Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Solo ijmuiden naar Lowestoft

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 15:10 #549991

  • Vipe6
  • Vipe6's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 535
Evaluationcopy schreef :
Vipe6 schreef :
Evaluationcopy schreef :
Roozeboos, het is ook de bedoeling dat je die fles borgt en overboord mikt na het vullen, zo staat het tenminste in het Single Handed Sailing tips boekje :lol:
Er drijft nog niet genoeg plastic in zee... :angry:

Wat snap je precies niet aan het woord 'borgt' :huh:
Borgen is voor mij dat je de stop er goed vast op draait
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 15:11 #549992

Aha. Borgen met een touwtje dus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 15:25 #549999

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27725
Vipe6 schreef :
Ontluchten bij een heen en weer schommelend schip is trouwens niet zo vanzelfsprekend. Voor je er erg in hebt steek je meer rommel en vuiligheid in je systeem dan dat je er lucht uitkrijgt
Maak het nou allemaal niet zo ingewikkeld. Bij de meeste scheepsdiesels hoeven die injectors helemaal niet los om te kunnen ontluchten. Meestal is ontluchten op het groffilter, de pomp en het fijnfilter voldoende. Dat is een bepaalde sequence die je naar mijn idee moet kennen voor je eigen motor vóór je een oversteek naar Engeland maakt. Het kan per motor wat verschillen, maar je moet het een keer gedaan hebben. Extra vuiligheid in het systeem krijg je niet door te ontluchten, juist omdat er wat uitkomt op de ontluchtingspunten.
En wat dat slapen betreft, ik doe wel eens een dutje op een drukke dag op de Grevelingen, het enige wat ik ooit geraakt heb was een boei. (laat de pek en veren maar komen nu)
Het is inmiddels al weer bijna vijf jaar geleden. Daarom durf ik het nu wel te bekennen. Ik heb ook wel eens een ton geramd. Bij het single handed uitvaren van het Naviduct. Niet omdat ik sliep, maar omdat ik op een net nieuw telefoontje stond te loeren, dat niet deed wat ik wilde. Het was nog een stalen ton.
Er zit nog steeds een deuk in de stalen strip die t.p.v. de boeg op mijn stootlijst zit..
Afgelopen zomer bleef ik nog met mijn boom achter een lichtton hangen op het Veerse Meer. Het lijntje waarmee ik de bekken open trek, haakte achter het licht. Het kostte nog best moeite om die lijn erachter vandaan te krijgen, trouwens.
Ik stond (binnen) op te zoeken hoe laat het HW was bij de Zandkreeksluis..

Er was geen schade aan het Rijkseigendom, geloof ik.

Van die dingen.

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 15:29 #550000

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12548
Ik vind t stoer Chris, zowel de tocht als je verhaal.

Zeg erbij dat ik t nooit zou doen, de twee oversteken die ik als maat gemaakt heb waren me beide eigenlijk te lang.

Dat ontluchten zou mij ook ontschoten kunnen zijn, hoewel ik t al eens bij de hand gehad heb , maar weet ook dat ik na een aantal uren (solo) zeilen niet altijd alles meer meteen helder heb.

Vraag me trouwens af of de HH La Mavare en Lodewijk Stegman zelf ooit de oversteek solo gedaan hebben......
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 15:32 #550001

  • Vipe6
  • Vipe6's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 535
Dat van die injector is een snelle gemakkelijke oplossing. Geen gepiel met M4 boutjes en dergelijke, gewoon even een sleutel 17 op een van de aansluitingen op de injector, een halve slag losdraaien en dan flink doorstarten wil in veel gevallen wel helpen. Als je trouwens in je aanvoerleiding een elektrische opvoerpomp monteert wordt het helemaal simpel. In mijn nieuwe (oude) Dufour zit er zo eentje. Bij Drinkwaard weten ze precies waar ze mee bezig zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 15:49 #550003

populair draadje geworden met verantwoording van Roozeboos naar anders ZF'ers..

kan de sarcastische manier van Roozeboos wel waarderen :laugh:

Al met al vind ik het ook allemaal veel te ontverantwoordelijk...jij zit lekker op de plas en wij zitten naar een schermpje te kijken met een pijltje van de Tapas..DAT KAN TOCH NIET! dat zou ik moeten zijn! :)

have fun en succes voor de volgende trip planning!
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 15:59 #550006

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27725
Vipe6 schreef :
Dat van die injector is een snelle gemakkelijke oplossing. Geen gepiel met M4 boutjes en dergelijke, gewoon even een sleutel 17 op een van de aansluitingen op de injector, een halve slag losdraaien en dan flink doorstarten wil in veel gevallen wel helpen.
Vrachtwagenmotoren zijn geen scheepsmotoren.
Dat doorstarten moet je bij een scheepsmotor in principe nooit doen. Zeker bij een direct gekoelde motor en watergekoelde uitlaat loop je het risico water in je cilinders te krijgen.
Bovendien is niet gezegd dat je bij een scheepsmotor eruit komt met alleen ontluchten bij de injectors. Dus dat verhaal van een snelle makkelijke oplossing is erg relatief. Je zult je filters meestal ook moeten ontluchten.

--
stegman
Laatst bewerkt: 09 sept 2014 16:18 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 16:05 #550008

  • CO26
  • CO26's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 378
Wat een moeilijk gedoe, plassen in een fles, dat doe je toch gewoon in de puts? De rest doe ik ook op de puts want de plee was het eerste wat ik uit mijn boot heb gesloopt. In het vooronder een gat gezaagd in het bekende 3hoekje tussen de kooien waar de puts onder past, je zit daar prinsheerlijk en geen gehannes met afsluiters of erger zo'n stinkend chemoding.
De gebruikelijke pomptoiletjes vind ik erg onhygiënisch, het is meestal een hele toer om je ding te doen en schoonhouden een crime.
Tip: bekleed de binnen kant van de puts met wat kranten dan spoel je hem makkelijk om na de grote..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 16:13 #550009

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7388
Godallemachtig wat een geneuzel allemaal over een solotrip, ben blij dat ik de mijne naar de Oostzee hier niet aan de grote klok heb gehangen! Kan er maar 1 redelijk antwoord op verzinnen:
Go Your Own Way - Fleetwood Mac - 1997:
Laatst bewerkt: 09 sept 2014 18:01 door JeePee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 16:14 #550010

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27725
Anjo schreef :
Vraag me trouwens af of de HH La Mavare en Lodewijk Stegman zelf ooit de oversteek solo gedaan hebben......
Daar kan ik helder over zijn: ik ben nog nooit naar Engeland overgestoken met een zeilboot. La Mavare heeft dat ongetwijfeld wel gedaan, trouwens.

Maar daarmee zijn we meteen aangekomen bij een soort heilige graal die langzaamaan belangrijker lijkt te worden dan goed zeemanschap. De oversteek naar Engeland. Ik hintte er al naar in een eerdere post: naar mijn smaak laat Roozeboos zich een beetje gekmaken door zijn to do-lijstje.

Ik ben zeker voornemens om nog eens naar Engeland te varen, al dan niet single handed. Mijn zeezeilervaring beperkt zich vooralsnog tot tochten langs de Zeeuwse en Hollandse kust. Meestal singlehanded. Maar allemaal dagtochten. Niks ingewikkelds.
Eén tocht naar Helgoland en de Elbemond als opstapper op een 36-voeter.

Die tocht naar Engeland komt er wel een keer als ik het schip volledig op orde heb en ik meer tijd heb dan nu het geval is.
Zo'n big deal is het nu ook weer niet. Maar ik ga alleen als ik daarna uitgebreid kan rondtoeren en de glorious mud van de Engelse Oostkust eens goed kan bekijken.
Roozeboos vaart naar Lowestoft en komt meteen weer terug. Ik vind dat nogal veel moeite om alleen te kunnen zeggen dat je in Engeland bent geweest met je tobbe.
Zo leuk is zeezeilen, als het om oversteken gaat, nu ook weer niet. Kustzeilen vind ik veel leuker.

Zo'n oversteek is voor mij dus een middel tot een doel. Geen doel op zich. Het lijkt erop dat het bij veel ZF-ers andersom is.

--
stegman
Laatst bewerkt: 09 sept 2014 16:17 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 16:17 #550013

Dit draadje gaat lekker lang worden, dus laat ik ook maar een bijdrage leveren.

De titel van dit draadje is wat misleidend, als de KNRM je naar binnen sleep kan je toch niet van een "solo" spreken?

TS heeft het er steeds over dat hij was vergeten dat hij moest ontluchten. Maar TS had gewoon nooit zijn dagtank mogen leeg varen.
Al je je boot voldoende kent om op zee te gaan varen dat weet je ook het brandstofgebruik. Met behulp van informatie van urenteller, toerenteller, logboek en/of brandstofniveaumeter had TS moeten weten wanneer de dagtank bijgevuld moest worden.
Het leegvaren van de dagtank is vragen om problemen vanwege of het ontluchten (is inderdaad niet eenvoudig op een bewegend schip) of vanwege vervuiling van het brandstofsysteem door het vuil dat meestal op de bodem van de tank ligt.

De KNRM wordt zo meer een (zee)wegenwacht ipv een reddingsmaatschappij...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 16:27 #550016

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7641
Ik vind het ook goed van je Chris, dat je het verhaal over je KNRM sleep naar binnen zo eerlijk weergeeft.
Daarnaast krijg je nog opmerkingen over het al of niet verantwoord zijn van solozeilen, misschien ook in samenhang met je KNRM actie.
Door dat je dat doet laat je mensen nadenken en zo een bijdrage geven aan deze materie. Dat je je daarbij "kwetsbaar" opstelt is knap!
Bovenal: je moet de voldoening uit je eerste solo oversteek hooghouden hoor! Ondanks het gezeur over KNMR actie (gevolg van controle neurose door de schrijvers zelf)
Ondanks het gezeur over zin van het solozeilen (gevolg van verzuring?)

Ik, voor mezelf, zou het -mezelf- niet ("nooit") vergeven als ik van een reddingsdienst gebruik zou moeten maken.
In al mijn jaren enge dingen doen ben ik nog nooit geholpen door een reddingsdienst. Niet in de bergen, waar het ècht eng was, en niet op het water. Voor mijn zijn beide activiteiten ook juist oefeningen in zelfredzaamheid!

Ik ben tijdens zeilen erg bezig de boel "onder controle te houden". Bij enige mate van controle verlies komen direct bij mij allerlei scenario's naar boven hoe van het een het ander komt, waardoor een calamiteit kan gaan optreden.
Welbekende opeenvolging van dingetjes; een voorbeeld: harde wind in de buurt van lage wal, schip gaat niet overstag, schipper besluit motor te starten. Lijntje ligt in het water, schroef loopt vast in lijntje. Bootje loopt vast op lage wal.
(Waar ging het mis, wàt was de foute beslissing?)
Dus, als ik geconfronteerd wordt met harde wind op lage wal, dan heb ik alle stappen al weer beleefd...

Ik denk dat deze wat dwangmatige preoccupatie met "controle" de meeste zeilers niet vreemd is. Denk in dit verband aan de eeuwige vertrekker die elk jaar z'n boot completer volstouwt met spulletjes maar nooit vertrekt. Daar is de controledrang doorgeschoten.
Tegenover de sterke neiging tot controle staat de vaardigheid van "loslaten": dingen lòs durven laten! NIET alles hoeven te controleren!
Ik ben de laatste jaren die leuke tweespalt tussen controle en loslaten in het solozeilen aan het exploreren.

Terug naar jouw KNRM actie:
Controle: in controle had dit jou niet mogen gebeuren. Diesel in jerrycans moet in de haven overgegoten worden, niet op zee: dat geeft op z'n minst vlekken.

Een niet startende diesel midden op zee na uitgieten van jerrycans had je niet (direct) hoeven laten bellen met KNRM.
Loslaten!:Wat is de weersverwachting voor de komende uren? Waar bevind ik me NU? Over één uur? Hoe fit ben ik? Kan ik NU 1uur gaan slapen? (Of 4 kwartier?) wat betekent het als ik 8uur later thuis ben?
Controle: natuurlijk moet ik weten dat ik moet ontluchten. Sukkel die ik ben! Of ben ik toch te moe? Dan loslaten: zie hierboven.
Enzovoorts...
Laatst bewerkt: 09 sept 2014 16:37 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 16:52 #550022

een open en eerlijk verhaal. TS vergeet en aantal zaken noooooit weer!
dus was het een leerzame retour oversteek.
de ene keer varen wat forummers een rondje met de KNRM rond de Trintel, de andere keer een bootje naar binnen slepen. kost in beide gevallen wat diesel!
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 17:00 #550025

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15014
Sunday schreef :
Ik denk dat deze wat dwangmatige preoccupatie met "controle" de meeste zeilers niet vreemd is.

Heel herkenbaar zoals ik al erder in een ander draadje schreef. Op eenof andere manier als ik anderen aan boord heb houdt de verantwoordelijkheid als schipper me beter bij de les.
3Noreen schreef :
Mijn pet af voor deze solo tocht.

Voorlopig hoop ik niet dat ik zelf solo tochten ga maken. Vroeger wel gedaan. Daar werd ik behoorlijk hyper van. Er was altijd “iets” wat ik van me zelf moest doen. Als er niets te doen was -> slapen.

Het begint natuurlijk dat je er niets van aan moet trekken dat de NL douane op rode diesel aan boord van jachtjes controleert. Dat is vervelend maar geen reden om gewoon in GB je tank vol te gooien.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 17:46 #550043

pffff
ik ga afhaken in dit draadje.

Mooie trip Chris, jammer van de KNRM maar laat je niet in de vedediging drukken hier, we maken allemaal fouten en zolang je er wat van leert.

Zolang je geen andere levens in gevaar brengt...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 17:49 #550044

ik moet toch wel zeggen dat met deze weers- en zeeomstandigheden ik de oversteek met nacht leuker vind dan weer in scheveningen te liggen na een uur of 6 a 8 varen vanuit ijmuiden.
Maar dat is uiteraard een uiterst persoonlijke mening.

en dat ik weer na een week terug ben is alleen maar omdat er gewerkt moet worden.

Ik heb altijd gezegd, en dat onderstreep ik nu zeker , dat mij een rondje engeland me leuker lijkt dan een atlantische oversteek. Dat lijkt mij nu pas saai. Anderen zullen dat weer extra leuk vinden.

"Ieder z'n meug" zei de boer en hij kustte z'n varken.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 17:54 #550046

3Noreen schreef :
Het begint natuurlijk dat je er niets van aan moet trekken dat de NL douane op rode diesel aan boord van jachtjes controleert. Dat is vervelend maar geen reden om gewoon in GB je tank vol te gooien.
En dat is precies de crux, als dat verbod met alle ellende wat je dan hoort, met de nodige boetes enzo er niet was geweest, had ik in lowestoft gewooon getankt. het was naast mijn box verdorie.
geen excuus voor wat dan ook hoor, maar het feit ligt er wel.
ik wil het dus weer te netjes doen :(
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 09 sept 2014 17:54 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 17:58 #550048

Helmsman38, beste reactie tot nu toe!
Inderdaad, een knrm demo bij de trintel, van het redden van een verstekeling?
Wat is dan het verschil met mijn persoonlijke leermoment met de knrm?
Die ik hier openlijk deel, zodat anderen er wellicht wat aan hebben?
Naar mijn bescheiden mening waren beide een simpele oefening voor de knrm. waarbij ook de omstanders zeker iets opsteken.

Overigens, één van die twee mannen op de foto bij mijn aan boord zit deze week op cursus in Schotland. Met iets van tien andere mede knrm leerlingen. Dat kost ook wel wat hoor! Zeker wel meer dan die twee uurtjes diesel voor mij.
En krijgen ze ook nog een hoop gratis reclame hier op het forum.

Allemaal een vlaggetje kopen!!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 09 sept 2014 18:03 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 18:09 #550052

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Beetje storm in een glas water.

Goed Chris is al jaren mijn zeilmaat zoals hij ook heeft aangegeven.
Zijn meest favoriete plek was dan ook de navigatietafel vanuit deze hoek bestuurde hij in principe de Dehler 37 CWS

Iedereen heeft veel vrijheid bij mij aan boord, als je een pilsje wilt drinken doe dat maar lekker, de sfeer is te omschrijven als goed, en als mensen het naar hun zin hebben zitten ze ook beter in hun vel.

Meeste reizen zijn gelukt, een enkele niet Scheveningen Cork.

TS heeft mijn Loper gekocht en is daarmee solo gaan zeilen, dit was in principe zijn eerste solo overtsteek ervaring.
Zitten idd. een paar kronkels in zijn maidentrip, hij is met stille trom vertrokken maar ik had hem al snel in de smiezen.

De reis ging naar Den Helder?, dus ik dacht die gaat naar helgoland, het AIS rompje ging tot mijn verbazing richting Engeland, dacht dus Ispwich.

Werd dus Lowestoft, en daarna weer naar huis, werd door hem opgebeld met de mededeling WAT HEB JIJ MIJ VOOR EEN BOOT VERKOCHT!!! (5 mijl voor IJmuiden)

Denk shit wat nou weer, ik zit hier met een niet werkende motor en heb de KNRM
gebeld, na een aantal vragen aangaande de eventuele storing wist ik al voldoende :woohoo:

Had hij nou even eerder gebeld dan had de reddingsboot thuis kunnen blijven (jongens hadden die dag trouwens weinig te doen)

Ik zeg maak foto's en trek er een drenkelingsmoelwerk bij.
Gelijk een screenshot gemaakt en geplaatst in het draadje wat kost dat per uur

Dus ja dit voorval kon hij moeilijk verbergen, kwam dus door ondergetekende maar
om hem nou gelijk tot zijn voetzolen af te branden verdiend hij niet.

Hij heeft met zijn acties niemand in gevaar gebracht, solozeilen is nou eenmaal een leerproces en ook onze experts gaan echt weleens op hun plaat, maar die melden dat niet

Jaap
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 09 sept 2014 18:13 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 18:11 #550053

helmsman 38 schreef :
de ene keer varen wat forummers een rondje met de KNRM rond de Trintel, de andere keer een bootje naar binnen slepen. kost in beide gevallen wat diesel!

Zo is dat!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 18:22 #550059

  • Scarabee
  • Scarabee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1214
Het lijkt hier wel alsof je tegen een agent praat.

@stegman:

Oorzaken van vergeten

Vergeten kan verschillende oorzaken hebben. Het kan een gevolg zijn van een gebrekkige opslag van informatie (ook wel codering of inprenting genoemd), het niet kunnen vasthouden of niet meer kunnen kunnen terugvinden van informatie. Informatie wordt beter opgeslagen of 'gecodeerd' als het een bepaalde betekenis voor ons heeft (bijvoorbeeld door een woord met iets anders te associëren). Het vasthouden van informatie kan op twee manieren worden belemmerd. Indrukken of kennis kunnen passief vervagen, of kunnen op een meer actieve manier door interferentie met andere informatie uit het geheugen verdwijnen.[1] Iets wat recent is geleerd kan bijvoorbeeld iets anders dat wij vroeger hebben geleerd weg- of onderdrukken. Men spreekt dan van retroactieve inhibitie. Ook het omgekeerde, proactieve inhibitie geheten, kan plaatsvinden: iets wat vroeger is geleerd kan iets anders dat later is geleerd onderdrukken. Ten slotte is het mogelijk dat we iets vergeten omdat we het niet meer kunnen terugvinden: het zit nog wel in het geheugen, maar we kunnen er niet meer bij. Terugvinden gaat makkelijker als we kunnen beschikken over een hulpmiddel of 'cue': zo kan een gezicht of een melodie ineens de herinnering terugbrengen van een 'vergeten' gebeurtenis uit het verre verleden.
- Wikipedia

Veiligheid gaat voor alles, Chris is de schipper en komt in zo'n situatie,op dat moment niet voldoende gecontroleerd of het iets simpels kan zijn, kan natuurlijk gebeuren.
besluit om hulp in te schakelen van de KNRM, om zonder werkende motor rond de kust te zwabberen is ook geen verantwoorde optie. Wat als het weer omslaat? moet tie dan een ''man'' zijn en doorgaan omdat z'n systeem niet ontlucht is? Veiligheid voor alles, tegenwoordig wordt daar miljarden in geinvesteerd overal op de wereld en dat is een beetje doelloos als iedereen de stoere kerel uit gaat hangen.

Chris heeft z'n lesje geleerd en er zijn geen onnodige levens geriskeerd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 18:23 #550060

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27725
Kapiteinmomo schreef :
Denk shit wat nou weer, ik zit hier met een niet werkende motor en heb de KNRM
gebeld, na een aantal vragen aangaande de eventuele storing wist ik al voldoende :woohoo:

Had hij nou even eerder gebeld dan had de reddingsboot thuis kunnen blijven (jongens hadden die dag trouwens weinig te doen)
Maar goed. Nu hebben jullie afgesproken dat hij in het vervolg eerst jou belt en dan pas de KNRM. Toch?

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 18:30 #550063

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27725
d35 gebruiker schreef :
helmsman 38 schreef :
de ene keer varen wat forummers een rondje met de KNRM rond de Trintel, de andere keer een bootje naar binnen slepen. kost in beide gevallen wat diesel!

Zo is dat!
Jongens, kijk nou uit.
De KNRM moet niet te vaak op deze manier in het nieuws komen.

Straks komt vast te staan wat we in nl.sport.varen wel eens gekscherend tegen Wad'nWind (KNRM-bemanningslid) riepen: die KNRM is een hobbyclub van mensen die graag in zweetpakken heel hard varen en vooral actief zijn in het wegslepen van sukkelige watersporters en bij demonstraties op havendagen.

Maar goed. Voorlopig zal ik m'n donatie nog maar blijven storten. Wanneer is Roozeboos donateur geworden? Ik bedoel maar..

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 18:32 #550065

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
lodewijk stegman schreef :

Maar goed. Nu hebben jullie afgesproken dat hij in het vervolg eerst jou belt en dan pas de KNRM. Toch?

--
stegman

Misschien mits binnen bereik van een netwerk ;)
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Solo ijmuiden naar Lowestoft 09 sept 2014 18:36 #550070

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
lodewijk stegman schreef :

Maar goed. Voorlopig zal ik m'n donatie nog maar blijven storten. Wanneer is Roozeboos donateur geworden? Ik bedoel maar..

--
stegman

Wel een punt ;)
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.193 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl