Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 24 uurs 2017

24 uurs 2017 28 aug 2017 10:04 #866057

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
De Wadgangers hebben dan wel heel vlot geschut. Donderdagmiddag was er nog een wachttijd van drie uur in Kornwerd zo vernam ik in Stavoren van mensen die uit die richting kwamen..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 10:11 #866059

  • H4O
  • H4O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 698
Baasklusje schreef :
H4O schreef :
BK: de winnaar van ORC 2 heeft KR-A ook meegepakt richting finish.

Kennelijk was er nog wel wind in de hoek bij Hindelopen.

je hebt gelijk..... Die KRA ook nog heen en weer.
Maar dan is het vreemd, finishtijd wordt 20:23u..... en hij heeft geen strafmijlen, moet dus voor 1915u gefinished zijn. Ik zal nog even een andere winnaar narekenen.

Daar heb ik me ook over verbaasd. Van Kornwerderzand naar de finish hebben ze 7 mijl meer gevaren dan wij (Nerida), terwijl ze na ons door de sluis moeten zijn gegaan. We kwamen ze tegen bij de start, op het wad en bij de finish.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 10:14 #866061

FMJ schreef :
De Wadgangers hebben dan wel heel vlot geschut. Donderdagmiddag was er nog een wachttijd van drie uur in Kornwerd zo vernam ik in Stavoren van mensen die uit die richting kwamen..

Naar buiten was op HW, rond 0130.
Terug op halftij bij de sluis, 3 uur voor HW, ca 1100u. Dat was misschien nog rustig, hoewel de eerste eiland-retourvaarders dan wel ongeveer aankomen. Hoewel, dan moet die wrakkervloot al om 08u afgevaren zijn...;-)
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 28 aug 2017 10:15 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 10:19 #866062

Als ik de polar van de Capolavoro neem en de route van de ORC4 winnaar (en de beste Harmonie) kom ik voor ons op finish 20:09u, met slechts 2*25 minuten sluis. Daarom hebben wij het niet gedaan...... want het wordt zomaar nog een uur later.....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 10:23 #866063

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
BO-7 --> sluis was geen kruisrak, de wind was ZO en mooi halve wind bezeild, wel pittig stroom tegen, maar inderdaad een klein stukje.

Heen voeren wij een open sluis in, nog 5 min gewacht op 2 bootjes en er door, totaal nog geen 15 minuten. Terug stond de brug zelfs open, kwam net een hele vloot van de andere kant en konden in een keer door de sluis in, met nog een bootje, nog geen 10 minuten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 10:24 #866064

H4O schreef :
Daar heb ik me ook over verbaasd. Van Kornwerderzand naar de finish hebben ze 7 mijl meer gevaren dan wij (Nerida), terwijl ze na ons door de sluis moeten zijn gegaan. We kwamen ze tegen bij de start, op het wad en bij de finish.

Zal ik jouw route ook even in Voyager stoppen? Jij weet je sluistijden nog neem ik aan?
Kunnen we kijken of het wellicht toch harder ging dan Harmonie zegt.
Nemen we wel aan dat jij netjes gevaren hebt, maar dat zal vast wel.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 10:38 #866067

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5726
Baasklusje schreef :
Daarom hebben wij het niet gedaan...... want het wordt zomaar nog een uur later.....
Of vijf ;)

Kan iemand mij aan harmonie_zy_2017-08-26_12_ijmg_wind.grb helpen voor nadere analyse? Ik heb het setje compleet op de allerlaatste na, die ik niet opgehaald heb omdat we toen sowieso geen keuzes meer hadden. Helaas staat-ie niet meer op de Euros site, alleen de meest recente, zelfs als je de volledige naam pakt ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 10:42 #866071

Heb de Nerida even door Voyager gehaald, polar Granada 340

sluis weer uit en wad op om 01:20 (na 25 minuten sluis en brug en motor)
Verste boei (Den Helder MH) om 04:45
Terug op IJsselmeer om 10:39 (na 25 minuten sluis en brug en motor)

Finishtijd 18:34u.
Je was waarschijnlijk ietsje later, want dat was ook onze finish en we hebben je daar nog niet gezien.

Klopt dit een beetje??
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 10:43 #866073

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
En conform de regels vol gas op de pruttel. Zeker bij lagere windsnelheden gaat dat opeens erg schelen. Daarbij, Ik denk dat zulke lichte omstandigheden door zelf een harmony lastig te 'voorspellen' zijn. Persoonlijk had ik het idee dat het op het Wad harder zou gaan waaien dan de verwachting, ben wel nieuwsgierig of dat ook het geval geweest is. Ik had alleen niets om dat te onderbouwen anders dan dat het altijd harder waait dan ik verwacht.

Maar ja, daar overtuig je onze RAK en Harmony goeroe niet mee. En terecht!

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 10:46 #866074

  • H4O
  • H4O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 698
Baasklusje schreef :
H4O schreef :
Daar heb ik me ook over verbaasd. Van Kornwerderzand naar de finish hebben ze 7 mijl meer gevaren dan wij (Nerida), terwijl ze na ons door de sluis moeten zijn gegaan. We kwamen ze tegen bij de start, op het wad en bij de finish.

Zal ik jouw route ook even in Voyager stoppen? Jij weet je sluistijden nog neem ik aan?
Kunnen we kijken of het wellicht toch harder ging dan Harmonie zegt.
Nemen we wel aan dat jij netjes gevaren hebt, maar dat zal vast wel.

Exacte tijden ken ik niet, die heeft onze schipper boeiend. En wij varen netjes, daar is geen discussie over bij ons aan boord.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 10:49 #866076

H4O schreef :
Exacte tijden ken ik niet, die heeft onze schipper boeiend. En wij varen netjes, daar is geen discussie over bij ons aan boord.

Daar heb ik ook geen twijfel aan, jullie starten zelfs zonder motor ;-)

Ik heb in een post hier net voor de voyager-planning voor Nerida neergezet.
Klopt het ongeveer? Remco zal zich wel melden met de echte tijd.
Het ziet er in ieder geval goed uit, beter dan de anderen die ik doorrekende......
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 10:58 #866080

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Baasklusje schreef :
H4O schreef :
Exacte tijden ken ik niet, die heeft onze schipper boeiend. En wij varen netjes, daar is geen discussie over bij ons aan boord.

Daar heb ik ook geen twijfel aan, jullie starten zelfs zonder motor ;-)

Ik heb in een post hier net voor de voyager-planning voor Nerida neergezet.
Klopt het ongeveer? Remco zal zich wel melden met de echte tijd.
Het ziet er in ieder geval goed uit, beter dan de anderen die ik doorrekende......

3:05 BO7
6:25 MH
10:30 BO7
19:05 finish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 11:01 #866081

ORC3 winnaar in Voyager. Zelfde gribs, 2*25 minuten sluis.
Finish 18:50u.... erg aannemelijk. Hij had geen strafmijlen.

Laat ook weer zien waarom wij het niet deden. Zijn GPH is zelfde als onze, 660.
Het was krap.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 11:03 #866084

  • H4O
  • H4O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 698
Den Helder was iets later vermoed ik, hier waren we op de weg terug om 6:25.


Edit: op deze foto dus ook de winnaar van ORC 2.
Laatst bewerkt: 28 aug 2017 12:50 door H4O.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 11:09 #866091

boeiend schreef :
3:05 BO7
6:25 MH
10:30 BO7
19:05 finish

Ok, dan was je ongeveer een uur later dan Voyager heeft berekend, (door de slome start in Staveren) op het eind teruggebracht tot ongeveer 3 kwartier.

Ofwel, Voyager is optimistisch.... ook voor die andere boten die volgens Voyager pas na 2000u aankomen.....
Logisch ook met 25 minuten voor de brug en sluis. De allersnelste passage daar die we ooit gehaad hebben (een Wereldrecord) was 13 minuten van motor aan tot motor uit. 1 minuut stilgelegen, niet eens vast in de sluis. Blauwe lijn is snelheid, andere de COG.

Dus 25 minuten is al erg optimistisch... iets klopt er niet....

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 28 aug 2017 12:03 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 11:22 #866098

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 12224
Baasklusje schreef :
5 getuigen aan boord dat wij nooit een boeitje afgesneden hebben.

Twee jaar geleden? Dan was ik één van die 5 getuigen aan boord. En ik kan met de hand op mijn hart verklaren dat we geen enkele boei afgesneden hebben. Maar dat is al wel duidelijk geworden heb ik begrepen.

Dat we na de sluis lekker hebben opgestoomd naar de boei kan ik me ook wel herinneren, maar ook dat we daarin lang niet alleen waren...
Lijkt me ook heel logisch, als je tot die boei op de motor mag varen, dan ben je toch gek als je dat ook niet doet? Het is wel een wedstrijd natuurlijk, dit is één van de voordelen die een sluispassage bij de 24 uurs met zich meebrengt (mits het niet te druk is, anders wegen de nadelen zwaarder...). Is ook geen discussie over of het toegestaan is lijkt me, dus gewoon doen. Dat anderen die die mogelijkheid niet uitbuiten daar dan wat moeite mee hebben en het oneerlijk vinden kan ik me best voorstellen, maar het is wel hun eigen keuze om het niet te doen.

De motor gebruiken tot vlak voor de start is misschien wat meer discutabel (dat vind ik wel), maar ik vind het dan wel weer leuk dat Baasklusje de wedstrijdleiding kietelt door de grenzen van de regels op te zoeken. Met hopelijk als gevolg dat de regels beter worden. Het was eigenlijk nog beter geweest als hij gewoon met 7.5 knoop over de startlijn was gestoomd, dát was pas een statement geweest! Het was nu een beetje halfbakken.
;)
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 28 aug 2017 11:43 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 11:49 #866110

Hen3 schreef :
Twee jaar geleden? Dan was ik één van die 5 getuigen aan boord.

Dat was je zeker! Je zit bij de rode pijl ;-)

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 11:51 #866113

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 12224
Die pijl is me tijdens de wedstrijd helemaal niet opgevallen!





:P
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 28 aug 2017 11:57 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 11:51 #866114

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 12:04 #866127

Hen3 schreef :
Die pijl is me tijdens de wedstrijd helemaal niet opgevallen!

het is een "PAS OP EEN MOD" -pijl!
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 12:05 #866129

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Hebben we dit jaar ook met alle reeflijnen erin gevaren? :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 12:22 #866140

  • H4O
  • H4O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 698
Baasklusje schreef :
boeiend schreef :
3:05 BO7
6:25 MH
10:30 BO7
19:05 finish

Ok, dan was je ongeveer een uur later dan Voyager heeft berekend, op het eind teruggebracht tot ongeveer 3 kwartier.

Ofwel, Voyager is optimistisch.... ook voor die andere boten die volgens Voyager pas na 2000u aankomen.....
Logisch ook met 25 minuten voor de brug en sluis. De allersnelste passage daar die we ooit gehaad hebben (een Wereldrecord) was 13 minuten van motor aan tot motor uit. 1 minuut stilgelegen, niet eens vast in de sluis. Blauwe lijn is snelheid, andere de COG.

Dus 25 minuten is al erg optimistisch... iets klopt er niet....


Wat klopt er niet, Voyager of de sluispassage? Van de sluispassage heb ik twee getuigen op de kant. Om 10:23 ontving ik een foto gemaakt bij de bunker (FG), toen waren we nog op weg naar BO7. Om 10:54 ontving ik de tweede foto per WhatsApp, toen waren we weer aan het zeilen op het IJsselmeer.

Dus Voyager klopt niet. B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 12:30 #866146

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 12224
Baasklusje schreef :
Hen3 schreef :
Die pijl is me tijdens de wedstrijd helemaal niet opgevallen!

het is een "PAS OP EEN MOD" -pijl!

Het is wel een rode pijl, dus dat klopt dan weer wel... Gewone stervelingen zouden een blauwe pijl krijgen waarschijnlijk. :laugh:
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 28 aug 2017 12:31 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 12:34 #866148

H4O schreef :

Wat klopt er niet, Voyager of de sluispassage? Van de sluispassage heb ik twee getuigen op de kant. Om 10:23 ontving ik een foto gemaakt bij de bunker (FG), toen waren we nog op weg naar BO7. Om 10:54 ontving ik de tweede foto per WhatsApp, toen waren we weer aan het zeilen op het IJsselmeer.

Dus Voyager klopt niet. B)

Dat is zeker zo, want Voyager gaat uit van wind bij de start Staveren, en die was er niet.
Meteen in Staveren zijn jullie (iedereen daar) achter geraaktop het schema van Voyager.
Bovendien is de wind de wind, en Voyager heeft alleen Harmonie....

Maar zo slecht is het nog niet, Voyager berekent 1030 uit de sluis komen na 25 minuten. Zit er erg dichtbij.....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 28 aug 2017 12:38 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 28 aug 2017 12:58 #866154

  • H4O
  • H4O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 698
Baasklusje schreef :
H4O schreef :
BK: de winnaar van ORC 2 heeft KR-A ook meegepakt richting finish.

Kennelijk was er nog wel wind in de hoek bij Hindelopen.

je hebt gelijk..... Die KRA ook nog heen en weer.
Maar dan is het vreemd, finishtijd wordt 20:23u..... en hij heeft geen strafmijlen, moet dus voor 1915u gefinished zijn. Ik zal nog even een andere winnaar narekenen.

De winnaar van de ORC 2 kwam vlak na ons binnen. We hebben ze ook gezien bij Den Helder (zie foto hierboven), toen gingen ze door naar GVS3-M8 en wij weer terug naar de sluis.
Laatst bewerkt: 28 aug 2017 13:03 door H4O.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.641 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl