Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: ICP update

ICP update 13 okt 2021 12:51 #1332535

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1455
Sprokkie schreef :
begrijp ik het nou goed

Als ik mijn schip registreer in Polen moet ik ook mijn marifoon enzo registreren in Polen?
Vind de Polen optie financieel wel interesant
www.poland-yacht-registration.com/

Volgens mij hoef je je marifoon niet in Polen te laten registreren als je schip een Poolse registratie heeft. Immers, de enige eisen die worden gesteld voor een registratie van je marifoon bij Agentschap Telecom zijn: - een geldig bedieningscertificaat en - een band met Nederland van het schip of de eigenaar.
Zie: ondernemersplein.kvk.nl/regels-voor-marifoongebruik/

De website die jij noemt is van een commercieel bureau dat veel geld verdient aan het regelen van zaken die je zelf ook kunt regelen (of die helemaal niet geregeld hoeven worden!)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 13:28 #1332547

Mag je dan nog wel de Nederlandse vlag hijsen? Of kun je dáár dan voor beukerd worden?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 13:43 #1332551

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Bandera holenderska

Wiele osób uważa Holandię za idealną lokalizację do rejestracji jachtów. Wynika to z tego, że regulacje tego kraju są elastyczne i proste. Podczas gdy większość innych krajów europejskich stosuje bardziej rygorystyczne przepisy i regulacje. Proces rejestracji przebiega szybko w porównaniu z innymi krajami, a wymagania są minimalne.

www.hercbergyachtlaw.pl/bander...ej-wybor-jest-wazny/

:laugh: :laugh:
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 14:11 #1332555

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4337
JotM schreef :
Bandera holenderska

Wiele osób uważa Holandię za idealną lokalizację do rejestracji jachtów. Wynika to z tego, że regulacje tego kraju są elastyczne i proste. Podczas gdy większość innych krajów europejskich stosuje bardziej rygorystyczne przepisy i regulacje. Proces rejestracji przebiega szybko w porównaniu z innymi krajami, a wymagania są minimalne.

www.hercbergyachtlaw.pl/bander...ej-wybor-jest-wazny/

:laugh: :laugh:

“ Poland is no longer on the white list of the Paris Memorandum, it has fallen on the gray list”
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 14:29 #1332564

Amelie schreef :
Sprokkie schreef :
begrijp ik het nou goed

Als ik mijn schip registreer in Polen moet ik ook mijn marifoon enzo registreren in Polen?
Vind de Polen optie financieel wel interesant
www.poland-yacht-registration.com/

Volgens mij hoef je je marifoon niet in Polen te laten registreren als je schip een Poolse registratie heeft. Immers, de enige eisen die worden gesteld voor een registratie van je marifoon bij Agentschap Telecom zijn: - een geldig bedieningscertificaat en - een band met Nederland van het schip of de eigenaar.
Zie: ondernemersplein.kvk.nl/regels-voor-marifoongebruik/

De website die jij noemt is van een commercieel bureau dat veel geld verdient aan het regelen van zaken die je zelf ook kunt regelen (of die helemaal niet geregeld hoeven worden!)

Als je marifooninstallatie niet is geregistreerd krijg je ook geen MMSI of ATIS en is dus in grote delen van Europa illegaal? Misschien krijg je de registratie gratis bij de vlaggenbrief?
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 15:20 #1332576

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1455
Orange Sunset schreef :
Amelie schreef :
Sprokkie schreef :
begrijp ik het nou goed

Als ik mijn schip registreer in Polen moet ik ook mijn marifoon enzo registreren in Polen?
Vind de Polen optie financieel wel interesant
www.poland-yacht-registration.com/

Volgens mij hoef je je marifoon niet in Polen te laten registreren als je schip een Poolse registratie heeft. Immers, de enige eisen die worden gesteld voor een registratie van je marifoon bij Agentschap Telecom zijn: - een geldig bedieningscertificaat en - een band met Nederland van het schip of de eigenaar.
Zie: ondernemersplein.kvk.nl/regels-voor-marifoongebruik/

De website die jij noemt is van een commercieel bureau dat veel geld verdient aan het regelen van zaken die je zelf ook kunt regelen (of die helemaal niet geregeld hoeven worden!)

Als je marifooninstallatie niet is geregistreerd krijg je ook geen MMSI of ATIS en is dus in grote delen van Europa illegaal? Misschien krijg je de registratie gratis bij de vlaggenbrief?

Ik ging ervan uit dat je marifoon al in Nederland geregistreerd is. Dat kan volgens mij onafhankelijk van je vlaggenbrief.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 15:48 #1332580

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Volgens de Poolse "wet op de registratie van jachten" verkrijgt het jacht door registratie een Poolse identiteit. Is het volgens de Poolse wet toegestaan op een Pools schip een Nederlandse radio-registratie te hebben?
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 19:33 #1332658

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7281
Kan een schip met de Poolse identiteit, daarna gewoon een Nederlandse vlag gebruiken of moet je ook verplicht de Poolse vlag tonen.

Dan vaar je onder een valse vlag.

Hoe zit het met internationale vaarbewijzen in combinatie met de Poolse vlag. Wat voor technische eisen gelden er in Polen ?

Allemaal gedoe om een bepaald bedrag te besparen, voor een eenmalige investering
voor de gehele periode van het vaartuig. En bovendien ben je dan Registergoed wat vele pluspunten heeft.

Bij een echtscheiding is de boot veelal een twistpunt in de afwikkeling.

Voor verhuur is het een noodzaak om de boot weer terug te krijgen bij een verduistering.

Het opent verder de mogelijkheid van een scheepshypotheek, voorzover deze nog te krijgen zijn.

Hangt uiteraard van het soort schip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 19:49 #1332662

  • Tilia
  • Tilia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 439
Qua voordelen; vergeet het bodembeslag van de fiscus niet bij faillissement van de jachthaven, werf of winterstalling. Met een kadastrale registratie staat onomstotelijk vast dat jij eigenaar bent van jouw schip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 19:49 #1332663

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7837
Die 1000 piek is niet t enige wat me pijn doet.

Ook de kadastrale registratie, die impliceert dat overdracht via een notaris moet.

Voor komende zomer, denk ik dat ik maar de 90 piek accepteer als vaarvergunning. Mogelijk 2 of 3 keer.

De informatie die mijn overheid me geeft is dat ik met ICP de Franse kust mag bevaren. Dat is uit te leggen. Dus geen moedwil. Ik kan heel dom kijken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 19:52 #1332664

Ik wil mijn boot op termijn best in NL laten registreren, maar ik lees hier ook wel oneigenlijke argumenten.

1. Dat het een eenmalige investering is niet echt een argument voor mij (eenmalig 2300 euro is niet beter dan bijv 20 termijnen van 115 euro)

2. Echtscheiding: je hebt echt geen kadasterregistratie nodig om een goede verdeling te maken van de boedel. Dat doe je voor je andere spullen ook niet. Gewoon een lijstje maken bij je samenlevingscontract of huwelijksakte.

3. Scheepshypotheken zijn er inderdaad niet meer (geef je zelf al aan)

4. Je kadaster helpt je volgens mij ook niet om je boot terug te krijgen. Dat hangt vooral af van het feit of je de boot kunt traceren. En verder zijn er zat andere documenten/bewijzen om aan te tonen dat de boot van jou is. Dat laatste geldt net zo goed in geval van faillissement van een stalling.


Kortom, er zijn wellicht voordelen aan zo'n registratie, maar niet bovenstaande, mijns inziens.
Laatst bewerkt: 13 okt 2021 19:56 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 20:22 #1332668

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
JotM schreef :
Bandera holenderska

Wiele osób uważa Holandię za idealną lokalizację do rejestracji jachtów. Wynika to z tego, że regulacje tego kraju są elastyczne i proste. Podczas gdy większość innych krajów europejskich stosuje bardziej rygorystyczne przepisy i regulacje. Proces rejestracji przebiega szybko w porównaniu z innymi krajami, a wymagania są minimalne.

www.hercbergyachtlaw.pl/bander...ej-wybor-jest-wazny/

:laugh: :laugh:

Voor de liefhebbers nog even de Google Translate vertaling.
hercbergyachtlaw.pl schreef :
Nederlandse vlag

Veel mensen beschouwen Nederland als een ideale locatie voor jachtregistratie. Dit komt omdat de regelgeving van het land flexibel en eenvoudig is. Terwijl de meeste andere Europese landen strengere regels en voorschriften hebben. Het registratieproces is snel in vergelijking met andere landen en de vereisten zijn minimaal.

Iets met ... gras ... groener :whistle:
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 20:24 #1332670

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5936
Joop66 schreef :
De informatie die mijn overheid me geeft is dat ik met ICP de Franse kust mag bevaren
waar, ajb?
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 20:34 #1332672

  • Sailabout
  • Sailabout's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1364
Joop66 schreef :
Die 1000 piek is niet t enige wat me pijn doet.

Ook de kadastrale registratie, die impliceert dat overdracht via een notaris moet.
.

Zoals ik het begrepen heb is de € 1000 all-in, registratie, branding en zeebrief. Geen additionele kosten.
Gisteren gesproken met kadaster (laatste check voor ik de papierwinkel instuur), die gaven aan een duidelijke toename in aanvragen te zien.

Als je een printer thuis hebt, is het enige waar je deur voor uit moet een gewaarmerkte kopie (stadhuis) paspoort.
Alles bij elkaar 2-3 uur werk denk ik.
V1122 Silmaril - www.sailabout.nl/Blog/
Laatst bewerkt: 13 okt 2021 20:34 door Sailabout.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 21:43 #1332684

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7281
Joop66 schreef :
Die 1000 piek is niet t enige wat me pijn doet.

Ook de kadastrale registratie, die impliceert dat overdracht via een notaris moet.

Voor komende zomer, denk ik dat ik maar de 90 piek accepteer als vaarvergunning. Mogelijk 2 of 3 keer.

De informatie die mijn overheid me geeft is dat ik met ICP de Franse kust mag bevaren. Dat is uit te leggen. Dus geen moedwil. Ik kan heel dom kijken.

De boot verkoop je als kosten-koper. Zo gaat het toch ook met ander Registergoed.

In Nederland kun je nog wel smoesjes verzinnen, maar in Frankrijk kijken ze gewoon in de map met geaccepteerde documenten. Denk niet dat je enige indruk maakt als je de "domme' Brabander uithangt.

Het voeren van de Nederlandse vlag (narco staat) is al verdacht.

Bram
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 21:54 #1332685

brambo schreef :
Joop66 schreef :
Die 1000 piek is niet t enige wat me pijn doet.

Ook de kadastrale registratie, die impliceert dat overdracht via een notaris moet.

Voor komende zomer, denk ik dat ik maar de 90 piek accepteer als vaarvergunning. Mogelijk 2 of 3 keer.

De informatie die mijn overheid me geeft is dat ik met ICP de Franse kust mag bevaren. Dat is uit te leggen. Dus geen moedwil. Ik kan heel dom kijken.

De boot verkoop je als kosten-koper. Zo gaat het toch ook met ander Registergoed.

In Nederland kun je nog wel smoesjes verzinnen, maar in Frankrijk kijken ze gewoon in de map met geaccepteerde documenten. Denk niet dat je enige indruk maakt als je de "domme' Brabander uithangt.

Het voeren van de Nederlandse vlag (narco staat) is al verdacht.

Bram

Kosten voor doorhalen eventuele scheepshypotheek moet via notaris en wordt net als bij een huis normaal door de verkoper betaald.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 13 okt 2021 22:41 #1332687

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3387
Orange Sunset schreef :
Kosten voor doorhalen eventuele scheepshypotheek moet via notaris en wordt net als bij een huis normaal door de verkoper betaald.

Het doorhalen van een registratie kan volgens mij zonder notaris bij het Kadaster.
Voor het overschrijven heb je wel een notaris nodig. Wat kost dat eigenlijk?

Er wordt hier wel genoemd dat de kadasterregistratie/zeebrief niet veel duurder als de ICP als je dat afschrijft over bijv. 20 jaar (want geen verlengingskosten), maar als je na 10 jaar de boot verkoopt en de koper of verkoper moet dan een paar honderd euro aan de notaris betalen komen die jaarlijkse kosten een stuk hoger uit.
“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra
Laatst bewerkt: 13 okt 2021 22:41 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 14 okt 2021 06:45 #1332696

ReneK schreef :
brambo schreef :

Maar op een verzekeraar af stappen als een nieuwe klant met de vraag voor een bijzondere vaargebied uitbreiding heeft nog nooit gewerkt.

‘In Nederland’

Want je krijgt vanaf de Canarische Eilanden of vanuit Kroatië zonder problemen quotes van Duitse en Engelse verzekeraars met alle mogelijke dekkingsgebieden , voor een bootje . Oa Topsail (vroeger Y Yachts) , Preuss en Pantenius die je als ‘nieuwe klant’ prima verzekeren . Je moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen , vooral de waarde willen ze boven de 100k euro , maar als je aan de voorwaarden voldoet is het geen probleem

En ga mij nou niet vertellen dat Preuss en de andere P slechte verzekeraars zijn , ze gebruiken allemaal dezelfde ‘underwriters’ maar hanteren iets andere voorwaarden en bieden andere services mbt persoonlijke ongevallen en repatriëring

Sinds een maand hebben wij een werelddekking kunnen krijgen bij een NL verzekeraar... Ik weet niet of ze ingewikkeld doen bij een ligplaats in het buitenland... Maar FBTO was snel en interessant met het aanbieden van een Wereld- of Rondje Atlantic dekking...

Overigens hebben wij 8 dagen gewacht op het meten van de boot door het Kadaster, 3 dagen later hadden we een voorlopige registratie in de bus...
Laatst bewerkt: 14 okt 2021 06:46 door I am Roaring.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 14 okt 2021 08:01 #1332715

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4337
@I am roaring

Als onze huidige verzekering afloopt ga ik het via FBTO proberen en zien wat er gebeurt
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 14 okt 2021 08:06 #1332721

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7281
Ben er zeker van dat dit de bootverzekering betreft ?

Zou het nog even heel goed navragen en het schriftelijke laten bevestigen.

Bram
Laatst bewerkt: 14 okt 2021 08:19 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 14 okt 2021 08:16 #1332726

  • Zeerover
  • Zeerover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 398
Ik ben bezig met de registratie van mijn boot in België. Ik ben dan wel Nederlander maar woon in België. Omdat ik een marifoon wil en dit sinds een bepaalde tijd niet meer geregistreerd kan worden in Nederland moet ook mijn boot verhuizen. Eigenlijk gaat het wel gemakkelijk en het kost €51. De wetgeving is hier sinds 2019 veranderd en de zeebrief is veranderd in registratiebrief. Je moet de Belgische vlag voeren en de uitrusting van de boot moet aangepast worden. Als Nederland gewoon het Belgisch systeem overneemt is alles in orde. Je moet wel eenmalig een belasting betalen maar alleen als de boot langer is dan 7,5m en voor een boot ouder dan 10j is dat €61.
Laatst bewerkt: 14 okt 2021 08:17 door Zeerover.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 14 okt 2021 08:51 #1332735

Zeerover schreef :
Eigenlijk gaat het wel gemakkelijk en het kost €51. De wetgeving is hier sinds 2019 veranderd en de zeebrief is veranderd in registratiebrief.
Dit is wat je in NL nodig hebben voor de kleine bootjes.

maar in de huidige zeebrief regeling...
boot verkopen wordt stuk gecompliceerder (en zeker duurder)

Ik ben het even bij een paar notarissen aan het opvragen wat een transactie van een Z schip gaat kosten.
Transactie in principe kosten koper.
Bij transactie moet ook nieuwe nationaliteitsverklaring worden opgesteld en dat duurt momenteel tussen 6 en 8 weken. (was in het verleden binnen een maand geregeld.

Doorhalen kan natuurlijk altijd maar dat zal in deze tijden voor een koper niet interessant zijn in de meeste gevallen...
Wanneer ik een prijs heb post ik dat hier...
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “Sapho” voor de funracing en nu de dehler 31 “Wende” voor het avontuur...
Laatst bewerkt: 14 okt 2021 08:52 door ISO788 Hans.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 14 okt 2021 08:54 #1332738

Ik zie vooralsnog weinig voordelen in de oplossing via het kadaster, wel nadelen in de vorm van extra kosten.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 14 okt 2021 08:57 #1332740

kosten binnen: kadaster 250 euro overschrijving en nationaliteitsverklaring,
notariskosten 500,-- en dan nog wat leges links en rechts..
In totaal 842,95 euro om een boot met Zeebrief te kunnen verkopen...
Dat maakt het punt voor een inschrijving a la het snelle boten register alleen maar logischer..
zeebrief is echt onzinnige overkil voor oude abt.. maar momenteel de enige oplossing zolang de overheid niet een fatsoenlijke oplossing biedt...
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “Sapho” voor de funracing en nu de dehler 31 “Wende” voor het avontuur...
Laatst bewerkt: 14 okt 2021 08:57 door ISO788 Hans.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP update 14 okt 2021 11:36 #1332771

  • hvdm
  • hvdm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 42
Nee, volgens mij niet: doorhalen kadaster kost een paar tientjes. Zo heb ik het 2 jaar geleden gedaan bij verkoop van mijn boot die in het kadaster stond (geen zeebrief).

Als de nieuwe eigenaar ook kadaster + zeebrief wil kan die dot doen door de kosten overschijven te betalen of opnieuw aan te vragen (wat misschien wel goedkoper is)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.301 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl