ze nu rekenen voor een registratie bij het kadaster? In 2006 heb ik mijn boot (toen nog casco in aanbouw) laten registreren en brandmerken bij het kadaster, daarna dmv een eigenverklaring de "zeeschip in aanbouw" registratie laten omzetten naar een zeebrief. Totale kosten bedroegen toen €450 inclusief brandmerken.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 17:55 #1216673

JotM schreef :
suijkerbuijk schreef :
www.yachtregistration.nl/boot-registreren/


Hier staan alle registraties die mogelijk zijn.
en wat het allemaal in houd .

Waar komt de flauwekul vandaan dat een zeebrief €250 per jaar kost, na een eenmalige rekening van €1750 plus de kosten van een inspectie?
Ah, ik zie het al, voor dat bedrag regelt deze club een brievenbusfirma voor je.

Er zijn twee zeebrieven
voorlopige en een vaste


1Zeebrieven vervallen:

a.door verloop van de tijdsduur indien zij voor bepaalde tijd zijn afgegeven;

b.wanneer het schip de hoedanigheid van Nederlands schip verliest;

c.wanneer de naam of de inhoud van het schip is veranderd of dit is verbouwd;

d.wanneer het schip is vergaan, is gesloopt, blijvend ongeschikt voor drijven is geworden of door rovers of door vijanden is genomen;

e.wanneer van het schip gedurende zes maanden na het laatste uitvaren of de dag waartoe zich de laatst ontvangen berichten uitstrekken, in het geheel geen tijding is aangekomen, zonder dat dit aan een algemene storing in de berichtgeving kan worden geweten.

2Wanneer echter de termijn, onder a bepaald, verstrijkt of het geval, onder b bedoeld, zich voordoet, terwijl het schip in het buitenland is, blijft, behoudens het bepaalde bij het volgende lid, de zeebrief van kracht tot de terugkomst van het schip in Nederland, doch niet langer dan zes maanden. Hetzelfde geldt, wanneer de inhoud van het schip in het buitenland is veranderd of het schip daar is verbouwd, mits deze verandering of verbouwing op de zeebrief is aangetekend door de naastbijzijnde Nederlandse diplomatieke of consulaire ambtenaar of de daartoe in Aruba, Curaçao of Sint Maarten bevoegde ambtenaren.

3Een zeebrief, als bedoeld in artikel 4, vervalt terstond door gehele overgang van het schip naar een eigenaar die niet voldoet aan de vereisten van artikel 311 van het Wetboek van Koophandel.

4Een zeebrief kan door Onze met de uitvoering van deze wet belaste Minister worden ingetrokken:

a.indien het schip wordt gebruikt tot kaapvaart, zeeroof of slavenhandel;

b.indien het schip opzettelijk zodanig wordt gebruikt, dat het gevaar ontstaat, dat de staat in een oorlog wordt betrokken;

c.indien met het schip enig van regeringswege gegeven en bekend gemaakt bijzonder voorschrift tot handhaving van het niet deelnemen aan een oorlog opzettelijk wordt overtreden.
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 17:56 #1216674

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Iets terug in het draadje:
Kadaster €485
Nationaliteitsverklaring (ILT) €189
Zeebrief (ILT) €180
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 17:59 #1216676

€480 lijkt me overeen te komen met wat ik toen betaald heb (let wel, zit 14 jaar tussen inmiddels). Ik ben wel benieuwd waar die 800 vandaan komt.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 18:00 #1216677

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
suijkerbuijk schreef :
JotM schreef :
suijkerbuijk schreef :
www.yachtregistration.nl/boot-registreren/


Hier staan alle registraties die mogelijk zijn.
en wat het allemaal in houd .

Waar komt de flauwekul vandaan dat een zeebrief €250 per jaar kost, na een eenmalige rekening van €1750 plus de kosten van een inspectie?
Ah, ik zie het al, voor dat bedrag regelt deze club een brievenbusfirma voor je.

Er zijn twee zeebrieven
voorlopige en een vaste
Als jij een bestaand, afgebouwd jacht registreert wordt er geen voorlopige zeebrief afgegeven.

Je zal van deze club trouwens wel geen brievenbusfirma krijgen; voor dat bedrag zullen ze wel bereid zijn gevolmachtigd contactadres te zijn zoals voor niet commercieel gebruikte jachten krachtens art 311 Wvk voldoet als "band met Nederland".
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 18:03 #1216678

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Erikdejong schreef :
€480 lijkt me overeen te komen met wat ik toen betaald heb (let wel, zit 14 jaar tussen inmiddels). Ik ben wel benieuwd waar die 800 vandaan komt.

Zie zeilersforum.nl/index.php/foru...ar?start=500#1215878 en zeilersforum.nl/index.php/foru...ar?start=500#1215888
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 18:04 #1216679

JotM schreef :
suijkerbuijk schreef :
JotM schreef :
suijkerbuijk schreef :
www.yachtregistration.nl/boot-registreren/


Hier staan alle registraties die mogelijk zijn.
en wat het allemaal in houd .

Waar komt de flauwekul vandaan dat een zeebrief €250 per jaar kost, na een eenmalige rekening van €1750 plus de kosten van een inspectie?
Ah, ik zie het al, voor dat bedrag regelt deze club een brievenbusfirma voor je.

Er zijn twee zeebrieven
voorlopige en een vaste
Als jij een bestaand, afgebouwd jacht registreert wordt er geen voorlopige zeebrief afgegeven.

Je zal van deze club trouwens wel geen brievenbusfirma krijgen; voor dat bedrag zullen ze wel bereid zijn gevolmachtigd contactadres te zijn zoals voor niet commercieel gebruikte jachten krachtens art 311 Wvk voldoet als "band met Nederland".


Niet dat ik het daar laat doen.
Maar zag wel wat voor registratie mogelijk zijn.
Met een mooi overzicht .
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 18:10 #1216682

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
suijkerbuijk schreef :
Niet dat ik het daar laat doen.
Maar zag wel wat voor registratie mogelijk zijn.
Met een mooi overzicht .

Als je een woonadres in Nederland hebt en je de procedure op www.ilent.nl/onderwerpen/plezi...iervaartuigen-op-zee volgt ben je aanzienlijk minder kwijt dan bij de genoemde club. En voor een zeebrief, zolang de omstandigheden (eigenaarschap en hoofdmotor) niet wijzigen, eenmalig.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 18:18 #1216687

JotM schreef : Vreemd, die dingen heb ik nooit in rekening gebracht gekregen. Misschien wel een mazzeltje gehad dan...
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 11 okt 2020 18:23 #1216690

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
Tja, zo'n brievenbusfirma in Gibraltar is toch wat vaag, net als de prijzen.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.772 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl