Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Zonder papieren naar het Duitse wad?

Zonder papieren naar het Duitse wad? 12 mei 2023 17:30 #1479279

3Noreen schreef :
dehler31abc schreef :
Bijzonder dit, maar met engelengeduld hierbij nog een keer. Kentekenbewijs van een auto of snelle boot is geen eigendomsbewijs en zegt ook niets over BTW betaling. Het is iets totaal anders dan een Kadaster registratie, dat weet je toch wel?

Een registratie snelle motorboot = de tenaamstelling = De tenaamstelling is niet veel meer dan de naam van de eigenaar Het is het bewijs dat jij de eigenaar bent. Niet meer niet minder.

Mocht je nog twijfelen hier de wettekst.

Ik begrijp best dat wetteksten lastig kunnen zijn en je dus de verkeerde conclusies trekt maar je hebt het gewoon verkeerd. Een kentekenbewijs van een auto of snelle boot is geen bewijs dat je eigenaar bent. Voor tenaamstelling heb je trouwens niets meer nodig dan het oude plastic pasje en je digi ID volgens RDW... Je vergist je, geeft niets en het is maar een forum natuurlijk. Je stelde overigens eerst dat een kentekenbewijs van een auto bewijs is dat BTW betaald is en ook een eigendomsbewijs is, ook dit klopt niet
Laatst bewerkt: 12 mei 2023 17:35 door dehler31abc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 12 mei 2023 17:34 #1479281

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 3667
dehler31abc schreef :
3Noreen schreef :
dehler31abc schreef :
Bijzonder dit, maar met engelengeduld hierbij nog een keer. Kentekenbewijs van een auto of snelle boot is geen eigendomsbewijs en zegt ook niets over BTW betaling. Het is iets totaal anders dan een Kadaster registratie, dat weet je toch wel?

Een registratie snelle motorboot = de tenaamstelling = De tenaamstelling is niet veel meer dan de naam van de eigenaar Het is het bewijs dat jij de eigenaar bent. Niet meer niet minder.

Mocht je nog twijfelen hier de wettekst.

Ik begrijp best dat wetteksten lastig kunnen zijn en je dus de verkeerde conclusies trekt maar je hebt het gewoon verkeerd. Een kentekenbewijs is geen bewijs dat je eigenaar bent. Voor overschrijving heb je trouwens niets meer nodig dan het oude plastic pasje en je digi ID volgens RDW... Je vergist je, geeft niets en het is maar een forum natuurlijk.

Ja het is idd beetje vreemd dat het tenaamstellings document niet een eigendomsbewijs is.
Is alleen degene die de belastingen ed dient te voldoen. Lekker makkelijk voor de fiscus.
JB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 13 mei 2023 07:39 #1479363

Inderdaad, vandaar mijn opmerking " be careful what you wish for "
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 13 mei 2023 08:07 #1479367

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 3667
dehler31abc schreef :
Inderdaad, vandaar mijn opmerking " be careful what you wish for "

Alsof de huidige set up zo fijn is, d8 t niet...

JB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 15 mei 2023 07:13 #1479622

Dank voor alle antwoorden! Het heeft weer tot een hele discussie over al dat gedoe met papieren geleid, maar voor mij is het belangrijkste dat jullie de kans op problemen inschatten als klein. Althans, de kans op controle lijkt in Duitsland niet groter te zijn dan in pakweg Kornwerderzand. Dan gok ik het er gewoon op en laat ik me waaien waar de wind gaat.
Happy sailing!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 15 mei 2023 07:56 #1479637

Veel plezier!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 08:04 #1480503

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27631
dehler31abc schreef :
Bijzonder dit, maar met engelengeduld hierbij nog een keer. Kentekenbewijs van een auto of snelle boot is geen eigendomsbewijs en zegt ook niets over BTW betaling. Het is iets totaal anders dan een Kadaster registratie, dat weet je toch wel?

Dat laatste klopt. Maar een een kentekenbewijs is wel degelijk een eigendomsbewijs. En je krijgt alleen maar een kenteken voor een auto waar ook de verschuldige BPM (Niet BTW) over is betaald.

De kadasterregistratie is slechts noodzakelijk voor eigendommen waar een hypotheek aan gekoppeld is is. En voor het tot nu toe enige geldige eigendomsbewijs van een boot: de vlaggebrief.

En hou is op met dat superieure toontje ("engelengeduld"), dat wordt toch een beetje bespottelijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 10:03 #1480515

Maar een een kentekenbewijs is wel degelijk een eigendomsbewijs.

wadlopen en 3Noreen, Nee, een kentekenbewijs van een snelvarende boot of auto is geen eigendomsbewijs. Jullie interpretatie van de wettekst is onjuist, begrijpelijk maar wel onjuist. Het is een forum natuurlijk dus maakt niet uit hoor.

zeilersforum.nl/index.php/foru...wad?start=25#1479260
Laatst bewerkt: 20 mei 2023 10:04 door dehler31abc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 10:22 #1480518



zie sectie C4
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 10:28 #1480519

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 3667
OldSailor-klaus schreef :


zie sectie C4

Wat is de gedachte erachter dat dit is los gekoppeld?
Mis de logica, maar wellicht is daar een heel slimme reden voor.

JB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 10:32 #1480520

Lease rijders hebben hier mee te maken. Ze beturen de auto en zijn verantwoordelijk juridisch voor het voertuig maar de lease maatschappij is en blijft eigenaar van de auto .

Met een boot kan dat eveneens zo zijn als je een snelle boot least etc .
Daarom staat sectie C4 erop .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 10:35 #1480522

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
JB-NL schreef :

Wat is de gedachte erachter dat dit is los gekoppeld?
Mis de logica, maar wellicht is daar een heel slimme reden voor.

JB

Je haalt me de woorden uit de mond. Inderdaad, wat is de juridische achtergrond? En hoe wordt dán het eigendom vastgelegd?
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 10:38 #1480524

JB, De functie van een kentekenbewijs is niet om aan te tonen wie eigenaar is (daarvoor volstaat een koopcontract en kwitantie eventueel na onderzoek of het voer/vaartuig vrij is van lasten door bv een makelaar), de functie van het kentekenbewijs is om de houder van het vaar / voertuig aansprakelijk te kunnen stellen voor overtredingen en natuurlijk voor het heffen van belastingen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 10:44 #1480527

Welke naam er op het kenteken bewijs staat is niet interesant , soms is het ook de eigenaar en ook houder en soms alleen de houder en niet de eigenaar.

Wederom alle lease rijders hier weten dat exact . Daarom is er sectie4 . Dit is op alle kenteken bewijzen zo , auto, motor , boot , jetski , waterscooter , Brommer enzovoorts .

ANWB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 10:55 #1480531

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27631
dehler31abc schreef :
JB, De functie van een kentekenbewijs is niet om aan te tonen wie eigenaar is (daarvoor volstaat een koopcontract en kwitantie eventueel na onderzoek of het voer/vaartuig vrij is van lasten door bv een makelaar), de functie van het kentekenbewijs is om de houder van het vaar / voertuig aansprakelijk te kunnen stellen voor overtredingen en natuurlijk voor het heffen van belastingen.

Het lijkt me een puur juridische kwestie.
Wethandhavers die je aanhouden en naar het bewijs vragen, zullen jou, tenzij je inderdaad een lease-rijder bent, beschouwen als de eigenaar van het voertuig. Het belangrijkst lijkt me in dit verband toch dat jouw naam en adres erop staan.

Voorts is de vraag hoe de registratie voor jachten gaat werken. Daar is ook sprake van huurboten, maar het lijkt me logisch dat dit wèl een bewijs van eigendom wordt. Het belangrijkste is nog: geeft het ook recht op het voeren van de Nederlandse vlag. Met andere woorden bewijst de registratie dat de bewuste boot een Nederlandse boot is?

Als het KNWV zich onverhoopt nog eens ècht nuttig wil maken voor de Nederlandse bootbezitter, moet ze daar bij de komende procesgang naar zo'n registratie haar invloed maar eens doen gelden om het gegeven registratie=bewijs van eigendom en bewijs van Nederlands schip tot een onwrikbare combinatie te maken.
Laatst bewerkt: 20 mei 2023 10:55 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 11:08 #1480532

Wadloper "Wethandhavers die je aanhouden en naar het bewijs vragen, zullen jou, tenzij je inderdaad een lease-rijder bent, beschouwen als de eigenaar van het voertuig. Het belangrijkst lijkt me in dit verband toch dat jouw naam en adres erop staan."

Neen , de wet handhaver constateert dat er met kenteken XXXXX een overtreding is begaan en dat u volgens de tenaamstelling verantwoordelijk bent, en dus een beschikking met een boete krijgt.

Wie de eigenaar van die auto boot enzovoorts is is helemaal niet interessant . Immers is de lease maatschappij eigenaar van dit voertuig ook dat ziet de handhaver in zijn systeem. En toch krijgt de tennaamgetelde de beschikking en niet de eigenaar.

Ook bij verhuur is de tennaamgestde verantwoordelijk, waarom denkt wadloper dat er een verhuurcontract wordt opgesteld? Het verhuur contract is voor de tennaamgestede een bewijs dat niet de juridisch eigenaar met de boot onderweg was maar een huurder, de huurder heeft getekend voor alle bepalingen in de overeenkomst .

Over dit onderwerp is zeer veel jurispudentie te vinden. Maar al te vaak wordt toch de tennaamgestelde verantwoordelijk gehouden ondanks dat het verhuur was. Ook zijn er vele gevallen bekent dat ook de eigenaar terwijl die niet de tenaamgestelde was een proces aan de broek, dit kan als blijkt dat de juridisch eigenaar zich niet heeft gehouden aan de eisen van het verhuurde ookal verhuurt een derde partij het .

In de scheepvaart komen deze gerechtelijke processen regelmatig voor, schip heeft een eigenaar in een bedrijf , rederij / charter verhuur bedrijf regelt de explotaite enzovoorts . Moeras en woud van aansprakelijkheden.
Laatst bewerkt: 20 mei 2023 11:14 door OldSailor-klaus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 11:16 #1480536

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27631
OldSailor-klaus schreef :
Wadloper "Wethandhavers die je aanhouden en naar het bewijs vragen, zullen jou, tenzij je inderdaad een lease-rijder bent, beschouwen als de eigenaar van het voertuig. Het belangrijkst lijkt me in dit verband toch dat jouw naam en adres erop staan."

Neen , de wet handhaver constateert dat er met kenteken XXXXX een overtreding is begaan en dat u volgens de tenaamstelling verantwoordelijk bent, en dus een beschikking met een boete krijgt.

Wie de eigenaar van die auto boot enzovoorts is is helemaal niet interessant . Immers is de lease maatschappij eigenaar van dit voertuig ook dat ziet de handhaver in zijn systeem. En toch krijgt de tennaamgetelde de beschikking en niet de eigenaar.

Ook bij verhuur is de tennaamgestde verantwoordelijk, waarom denkt wadloper dat er een verhuurcontract wordt opgesteld? Het verhuur contract is voor de tennaamgestede een bewijs dat niet de juridisch eigenaar met de boot onderweg was maar een huurder, de huurder heeft getekend voor alle bepalingen in de overeenkomst .

Over dit onderwerp is zeer veel jurispudentie te vinden. Maar al te vaak wordt toch de tennaamgestelde verantwoordelijk gehouden ondanks dat het verhuur was.

Nou prima. Het juridisch gelijk zit aan jouw kant.
Het is wat mij betreft dus zaak dat bij de registratieplicht voor jachten anders gaat werken. De overheid kan hier werk met werk maken door het meteen als een bewijs van eigendom en van 'Nederlands schip e maken. De belangenorganisaties moeten daar bovenop zitten.

Je weet vast wel ook of een Nederlands kentekenbewijs in het buitenland wordt beschouwd als een bewijs dat het ook om een Nederlandse auto gaat. Als dat zo is zijn we er wat betreft de erkenning door buitenlandse autoriteit van een 'Nederlands schip' al grotendeels uit.
Alles wat het ICP kan vervangen en door buitenlandse autoriteiten wordt erkend is een stap vooruit.

Over die eventuele vaarbelasting maak ik me geen zorgen. Ik betaal graag belasting, zolang het naar mijn idee goed besteed wordt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 11:37 #1480538

Er wordt gewerkt aan een niet bestaand probleem. Het Kadaster levert een prima product af zonder jaarlijkse kosten.
Ik lees hier al tijden dat men dat kennelijk te duur vind , daags later lees ik dat met een nieuw zeil heeft gekocht voor duizenden euro's of een extra plotter . Stel je voor dat 1 niet voldoende is . Ook voor de jaarlijkse ORC metingen betaald men braaf aan het watersport verbond >130,00 per jaar. Dat is dan weer kennelijk niet een heel groot probleem voor een paar wedstrijden te varen . De eenmalige goede registratie Kadasten van een 650,00 levenslang is dan al gauw weer "graaien" .

Men moet in het achterhoofd houden dat men tegenwoordig in Nederland niet meer snel tevreden is , dan krijg je een ICP en lig je in Italie aan de ketting, weer niet goed , wel "goedkoop" in aanschaf.

Maak de kosten voor een particulier bij het Kadaster minimaal de helft, de zeuren er minimaal ook 50% minder van het armlastige boot bezitters volk alles boven de 7 meter registeren.

In bijna alle EU landen Spanje , Frankrijk , Polen Enzovoots is een vaarbewijs verplicht (ICC) en ook registratie. In NL heeft men die dans altijd ontspongen en tot op heden moppert men ook nog.

Het blijft een eigenaardig volkje wat met rust gelaten wil worden en z'n gang wil gaan ,maar vervolgens elke dag roept dat handhaving elk moment faalt en het zo allemaal niet langer kan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 11:57 #1480544

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27631
OldSailor-klaus schreef :
Er wordt gewerkt aan een niet bestaand probleem. Het Kadaster levert een prima product af zonder jaarlijkse kosten.
Ik lees hier al tijden dat men dat kennelijk te duur vind , daags later lees ik dat met een nieuw zeil heeft gekocht voor duizenden euro's of een extra plotter.

Spreek voor jezelf, maar niet voor mij. Ik kocht mijn laatste zeilen in 2017, ter vervanging van een setje dat naar schatting (vorige eigenaar) méér dan 20 jaar oud was. Ik heb ook geen plotter van duizenden euro's en geen plannen om er een aan te schaffen. Mijn boot heeft een marktwaarde van rond de € 10.000,-, schat ik.
Het kadaster levert primair een product voor beroepsmatig te gebruiken schepen, waar een hypotheek op rust. Een product dat volledig over de top is voor een jacht dat op de markt misschien maar € 5000,- euro waard is en waarmee de patjepeeër-eigenaar ook eens legaal verantwoord naar het buitenland wil.
Heb je die vlaggenbrief ook al eens vanuit dat perspectief bekeken? Overal in Europa bestaan allerlei veel goedkopere erkende registraties. Alleen de Nederlandse overheid vindt dat niet nodig.

Met het invoeren van een registratie voor alle jachten lijkt me dat moment nu toch aanstaande. Dat niet teven voor dit doel benutten lijkt me een gemiste kans.
Stel je voor dat 1 niet voldoende is . Ook voor de jaarlijkse ORC metingen betaald men braaf aan het watersport verbond >130,00 per jaar. Dat is dan weer kennelijk niet een heel groot probleem voor een paar wedstrijden te varen.

Ik vaar geen wedstrijden. Net als het merendeel van de watersporters. Slecht argument.
In bijna alle EU landen Spanje , Frankrijk , Polen Enzovoots is een vaarbewijs verplicht (ICC) en ook registratie. In NL heeft men die dans altijd ontspongen en tot op heden moppert men ook nog.

Het blijft een eigenaardig volkje wat met rust gelaten wil worden en z'n gang wil gaan ,maar vervolgens elke dag roept dat handhaving elk moment faalt en het zo allemaal niet langer kan.

Heb je mij ooit horen klagen over de eventuele komst van vaarbelasting? Ik heb een ICC.
Allemaal argumenten waardoor ik me niet aangesproken voel en die niet ondersteunen dat de vlaggenbrief zo'n fantastisch product voor jachten is.
Laatst bewerkt: 20 mei 2023 12:36 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 13:52 #1480569

Wadloper eerder beweerde je dit ook ; Dat laatste klopt. Maar een een kentekenbewijs is wel degelijk een eigendomsbewijs. En je krijgt alleen maar een kenteken voor een auto waar ook de verschuldige BPM (Niet BTW) over is betaald.

De kadasterregistratie is slechts noodzakelijk voor eigendommen waar een hypotheek aan gekoppeld is is. En voor het tot nu toe enige geldige eigendomsbewijs van een boot: de vlaggebrief.


Nu zeg je dat het Kadaster er is voor de hypotheek dat klopt maar andersom hoeft het namelijk niet. Het Kadaster maakt een boot identificeerbaar , brandmerkt " deze en zet dat op papier . Je kunt alleen een hypotheek op iets krijgen als het ook jou toebehoort . In alle EU landen werkt dit systeem exact zo elke boot krijgt een uniek nummer en papieren.

Wat er dus mis is met de wijze van het Kadaster en de andere instanties ontgaat me eerlijk gezegd , de UK en een Spanje zijn nog veel bureaucratiser met de registratie om er eens wat te noemen , ook Polen heeft onlangs de registratie procedure enorm verscherpt en bij genoemde landen is meteen een ICC verplicht, bij een Kadaster registratie nog steeds niet, zou wel wenselijk zijn als Nederland doorzet het dan ook maar meteen goed aanpakt . Dan hebben we dus alleen nog de kosten kennelijk. Je kunt het gratis maken de registratie en dan stuur je elk jaar een factuurtje van 50 euro dat kan ook.

Dat het Kadasterzoals je aangeeft ik citeer "Het kadaster levert primair een product voor beroepsmatig te gebruiken schepen, waar een hypotheek op rust." is onjuist met de Kadaster registratie mag er niet commercieel worden gevaren en is alleen voor "pleziervaart" Wat ook duidelijk op de "bijzondere meetbrief vermeld staat "

Verder laat ik het erbij , want ik vrees en ik lees al een tijdje mee hier op ZF maar dat van het kentekenbwijs met name Sectie 4 begon me toch wel iets teveel te jeuken. Maar anderzijds weet ik dat ik me in een wereld begeef waar de eigenwaarheid over het alegeem bij deze onderwerpen te sterk aanwezig is tov de realiteit. Gelukkig doet JotM daar nog wel eens wat uitstekend werk in om iedereen weer even op de aarde te zetten.

Ik vermoed dat het laatste woord er nog niet over gezegd is en er nog vele pagina's met "waarheden" vol geschreven gaan worden! Zeilersforum kennende is dat meer een garantie dan een vraag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 14:17 #1480575

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27631
OldSailor-klaus schreef :
Wat er dus mis is met de wijze van het Kadaster en de andere instanties ontgaat me eerlijk gezegd , de UK en een Spanje zijn nog veel bureaucratiser met de registratie om er eens wat te noemen , ook Polen heeft onlangs de registratie procedure enorm verscherpt en bij genoemde landen is meteen een ICC verplicht, bij een Kadaster registratie nog steeds niet, zou wel wenselijk zijn als Nederland doorzet het dan ook maar meteen goed aanpakt.

Er is niks mis met met de vlaggebrief en het Kadaster. Maar het is een veel zwaar instrument voor een jacht van een paar duizend euro. De kosten van een registratie staan voor een kleine boot niet in verhouding tot de waarde van de boot.

Dat de registratie in Engeland bureuacratischer is dan de de vlaggbrief-procedure lijkt me een misvatting. Zie: www.gov.uk/register-a-boat/the-uk-ship-register
De 'Part 3 registration' is speciaal bedoeld voor kleine jachten van particuliere eigenaren. Kost 35 pond voor 5 jaar. Hou je de boot 30 jaar, dan heb je 210 pond uitgegeven. Wèl een ander bedrag dan meer dan € 1000,- voor een vlaggebrief, inclusief kadasterregistratie.
Dat het Kadasterzoals je aangeeft ik citeer "Het kadaster levert primair een product voor beroepsmatig te gebruiken schepen, waar een hypotheek op rust." is onjuist met de Kadaster registratie mag er niet commercieel worden gevaren en is alleen voor "pleziervaart" Wat ook duidelijk op de "bijzondere meetbrief vermeld staat "

Hoe je het ook wendt of keert: kadasterregistratie is van oorsprong een eis die nodig is om een hypotheek te kunnen vestigen op roerend of onroerend goed, of er op een andere manier geld voor aanschaf te lenen bij een bank. Heb je eenmaal een hypotheek op bijvoorbeeld een huis, dan staat meestal ook in de voorwaarden van die hypotheek dat het huis niet mag worden verhuurd.
Laatst bewerkt: 20 mei 2023 14:19 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 14:24 #1480579

  • Ber
  • Ber's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1146
je hebt helemaal niets nodig, als je gecontroleerd wordt, lul verhaal ophangen, lief doen tegen de ambtenaren en hopen op een milde boete.
Vaar al 40 jaar 2 x aangehouden, kon altijd doorvaren
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 14:37 #1480584

Wadloper , je zegt ik citeer "Wèl een ander bedrag dan meer dan € 1000,- voor een vlaggebrief, inclusief kadasterregistratie.
"

Hoe kom je daarbij ? Een Kadaster registraite kost 460,00 en helemaal geen meer dan 1000,00 euro , zoals ik al zei, er gaat nog zoveel hierover geschreven worden wat onjuist is dat er eigenlijk geen eer aan te behalen is .

Mocht het je interesseren ik heb hier de bron voor je zoals je kunt lezen kun je de zeebrief EXTRA aanvragen blijf je in NL dan vraag je die niet aan en betaal je ook niet voor iets wat je nooit gaat gebruiken :

Kadaster

Even ter verduidelijking het Kadaster legt ALLEEN het eigendom vast in de registers. De rest vraag je aan bij ILENT die geven de Zeebrief , Bijzondere meetbrief en de Nationaliteit verklaring af , dus NIET het Kadaster. Je ontvangt van ILENT daarvoor een aparte Factuur . Wel is het zo dat ILENT pas de zeebrief uitgeeft als de Kadaster registratie gereed is .
Laatst bewerkt: 20 mei 2023 14:49 door OldSailor-klaus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 14:44 #1480585

  • Ber
  • Ber's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1146
OldSailor-klaus schreef :
Wadloper , je zegt ik citeer "Wèl een ander bedrag dan meer dan € 1000,- voor een vlaggebrief, inclusief kadasterregistratie.
"

Hoe kom je daarbij ? Een Kadaster registraite kost 460,00 en helemaal geen meer dan 1000,00 euro , zoals ik al zei, er gaat nog zoveel hierover geschreven worden wat onjuist is dat er eigenlijk geen eer aan te behalen is .

Mocht het je interesseren ik heb hier de bron voor je zoals je kunt lezen kun je de zeebrief EXTRA aanvragen blijf je in NL dan vraag je die niet aan en betaal je ook niet voor iets wat je nooit gaat gebruiken :

Kadaster

klopt, Wadloper dat klopt idd. niet, je bent wel wat aan het beterweten cq trollen met je 24000 plus berichten, -:)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zonder papieren naar het Duitse wad? 20 mei 2023 15:43 #1480597

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29246
Er is iets bijzonder mer Oldsailor-Klaus. Zijn berichtteller blijft op 7 staan, alsof hij virtueel is.

AI?
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.172 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl