Erikdejong schreef :
Er zijn twee dingen die een surveyor kan doen:
1. Toetsen aan de regelgeving; iets word dan officieel afgekeurd of niet.
2. Adviseren over hoe iets aan te pakken/aan te passen als dat specifieke deel niet door de regels omschreven word. Het is aan de eigenaar om dat advies op te volgen of naast zich neer te leggen.
Iets wat niet expliciet in de regels staat hoef je niet aan te voldoen. De Register Holland regels zijn aanzienlijk minder dan 100 pagina's, terwijl die van welke andere klasse maatschappijen over 1000-den pagina's beslaat. Op die manier hebben eigenaar, verzekering, finacierder en eind gebruiker iets om mee te staven of een product (boot) veilig geacht kan worden of niet.
Moeilijker of makkelijker is het niet.
Erik, nu maak je het allemaal gekker dan het is.
1 een mast mag niet verrot zijn, mag in geen enkele klasse, 1000 paginas of 1
2 een mast rot niet in een jaar.
3 Als het lastig is om een mast goed te controleren, dan moet hij er maar af, het argument dat het voor de bruinevloot duurder maakt, uhm is niet relevant argument.
4 Ik begrijp nooi de stelling, maar misschien kun je die uit leggen, dat een dergelijk schip niet is gemaakt voor dit werk....????
De meeste zijn gemaakt om 200 ton of meer te vervoeren aan payload, is het schip te slap of zo voor 30 personen x 85 kg ????
hoor het graag van je
Dat een inspectie moeilijk is in 2 dagen is natuurlijk, de regelgeving in geval van bv dit incident, gewoon belachelijk!!!
Je keurt of je keurt niet.
Als je het niet met 2 mensen red doe je het met 3 of 4.
Conclusie je kunt nooit een schip certificeren, en daar achter meteen een dik vraagteken zetten, en zeggen ja eigenlijk is het te krap kwa tijd, dus of alles 100% is valt te bezien.
Dat is ook meteen mijn kritiek naar RH, commerciële club met bruinevloot als grote klant, de conclusie mag je zelf trekken.
Ik zeg niet dat een commerciële club niet kan keuren, maar er blijft altijd een smaakje links en rechts.
Vergelijk het eens met de apk in Nederland en bv een TUV duitsland wereld van verschil, doel hetzelfde.