Klein245 schreef :
Thanks mannen.
Is best wel spannend. Van een Friendship 23 naar een Kelt 8.0 is wel een wereld van verschil. Ik voel me net een klein kind die zit te wachten tot sinterklaas binnen komt.
. Boot ziet er bijna toppie uit. Behoorlijk complete boot. Wat ik na het vaarseizoen ga doen om 'm optisch mooi te krijgen is de antislipmatten op het dek vervangen. Dikke smeurie antifouling eraf halen (daarna 2x harde fouling in grijs en daarna zelfslijpende fouling in blauw aanbrengen). Bovenwaterschip en dek/kuip polijsten. Daarna is de boot ook optisch weer helemaal super, denk ik. In de tussentijd heb ik de handleiding van de motor gedownload. Zaterdag uitleg en vaar ik naar Volendam voor een overnachting (ivm de vele bruggen in de zaan en 3 x sluis ga ik het niet redden in 1 dag. Ps. wat te doen als het gaat onweren? Want dat zou misschien wel kunnen komen.
Het is idd een aanrader de weersverwachtingen goed in de gaten te houden voor a.s. zaterdag.
Er kunnen zich pittige buien ontwikkelen en dan speciaal in het noord-oosten van het land.
Maar ja, daar zit je niet ver vandaan.
Dus een sneer daarvan is altijd mogelijk.
Tijdens het varen zie je de bui al van verre al aankomen.
Dus weet precies waar je vaart en waar je heen moet. Dit d.m.v. een kompas/GPS.
Het zicht kan n.l. wel eens heel snel ff niks worden. Dus de goede koers houden is dan erg belangrijk.
Weet ook waar andere schepen zich bevinden. Zodat je daar rekening mee kan houden.
En je moet niet gek staan te kijken, als andere schippers geen benul hebben waar ze in die situatie heen varen.
En dan die bliksem?????...............speel je mee in de loterij???
Hoeveel keer had je de hoofdprijs?????
De kans dat je een voltreffer krijgt is net zo min.
Goede vaart en houd het hoofd er bij. Dan komt het goed.