Daarnaast de reduction gear omgedraaid zoals die hoort (zie eerdere foto's). Ik heb wat plaatjes toegevoegd. Ik begin dit topic een beetje te zien als een naslagwerk voor anderen die wat aan dit motortje willen doen en dan zegt een foto meer dan woorden op een tekening.
De tekening: Hierop zie je een pakking zitten tussen de keerkoppeling en dit. Die zag ik er bij mij niet tussen zitten.
De uitgaande as zit wat ze een borgmoer noemen. Hier heb je speciaal gereedschap voor nodig wil je dit loskrijgen. Met een grote schroevedraaier een klap werkte niet. Het zat muurvast. Verhitten ook niet. Ook geen idee of het links of rechtsdraaiend schroefdraad is. Om dit om te draaien of de deksel eraf te krijgen voor een oliewissel hoeft dit niet los.
Je schroeft de inbussen los en dan kan je heel voorzichtig de deksel met as eraf wippen. Met een beetje mazzel blijft de pakking heel.
Achter het deksel dus weer inbussen waarmee het aan de keerkoppeling vast zit. Ook hier een borgmoer waar ik geen gereedschap voor heb.
Hierna kon het geheel los tikken en was het draaibaar. Er zit een "centreerpin"
De olie was dikke drap geworden, dus op zich goed idee om te verwisselen. De boel goed schoongemaakt met een paar bussen remmenreiniger.
Pakking beetje ingesmeerd met olie en weer bevestigd.
Hier een foto van binnenkant en buitenkant deksel:
Olie afzuigen is niet mogelijk, je moet 'm echt open maken.
Olie middels een dun slangetje weer erin gedaan. Zou SAE30 in moeten, maar 5w30 kan ook, blijkbaar. Ik heb de motor iets omhoog gedaan zodat het erin loopt.