Kapiteinmomo schreef :
boarderbas schreef :
Helemaal ironisch dat momo hier de eerste is die de vloer aan veegt met de Offshore Special Regulations als die ter sprake komen en hier open en bloot toegeeft dat hij niet van plan is zich aan die regels te Conformeren als hij meedoet aan een wedstrijd omdat het "onzin" is.
Zo zo wat een uitspraken op deze vroege morgen, boot voldoet aan alle denkbare veiligheidseisen.
Boot was eigenlijk zelfredzaam genoeg toen de plug er weer in zat.
Het is onbegrijpelijk dat de motor uitviel, stond in dat gebied 20> knts wind, met behoorlijke golven.
In de boot was het zeer moeilijk om te bewegen door golfbeweging in de boot.
Waren ook problemen met de stuurautomaat zitten twee systemen op 1x hoepel 1x hydrailisch beiden systemen stonden in storing dit is ook onbegrijpelijk.
Reken maar dat er heel wat voorluikjes opengaan van ZF leden om de rompdoorvoeren te controleren en spullen aan te brengen om direct te kunnen reageren in het geval van lekkage en dat is precies de bedoeling van dit topic
Inderdaad, sommige ZF’ers leren het helaas nooit...
Trek je het niet aan, erg moedig om de ervaring te delen. Beste stuurlui staan meestal aan wal, en anders hier bij ZF aanwezig
En goed gehandeld door je zoon. Hij leeft nog, daar gaat het om. En ook nog het schip behouden (mooi meegenomen).
Mij heb je er mee geholpen. Ik twijfel nu of ik dat log echt nodig heb, en misschien komende winter geen extra gat in de bodem ga zagen... (en anders in waterdichte compartiment...
Succes met de boot terugvaren!
Groet, Sjoerd