Er staat geen specificatie van het spoeltje op dit plaatje.
Mocht je er hier nu niet mee uitkomen, dan kun je het vrij eenvoudig zelf bouwen.
Je hebt nodig (artikelnummers Conrad):
1 x 521064 Behuizing voor DIN rails transparant deksel 130x130x75
1 x 521090 DIN rails voor bovenstaande behuizing
4 x 527636 PG16 wurgstop
4 x 601146 moer voor PG16
1 x 745534 Insteek relais Phoenix Contact 2NO spoel 230vAC
1 x 745531 Relaisfitting Phoenix Contact PR2-BSC2
1 x 611633 Aardlekautomaat 10A/30ma
Totale prijs aan materiaal: EUR 84 (toch wel handig, al die oude bevestigingsmailtjes bewaren. En de artikelnummers zijn allemaal nog ongewijzigd).
Verder eventueel nog wat (XMVK) kabel en natuurlijk de draad, goot, lasdozen, WCD's, etc voor je boordnet.
Het relais is geschikt voor een nominale stroom van 12A. Met een 10A aardlekautomaat zit je dus goed.
Je kunt natuurlijk ook een 13A of 16A alamat er tussen zetten, dat relais zal best wat boven z'n specs kunnen werken. Maar de meeste walstroomaansluitingen zijn ook beperkt, dus zelf afzekeren op 10A is op zich wel veilig. En ik vermoed dat je omvormer ook geen 2,3kW zal halen en dat je aan boord ook niet zoveel verbruikt.
Zie
schema230v.pdf voor aansluitschema.
Dat ziet er dan zo uit:
(hier dus de linkerdoos).
Een aandachtspuntje: de acculader hang je zo zonder verdere beveiliging aan de walstroom. Als je daar een WCD tussenzet dan moet er formeel ook een aardlek en zekeringautomaat tussen. Maar goed, als je die WCD verder op een onbereikbare plaats hebt en echt alleen de acculader erin zit dan kun je je afvragen of dat wel zo zinvol is.
Voor een walstroomstopcontact op de spiegel oid kan ik je trouwens nog het volgende aanraden:
1 x 739316 Kabeldoos 4p 380V/13A
1 x 739324 Stekkerbus voor op de spiegel
1 x 739162 Afdekkap voor stekkerbus
Bij elkaar iets van EUR 16. Veel kleiner dan zo'n enorm CEE stopcontact in je boot zagen en gewoon netjes IP67.
Roel.