Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 24 sept 2016 14:37 #770328

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
Beauty schreef :
En de algemene regel van goed zeemanschap of het verantwoordelijk zijn voor schip, lading en opvarenden dan ?

Gr M

De gezagvoerder besteedt dat uit aan een gecertificeerd klasse bureau en betaald daar voor. Hij mag dus ook een goede keuring en rapport verwachten. Het goede zeemanschap is dat de gezag voerder weet wat hij niet kan beoordelen en huurt daar een commerciële partij voor in. Hij waagt zich dus niet zelf aan een oordeel.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 24 sept 2016 15:01 #770336

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8681
WADnWIND schreef :
Beauty schreef :
En de algemene regel van goed zeemanschap of het verantwoordelijk zijn voor schip, lading en opvarenden dan ?

Gr M

De gezagvoerder REDER besteedt dat uit aan een gecertificeerd klasse bureau en betaalt daar voor. Hij mag dus ook een goede keuring en rapport verwachten. Het goede zeemanschap is dat de gezagvoerder REDER weet wat hij niet kan MAG beoordelen en huurt daar een commerciële partij voor in. Hij waagt zich dus niet zelf aan een oordeel.

en IVW beslist over een CvD.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 24 sept 2016 15:43 #770344

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7551
Wat kan men nu allemaal voor regels opstellen waaraan houten masten moet voldoen. Het gaat mijns inziens primair of de mast in een goede "vaar"-waardige staat verkeert.

Dit is niet in allerlei regels te vatten. De expert heeft de verantwoordelijk voor zijn werk en kan dit niet afdoen met "het staat niet in de regels".

Bovendien maakt de expert ook een beschrijving van wat hij waarneemt. Verder is het gebruikelijk om met de eigenaar/schipper te bespreken wat er voor onderhoud heeft plaats gevonden.

Ben dan ook wel benieuwd wat er in het inspectie rapport vermeld staat over de staat van de mast. Maar ja, dat zal niet openbaar worden gemaakt.
Laatst bewerkt: 24 sept 2016 15:44 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 24 sept 2016 16:33 #770350

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
brambo schreef :
Ben dan ook wel benieuwd wat er in het inspectie rapport vermeld staat over de staat van de mast. Maar ja, dat zal niet openbaar worden gemaakt.

Waarom denk je dat?

Het gaat om een rapport waar de overheid iets op goed- of afkeurt, geen staatsgeheimen of commercieel gevoelige informatie. Het lijkt me dat het rapport - na een eventuele rechterlijke uitspraak - gewoon in te zien is. En anders via een WOB-verzoek wel boven tafel te krijgen is.

Ik zie geen reden waarom instanties het geheim zouden willen houden..
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 24 sept 2016 16:38 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 24 sept 2016 22:23 #770434

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
La Mavare schreef :
WADnWIND schreef :
Beauty schreef :
En de algemene regel van goed zeemanschap of het verantwoordelijk zijn voor schip, lading en opvarenden dan ?

Gr M

De gezagvoerder REDER besteedt dat uit aan een gecertificeerd klasse bureau en betaalt daar voor. Hij mag dus ook een goede keuring en rapport verwachten. Het goede zeemanschap is dat de gezagvoerder REDER weet wat hij niet kan MAG beoordelen en huurt daar een commerciële partij voor in. Hij waagt zich dus niet zelf aan een oordeel.

en IVW beslist over een CvD.

Goed, enige vorm van autisme is je niet vreemd zo te zien. Laten we het vervangen door schipper-eigenaar of kapitein-eigenaar. (Een reder noem je iemand met 3 of meer schepen.)
Als je dan in een dergelijk spectrum probeert te reageren, doe het dan goed:
IVW bestaat al lang niet meer en heet als sinds 2012 ILT en binnenvaart kent geen CVD maar een CVO.

De bottomline is dat je een keuring uitbesteed aan een aangewezen dan wel gecertificeerde organisatie. Daarbij hoeft de eigenaar de bevindingen wettelijk niet in twijfel te trekken en mag je uitgaan van betrouwbare of gefundeerde resultaten. Het is gewoon een zakelijk transactie waar ook alle gevolg consequenties aan gesteld mogen worden.
Als uit het onderzoek blijkt dat keurings rapport niet overeen komt met de werkelijk toestand, maag de verantwoordenlijke instantie daar m.i. op aangesproken worden.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 24 sept 2016 22:42 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 24 sept 2016 22:38 #770435

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
brambo schreef :
Wat kan men nu allemaal voor regels opstellen waaraan houten masten moet voldoen. Het gaat mijns inziens primair of de mast in een goede "vaar"-waardige staat verkeert.

Het keuren van een houten mast kan lastig zijn maar gaat in 99% van de gevallen goed. Je klopt de mast van boven naar beneden, om te horen of de mast helder of dof klinkt, hetgeen een maatstaf is voor de homogeniteit en structuur. Een mast met vocht of verrot klinkt dof, een droge goede mast klinkt helder.
Verder wordt er op bepaalde plekken gestoken met een priem om te bepalen of deze plekken rot zijn of niet.
Zo zij er altijd plekken te vinden waar inwatering plaats vindt. met de nodige ervaring kan iedereen dat doen, maar ervaring is wel handig.

Uitzonderingen zijn er ook. je kan ook een mast hebben die helder klinkt en prikt, maar 2 cm onder het oppervlak verrot is. Dat is dus ook gebeurd.
je kan ook een mast hebben met een valbreuk. Dit is een lange breuk die b.v. ontstaat door het vallen tijdens het kappen en verder nooit opgemerkt wordt, tot dat. oook gebeurd....

Je kan dus, voor zover mij bekend, geen dikte meting doen bij hout.

Bij mijn vorige mast verdween de priem volledig in de voet als gevolg van een schimmel in een half jaar tijd :whistle:
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 24 sept 2016 22:40 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 25 sept 2016 07:14 #770460

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6093
in andere diciplines wordt er gewoon een sterkte beproeving gedaan. buigen of barsten.
lijkt me niet zo lastig daar iets voor te verzinnen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 25 sept 2016 07:30 #770462

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6972
Pardon

Het afgeven van een CvO ontslaat een eigenaar EN schipper toch niet van het blijven voldoen aan de technische eisen uit de binnenvaartregeling of de eu richtlijn bijlage II? Bij een boeterapport wordt namelijk de schipper EN de eigenaar als normadressant gebruikt.

Het hebben van een APK sticker betekent toch niet dat je tot de volgende keuring geen verantwoordelijkheden hebt?

Gr. M
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 25 sept 2016 12:18 #770529

Erikdejong schreef :
Er zijn twee dingen die een surveyor kan doen:
1. Toetsen aan de regelgeving; iets word dan officieel afgekeurd of niet.
2. Adviseren over hoe iets aan te pakken/aan te passen als dat specifieke deel niet door de regels omschreven word. Het is aan de eigenaar om dat advies op te volgen of naast zich neer te leggen.

Iets wat niet expliciet in de regels staat hoef je niet aan te voldoen. De Register Holland regels zijn aanzienlijk minder dan 100 pagina's, terwijl die van welke andere klasse maatschappijen over 1000-den pagina's beslaat. Op die manier hebben eigenaar, verzekering, finacierder en eind gebruiker iets om mee te staven of een product (boot) veilig geacht kan worden of niet.

Moeilijker of makkelijker is het niet.

Erik, nu maak je het allemaal gekker dan het is.

1 een mast mag niet verrot zijn, mag in geen enkele klasse, 1000 paginas of 1
2 een mast rot niet in een jaar.

3 Als het lastig is om een mast goed te controleren, dan moet hij er maar af, het argument dat het voor de bruinevloot duurder maakt, uhm is niet relevant argument.

4 Ik begrijp nooi de stelling, maar misschien kun je die uit leggen, dat een dergelijk schip niet is gemaakt voor dit werk....????

De meeste zijn gemaakt om 200 ton of meer te vervoeren aan payload, is het schip te slap of zo voor 30 personen x 85 kg ????
hoor het graag van je

Dat een inspectie moeilijk is in 2 dagen is natuurlijk, de regelgeving in geval van bv dit incident, gewoon belachelijk!!!

Je keurt of je keurt niet.

Als je het niet met 2 mensen red doe je het met 3 of 4.

Conclusie je kunt nooit een schip certificeren, en daar achter meteen een dik vraagteken zetten, en zeggen ja eigenlijk is het te krap kwa tijd, dus of alles 100% is valt te bezien.

Dat is ook meteen mijn kritiek naar RH, commerciële club met bruinevloot als grote klant, de conclusie mag je zelf trekken.

Ik zeg niet dat een commerciële club niet kan keuren, maar er blijft altijd een smaakje links en rechts.

Vergelijk het eens met de apk in Nederland en bv een TUV duitsland wereld van verschil, doel hetzelfde.
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 25 sept 2016 15:55 #770552

Jeroen-pion schreef :
2 een mast rot niet in een jaar.
ik heb het met eigen ogen in 7 maanden zien gebeuren.
Dat is ook meteen mijn kritiek naar RH, commerciële club met bruinevloot als grote klant, de conclusie mag je zelf trekken.
Dat was en is precies mijn punt.
Een surveyor kan niet zelf regels gaan verzinnen omdat hij weet dat het beter is om iets zus of zo te doen. Een scheepseigenaar en de klasse hebben een contract, een contract heeft voorwaarden. Een flink deel van deze voorwaarden zijn vastgelegd in de klasse regels. Een boot voldoet aan de regels, of doet dat niet. Als de regels te summier zijn kan de eigenaar met heel veel weg komen. Als je voor de 3e jaar inspectie aan dek staat om het tuig te controleren kun je tegen de eigenaar zeggen van: He, joh, ik zou graag die masttop willen zien. Dan kan hij je daar mee helpen door de mast te laten zakken, of hij kan zeggen: dikke vinger, volgens het contract hoeft het niet, dus die extra kosten ga ik niet maken.

De enige reden dat ik in de verddiging van de surveyors ben geschoten is omdat die hier de beschuldigende vinger op zich gericht zagen. Dat moest evn in de jusite context gezet worden, maar men scheint niet te willen begrijpen dat als het niet expliciet in de regels staat, dat de surveyor niets te vertellen heeft. Tegelijkertijd weet ik ook dat er een hoop surveyors rondlopen die die naam wat mij betreft niet zouden mogen hebben.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 25 sept 2016 15:56 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 25 sept 2016 16:13 #770555

Nee natuurlijk, de inspecteur, doet gewoon zijn werk en wat het papier hem opdraagt, ben ik met je eens Erik ! ;)

Maar blijft altijd mensen werk, en mensen verschillen, interpreteren het papier anders, dus verschillen zul je daarin altijd houden, zou niet mogen maar toch.

Maar hoe goed de inspecteurs ook zijn het gaat al mank bij de commerciële relatie tussen eigenaar en keurende instantie.

Die willen de klant houden, de klant zijn certificaatje, dus daar groeit het grijze vlak al enorm.
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Laatst bewerkt: 25 sept 2016 16:26 door AccountVerwijderd4.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 25 sept 2016 16:28 #770559

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7551
Dat klopt ook, want expert of surveyor is geen beschermde titel. Derhalve kan iedereen zich expert noemen. Echter een bekwame expert is aangesloten bij een organisatie met gedragsregels en een klachteninstituut. Heeft ook een beroepsaansprakelijkheids verzekering, voor het het geval dat hij zaken over hoofd ziet, die hij als deskundige had moeten zien.

Dit laatste is vooral van belang bij schadegevallen als deze, maar ook bij een aankoop inspectie.

Vrijwaren van aansprakelijkheid is met de huidige wetgeving niet meer mogelijk. Dat geldt overigens ook voor werven en botenstallingen.

De vraag is hierbij wie er verantwoordelijk is voor dit ernstige ongeval.

Nogmaals de inspectie van een houten mast is vrijwel niet in regels te vatten. Een expert zal de conditie van de mast moeten beoordelen en omschrijven in zijn rapport.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 25 sept 2016 16:40 #770562

brambo schreef :
Dat klopt ook, want expert of surveyor is geen beschermde titel.
Ja en nee. Iedereen mag zichzelf surveyor noemen. Maar om werk te kunnen krijgen dat geaccepteerd word door banken, verzekeringen, de overheid etc. etc. moet je aangesloten zijn bij overkoepelende organisaties. Die organisaties stellen examens vast met minimale 'kennis' van het onderwerp.

Soms is dit een wassenneus, soms ook niet.
Ik ben nu bezig met emigratie naar de VS. Ik ga dus nu door het proces om mijn diploma's en certificaten door de Amerikanen goedgekeurd te krijgen. In veel gevallen willen ze dat ik een examen afleg omdat ze de inhoud van de Nederlandse examens niet vertrouwen en niet volgens 'standaard' achten te zijn. Als ik dan zie wat de lesstof/examens van de Amerikanen inhouden dan zakt mijn broek echt af van verbazing. Ik vind het prima, ik krijg mijn papiertjes op deze manier wel, maar als ik zie waar de idioten mee weg kunnen komen :(
brambo schreef :
Nogmaals de inspectie van een houten mast is vrijwel niet in regels te vatten. Een expert zal de conditie van de mast moeten beoordelen en omschrijven in zijn rapport.
Dat is, net als roest in metaal, vrij makkelijk vast te leggen in regels. Maar het dan werkelijk toetsen aan de regels is veel moeilijker. In een geval van een houten mast is dat ook niet te doen zonder destructief onderzoek.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 25 sept 2016 16:43 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 25 sept 2016 20:25 #770636

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Voorzover ik het kan zien bestaat het grootste deel van de "bruine vloot" uit voormalige vrachtschepen, niet vissersschepen. En is het niet zo dat het grootste gedeelte daarvan strijkbare masten heeft? Dan lijkt het mij niet heel veel meer werk voor de schipper om zijn mast liggend aan te bieden voor inspectie. Het is niet zo dat er een hijskraan aan te pas moet komen, de schipper (met een knecht erbij) moet dit toch zelf kunnen doen?

Hoeveel werk is het om een mast te strijken op een grote tjalk? Kwartier? Half uur? Uur?
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 26 sept 2016 06:47 #770666

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6779
Net als de meeste jachten(die toch een stuk kleiner zijn) kunnen verreweg de meeste charterschepen niet zelf de masst strijken.
Dat is dus een 2x kraanwagen laten komen. (eenmaal voor neer, en een maal voor op)
Het aantal schepen dat wel kan strijken kun je op twee handen tellen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 04 okt 2016 06:32 #772798

Duitse rapport is inmiddels ook tot de NL pers doorgedrongen.

nos.nl/artikel/2135832-zware-r...geluk-harlingen.html

Met een reactie van de directeur Vereniging Beroepschartervaart:
Leden van de vereniging van de Beroepschartervaart reageren bezorgd op de Duitse tussenrapportage. "Er is ogenschijnlijk gerommeld en geklungeld met die mast", zegt directeur Paul van Ommen. "Het geeft een zwart beeld. Tegelijk zorgt het rapport voor verwarring onder de leden. Ze vragen zich af waarom de OVV zich hier niet achter schaart. Het zou helderder zijn wanneer instanties gezamenlijk optrekken. Wij adviseren leden het rapport voor kennisgeving aan te nemen."

Zou de man weten dat 'voor kennisgeving aannemen' betekent 'niets van aantrekken, naast je neerleggen'?
Of meent hij nu dat zijn leden het écht moeten negeren? Zal toch niet, maar je weet het ooit, in de Wrakker- en Krotterbranche.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 04 okt 2016 06:32 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 04 okt 2016 06:43 #772802

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14998
Baasklusje schreef :
Duitse rapport is inmiddels ook tot de NL pers doorgedrongen.

nos.nl/artikel/2135832-zware-r...geluk-harlingen.html

Met een reactie van de directeur Vereniging Beroepschartervaart:
Leden van de vereniging van de Beroepschartervaart reageren bezorgd op de Duitse tussenrapportage. "Er is ogenschijnlijk gerommeld en geklungeld met die mast", zegt directeur Paul van Ommen. "Het geeft een zwart beeld. Tegelijk zorgt het rapport voor verwarring onder de leden. Ze vragen zich af waarom de OVV zich hier niet achter schaart. Het zou helderder zijn wanneer instanties gezamenlijk optrekken. Wij adviseren leden het rapport voor kennisgeving aan te nemen."

Zou de man weten dat 'voor kennisgeving aannemen' betekent 'niets van aantrekken, naast je neerleggen'?
Of meent hij nu dat zijn leden het écht moeten negeren? Zal toch niet, maar je weet het ooit, in de Wrakker- en Krotterbranche.

Vooral afleiden van inhoudelijke zaken. -> Shoot the messenger
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 04 okt 2016 07:49 #772836

Onzetegenzeggelijk is de schipper verantwoordelijk voor de technische staat van het schip, maar niet iedere schipper is technisch expert en zal dan moeten leunen op de inspecties. De theorie word wel genoemd dat dit heel snel is gaan rotten, maar aan de andere kant; wat is de kans dat deze reparatie 20 jaar geleden is uitgevoerd door 3-4 eigenaren vóór deze eigenaar?

Ik ken mijn boot best goed. En nóg kom ik af en toe verrassingen tegen. En dan heb ik een klein bootje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 04 okt 2016 09:35 #772872

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
boarderbas schreef :
Ik ken mijn boot best goed. En nóg kom ik af en toe verrassingen tegen. En dan heb ik een klein bootje.

Daar heeft BK geen last van, joh ;)
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 04 okt 2016 10:01 #772887

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8255
Baasklusje schreef :
Duitse rapport is inmiddels ook tot de NL pers doorgedrongen.

nos.nl/artikel/2135832-zware-r...geluk-harlingen.html

Met een reactie van de directeur Vereniging Beroepschartervaart:
Leden van de vereniging van de Beroepschartervaart reageren bezorgd op de Duitse tussenrapportage. "Er is ogenschijnlijk gerommeld en geklungeld met die mast", zegt directeur Paul van Ommen. "Het geeft een zwart beeld. Tegelijk zorgt het rapport voor verwarring onder de leden. Ze vragen zich af waarom de OVV zich hier niet achter schaart. Het zou helderder zijn wanneer instanties gezamenlijk optrekken. Wij adviseren leden het rapport voor kennisgeving aan te nemen."

Zou de man weten dat 'voor kennisgeving aannemen' betekent 'niets van aantrekken, naast je neerleggen'?
Of meent hij nu dat zijn leden het écht moeten negeren? Zal toch niet, maar je weet het ooit, in de Wrakker- en Krotterbranche.

Eerlijk gezegd denk ik t laatste. Zonder verdere informaite je kunt met dit rapport volgens mij maar twee dingen: of serieus nemen en dan is t groot alarm bij alle masten waar zo'n plaat op zit, of strak negeren. De keuze is zo extreem omdat er serieus gevaar aan de hand is. Dan is nuance wel een beetje weg.

Overigens lees ik n t Duitse rapport niet onmiddelijk dat er geklungeld zou zijn. Ze concluderen dat de mast rot is, en dat dit in Duitsland ook zou kunnen gebeuren. Met een beetje vage aanbeveling voor het vakgebied.

Overigens lees ik ook nergens dat onze OVV zich ergens wel of niet achter schaart. Ze zijn nog bezig met een en ander en doen dat in alle rust. Ik verwacht van de OVV een veel gedegener en completer en sluitender rapport dan dit Duitse, met hoor, en wederhoor, een onderhouds- en inspectie geschiedenis van deze mast etc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 04 okt 2016 10:41 #772898

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Baasklusje schreef :
Zou de man weten dat 'voor kennisgeving aannemen' betekent 'niets van aantrekken, naast je neerleggen'?
Of meent hij nu dat zijn leden het écht moeten negeren? Zal toch niet, maar je weet het ooit, in de Wrakker- en Krotterbranche.

Hij is leuk! Maar zoals je vrouw je laatst al probeerde uit te leggen: niet iedereen is even taalvaardig. Dus alleen daarop oordelen over mensen doe je ze tekort mee. Ergo, hij gebruikt dit incorrect en jij behoort dat aan de context prima aan te kunnen voelen ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 04 okt 2016 11:06 #772903

  • MvN
  • MvN's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 756
Joop66 schreef :

Overigens lees ik n t Duitse rapport niet onmiddelijk dat er geklungeld zou zijn. Ze concluderen dat de mast rot is, en dat dit in Duitsland ook zou kunnen gebeuren. Met een beetje vage aanbeveling voor het vakgebied.

Overigens lees ik ook nergens dat onze OVV zich ergens wel of niet achter schaart. Ze zijn nog bezig met een en ander en doen dat in alle rust. Ik verwacht van de OVV een veel gedegener en completer en sluitender rapport dan dit Duitse, met hoor, en wederhoor, een onderhouds- en inspectie geschiedenis van deze mast etc.

Ik men dat er een opmerking gemaakt wordt die vrij vertaald: 'Er zijn maar liefst 4 plekken gevonden met reparaties aan de mast'
Victoire 1044
Spirit 28
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 04 okt 2016 11:19 #772905

Buitengewoon trieste gebeurtenis.

Je kunt je afvragen of je met zulke torenhoge kosten, risico's en zware verantwoordelijkheden waarbij de prijzen ook nog eens zwaar onder druk staan, het nog wel leuk en rendabel is om een bruine vlootboot te exploiteren .... .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 04 okt 2016 11:31 #772912

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8255
MvN schreef :
Joop66 schreef :

Overigens lees ik n t Duitse rapport niet onmiddelijk dat er geklungeld zou zijn. Ze concluderen dat de mast rot is, en dat dit in Duitsland ook zou kunnen gebeuren. Met een beetje vage aanbeveling voor het vakgebied.

Overigens lees ik ook nergens dat onze OVV zich ergens wel of niet achter schaart. Ze zijn nog bezig met een en ander en doen dat in alle rust. Ik verwacht van de OVV een veel gedegener en completer en sluitender rapport dan dit Duitse, met hoor, en wederhoor, een onderhouds- en inspectie geschiedenis van deze mast etc.

Ik men dat er een opmerking gemaakt wordt die vrij vertaald: 'Er zijn maar liefst 4 plekken gevonden met reparaties aan de mast'

Mits goed uitgevoerd, schrik ik daar niet van.

Zoals eerder gezegd in dit topic, kun je ook een mast helemaal van latten in elkaar lijmen.

Juist over de kwaliteit van het werk wordt niets gezegd. Dat laat men liggen voor de OVV. Precies zoals het hoort, overigens.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Meerdere doden bij ongeval met schip in Harlingen 04 okt 2016 17:14 #772993

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
stuurboord schreef :
Buitengewoon trieste gebeurtenis.

Je kunt je afvragen of je met zulke torenhoge kosten, risico's en zware verantwoordelijkheden waarbij de prijzen ook nog eens zwaar onder druk staan, het nog wel leuk en rendabel is om een bruine vlootboot te exploiteren .... .

Ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dat dat vaak zwaar tegenvalt.
Mocht je interesse hebben. Ik weet er nog één te koop waarmee je zelfs op zee mee mag charteren.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.211 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl