Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.

Onderwerp: Domper zijn DOMP in groot onderhoud

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 07 nov 2015 22:28 #680103

Goed bezig Rob!
Ik blijf je volgen!

Ps, mail je vd week de gevraagde foto's wel ff.
Ik denk dat fabrikanten van steeksleutels samen spannen als het gaat om de aantrekkingskracht van water op gereedschap... Het begint op te vallen dat altijd maat 10 overboord valt...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 07 nov 2015 23:10 #680115

  • Petervdw
  • Petervdw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1543
Domper,
Met die doorgestoken pijpjes al veel ellende gezien aan doorgeroeste tanks. Het beste kun je aan de tank een rond potje lassen, denk aan een ondiep jampotje, en dan in het midden er doorheen het pijpje erdoor, en dan toch een paar cm net boven de tankbodem uit laten steken. Net onder het bezinkpotje de afsluiter tegen de bezinkpot aan. Aan de jampot uiteraard ook een aftapkraan, liefst een schuifafsluitertje, kun je doorsteken bij verstopping.
Vr.groet, peter
Laatst bewerkt: 07 nov 2015 23:41 door Petervdw. Reden: correctie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 08 nov 2015 12:56 #680217

  • domper
  • domper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1224
Kan het toch niet laten om nog ff een foto van in de loods te plaatsen.


Met de vriendelijke groet Pieter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 08 nov 2015 14:08 #680232

domper schreef :
Kan het toch niet laten om nog ff een foto van in de loods te plaatsen.


Vooral mee doorgaan... :)

Is dit in Zuidland a/h Spui?
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 08 nov 2015 14:59 #680241

  • domper
  • domper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1224
Rob
Hoe kom je daar nu bij als ik vragen mag?
Met de vriendelijke groet Pieter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 08 nov 2015 18:30 #680285

Prachtig plekkie man!
Blijf posten die foto's!
Ik denk dat fabrikanten van steeksleutels samen spannen als het gaat om de aantrekkingskracht van water op gereedschap... Het begint op te vallen dat altijd maat 10 overboord valt...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 08 nov 2015 21:57 #680364

Die loods waar je boot staat heeft wel wat weg van de werkloods bij v.d. Berg in Zuidland.
Vandaar mijn vraag...
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 08 nov 2015 22:29 #680372

  • domper
  • domper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1224
Oké,
maar ik woon in Genemuiden
Met de vriendelijke groet Pieter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 10 nov 2015 17:58 #680884

  • domper
  • domper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1224
In tegenstelling tot een groot aantal Domp's is bij mij de rand vd kuip niet van houd maar van staal.
Maar boven op het staal zit een houten rand.
Tijdens voorgaande schilder beurten had ik gemerkt dat zich roest tussen het staal en het hout had gevormd.
Maar om hier mee bezig te gaan terwijl de boot in het water lag zag in niet echt zitten.
Dus nu mijn kans waar genomen.







Het hout zit met rvs schroeven vast geschroefd, met een houten plug er op om het weer mooi af te dichten.
Na de plug er uit geboord te hebben dacht ik dat wordt uit boren, maar tot mijn stomme verbazing kon ik alle schroeven losdraaien.
Met de vriendelijke groet Pieter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 10 nov 2015 18:49 #680904

Goed bezig Rob! Het schiet al op!
Ik denk dat fabrikanten van steeksleutels samen spannen als het gaat om de aantrekkingskracht van water op gereedschap... Het begint op te vallen dat altijd maat 10 overboord valt...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 11 nov 2015 19:42 #681283

  • domper
  • domper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1224
Vandaag o.a. maar een nieuwe lat voor achter gemaakt.
De originele was niet zo best meer.



Onder de waterlijn geschuurd vandaag en eens wat anders proberen.
De oud schippers hier (dat zijn er nog al wat) zeggen dat ik gekookte lijnolie met wat siccatief moet gebruiken op de huid, dat dringt ook goed in het roest, dat heb ik dus maar gedaan. Volgens seizoen zien we wel hoe het resultaat is. (Ik hou jullie daar van op de hoogte).

Zijn er nog andere die zoiets gebruiken of gebruikt hebben??
Met de vriendelijke groet Pieter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 11 nov 2015 19:45 #681285

Wij hadden de schouw daar in zitten.
Prima op te poetsen met wat diesel op een lap
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 11 nov 2015 19:59 #681293

  • domper
  • domper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1224
Blixem,
Het is wel de bedoeling dat ik het ga overschilderen.
Gekookte lijnolie kun je perfect overschilderen met een synthetische verf.
En daar gaat weer de antifouling overheen.
Ik weet alleen nog niet of er tussen de synthetische verf en de antifouling nog een primer moet.
Met de vriendelijke groet Pieter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 11 nov 2015 20:22 #681305

Primacon natuurlijk ;) (ironisch)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 12 nov 2015 23:03 #681642

Onder de waterlijn heb ik gewoon direct "teer" op de kale scheepshuid. Na een aantal lagen komt dan de Antifauling. Moet toegeven dat ik schepen in de haven heb gezien met Primacon, zagen er echt tip top uit!!!

Succes maar weer ;)
Ik denk dat fabrikanten van steeksleutels samen spannen als het gaat om de aantrekkingskracht van water op gereedschap... Het begint op te vallen dat altijd maat 10 overboord valt...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 13 nov 2015 12:06 #681734

  • domper
  • domper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1224
Ik maar zoeken op Primacon is het Primocon
Met de vriendelijke groet Pieter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 13 nov 2015 12:28 #681740

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
wij hebben de domp kaal getrokken tot op het staal en daarna helemaal in de silverpaint (hempel hempatex 16300 aluminium) gezet.

de waterlijn staat in de 2c epoxy coating (zf primer)
daar over zit hempel mille plus zwart.

stuk beter als die teer zooi
Laatst bewerkt: 13 nov 2015 12:30 door Mephisto.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 16 nov 2015 12:25 #682468

  • domper
  • domper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1224
Dat ziet er goed uit, maar volgens mij heb je die boot niet meer.

Kom ik vanmorgen in de loods is er een voorband van de trailer gesprongen met een flink gat er in.



En de bouten natuurlijk met geen mogelijkheid los te krijgen. gelukkig zijn hier constructie bedrijven en heeft een collega watersporter bij zijn oude werkgever een zgn. slagsleutel op kunnen halen waarmee het uiteindelijk toch gelukt is.
En een geluk dat we nog banden met velg in voorraad hebben liggen.

Met de vriendelijke groet Pieter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 16 nov 2015 12:27 #682469

domper schreef :
Tja , is ook ook geen wonder want zo draai je hem nog vaster :laugh:
Of is die foto soms gespiegeld:huh:

Hopelijk is dit geen weergave van je overige technische inzicht :unsure:
Zo gaat het vast beter:



Vraag me trouwens ook af welke oen die wielmoeren geschilderd heeft

Ad
Laatst bewerkt: 16 nov 2015 12:34 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 16 nov 2015 12:43 #682473

  • domper
  • domper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1224
Sorry AD maar voordat je commentaar geeft moet je toch ff nadenken.
Er zijn op mijn trailer nl rechts en links draaiende moeren
Met de vriendelijke groet Pieter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 16 nov 2015 14:03 #682515

domper schreef :
Sorry AD maar voordat je commentaar geeft moet je toch ff nadenken.
Er zijn op mijn trailer nl rechts en links draaiende moeren

Linksdraaiende wielmoeren heb ik nog nooit gezien hoor.
Maar het schijnt inderdaad ( vooral lang geleden) wel vaker voor te komen inderdaad.
Zelf rechts linkse draad en links rechtse.
www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?t=383
Krijg je met die oude assen en wielen.

Trouwens , met goed nadenken kan ik toch echt niet verzinnen dat het om linkse schroefdraad gaat hoor.
Een dermate zeldzame bijzonderheid kun je er even even bij vertellen.

Ad
Laatst bewerkt: 16 nov 2015 14:05 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 16 nov 2015 15:26 #682548

  • domper
  • domper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1224


Ad ik heb geen idee, maar we hebben nog een trailer met de zelfde wielen waar dit het geval is, dus ik was van te voren gewaarschuwd.
Denk dat dit komt omdat het oude Engelse meuk is.
Aan de zelfde kant heb ik de wiellagers moeten vervangen, en heeft met veel geluk drie weken geduurd voordat ik ze had. Dat waren ook Engelse maten en wat lastig om aan te komen.
Moet je hier boven maar eens kijken wat een aparte maten.
Met de vriendelijke groet Pieter.
Laatst bewerkt: 16 nov 2015 15:28 door domper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 16 nov 2015 15:33 #682551

  • TimoDino
  • TimoDino's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 921
Wat een lekker plekkie om te werken Rob.
Voor een Domp is dat bijna een vereiste.

Weet je al wat je met het onderwaterschip gaat doen?
Dompkruiser 770 "GISZMO"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 16 nov 2015 15:56 #682557

  • domper
  • domper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1224
Yep Timo,
Ik ben er geweldig blij mee we hebben de boot nu 5 jaar en konden haar alleen maar een week of twee bij de helling van onze ver. er uithalen voor onderhoud.
En altijd was het een hoop geklooi, dan weer te veel wind, dat de verf van je kwast af waait, dan weer had ik geschilderd en begon het onverwachts te regenen en kon ik op nieuw beginnen.



Een of andere voorganger had het gehele schip aan de onderkant in de polyester gezet, en ben dus al jaren bezig om die meuk er af te krijgen. Op verschillende plaatsen kwam de polyester omhoog door de roest er achter. in de loop der tijd heb ik dat nu zo goed als wel onder controle.
Verleden jaar heb ik zon Tercoo schijf met drie bladen voor op de boormachine gekocht, en dat is een geweldig ding.
Maar wat ik er ook onder smeerde er komt toch overal weer wat roest door.
Nu er maar weer af gehaald met de schuurmachine en de Tercoo, en op advies van wat oude schippers hier de onderkant aan het behandelen met gekookte lijnolie met wat siccatief om het beter te laten drogen.
En volgend jaar zien we wel hoe dat afgelopen is.
Met de vriendelijke groet Pieter.
Laatst bewerkt: 16 nov 2015 15:59 door domper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Domper zijn DOMP in groot onderhoud 16 nov 2015 16:42 #682570

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
domper schreef :
Dat ziet er goed uit, maar volgens mij heb je die boot niet meer.
Die foto is van Mei 2015, toen hebben wij dat klusje wat jij nu doet gedaan.

en die boot heb ik inderdaad niet, die boot ben ik nooit eigenaar van geweest. Ik ben er slechts op opgegroeid en heb de boot nog altijd tot mijn beschikking.....

Die boot is namelijk van mijn ouders en ik help mijn ouders nog steeds met al het onderhoud. Zeker aangezien ze ook een dagje ouder worden. wat ook gelijk de reden naast dat dit veel moderner is van de wijziging van het systeem van teer(vervanger) naar silverpaint/epoxyprimer en harde AF. de hoofdreden is om zo het onderhoud makkelijker en minder zwaar te maken.
Laatst bewerkt: 16 nov 2015 17:00 door Mephisto.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.204 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl