Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 270 containers overboord bij Borkum

Re:270 containers overboord bij Borkum 14 nov 2019 08:45 #1100890

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6001
Erikdejong schreef :
Spanje naar Duitsland is 1000 mijl, deze scheepjes varen rond de 18 knopen, dat is 55 uur varen, ofwel 2,5 dag als je laden en lossen mee rekend.

Per vrachtwagen is het 2200 km over de weg. Een vrachtwagen haalt gemiddeld 70km/h en mag (met 1 persoon erop) 14 uur per dag rijden. Dat kost dus ook 2,5 dag.

Ja 2,5 dag om de 14 dagen, ( want er vaart niet elke dag een conatainerschip van de haven in Spanje naar de haven in Duitsland) en dan moet je container ook nog met een vrachtwagen naar de haven, en terug vanuit de haven naar bestemming.

En dan is het nog maar de vraag of ze geen haven tussendoor aanlopen.
Een van de volgende havens Londen, Antwerpen, Rotterdam worden dikwijls aangelopen op weg naar Duitsland.

Tja, laden en lossen kost ook tijd, wachten op de loods of de sleepboot ook.
(Alhoewel ze dit nu veel inkorten door ruim van tevoren aan te melden).
Maar probeer maar eens een container via zee op 4 dagen vanuit je locatie in Spanje naar een locatie in Duitsland op locatie te krijgen. Sterkte . Met de vrachtwagen 2,5 dagen. Van fabriek tot op bestemming. ( Als er niet teveel files zijn :( )
Ik ben niet overtuigd dat je in dezelfde tijd je container via zee op bestemming krijgt.
Zal minstens 1 week gaan duren vrees ik.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:270 containers overboord bij Borkum 14 nov 2019 09:03 #1100896

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7594
Tegelijk zijn de productieprocessen zo uitgedacht dat ze natuurlijk al weken van tevoren weten wanneer ze welk onderdeel nodig hebben. En zo kunnen ze dus ook weken van tevoren onderdelen bestellen en transport organiseren...

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:270 containers overboord bij Borkum 15 nov 2019 10:50 #1101207

Erikdejong schreef :
Spanje naar Duitsland is 1000 mijl, deze scheepjes varen rond de 18 knopen, dat is 55 uur varen, ofwel 2,5 dag als je laden en lossen mee rekend.

Per vrachtwagen is het 2200 km over de weg. Een vrachtwagen haalt gemiddeld 70km/h en mag (met 1 persoon erop) 14 uur per dag rijden. Dat kost dus ook 2,5 dag.

Vrachtwagen 14 uur per dag rijden ???? Zou ik niet doen hoor is heel duur als .... , Max 9 uur en uitzondering 2x 10 uur in de week, moet wel een keer gecompenseerd worden .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:270 containers overboord bij Borkum 15 nov 2019 11:27 #1101227

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6001
trotti schreef :
Tegelijk zijn de productieprocessen zo uitgedacht dat ze natuurlijk al weken van tevoren weten wanneer ze welk onderdeel nodig hebben. En zo kunnen ze dus ook weken van tevoren onderdelen bestellen en transport organiseren...

Groeten,
Johnnie

Dat doen ze volgens mij ook zeer goed, daarmee dat je tegenwoordig zo weinig vrachtwagens meer op de weg ziet. toch ! .
Ik vrees dat het merendeel van de auto onderdelen binnen europa hoofdzakelijk met vrachtwagens wordt vervoert.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:270 containers overboord bij Borkum 15 nov 2019 11:57 #1101244

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7594
Tony2920 schreef :
trotti schreef :
Tegelijk zijn de productieprocessen zo uitgedacht dat ze natuurlijk al weken van tevoren weten wanneer ze welk onderdeel nodig hebben. En zo kunnen ze dus ook weken van tevoren onderdelen bestellen en transport organiseren...

Groeten,
Johnnie

Dat doen ze volgens mij ook zeer goed, daarmee dat je tegenwoordig zo weinig vrachtwagens meer op de weg ziet. toch ! .
Ik vrees dat het merendeel van de auto onderdelen binnen europa hoofdzakelijk met vrachtwagens wordt vervoert.

Niet in alle vrachtauto’s zitten auto-onderdelen natuurlijk... en van te voren kunnen plannen betekent niet dat er geen transport plaats vindt...

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 15 nov 2019 12:02 #1101248

  • Noballast
  • Noballast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8303
300 containers per schip in 2,5 dag van Spanje naar Duitsland vervoeren lijkt mij efficienter dan 300 vrachtwagens in 2,5 dag dat stuk te laten rijden.
It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 17 nov 2019 03:13 #1101704

Het JIT systeem wil niet zeggen dat het snel moet zijn.
Vele, vele schepen varen in een JIT logistiek systeem.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 27 juni 2020 20:35 #1179272

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4026
Be nice, or go away.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 27 juni 2020 20:40 #1179273

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7142
niks nieuws dus, simpele zielen als wij wisten het al.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 27 juni 2020 20:42 #1179274

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4026
Ja maar nu is het 'echt' in een heus rapport :)
Be nice, or go away.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 27 juni 2020 20:48 #1179277

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7142
rooiedirk schreef :
Ja maar nu is het 'echt' in een heus rapport :)

des te erger voor de kapitein
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 27 juni 2020 20:51 #1179279

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 27 juni 2020 21:21 #1179285

Uit de laatste link die Jeroen postte.
Technisch gezien is het mogelijk om container schepen te maken welke 50.000 containers kunnen vervoeren en dat zal dus ook gaan gebeuren
Technisch inderdaad mogelijk, maar ik geloof niet dat die er op korte termijn gaan komen. Mearsk heeft een jaar of twee een hele rits zeer grote slechts enkele jaren oude containerschepen laten afbreken omdat er geen markt voor is. Die markt is zeker niet beter geworden dus die mega doosjes boten zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Volgende doel: Deelname aan de Vendee Globe van 2020
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 27 juni 2020 21:41 #1179289

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1768
Erikdejong schreef :
Mearsk heeft een jaar of twee een hele rits zeer grote slechts enkele jaren oude containerschepen laten afbreken omdat er geen markt voor is. Die markt is zeker niet beter geworden dus die mega doosjes boten zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Oja, welke paar jaar oude schepen heeft Maersk dan laten afbreken?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 27 juni 2020 21:49 #1179295

roberteb schreef :
Erikdejong schreef :
Mearsk heeft een jaar of twee een hele rits zeer grote slechts enkele jaren oude containerschepen laten afbreken omdat er geen markt voor is. Die markt is zeker niet beter geworden dus die mega doosjes boten zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Oja, welke paar jaar oude schepen heeft Maersk dan laten afbreken?

Niet een paar jaar oud, maar wel omdat........

mearsk sloop
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 27 juni 2020 21:59 #1179303

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3106
Vanaf 2000 tot heden is de laadcapaciteit maar verdrievoudigd van van dik 8.000 teu naar 24.000 teu, zolang ik heb de grootste in dat wereldje blijft komt die 50.000 ook wel in zicht.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 30 juni 2020 13:49 #1180279

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1408
rooiedirk schreef : Wat ik me nu afvraag: in hoeverre delen moderne breed-kontige vliegende schotels eigenschappen met containerschepen?
A large and wide container ship like the MSC ZOE with a relatively high stability has a shorter natural roll period, whereby the ship by itself rolls stronger. As a result, these ships react more notably to the wave periods present in the North Sea than less stable ships. Consequently, large, wide, stable container ships roll more in beam waves on the North Sea than less stable ships.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 30 juni 2020 17:54 #1180400

  • BvdA
  • BvdA's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 169
Vanaf 2000 tot heden is de laadcapaciteit maar verdrievoudigd van van dik 8.000 teu naar 24.000 teu, zolang ik heb de grootste in dat wereldje blijft komt die 50.000 ook wel in zicht.

De reders willen dit, alleen de havens kunnen deze schepen met deze afmetingen niet aan. Op MV2 komt zo’n triple E klasse van Maersk al slecht door de bochten heen.
Laatst bewerkt: 30 juni 2020 17:55 door BvdA.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 30 juni 2020 18:10 #1180408

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4026
En er zijn erg weinig havens waar containerkranen staan met een bereik van 60+meter.
Be nice, or go away.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 30 juni 2020 18:19 #1180411

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3142
rooiedirk schreef :
En er zijn erg weinig havens waar containerkranen staan met een bereik van 60+meter.

Geen probleem je gooit hem half leeg of vol en draai je de boot even om. :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 30 juni 2020 18:23 #1180412

henkvd schreef :
Vanaf 2000 tot heden is de laadcapaciteit maar verdrievoudigd van van dik 8.000 teu naar 24.000 teu, zolang ik heb de grootste in dat wereldje blijft komt die 50.000 ook wel in zicht.

Als het 'ik heb de grootste' fenomeen er onder die rederijen al is, dan is dat er uitsluitend zolang er vraag van de markt (lees: wij, de consument) is. Zeker het eigenzinnige Mearsk (maar ook andere grote rederijen) zijn niet zo gek schepen te laten bouwen die vervolgens niet renderen omdat er te weinig te vervoeren is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 01 juli 2020 07:41 #1180553

  • BvdA
  • BvdA's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 169
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 01 juli 2020 08:31 #1180574

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16661
Erikdejong schreef :

SQUAT effect is bij zo'n schip trouwens nog groter dan diepangsvermeerdering door een beetje helling, maar dat terzijde...

Gaan we nu zuiging ook al vervangen door squat?
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

Echte schippers dragen nooit een rode broek.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 01 juli 2020 09:11 #1180601

Wat is daar verkeerd aan?
Squat effect is toch gewoon een gevolg van de zuiging , maar niet de naam voor de zuiging zelf ?
Zelfs wiki noemt het zo :dry: nl.wikipedia.org/wiki/Squat_(scheepvaart)
Squat vertaald in het nederlands betekent zoiets als hurken oftewel door de knieën gaan en is dus best een aardige benaming voor het fenomeen.Maar om het nou meteen maar hurken te noemen lijkt me meer wat voor de Belgen :lol:
Ad
Laatst bewerkt: 01 juli 2020 09:14 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

270 containers overboord bij Borkum 01 juli 2020 15:13 #1180740

WADnWIND schreef :
Erikdejong schreef :

SQUAT effect is bij zo'n schip trouwens nog groter dan diepangsvermeerdering door een beetje helling, maar dat terzijde...

Gaan we nu zuiging ook al vervangen door squat?

De meeste mensen denken bij zuigen aan iets anders ;)
Squat is sinds jaar en dag de internationale term.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.323 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl