Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 24uurs 2023

24uurs 2023 27 aug 2023 17:55 #1505348

Leuk verslagje Shutter Speed!

Wij deden ook mee in Tocht2.

(bij gebrek aan meetbrief dankzij de werf die niet meewerkt met bouwtekeningen :angry: )

Vorig jaar voor het eerst met deze boot in perfecte omstandigheden 14e. Deze keer met mijn vaste navigator 6e. Was erg geslaagd; dik tevreden!

Graag nog iets meer wind volgende keer, zodat we meer kunnen planeren :laugh:

Groeten,
Tom a/b Django 7.70 Bora
Django 7.70
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 27 aug 2023 19:32 #1505379

  • Thijs1971
  • Thijs1971's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1859
Wat een heerlijk verslag, respect voor de mentaliteit achter die laatste zin en respect voor de teamspirit die van deze foto, met een ogenschijnlijk perfect getrimd schip, afstraalt.

Ik krijg er zowaar zin van om mee te doen. Zijn er rakken op het Wad waar een ondiep schip kan afsteken?

Is, als je slim navigeert, het Wad (NZ) met haar stromend water strategisch gezien niet altijd de meest kansrijke gok? Kennelijk niet (alle winnaars op IJssel/Markermeer lijkt het?) en dat verbaast mij? Je kan toch op en neer met het tij mee voordeel halen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 27 aug 2023 19:40 #1505383

Thijs1971 schreef :
Wat een heerlijk verslag, respect voor de mentaliteit achter die laatste zin en respect voor de teamspirit die van deze foto, met een ogenschijnlijk perfect getrimd schip, afstraalt.

Ik krijg er zowaar zin van om mee te doen. Zijn er rakken op het Wad waar een ondiep schip kan afsteken?

Is, als je slim navigeert, het Wad (NZ) met haar stromend water strategisch gezien niet altijd de meest kansrijke gok? Kennelijk niet (alle winnaars op IJssel/Markermeer lijkt het?) en dat verbaast mij? Je kan toch op en neer met het tij mee voordeel halen?

Wad is een hele grote gok, alles of niets. Meestal is het niets de laatste keer op eigen kiel ook wad 24 uurs 2019. Tegen beter weten in en was ook niks :silly: een DNF zelfs :pinch:

Wel natuurlijk een mooie tocht , zonsopgang bij vlie ...... maakt een hoop goed.
Laatst bewerkt: 27 aug 2023 19:41 door Jeroen-Pion.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 27 aug 2023 20:00 #1505391

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2973
Thijs1971 schreef :
Zijn er rakken op het Wad waar een ondiep schip kan afsteken?

Je moet het betonde vaarwater aanhouden dus je mag niet 'rechtover' over de banken als dat de kortere weg zou zijn.

Stroom mee is een voordeel, echter:

- je moet goed timen want je wil niet ergens toch op het verkeerde moment zijn en stroom tegen krijgen
- het moet voldoende compenseren voor de tijd die je (mogelijk) verliest bij het schutten door de Afsluitdijk. Daarom schutten er veel 's nachts / in de vroege ochtend al terug (om mogelijke drukte overdag te vermijden) waarmee je dus ook weer een deel van je stroomvoordeel teniet doet (korter op het wad)
- (lichte) wind mee én stroom mee is niet altijd een voordeel omdat je schijnbare wind enorm afneemt en je bootsnelheid veel lager ligt dan op een half- of aandewinds rak (tenzij je kunt afkruisen). Moet je ook rekening mee houden, de halve Texelstroom voor de wind afstromen is niet goed voor je gemiddelde ;)
- afhankelijk van de meteo kun je op het Wad minder wind treffen dan op het IJssel- of Markermeer en dus beter op zoet water blijven.

Hmmm, krijg een beetje zin weer eens mee te doen, laatste keer was ergens in 2004 -isch
Laatst bewerkt: 27 aug 2023 20:11 door holrobert.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 05:02 #1505427

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5679
Je kunt ook stellen dat je het stroming voordeel kwijt bent als het één groot kruisrak wordt. Nog los van wat een mega kruisrak, wind tegen stroom, met de energie (en magen) van je bemanning doet.

En valt de wind weg dan ben je helemáál het bokje op het wad, zoals we inderdaad enkele jaren terug gezien hebben ;) Speelbal van de stroming.

Met alle risico's en de sluis is het wad dus niet zelden "de dood of de gladiolen". Snelle boten profiteren vaker. In het algemeen is de kaart kleiner als je snel bent, wat meer opties geeft qua timing. Dan staan er soms ook dingen als een rondje buiten Texel om op het menu enzo.
Laatst bewerkt: 28 aug 2023 05:06 door web.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 05:21 #1505430

  • Thijs1971
  • Thijs1971's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1859
Voor de Raccoon is het toch de dood en zijn de gladiolen waarschijnlijk de enige optie.

Een langzamer schip kan ook als voordeel hebben dat je niet te snel over de stroomrakken doet? En het relatieve stroomvoordeel is veel groter dan bij een snel schip?

Nou, ik heb nog ongeveer een jaar om hier over na te denken!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 08:18 #1505449

Een jaar ís wel kort. Ik denk er al 25 jaar over en weet het nog niet.

Iets anders, zijn andere deelnemers nog gevaarlijke driekleurlampen tegengekomen? Wij hebben er twee moeten uitschelden onderweg. Grijswit licht vooruit, blijkt het met 7 kts op je af te komen. Klootzakken. Op oproepen op vhf 10 reageerden ze ook niet.
Ik ga de organisatie vragen ze te verbieden, die ledlampen in oude lamphuizen.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 08:53 #1505455

Inderdaad Thomas, zeker 4 a 5 schepen tegengekomen op het Markermeer zonder zone scheiding in het driekleuren toplicht. Ronduit gevaarlijk. Wij hebben hierdoor uitgeweken om risico's te vermijden.
Wij hebben ledlampjes op het dek die naar boven schijnen welke we dan aanzetten om de zeilen uit te lichten, dan zijn wij erg goed zichtbaar en hoef je ook geen oproepen op kanaal 10 te doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 09:00 #1505456

maar ook weer boten gezien met de hele kerstboom aan.... mag ook niet, maar die zie je tenminste dan wel.

het meest vervelende vonden wij enkele boten die hun ankerlicht hadden aan staan i.p.v. 3-kleur. toch echt schrikken als dat witte lampje toch ineens op je af blijkt te komen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 09:17 #1505458

Tja, <7 m…

Het mag, maar het illustreert het daadwerkelijke nut van een driekleur, ook voor <7 m.

EDIT: maar of het in de 24 Uurs mag…?

In de Aankondiging: “Als navigatieverlichting is het voeren van een driekleurentoplicht verplicht.”
In de Wedstrijd en Tocht bepalingen komt dat echter, anders dan bij de start, niet terug.
Bootloos, maar zoekende.
Laatst bewerkt: 28 aug 2023 09:20 door drwingnut. Reden: Aanvulling
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 09:21 #1505461

  • Aswin
  • Aswin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 711
Hierbij mijn verslag van de 24 uurs gevaren met Komeet in Tocht 2.

Voorbereiding
Het was de eerste 24 uurs voor mijn vrouw en mij. Gelukkig hadden we ervaren bemanning waarvan eentje de navigatie deed. Maar voordat we startten moest er veel gebeuren. Het belangrijkste was wel dat de boot van Haringvliet naar het Ijsselmeer moest. We hebben hiervoor onze zomervakantie benut. We zouden via Engeland en de waddenzee gaan, maar het aanhoudend slechte weer maakte dat we via Vlissingen, Antwerpen, de Nederlandse kust, Vlieland en Hindeloopen in Enkhuizen terecht kwamen. Daar is de boot op dieet gegaan, zodat ze in wedstrijdconditie kwam.

Droomstart
We startten zoals nog 88 anderen van Enkhuizen Noord. Het idee was om vanaf lagerwal te starten en dan direct de ruimte en de wind zoeken. Dat ging perfect, paar minuten voor de start voeren we vanaf de startlijn we het kanaal in en toen we de eerste opstomende boten tegenkwamen zijn we 180 graden gedraaid richting start en lagen we voor in het veld op weg naar de startlijn. Nog een slinger om niet te vroeg over de streep te gaan en daar gingen we als eerste over de startlijn. Nu moet ik zeggen dat er een riviercruiseschip tegelijk met ons startte en het hele veld in tweeën splitste. De boten die boven het cruiseschip lagen zaten klem tussen hogerwal en het cruiseschip. Maar toch we lagen op kop en liepen snel uit op het veld. Pas bij de EL-A haalden de eerste snellere boten ons in, waaronder SailSelect, de latere winnaar, die 10 minuten later was gestart.

De nacht
De hele nacht voeren we halve wind op en neer naar de KG, onze banen kiezend met de draaiende wind en tussen de tegenliggers doorvarend. Onze tegenliggers hadden we nog steeds op de weg terug naar de KG, we lagen nog voor op hen. Een keer lagen we zelfs even nummer 1 bij het invullen van ons rak. Lang genoeg voor een screenshot. Een enkele tegenstander had een slecht toplicht, dan denk je in het begin dat ze dezelfde kant op varen en duurt het lang voordat je een boeg kunt kiezen.
Het mooiste was wel dat het Oostelijk Ijsselmeer onbewolkt was en we onder een sterrenhemel voeren. Vanuit de KG naar de SB8 kon ik zelfs de poolster als mijn punt aan de horizon kiezen. Dat had ik nog nooit meegemaakt en ik voelde een diepe verbondenheid met generaties zeilers voor mij. Heel speciaal.

Spinakeren
De consequentie van steeds halve wind varen is wel dat je de spi niet kunt gebruiken. Behalve een keertje in de vroege ochtend nog voor het licht werd. De wind viel weg, we gingen nog maar vier knopen een reachen was net mogelijk. Dus in het donker de spi gehesen, dat hadden we ook nog nooit gedaan. Spischoten aan en de wind trok aan. We hadden gelijk weer snelheid maar het reachen werd steeds lastiger. Toen het 13 knopen waaide hebben we de spi maar weer gedropt omdat het rak zo niet meer bezeild was.
De volgende dag hebben we nog een keer 5 minuten de spi kunnen hijsen, net lang genoeg voor een fotograaf in een gele dingy om een foto te maken, die foto heb ik helaas nog niet terug gezien.
Verder hebben we de hele tocht met de genua 1 gevaren, ook wanneer we 17-20 knopen wind hadden. Dan ging er wel even een rif in het grootzeil.

De ochtend
Van de vroege ochtend heb ik zelf niet zo heel veel van meegekregen, ik sliep. We hebben de ochtend gebruikt om naar de WV19 te verhuizen. De WV19 hebben we later net als eerder de KG gebruikt om steeds een halve winds rak te kiezen om op en neer te varen. Dit was spannender dan bij de KG, daar kwam de windshift steeds net voordat we bij de KG terugkwamen. Bij de WV19 kwam die steeds net te laat of niet waardoor het lastiger kiezen was. De buien maakte het wat onvoorspelbaarder.
Tussen de buien door deed onze navigator ook zijn eerste hazeslaapje. Althans, dat was de bedoeling maar hij was net onder zeil toen zijn drijnette reddingsvest, die hij nog aanhad, zichzelf met luid gesis opblies. Hij was weer klaarwakker, net als de rest van de bemanning. Dit was onze enige schade.

De finish.
De finish begon al vroeg. De laatste rakken was een gepuzzel. Is de finish een kruisrak of net niet? Wat doet de inzakkende wind? Uiteindelijk konden we niet anders dan een half uur te vroeg finishen. Een goede keuze, we hebben een slag moeten maken in het finish rak en met onze genua konden we niet zo hoog varen als we zouden hebben gekund met de high aspect. Wel gek, in het finishrak hadden we geen haast meer en konden we genieten van alle boten om ons heen, veel daarvan voeren nog naar de WV19.

Een verrassend uitslag.
Dankzij het online invulformulier wisten we dat we hoog zouden eindigen. Maar hoe hoog was wel spannend. Helaas zouden we net buiten de prijzen vallen, een vierde plaats was het hoogst haalbare. Toch waren we trots en zeer tevreden en vol verhalen ontmoetten we vrienden en bekenden bij de prijsuitreiking. Tot onze grote verbazing werd bij Tocht 2 opeens mijn naam en dat van mijn schip genoemd. We moesten naar het podium en waren tweede geworden. Wat een blijdschap. De big smile is er die dag niet meer afgegaan. Na de tocht terug naar Enkhuizen zaten de Ijselmeervliegjes bij wijze van spreken op mijn tanden ;)

De tocht in cijfers
145,2 mijl gevaren met een gemiddelde snelheid van 6,15 knoop. Onze rompsnelheid is 6.8.

Laatst bewerkt: 28 aug 2023 09:35 door Aswin.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 09:29 #1505463

  • Jurrien
  • Jurrien's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 591
Aswin,

Gefeliciteerd en dank voor het leuke verslag.

Groet, Jurriën
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 09:31 #1505465

Baasklusje schreef :
Een jaar ís wel kort. Ik denk er al 25 jaar over en weet het nog niet.

Iets anders, zijn andere deelnemers nog gevaarlijke driekleurlampen tegengekomen? Wij hebben er twee moeten uitschelden onderweg. Grijswit licht vooruit, blijkt het met 7 kts op je af te komen. Klootzakken. Op oproepen op vhf 10 reageerden ze ook niet.
Ik ga de organisatie vragen ze te verbieden, die ledlampen in oude lamphuizen.

Alles gezien, maar zelfs iemand zonder toplicht, had navigatieverlichting op de preekstoel aan en een stoomlicht halverwege de mast.... Hoe ze die hebben laten starten is me een raadsel.

Verder: lampjes die 20 graden verkeerd staan, grijze lampjes, waxinelichtjes...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 09:34 #1505468

drwingnut schreef :
Tja, <7 m…

Het mag, maar het illustreert het daadwerkelijke nut van een driekleur, ook voor <7 m.

EDIT: maar of het in de 24 Uurs mag…?

In de Aankondiging: “Als navigatieverlichting is het voeren van een driekleurentoplicht verplicht.”
In de Wedstrijd en Tocht bepalingen komt dat echter, anders dan bij de start, niet terug.

In de webinar op woensdag is gezegd dat ze er heel streng op gingen letten en dat je niet mag starten zonder 3 kleuren toplicht. Zeer terecht. Maar (zie mijn vorige post) blijkbaar toch niet zo consequent toegepast)

We lagen nog aan de steiger naast iemand die zijn licht aan het testen was voor de start. 1 man stond buiten de andere deden het toplicht aan en uit. Hij moest heel lang kijken en besloot 'hij doet het' maar wij zagen niks eigenlijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 09:43 #1505471

@Aswin,

- Mooie prestatie! Gefeliciteerd!
- De rompsnelheid van een Van de Stadt 34 is volgens mij 8 knopen, geen 6,8
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 10:09 #1505476

In tocht 2 zaten 2 DSQ-L. Maar ja, die varen toch wel eerst alles mee….
aka jumpinjack
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 10:11 #1505478

Shutter Speed schreef :
In tocht 2 zaten 2 DSQ-L. Maar ja, die varen toch wel eerst alles mee….

ah ja, inderdaad. Tja, dan is het een beetje te laat.. die zou je bij de start van het water moeten halen vind ik.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 10:11 #1505479

  • DeBommel
  • DeBommel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 961
Wij hebben zeker 4 boten gezien met vuil wit licht aan de voorkant in de mast. Zo vervelend om de koers niet te kunnen zien.

Geklukkig hadden wij ons toplicht netjes in orde, ook al moest er nog iemand een uur of drie voor de start nog even de mast in om het gloeilampje te vervangen.
Leonard - Zeeton 24 "Code Rood"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 10:16 #1505482

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2973
Bas van Dijk schreef :

Alles gezien, maar zelfs iemand zonder toplicht, had navigatieverlichting op de preekstoel aan en een stoomlicht halverwege de mast.... Hoe ze die hebben laten starten is me een raadsel.

Stuk gegaan tijdens de race ? Is mij één keer overkomen (hoe groot is de kans, grrr..). Eerste boordlichten / heklichten aan om iig iets te hebben en toen (rustig weer gelukkig) de mast in om weer een drie-kleur te hebben.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 10:21 #1505483

  • hruiten
  • hruiten's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 880
Jeroen-Pion schreef :
Ik had het ook over de ORC4 Bas .

Copelia staat er nu wel met mijlen, dus ingeleverd kennelijk. verder niet te volgen. Er waren ook maar 3 boten .

De Dolce vita staat al de hele dag op 49 mijl, uitgevallen ?
Fire fly mast breuk volgens Jotm jammer :(

Beetje saaie hap aan het worden de orc4 helaas . In mijn ogen de leukste klasse.

Dolce Vita van onze vereniging, motorproblemen en ze moesten stroom draaien dus zijn ze uitgeweken naar Urk om daar de motor te repareren. Ze zijn daarna gelijk door naar Medemblik gevaren om de rest te verwelkomen! ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 10:24 #1505484

hruiten schreef :
Jeroen-Pion schreef :
Ik had het ook over de ORC4 Bas .

Copelia staat er nu wel met mijlen, dus ingeleverd kennelijk. verder niet te volgen. Er waren ook maar 3 boten .

De Dolce vita staat al de hele dag op 49 mijl, uitgevallen ?
Fire fly mast breuk volgens Jotm jammer :(

Beetje saaie hap aan het worden de orc4 helaas . In mijn ogen de leukste klasse.

Dolce Vita van onze vereniging, motorproblemen en ze moesten stroom draaien dus zijn ze uitgeweken naar Urk om daar de motor te repareren. Ze zijn daarna gelijk door naar Medemblik gevaren om de rest te verwelkomen! ;)

Dat is wel sneu :(
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 10:25 #1505485

  • hruiten
  • hruiten's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 880
Bas van Dijk schreef :
drwingnut schreef :
Tja, <7 m…

Het mag, maar het illustreert het daadwerkelijke nut van een driekleur, ook voor <7 m.

EDIT: maar of het in de 24 Uurs mag…?

In de Aankondiging: “Als navigatieverlichting is het voeren van een driekleurentoplicht verplicht.”
In de Wedstrijd en Tocht bepalingen komt dat echter, anders dan bij de start, niet terug.

In de webinar op woensdag is gezegd dat ze er heel streng op gingen letten en dat je niet mag starten zonder 3 kleuren toplicht. Zeer terecht. Maar (zie mijn vorige post) blijkbaar toch niet zo consequent toegepast)

We lagen nog aan de steiger naast iemand die zijn licht aan het testen was voor de start. 1 man stond buiten de andere deden het toplicht aan en uit. Hij moest heel lang kijken en besloot 'hij doet het' maar wij zagen niks eigenlijk.
Die test het tenminste nog (misschien waren wij het wel, had eerst de verkeerde schakelaar overgehaald perongeluk, dan zie je niks :lol: ). Bij de de start letten ze echt wel op de driekleur. ik hoorde ze zelfs naar een boot roepen dat die niet aanstond.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 10:36 #1505487

  • hruiten
  • hruiten's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 880
Baasklusje schreef :
Het was een interessante editie, met wind die kromp van noord naar (bijna) zuid en deels weer terug ruimde.
Dat zat allemaal wel in de Harmoniegrib, maar de timing was wat anders, het kwam vaak een uur of meer eerder. Dat vroeg nogal veel van de navigatie; gewoon RAK achterna varen was niet de beste oplossing.

In de avond en nacht rustig weer, windje 6 tot 10 kts. En zoals voorspeld heel vroeg in de ochtend de wind uit zuidzuidwest, flink toenemend tot tegen de 20 kts. In een grote bui (50 km lang in de trekrichting) tot 30 kts wind voor toch wel 10 a 15 minuten.

Voor ons gevoel gingen we redelijk maar niet echt snel genoeg. Veel rakken waren met 100 a 110 graden TWA bij 10 kts wind. Dan kan de spi er nog niet op maar doet de G2 niet optimaal meer mee, met performance van rond de 90% als resultaat. Soms heb je dat even, maar nu hadden we het wel wat vaak.

Deze keer keken we naar performance richting het waypoint (de volgende boei). Vroeger gebruikten we gewoon de SOG-performance.
Deze WP-Performance uit SPD neemt het natuurlijk ook mee als je wat om je koers slingert: dan ga je niet recht naar de boei, dus geen 100%. Ook stampen in de golven overdag werkt negatief: als je omhoog of naar beneden vaart haal je de 100% niet ;-)

Het plan was noordelijk starten (Den Oever in dit geval), dan met de N-wind oost-west varen in het noorden.
Met het krimpen van de wind steeds meer zuidelijke koersen kiezen, en met de westenwind naar het zuiden van het IJsselmeer.
En daar dan met de ZZW wind weer oost-west varen, en tenslotte met de ZW-wind naar de rakjes voor Medemblik.



Het verwachte kruisrak naar de finish viel mee; op het totale rak van 5 mijl hebben we slechts een slagje van 0,5 mijl lang hoeven maken. We hadden bewust gepland met 20 minuten reserve, want het laatste rak valt altijd tegen (vuile wind, uitwijken). We hadden er nog 12 over bij de finish.

De 4e plaats in de ORC3, zoals gewoonlijk met een half % verschil met nr 3, viel ons dan ook nog best mee; we hadden geen idee hoe het zou uitpakken.

Leuk ook om tussen de 2 Winners 1010 (Winner en Swing, 3 en 5) op het podium te staan, na alle gedoe over hun 25% gewichtsfout op hun meetbrieven. Een van de schippers vertelde me met een Urker accent 'ik heb veel over u gehoord' ;-)
Gelukkig kunnen we nu eerlijk de strijd met ze aan ;-)

Accelerate heeft het uitstekend gedaan, met zijn 2e plek! Gefeliciteerd, en leuk je even gesproken te hebben.

De ORC2 en 3 waren weer op hoog nivo, enorm kleine verschillen tussen de (eerste 7 a 10) deelnemers.
Dat mag ook blijken uit de uitslag van ORC1: de nr 2 daar was in ORC2 of 3 slechts 11e of slechter geweest.

Binnenkort meer, nadat ik even goed door de SPDlogs ben gegaan.
Het was weer leuk, bemanning bedankt!


Wij ook in ORC 2, we waren te ver van de finish een uur of 4 voor het einde en in die winddraai moesten we ineens 7 mijl aan de wind ipv. halve wind. Daardoor waren we 30+ minuten te laat en ging er 7.4 mijl van het totaal af... verschrikkelijk :S (edit: en eigen schuld natuurlijk, hadden we maar marge in moeten bouwen.)
Laatst bewerkt: 28 aug 2023 11:58 door hruiten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 10:41 #1505490

  • Toekomst
  • Toekomst's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1012
Jurrien schreef :
Aswin,

Gefeliciteerd en dank voor het leuke verslag.

Groet, Jurriën


+1
een dag niet gezeild, is een dag niet geleefd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24uurs 2023 28 aug 2023 11:08 #1505494

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5679
Bas van Dijk schreef :
Shutter Speed schreef :
In tocht 2 zaten 2 DSQ-L. Maar ja, die varen toch wel eerst alles mee….

ah ja, inderdaad. Tja, dan is het een beetje te laat.. die zou je bij de start van het water moeten halen vind ik.

Volgende keer een megafoon mee op elk meldpunt dus. Anders heb je een RIB nodig...

Overigens kun je als organisator niet méér dan mensen bij voorbaat de diskwalificatie aanzeggen. Je hebt niet de bevoegdheid om ze van het water te halen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.269 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl