Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: ICP update

ICP update 12 okt 2021 10:04 #1332239

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27695
sjoerd1981 schreef :
Inderdaad... had het niet verwacht, maar goed, ICP (En zeebrief) dus niet persé nodig, boete (kan je gebruiken als vergunning, soort tijdelijke ICP) van €90 voldoet blijkbaar ook.

Op de Grevelingen kost een seizoenskaart ook €50,-, dus dan valt €90,- voor een paar weken vakantietoegang tot franse wateren wel mee...

Alvast gepast meenemen, kan je gelijk afrekenen en doorvaren...

Nee, nee, nee... Het zal vast niet jouw eerste overweging zijn, maar we gaan dit natuurlijk niet doen als doekje voor het bloeden èn om te voorkomen dat we alsnog een betaalbare botenregistratie met dezelfde praktische waarde als een vlaggenbrief gaan opzetten in Nederland.
Want dan wordt in het kielzog daarvan de vaarbelasting ingevoerd, natuurlijk.

Ja, dat zou zomaar kunnen. Wie dat nu nog steeds een probleem vindt, moet maar een gil geven.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 11:24 #1332257

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1502
Heel fijn om te weten. Een zeebriefregistratie regelen in Spanje kost duizenden euro's.
De zeebrief wil ik wel regelen maar dan in Nederland. Als we op deze manier van Spanje terug kunnen varen naar Nederland is dat een mooi alternatief. Alleen nu de Spaanse en Portugese douane nog. En hopen dat je niet aan de ketting wordt gelegd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 12:08 #1332268

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 3681
lschip schreef :
Wadloper schreef :
Een eenmaal uitgeschreven parkeerboete wordt ook niet verdubbeld zolang het bonnetje onder de ruitenwisser blijft zitten en de auto niet verplaatst is naar een andere illegale parkeerplaats.

Mmm, ik weet niet of dat zo is....



Je kunt maar 1x voor het zelfde feit bekeurd worden...uiteraard zijn er over-ijverige BOA's..echter je kunt wel extra belast worden voor de parkeerbelasting, die blijft natuurlijk doorlopen zolang je vehikel er staat..
JB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 12:40 #1332273

  • Richard7
  • Richard7's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 235
JB-NL schreef :
Je kunt maar 1x voor het zelfde feit bekeurd worden...uiteraard zijn er over-ijverige BOA's..echter je kunt wel extra belast worden voor de parkeerbelasting, die blijft natuurlijk doorlopen zolang je vehikel er staat..
JB
Nou weet ik (helaas) uit ervaring dat dit qua parkeren niet (meer) op gaat. Het is namelijk geen verkeersovertreding meer, maar een administratieve boete / belasting / correctie / collecte - geef het een naam. Heb wel eens met een parkeerwachter staan praten. Ze zouden zelfs ieder uur of wanneer ze er zin in hebben eentje onder je ruitenwisser kunnen proppen.
1983 Contest 35 - Have boat, will plunder
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 15:59 #1332305

Deze glamour-vloggers zijn ook de pineut... Ze hebben voor de Poolse vlag gekozen...

Laatst bewerkt: 12 okt 2021 16:17 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 17:24 #1332331

JB-NL schreef :
Je kunt maar 1x voor het zelfde feit bekeurd worden...
JB

Je zegt het volgens mij precies goed: het zelfde en niet een zelfde, dat is (voor zover mij bekend namelijk het grote verschil)
Als je te hard rijdt en een bekeuring krijgt, en je rijdt direct daarna weer te hard, kan je ook echt wel weer een bekeuring krijgen. Dan pleeg je een zelfde overtreding, maar het is niet dezelfde overtreding ;)
Ik vraag me ook af of Richard7 niet een over-ijverige parkeerwachter heeft getroffen, want dit lijkt dan wel weer erg op ‘2 boetes voor 1 overtreding’.
Het zou me niks verbazen dat de 2e boete zelfs ingetrokken zou worden als je het aanvecht (maar daar geen ervaring mee)

Maar goed: de Franse kustwacht (ik neem aan dat het die was die een boete uitdeelde) vind ik dus behoorlijk schappelijk. Ik zou er zeker niet op durven rekenen dat ze ook in andere landen zo schappelijk zijn EN dat je niet toevallig bij een volgende Franse controle een ambtenaar treft die je gewoon weer een boete oplegt…
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 17:28 #1332333

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27695
Nachtvlinder schreef :
Deze glamour-vloggers zijn ook de pineut... Ze hebben voor de Poolse vlag gekozen...

Als jij het zegt..

Ik kon het niet opbrengen om er langer dan twee minuten naar te kijken. Het zijn nog Nederlanders ook, volgens mij. Je kunt al die maniertjes van al die Amerikaanse vloggers wel proberen te imiteren, maar je accent verraadt je altijd..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 17:38 #1332337

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27695
ReinierZeilt schreef :
Maar goed: de Franse kustwacht (ik neem aan dat het die was die een boete uitdeelde) vind ik dus behoorlijk schappelijk. Ik zou er zeker niet op durven rekenen dat ze ook in andere landen zo schappelijk zijn EN dat je niet toevallig bij een volgende Franse controle een ambtenaar treft die je gewoon weer een boete oplegt…

Exact. Ik zou er ook niet op durven rekenen dat elke Franse kustwacht-beambte of douanier zo schappelijk is.
Zoiets als "u wordt niet opnieuw bekeurd" is snel gezegd en ook een aardige pleister op de wonde (die jongens doen dat bekeuren ook niet uit liefhebberij en zien ook lieven iemand lachen dan zuur kijken, vermoed ik), maar er zitten ongetwijfeld grenzen aan die schappelijkheid.

Want wat betekent het nu? Dat je je reis in Frankrijk voor onbepaalde tijd kunt voortzetten? Ik denk toch dat men naar een bon die 3 maanden geleden is uitgeschreven anders kijkt dan naar één die een week oud is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 17:40 #1332338

Het zijn idd Nederlanders. Het accent verraad het bij hen wel erg duidelijk, idd
Ze hebben wel een mooie boot, daar zou ik best naar kunnen kijken. Maar de blog …mwah… Na hun vlog over hoe ze de boot gekocht hadden en ‘dat iedereen dat zou kunnen’ ben ik wel afgehaakt. Wat een onzin was dat…
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 18:22 #1332356

Wadloper schreef :
Nachtvlinder schreef :
Deze glamour-vloggers zijn ook de pineut... Ze hebben voor de Poolse vlag gekozen...

Als jij het zegt..

Ik kon het niet opbrengen om er langer dan twee minuten naar te kijken. Het zijn nog Nederlanders ook, volgens mij. Je kunt al die maniertjes van al die Amerikaanse vloggers wel proberen te imiteren, maar je accent verraadt je altijd..

Brrr inderdaad. Het werd me eveneens voorgeschoteld door het algoritme van Youtube. Wat een vreselijke fake bullshit.

Mag ik je het Youtube kanaal van Sam Holmes aanraden? www.youtube.com/c/samholmessailing/playlists

Een rustige, beschaafde Amerikaanse knaap die in z'n uppie (inmiddels) Europa aan het verkennen is. West-kust Ierland, Schotland en nu langzaam richting Noorwegen. Loopt en fietst wat rond, maakt wat dronebeelden van kasteeltjes, proeft whisky, praat wat met locals etc. Prima slow tv.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 18:24 #1332359

Nachtvlinder schreef :
Deze glamour-vloggers zijn ook de pineut... Ze hebben voor de Poolse vlag gekozen...


hey, deze ken ik. Ik had met hun contact op FB, omdat ze dezelfde route als wij hadden.... ff kijken nog.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 18:51 #1332367

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
Oh ja YouTube .. daar moeten we ook nog wat mee ... volgens mij is het laatste dat we geplaatst hebben het klaar maken in en de oversteek van de Kaap Verden naar Frans Guyana ;) , ik geloof niet dat we ooit groot zullen worden op YouTubes en we krijgen meer volgers van ‘cameo’s in de ‘grote’ YT kanalen dan via onze eigen knullige filmpjes :D

Of misschien nemen we onszelf niet serieus genoeg ? ;)

Anyway , Poolse vlaggen , je ziet ze nu *echt* overal ! En waarom niet ?
- sneller
- goedkoper
- geen gezeur
En vooral makkelijker dan een kadaster registratie in NL , maar ik ben blij met onze UK vlag !
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 18:59 #1332370

Als die Polen zo doorgaan zijn ze straks ook uit de EU.
Kan je weer een andere vlag gaan ritselen...

Dat “levenslang” geldig van nederlandse kadaster+zeebrief zonder keuringen/kosten is toch best aantrekkelijk. Als ik een fatsoenlijke grote boot zou hebben zou ik het wel weten...

Wel bizar trouwens, in italie met ICP gelijk aan de ketting. In Frankrijk een kleine boete...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 19:06 #1332374

Wadloper schreef :
sjoerd1981 schreef :
Inderdaad... had het niet verwacht, maar goed, ICP (En zeebrief) dus niet persé nodig, boete (kan je gebruiken als vergunning, soort tijdelijke ICP) van €90 voldoet blijkbaar ook.

Op de Grevelingen kost een seizoenskaart ook €50,-, dus dan valt €90,- voor een paar weken vakantietoegang tot franse wateren wel mee...

Alvast gepast meenemen, kan je gelijk afrekenen en doorvaren...

Nee, nee, nee... Het zal vast niet jouw eerste overweging zijn, maar we gaan dit natuurlijk niet doen als doekje voor het bloeden èn om te voorkomen dat we alsnog een betaalbare botenregistratie met dezelfde praktische waarde als een vlaggenbrief gaan opzetten in Nederland.
Want dan wordt in het kielzog daarvan de vaarbelasting ingevoerd, natuurlijk.

Ja, dat zou zomaar kunnen. Wie dat nu nog steeds een probleem vindt, moet maar een gil geven.

Je hebt gelijk hoor WL. Is inderdaad niet onze eerste afweging.

En met onze Baroudeur in Bretagne geraken is al best een opgave. Misschien wekt het wel enige sympathie op bij onze franse vrienden, zo’n antiek frans bootje, en zouden we de boete krijgen met een glimlach.

Nee, ik hoop ook op een betaalbare botenregistratie met dezelfde praktische waarde als een vlaggenbrief.
En als ik dan wat belasting moet betalen dan is dat maar zo...
Zonder papieren gaan wij niet de zee op.

Overigens hoeft dat niet zo te zijn. Een tijd terug kregen alle bromfietsen ook een kentekenplicht.
Is al een tijdje geleden ingevoerd, maar die zijn ook nog steeds wegenbelasting vrij...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 19:17 #1332380

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Wat een eindeloos gezeur. Je hebt een kostbare boot en die wil je als je eigendom officieel geregistreerd hebben plus de officiele nederlandse documenten voor het buitenland. Het is maar een schijntje van de totale kosten van het bezit van een boot.

Typisch nederlands, dat bekrompen idee om je tegen de regels te verzetten voor een relatief eenmalig gering bedrag.

Je gaat toch niet met een Poolse vlag varen ? Of in een Poolse auto rijden ?

Nog afgezien als de Polexit doorgaat ben je ook geen EU bootbezitter meer.

Bovendien zul je bij een controle de paspoorten moeten laten zien, waaruit blijkt dat je niets met Polen hebt, behalve de vlag.

Het is een groot voordeel dat je dezelfde status krijgt als welk ander Nederlands zeeschip. Dat je hulp kunt verwachten van de nederlandse instanties in het buitenland als je in de problemen raakt.

Bovendien is zo'n Poolse registratie ook nog eens ge-ent op de Poolse wetgeving, waarvan je de tekst niet eens kunt lezen.

Met verzekeringen in het buitenland kunnen er ook al problemen ontstaan. Omdat die polissen geent zijn op de buitenlandse wetgeving en niet altijd vergelijkbaar zijn met de nederlandse wetgeving. Klachten over de schade afwikkeling, waar moet je naar toe.
Laatst bewerkt: 12 okt 2021 19:21 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 19:19 #1332383

De vraag die je eigenlijk al die tijd had willen stellen en nu de moed voor hebt verzameld:

Wat kost het eigenlijk, totaal? (Als je schip in NL ligt)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 19:26 #1332389

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
@Brambo

Wat is dan , volgens jou, een snel (en beetje betaalbaar , maar dat is niet een een echt criterium) alternatief voor een goede registratie? Kadaster ? ‘Prima meneer , we komen over 16 maanden langs’ dat is toch onhoudbaar ?

En vwb verzekering , wij hebben een Duitse verzekering , ge-ent op Duitse wetgeving , en konden niet terecht bij een NL verzekeraar , als jij mij 1 verzekeraar kunt opnoemen waar ik ons bootje vanuit een niet NL land met een NL ICP Kan laten verzekeren hoor ik het graag

De mensen die nu met ICP vs Poolse vs Engelse vs USA te maken hebben zijn dus *niet* in NL , en dan kun je wel gaan lopen blaten (wat je steeds in dit draadje doet) dat het niet ‘normaal’ is , maar wat zijn de alternatieven ?

Kadaster ? : 16 maanden of meer
ICP ? : ketting risico
NL verzekering ? : noem er eens 1 die mij wil verzekeren terwijl ik al weg ben uit NL
Etc etc etc

En vwb paspoorten laten zien ?
Dat hebben we dus gedaan in Italië toen we aangehouden worden door de IT douane , NL paspoorten , UK registratie , thuis haven in Schotland , boot is van een bedrijf in Gibraltar en geen btw voor betaald

Geen enkel probleem , goede reis mensen en papieren zijn allemaal in orde

Ik zeg het niet snel , maar je l*lt gewoon uit je nek
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Laatst bewerkt: 12 okt 2021 19:30 door ReneK.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 20:02 #1332399

Eens met ReneK, veel goede opties zijn er niet, ook door de lange wachtlijst bij het kadaster. Overigens konden wij wel prima onze boot verzekerd krijgen (ANWB), terwijl de boot nooit in NL is geweest.

"Je gaat toch niet met een Poolse vlag varen ? Of in een Poolse auto rijden ?"

Nee, vroeger had je Polski Fiat, dat was nog slechtere meuk dan de Italiaanse Fiat. ;) Beetje off topic.... ;)
Laatst bewerkt: 12 okt 2021 20:03 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 20:03 #1332400

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Je moet het natuurlijk zelf weten. Het idee van een Limited op Gibraltar en een Engelse registratie is een optie, die heeft niet iedereen en daar zijn ook extra kosten mee gemoeid.

Ook de BV's op de Cayman Eilanden en op andere "brievenbus" eilanden, die jachten verhuren aan de eigenaar van dezelfde BV is al lang voorbij.

In goed overleg met nederlandse verzekeraars is er veel mogelijk. Vele buitenlandse bootbezitters zijn in Nederland verzekerd. Nederlandse eigenaars, die permanent in het buitenland verblijven is ook wel mogelijk.

Een buitenlandse Linmited kan ook wel, mits men bekend is met de eigenaar en het risico goed kan beoordelen. Op dubieuze bootbezitters zit men niet te wachten. Ook niet dat zo'n BV met de boot snel verkocht kan worden een willekeurig nieuwe eigenaar. Witwassen via jachten komt ook voor.

De BTW heeft niets met een registratie te maken.

Het zal duidelijk zijn dat ik niet zo maar niet beweer. Ik ken de totale markt al ruim tientallen jaren.

Bram
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 20:07 #1332402

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
@Brambo

Noem eens 1 NL verzekeraar die ik morgen kan bellen voor een quote
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 20:29 #1332412

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Zo werkt het niet. Het is allemaal maatwerk. Waarbij alle factoren worden meegewogen. Als je een bestaande verzekering hebt lopen, dan is er meer mogelijk als je een uitbreiding wilt. Ook kan een ander zakelijk belang een rol spelen.

Maar naar een willekeurige verzekeraar stappen voor iets wat niet past in de standaard procedures, dat wordt zonder meer afgewezen. Men wil geen markt veroveren op het gebied van "sub-standaard" risico's.

Maar voor bestaande relaties met een goed schadeverloop en de nodige ervaring is meer mogelijk.

Komt nog bij, dat door de slechte resultaten minder mogelijk is geworden. Kijk maar naar de ontwikkelingen bij Pantaenius. Ook in de VS komt het nu regelmatig voor dat de dekking wordt beeindigd.

Een verzekering in Nederland heeft vele voordelen. Je kunt bij klachten bij diverse instanties terecht. Alles is gebaseerd op de nederlandse wetgeving.

Verzekerings begrippen zijn Duitsland anders dan in Nederland. En Engelse underwriters hebben een hekel aan schade betalen en zie maar aan je recht te komen.

Bram
Laatst bewerkt: 12 okt 2021 20:32 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 20:41 #1332413

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3705
brambo schreef :
Het zal duidelijk zijn dat ik niet zo maar niet beweer. Ik ken de totale markt al ruim tientallen jaren.

De ervaring van jaren geleden is op dit moment niet meer zo relevant, de verhalen op ZF van zeilers die de afgelopen jaren een verzekering voor wat verder weg wilden afsluiten laat zien dat de markt veranderd is. Hoe lang ben je al met pensioen? En in hoeverre ben je sindsdien nog echt op de hoogte van de markt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 21:43 #1332425

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Beste Menno,

ik ben inderdaad wel wat langer niet meer direct actief. Ik zie ook wel de terugtrekkende neiging van verzekeraars in deze niche markt. Het was ook te verwachten na de catatrofes in de Carib.

Verzekeraars zijn ook deels afhankelijk van herverzekeraars in binnen- en buitenland.

Ik volg de markt nog steeds en zie ook dat allerlei dekkingsgebieden niet meer worden verleend. Er zijn in de jachten sector ook geen gespecialiseerde verzekeraars meer in Nederland.

Enkele onderlinge schepen verzekeraars zijn er wel. Maar die gaan ook niet op de buitenlandse toer.

Daardoor is maatwerk moeilijker geworden. De medewerker die eerst bromfietsen behandelde zit nu misschien wel op de afdeling jachtverzekering.

Sommige verzekeraars willen geheel van de jachten business af. Te bewerkelijk. Vergt veel kennis van de medewerkers om goede resultaten te behalen. De selectieve acceptatie van risico's bepaalt het resultaat.

Maar op een verzekeraar af stappen als een nieuwe klant met de vraag voor een bijzondere vaargebied uitbreiding heeft nog nooit gewerkt.

Als je de VS de commentaren lees, dan is het wel duidelijk wat de trend is.

Groet,

Bram
Laatst bewerkt: 12 okt 2021 21:51 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 21:49 #1332426

  • Sailabout
  • Sailabout's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1378
Evaluationcopy schreef :
De vraag die je eigenlijk al die tijd had willen stellen en nu de moed voor hebt verzameld:

Wat kost het eigenlijk, totaal? (Als je schip in NL ligt)

Om en nabij de € 1.000 ben ik nu achter. Registratie kadaster, verzoek tot branding, zeebrief van ILenT.
V1122 Silmaril - www.sailabout.nl/Blog/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 12 okt 2021 22:32 #1332434

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
brambo schreef :

Maar op een verzekeraar af stappen als een nieuwe klant met de vraag voor een bijzondere vaargebied uitbreiding heeft nog nooit gewerkt.

‘In Nederland’

Want je krijgt vanaf de Canarische Eilanden of vanuit Kroatië zonder problemen quotes van Duitse en Engelse verzekeraars met alle mogelijke dekkingsgebieden , voor een bootje . Oa Topsail (vroeger Y Yachts) , Preuss en Pantenius die je als ‘nieuwe klant’ prima verzekeren . Je moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen , vooral de waarde willen ze boven de 100k euro , maar als je aan de voorwaarden voldoet is het geen probleem

En ga mij nou niet vertellen dat Preuss en de andere P slechte verzekeraars zijn , ze gebruiken allemaal dezelfde ‘underwriters’ maar hanteren iets andere voorwaarden en bieden andere services mbt persoonlijke ongevallen en repatriëring
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.188 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl