bij de importeur in workum(ben de naam even kwijt...) kun je je bavaria volledig aan laten passen( wat natuurlijk weer alle prijsvoordeel er uit haalt..)
en anders hebben ze bij schaap in lelystad hebben ze een mooie spuitkabine/oven waar ook de abn boten in gebouwd zijn(heb je weer een mooi verhaal voor in de haven
)
en over mijn opmerking dat bavaria's vooral in de haven liggen, dat is niet lullig bedoeld of iets dergelijks. een mooi interieurtje waar je zo neer kan ploffen is toch lekker na een dagje zeilen?
maar het heeft natuurlijk wel z'n invloed op zeileigenschappen, maar dat lijkt me een duidelijke keuze, ik zie bavaria zeilers niet snel overstappen naar een mumm, melges, maxfun, of flying tiger, welke geen, of zeer weinig interieur hebben.
en over de levensduur: ik heb nog geen bavaria gezien die uit elkaar viel van ellende. De bouw gebeurt snel(dus goedkoop) dus dat heeft ook invloed op de precisie(bavaria kennende werken ze vast al aan een oplossing om ook dat soort dingen door een machine te laten doen)
klemmende kastjes/deurtjes e.d. heeft bavaria ook opgelost, door overal gewoon een centimeter ruimte tussen te laten(niet de mooiste oplossing van 1 kant gezien, maar het werkt wel zonder duurdere rompen te gaan bouwen!)
tja, voor de rest, de keuze tussen een jeanneau, beneteau, of bavaria in de cruiser series is niet moeilijk als je kijkt naar de prijs/kwaliteits verhouding.
bavaria's zijn niet mijn smaak(beneteau en jeanneau ook niet trouwens)
maar ik vind het niet gek dat andere mensen wel voor zoiets zouden kiezen.
En het valt me op dat ik nog niet tegen een bavaria met osmose ben opgelopen, heeft iemand anders die al eens gezien?