Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: waar varen we langs?????? 14 okt 2008 14:25 #46388

  • Zonsnel
  • Zonsnel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2031
goes
Groet,

Zonsnel

zeilen is een manier van leven
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 okt 2008 14:48 #46393

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Niet op google maps en in mijn hoofd...... :lol:

Groeten,
Globe_Trotti
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 okt 2008 16:13 #46406

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
TreinStation kampen? en dus varend op de ijssel?

No way, dan hebben ze niet alleen half IJsselmuiden platgegooid, maar ook de brug nog ff gedemonteerd 8O



Maar mijn guess komt ook niet verder dan een klooster :? :oops:

Hehe, het was ook meer een hunch die ik dan accuut opschrijf. Ik dacht dat de brug veel verder van het station af lag. Maar eerlijk gezegd zie ik nu al dat het bij lange na niet op oever van de ijssel of een rivier. Meer op een fries merengebied. En het ziet er wel uit als een oud gemaal.

Ik hoop niet dat ik straks een ah ha moment heb, want dit gebouw komt me zo bekend voor
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 okt 2008 19:44 #46434

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
Hee, goed!

ik bedoel inderdaad blokzijl, maar als je over de dijk van vollenhove naar ossenzijl rijdt kom je langs blokzijl.
Tja, hoe heet dat gemaal. Liggen de waterkaarten nog op de boot.

Volgens mij is de foto van de kant van vollenhover meer gemaakt.

en de naam?
VOLLENHOVE - De renovatie van het gemaal Stroink in Vollenhove is zo goed als klaar. De drie pompen van het rijksmonument zijn voorzien van nieuwe motoren. Met de technische opknapbeurt is de capaciteit van het gemaal flink toegenomen. En dat is maar goed ook, want het gemaal reguleert het waterpeil in een groot deel van Noord west Overijssel

Stroink?

Groeten, ROb
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 okt 2008 20:07 #46447

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
Welk water?



Groeten, Rob
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 okt 2008 20:11 #46449

  • jan457
  • jan457's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 108
ik heb echt geen flouw igee maar ik denk friesland
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 okt 2008 22:10 #46470

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
Ik zou juist zeggen: Groningen. Maar welk vaarwater: geun idee.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 05:16 #46475

  • Postman
  • Postman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1175
:D Nu had je hem helemaal goed Roblisto! Als winnaar mag je van mij ook een keer binnen kijken. Maak maar een afspraak.

En die van jou: De Linde vanaf de Linthorst Homansluis gezien in westelijke richting?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 07:00 #46479

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
niet friesland, niet groningen en niet de linde...


Kom graag eens het gemaal bekijken, ben je daar vrijwilliger?

Groeten, Rob
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 11:12 #46532

  • Postman
  • Postman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1175
@ Roblisto; nee dat ben ik niet. Ik ben het hoofd van de sector watersysteem van het waterschap Reest en Wieden, die onderandere dit gemaal beheert...

en wat de foto betreft... het zou er ook uit kunnen zien als het zwarte water in de richting van hasselt. Maar dan zou de voorgrond gevormt moeten worden door de nieuwe brug van Stadshagen. Het is echter lang geleden dat ik daar ven geweest.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 12:32 #46543

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
postman, helemaal goed.

De foto is vanaf die brug genomen.
Foto vanaf de tegengestelde kant:


Aan jou de eer!

Groeten, Rob
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 13:52 #46549

  • Postman
  • Postman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1175
:D Ok Rob, bedankt.
Dan maar eentje iets verder uit de regio... 8)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 14:31 #46557

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Scheveningen?

Jutter.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 14:33 #46558

  • Reganto
  • Reganto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1111
Scheeeeeeeeve ning en
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 14:46 #46561

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2752
Juist ja. Den Pier van Scheveningen, vanuut 't zuuden!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 15:01 #46570

  • Postman
  • Postman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1175
:D Om precies te zijn... Scheveningen bij zons opgang (en geloof me da's heel vroeg).

Volgens mij is de eer nu aan Jutter. Die was onwaarchijnlijk snel de eerste. Een volgende keer zal ik het iets moeilijker maken...
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 15:13 #46576

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Volgens de klok heb ik er bijna 40 minuten over kunnen denken, dus dat valt wel mee. Hier is de volgende, de foto is al enkele jaren geleden gemaakt, "vakantie 2004" was de bronvermelding. Waar waren we hier ??



mvg Jutter.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 15:55 #46580

  • Postman
  • Postman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1175
:? Gokje; zwarte meer varend richting Ramspol?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 17:28 #46587

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
op die paal staan een paar bordjes:
verboden te surfen,
verboden golven te maken
pas op: veerpont.
Verder een licht met een zonnepaneel en een windmolentje. Die paal heb ik nog nooit eerder gezien!

Waar heb je een veerpont. Op de maas?

Groeten, Rob
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 17:31 #46588

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Net voor de veerpont bij Genemuiden?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 17:58 #46594

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Nog geen juiste oplossing gelezen !!
Jutter
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 18:28 #46597

  • Reganto
  • Reganto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1111
Braasemermeer t.h.v. Oude Wetering
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 18:28 #46598

Markermeer, tussen Marken en Volendam?
Men moet zeilen terwijl de wind waait.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 18:55 #46603

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Braasemermeer t.h.v. Oude Wetering

Jawel daar was het !!

Jutter.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 okt 2008 19:02 #46604

  • Reganto
  • Reganto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1111
Zo zie je maar dat staande-mast-route varen af en toe toch z'n voordelen kan hebben!

Anywayz, de volgende:
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.386 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl