Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za feb 15 @12:00AM
Wintermeet 2020
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 03 aug 2019 06:09 #1068665

  • Mi Dushi
  • Mi Dushi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 335
Wij plannen een rustige vakantie op de Delta en langs de kust. Maak me geen zorgen hoor. Ik heb nooit zonder ICP of vlaggenbrief gevaren. Het kan kennelijk ook zonder. De soep en dat-ie niet zo heet gegeten wordt en zo.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Varen en laten varen, dat komt aan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 03 aug 2019 09:25 #1068705

  • WillemB
  • WillemB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 127
Dank midushi voor de moeite. Had dat overzichtje inderdaad al gevonden, staat ongeveer hetzelfde als op de website van onze Rijksoverheid. Maar ik ben dus benieuwd wat andere landen van dat lijstje vinden. In dit topic gaat het vooral over het mogen voeren van de NL vlag, wat dus volgens onze Rijksoverheid en deANWB niet belangrijk/genoemd wordt. Vind de internationale maritieme wetgeving of de lokale Belgische Franse Engelse dat wel belangrijk? M.a.w. Is het echt een wettelijk probleem voor plezierjachten dat het vakje flag is geschrapt?

Wil me graag aan de regels houden, maar als het niet nodig is ga ik ook geen geld uitgeven voor iets wat niet nodig is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 03 aug 2019 09:37 #1068707

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6131
Als NL-schipper mag je op een jacht de NL-vlag voeren, ongeacht waar het schip is geregistreerd.
Net zoals vele oosterburen de Adenauer achterop hun in NL gehuurde jacht hangen.
Met haven-vermelding, BTW-verklaring, MMSI, ATIS en call-sign lijkt me het bovendien simpel te bewijzen dat het jacht in NL 'geregistreerd' is.
instructeur RYA/CWO zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries, stuurman zeilvaart
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 03 aug 2019 10:32 #1068729

  • Mi Dushi
  • Mi Dushi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 335
@WillemB
La Mavare heeft vast 100 keer meer ervaring dan ik.
Maar ik heb de neiging me aan de letterlijke regeltjes te houden. Voor België, mijn nieuwe vaderland, is die regel vanaf 1 september 2019 duidelijk:
Verplichte registratie. Een pleziervaartuig dat zich op de Belgische binnenwateren of Belgische zee bevindt moet geregistreerd zijn. Een pleziervaartuig kan voorzien zijn van een Belgische registratiebrief of een buitenlandse registratiebrief, als deze wettelijk het recht geeft de betreffende buitenlandse vlag te voeren.
Het Nederlandse document dat aan deze eis voldoet is de zeebrief. De eenmalige kosten hiervan zijn maar een fractie van wat het kost om een zeegaande boot in de vaart te houden.
Hoe de nieuwe regel gehandhaafd zal worden zal blijken.

En nu zal ik zwijgen. Ik heb dit topic al genoeg gekaapt.
Varen en laten varen, dat komt aan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 03 aug 2019 13:41 #1068761

  • Andries
  • Andries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 23
Ben wel benieuwd hoe deze Belgische regels zich verhouden met het vrije verkeer van personen, goederen, en diensten. Is dit een stille 'leave'van België? ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 03 aug 2019 13:57 #1068764

Het is in ieder geval niet de eerste keer dat belgie zijn eigen voorschriften wil opdringen aan buitenlandse watersporters.
Dat gebeurde al een keer toen je op de Belgische binnenwateren ineens ook als buitenlander ineens twee marifoons aan boord moest hebebn om zowel blokkanaal als noodkanaal gelijktijdig te kunnen uitluisteren( zoals in Nederland alleen voor de beroepsvaart verplicht is).
Na veel protesten van o.a. Nederlandse zijde is dat uiteindelijk weer ingetrokken en is nu een enkele marifoon genoeg.
Zie : www.watersportalmanak.nl/nieuw...-watersport-tegemoet

Ik denk eigenlijk dat flink protesteren tegen deze regel door o.a. Hiswa , Watersportverbond en liefst ook overheidinstanties best eens resultaat zouden kunnen hebben.
Want het zou natuurlijk te gek voor woorden zijn als je als Nederlander ( en dat staat immers in je paspoort) geen nederlandse vlag zou mogen voeren zonder dure registratie . Dat zou dan wel in heel Europa uniek zijn.
Hebben we hier geen forumleden met verbindingen in den Haag of , nog beter , in Brussel bij de EU??
Ad
Laatst bewerkt: 03 aug 2019 13:58 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 03 aug 2019 17:17 #1068793

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3506
Mijn bootje staat wel geregistreerd bij het kadaster. Ook een bewijs van inschrijving, maar geen zeebrief ($$$)
Maar ik heb ook geen vlag achterop :) ,voorzover ik weet is dat ook niet verplicht.
Be nice, or go away.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 03 aug 2019 18:57 #1068813

rooiedirk schreef :
Maar ik heb ook geen vlag achterop :) ,voorzover ik weet is dat ook niet verplicht.

Zover ik weet is het wel verplicht :)

UNCLOS

Article 110: Right of visit

1. Except where acts of interference derive from powers conferred by treaty, a warship which encounters on the high seas a foreign ship, other than a ship entitled to complete immunity in accordance with articles 95 and 96, is not justified in boarding it unless there is reasonable ground for suspecting that:

a. the ship is engaged in piracy;
b. the ship is engaged in the slave trade;
c. the ship is engaged in unauthorized broadcasting and the flag State of the warship has jurisdiction under article 109;
d. the ship is without nationality; or
e. though flying a foreign flag or refusing to show its flag
, the ship is, in reality, of the same nationality as the warship
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 05 aug 2019 13:04 #1069246

  • Groentje
  • Groentje's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 143
Yellow Boat schreef :
Het is in ieder geval niet de eerste keer dat belgie zijn eigen voorschriften wil opdringen aan buitenlandse watersporters.
Dat gebeurde al een keer toen je op de Belgische binnenwateren ineens ook als buitenlander ineens twee marifoons aan boord moest hebebn om zowel blokkanaal als noodkanaal gelijktijdig te kunnen uitluisteren( zoals in Nederland alleen voor de beroepsvaart verplicht is).
Na veel protesten van o.a. Nederlandse zijde is dat uiteindelijk weer ingetrokken en is nu een enkele marifoon genoeg.
Zie : www.watersportalmanak.nl/nieuw...-watersport-tegemoet

Ik denk eigenlijk dat flink protesteren tegen deze regel door o.a. Hiswa , Watersportverbond en liefst ook overheidinstanties best eens resultaat zouden kunnen hebben.
Want het zou natuurlijk te gek voor woorden zijn als je als Nederlander ( en dat staat immers in je paspoort) geen nederlandse vlag zou mogen voeren zonder dure registratie . Dat zou dan wel in heel Europa uniek zijn.
Hebben we hier geen forumleden met verbindingen in den Haag of , nog beter , in Brussel bij de EU??
Ad
Je zou ook aan die belangenverdedigers kunnen vragen om een betaalbare en duidelijke registratie op poten te zetten...
Ik ben niet jong genoeg om alles beter te weten...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 05 aug 2019 13:42 #1069264

Ja , alleen denk ik niet dat ik daar ook maar de kleinste invloed op zal hebben .
Daarvoor is toch echt een grote organisatie voor nodig of iemand op het forum met een "kruiwagen"in den Haag of Brussel ;)
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 05 aug 2019 14:18 #1069274

Voor diegenen die het interesseert hoe er in Griekenland op papieren gestaan word, hier een uittreksel van mijn dagboek.

Vandaag dan vroeg aan land om de Dekpa stempel te halen. Dat stempeltje is gewoon een administratieve onnozelheid om de velen die bij de coast guard werken een reden te geven interessant te doen. Daar komt dit jaar bij dat je moet bewijzen dat je de Griekse vaarbelasting hebt betaald. Ik had een week geleden via internet betaald voor drie maand, kostte mij 75€.
Gelijk nadat we doorgewezen werden naar de Coast guard madam die Engels sprak werd me duidelijk dat ik het met een moeilijke had te doen. Ze was wel onder de indruk en blij dat ik de belasting betaald had, ik ben blijkbaar een der enigen die wist wat en hoe. Ze was ongelooflijk pietluttig. Wilde alle papieren zien en zoals jullie wel zullen weten zijn al mijn papieren niet meer geldig. Het begon met mijn vaarbewijs. Ik heb er twee, beiden Belgisch en geldig voor het leven. Enfin dat staat er op.
Dat geldig voor het leven was tot een of andere slimmerik besloot dat hij veel geld kon verdienen met die plastic velletjes die vanaf dan iedere vijf jaar moeten vernieuwd worden, uiteraard tegen flinke kosten. Vijftig € voor een stukje plastic dat geen tiende eurocent kost. Gelukkig wist die madam niet dat geldig voor het leven in België niet meer bestaat.
Dan het registratiebewijs van de boot. Heb ik niet eens, bestond niet in de tijd dat ik in de Benelux leefde. Ik heb wel een zeer officieel meetboek van ons bootje en dan geef ik altijd dat boekje. Tja zegt ze, het is een Franstalig document. Ze zijn zo onwetend dat ze niet eens zien dat er ook Nederlands in staat. Frans of Nederlands, ze kan het niet lezen dus ze besluit dat het wel goed is. Het tegenwoordig gangbare registratiebewijs is weer zo´n plastic kaartje dat alle 5 jaar voor veel geld tegen een juist identiek plastic kaartje moet omgeruild worden. En met juist identiek bedoel ik echt exact identiek behalve de vervaldatum. Dus een of andere slomo verdient miljoenen met waardeloze plastic kaartjes waarop één cijfertje veranderd is. Je moet er maar op komen. Lang zal mijn gedoe met de meetbrief niet meer werken want de Belgen hebben weer een of ander regeltje veranderd en mijn boot mag niet meer Belgisch zijn. Hoe het dan verder moet weet ik nog niet.
Dan de verzekering. Ik weet ondertussen dat de Griekse Coast guard een papier wil dat in de Griekse taal is opgesteld. Aangezien mijn verzekering weigert mij zo´n attest te geven maak ik dat attest zelf. Is geeneens tegen de wet wat er bestaat geen wet over. Dus mijn zelf gemaakt attest ( met mijn eigen handtekening ) werd goed geacht. Als ze maar een papierke krijgen is het goed.
Dan de belasting. Ik had betaald voor juni tot en met September. We zien wel wat er nadien gebeurt. Dus ze zegt “ waar was uw boot dan vóór Juni ?” Ik lieg keihard “ In Italië”.
Dan probeerde ze mij een eenmalige betaling voor binnenkomst in Griekenland op te brommen.
Daar werd ik dan toch weer wat coleirig, ik verklaarde dat tussen Europese staten zo´n betaling onwettig was, wel als je van buiten de Europese unie komt. M´n vrouw stond reeds aan mijn hemd te trekken, zo van “maak weer geen heibel “ maar die madam gaf toe, wist blijkbaar niet zeker wat en hoe. Allee, iedereen die in Athene van het vliegtuig stapt een beetje laten betalen omdat men in Griekenland komt,.... niet met mij eee. Ik was weeral veel te luid aan het praten, maar dan zei ze dat ik mijn stempelke kon hebben. Baf. Een stempelke. Een tiende seconde werk. Politie.

Ik ben er dus weer eens voor een jaar doorgeslipt. Vele van de ambtenaren willen een plastic kaartje.
Om het even wie het maakt, ze willen een plastic kaartje. In Turkije konden blijkbaar vele ambtenaren niet lezen, ze hadden voorbeelden van hoe zo´n kaartje er moet uitzien. Wilden dan vergelijken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 05 aug 2019 14:48 #1069281

  • DavidS
  • DavidS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2692
@OldBawley: ik snap niet dat jij daar blijft? Ik had daar al lang mijn schup afgekuist en andere oorden opgezocht.
"Life is too short to own an ugly boat"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 05 aug 2019 15:14 #1069288

  • Mi Dushi
  • Mi Dushi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 335
@OldBawley
Ik had mezelf beloofd verder mijn waffel te houden, maar ik ben toch nieuwsgierig: waarom zou je boot niet Belgisch mogen zijn? Ik dacht dat de enige nieuwe eis voor de registratie nieuwe stijl een "band met België" was, zoals een Belgische eigenaar.
Als dit te privé is heb ik niks gevraagd.
Varen en laten varen, dat komt aan
Laatst bewerkt: 05 aug 2019 15:16 door Mi Dushi.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 05 aug 2019 16:30 #1069326

@david S : Zoals alle oude mannetjes heb ik altijd iets te klagen. Ik ben het prototype van de twee oude muppet mannetjes. Ik klaag dan wel vaak maar weet ook dat het over de heuvel heus niet groener is. Griekenland is het enig overgebleven cowboyland. Hier kan ik me nog handhaven, ergens anders zou men me over de kop lopen.

@ Mi dushi : Mijn bootje is het oudste nog zeilende Belgische jacht. Gebouwd in België dus altijd al Belgische vlag. Ik ben lang Belg geweest, nu reeds meer als 20 jaar officieel Nederlander. Ik voel me geen van beide, had ook in m´n Belgische tijd een Nederlands vrouwtje en woonde in Nederland.
Nu geen banden meer met België, dus zal bij de volgende vlaggenbrief vernieuwing een probleem ontstaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 05 aug 2019 17:22 #1069349

  • Mi Dushi
  • Mi Dushi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 335
:whistle: Ja, de officiële wereld is niet gemaakt voor vrije mensen die niet in hokjes passen.
Varen en laten varen, dat komt aan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 17 aug 2019 18:35 #1073846

  • Moro
  • Moro's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 48
Het blijkt, dat de NL regering een merkwaardige move heeft gemaakt. zie sea-watch.org/en/dutch-government-confirms-correct-registration-and-flag-of-sea-watch-3-ship-still-blocked-in-malta/
Eerst actief diplomatieke druk op Malta om dit met NL-ICP varende vaartuig erkend te krijgen als schip met NL flag. Terwijl het een commercieel/professioneel vaartuig is, dus per definitie geldt dan het ICP niet meer ( het is geen 'pleasure craft") Zelfs zeggen ze een SAR vaartuig te zijn, maar ook dat is geen "pleasurecraft".
Vervolgens stuurt ze een directieve naar Watersportverbond, dat ze niet meer : Flag nederlands "vermelden.
Hat bovenstaand probleem was al uit de wereld, als ze alleen maar de feitelijke juistheid, dat een ICP niet geldt op professioneel schip, hadden gecommuniceerd.
Conclusie: de regering wilde niet meer in een positie terechtkomen, de verantwoordelijkheid te hebben over die vluchtelingen/illigale immigranten en daarom zijn nu duizenden Nederlandse schippers gedupeerd.
Ja, je kunt dus een kadastrale registratie nemen met zeebrief. Ok voor een 18 m jacht; een fractie van de kosten. Maar voor een zevendehands jachtje, dat een mooi zomerweekend 's naar Blankenbergen of Borkum wil, is 't wel bijna 10% van de kostprijs. En voor mij helemaal onmogelijk, 't kadaster gaat niet naar gr. voor een meting en merk. En er zijn wel duizenden in mijn situatie.
Nog maar 16 jaar geleden, werd er in frankrijk actief gecontroleerd en bekeurd als je geen vlaggebrief had. Ik ken meerdere mensen, die toen honderden guldens boete hebben betaald. Dat zou zo maar weer kunnen gebeuren, nu er geen vlag meer in ICP wordt vermeld.
In Spanje, Portugal en Griekenland zal je zeker problemen krijgen. Ja een eigen-gemaakt document zal dan wel helpen toch 't land binnen te komen. Het heeft wel grote risico's, want als je bij een ongeluk betrokken raakt, ook buiten je schuld, dan zal de echtheid van je papieren worden onderzocht. En denk maar niet, dat de NL regering voor jou een leugentje zal willen vertellen, zoals ze bij de Sea-watch wel deden. Als de papieren niet correct zijn, krijg je de vaak de schuld van 't ongeval en hoeft de verzekering niet te betalen. Dus, ja toch wel een groot risico.
Toch zegt de wet nog steeds, dat een een schip, dat eigendom is van Nederlanders een Nederlands schip is en de nederlandse vlag dient te voeren.
zie punt 40 in legal.un.org/legislativeseries/documents/untlegs0005.pdf
Hier wordt ook de grens van 20Ton genoemd. Tot 15 jaar geleden konden we daarom voor onze kleinere schepen een officiele vlaggebrief bij de ANWB krijgen. ( "namens min.Verkeer en Waterstaat") Dit zou dus nu weer moeten worden ingesteld. Op grond van de wet is er alleen maar een controle op eigendomsbewijs en paspoort nodig om de vlaggebrief te verstrekken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 17 aug 2019 19:28 #1073870

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1202
Moro schreef :
Het heeft wel grote risico's, want als je bij een ongeluk betrokken raakt, ook buiten je schuld, dan zal de echtheid van je papieren worden onderzocht.

een verzekering staat helemaal los van wel/niet hebben van papieren ?
In Nederland is een verzekering en registratie niet verplicht , terwijl er duizenden verzekerde schepen zijn
Zijn al die schepen dan ineens niet verzekerd bij een ongeval omdat ze geen ICP hebben ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 17 aug 2019 19:40 #1073877

  • Moro
  • Moro's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 48
Ik hoop , dat je gelijk hebt, maar je weet, dat als je geen rijbewijs hebt, ook al komt 't alleen maar door traagheid van CBS je niet verzekerd bent.
Nogmaals, ik hoop, dat je gelijk hebt, maar dan nog kan, door onjuiste papieren, de wet het land waar je toevallig bent, je toch juridisch in een heel slechte positie brengen, zodat je verliest, ook al is 't niet jouw schuld. En dan krijg je en briefje van je verzekeraar, dat ze de verzekering opzeggen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 17 aug 2019 19:44 #1073880

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1202
Moro schreef :
Ik hoop , dat je gelijk hebt, maar je weet, dat als je geen rijbewijs hebt, ook al komt 't alleen maar door traagheid van CBS je niet verzekerd bent.
Nogmaals, ik hoop, dat je gelijk hebt, maar dan nog kan, door onjuiste papieren, de wet het land waar je toevallig bent, je toch juridisch in een heel slechte positie brengen, zodat je verliest, ook al is 't niet jouw schuld. En dan krijg je en briefje van je verzekeraar, dat ze de verzekering opzeggen.

rijbewijs is verplicht als je in een auto stapt, vaarbewijs niet , en dat weten de verzekerings maatschappijen natuurlijk ook
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 17 aug 2019 19:59 #1073893

  • Moro
  • Moro's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 48
Ja, klopt helemaal, maar wat als je op basis van je papieren daar helemaal niet had mogen zijn?
Dat je , volgens de daar geldende nationale wetten, niet had mogen varen....
Geloof me, als een verzekeringsmij een excuus heeft om niet te betalen, dan zal hij die gebruiken.
Maar ik hoop, dat ik ongelijk heb.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 18 aug 2019 06:43 #1073967

  • Mi Dushi
  • Mi Dushi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 335
De Toerzeilers hebben een commissie vaarbelangen. Ik zal eens een ballonnetje oplaten over dit probleem. Leden van verenigingen aangesloten bij het watersportverbond kunnen daar hetzelfde doen. Dit gaat de chaos die de overheid heeft veroorzaakt voor boten die nu in het buitenland varen natuurlijk niet oplossen.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Varen en laten varen, dat komt aan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 19 aug 2019 09:49 #1074518

  • Groentje
  • Groentje's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 143
Ik weet dat ik nu vloek in de kerk maar,...
Zou het allemaal niet veel simpeler zijn om net zoals in andere EU landen een registratie in te voeren voor pleziervaart.
Schepen zijn dan door het registratienummer herkenbaar /identificeerbaar bij alle controles, bij ongeval,enz..
Alle discussie rond herkomst, eigendom is dan van de baan en indien men het betaalbaar en eenvoudig houdt is het echt de eenvoudigste oplossing.
Het veel genoemde tegenargument dat men dan al snel vaarbelasting zal invoeren is ook al achterhaalt door de invoering in Nederland van de marifoontaks, wat de veiligheid op het water er niet beter op maakte gezien sommigen de vhf over boord smeten ...
Indien een overheid wil dat je gaat betalen vinden ze altijd wel een manier ... toeristenbelasting, marifoontaks,bruggengeld,extra accijnzen op diesel er is zoveel te verzinnen.
Maar de toestand nu waar men niet zeker is of je ergens in het buitenland problemen krijgt door een gebrekkige identificatie is toch belachelijk te noemen, ook omdat de meeste schippers graag in orde zijn met hun veiligheid en administratie en roepen om een eenvoudige betaalbare oplossing die voor iedereen duidelijk is.
Ik ben niet jong genoeg om alles beter te weten...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 19 aug 2019 09:52 #1074522

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3215
Groentje schreef :
registratie
alsjeblieftnietzeg! :ohmy:
"... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a werb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 19 aug 2019 17:20 #1074715

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1449
Groentje schreef :
...een registratie in te voeren voor pleziervaart...
...indien men het betaalbaar en eenvoudig houdt

Aangezien een overheid deze registratie zou moeten invoeren zal dat betaalbaar en eenvoudig er niet in zitten.
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 19 aug 2019 17:33 #1074727

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5180
een kadastrale inschrijving kan ( of kon in ieder geval in 1997) als binnenschip of als zeeschip. Er is mij destijds afgeraden om als zeeschip te boeken ( teveel rompslomp of zo) dus onze boot heeft een B in de te boekstelling.
Zou dat nu op bezwaren stuiten of toch voldoende zijn?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.437 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl