3Noreen schreef :
Jeroen-Pion schreef :
Ou het valt me wel op dat de visie’s en werkwijze keihard geplaatst worden als “ dit is de enige juiste manier , de rest is fout “
Je leest maar wat je wilt lezen.
PS die honda is aangeschaft in Rensburg in 2007 toen mijn eerste opgefokte alternator affikte. Gewoon even op het fietsje bij de plaatselijke boerenbond gekocht.

EN die Honda, niet onbelangrijk hij doet het na 17 jaar en nul onderhoudt nog bij de eerste keer aan het startkoord trekken.
zullen we dan maar even gaan rekenen ?
Ik heb het even opgezocht 1 liter benzine heeft aan Kwh ongeveer 8,9
Jouw Honda 10i heeft een tank van 2,1 liter en daar loopt hij 3,3 uur op .
Het maximale vermogen van de Honda is 3,9A x 230 volt = 0,897 Kwh
Hij verbruikt dus per uur 0,7 liter benzine dat is 0,7 x 8,9 = 6,23 Kwh je krijgt er maar 0,897 kwh voor terug rest gaat verloren aan wrijving verlies en warmte.
Sorry maar is het dan niet heel raar dat je dan opmerkingen maakt over ja jullie met die diesels die maar 8% doen op die accu banken??????
Is het dan niet gewoon zo dat je het moet doen met de middelen die je hebt ? Dat is of een Honda of een dieselmotor met dynamo of zonnepanelen of misschien een windmolen etc etc ?
Ik moet het daarmee doen namelijk, en ik weet zo even geen efficiëntere manier van laden tenzij ik jouw voorgestelde advies opvolg van een oude micro centrale uit een nuclaire onderzeeër .
Want ik doe tegenwoordig met MIJN stroom verbruik ongeveer met LFP 14 dagen dan begint het wat neipend te worden of te wel er gaat elke dag iets meer uit dan ik met zon en wind opwek en dat kan ik tot nu 14 dagen uithouden.
Dan moet ik laden simpel, en ik weet hoe inefficient een ICE is meer warmte dan verlies dan stroom, maar daar hebben we allemaal mee te maken geen uitzondering daar gelaten.
Je kunt dat verlengen door aan boord niets aan te doen zeker geen koelkast.