Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 29 okt 2020 21:43 #1222773

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5936
hnrts schreef :
Ik voorzie dat al dit geklaag leidt tot een oplossing die ons alleen maar een hoop extra geld gaat kosten waarbij het kadaster een koopje zal blijken te zijn.
dat.
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 29 okt 2020 21:53 #1222776

ik kan je volgen, maar je vergeet 1 ding: als je boot in het buitenland ligt lopen de kosten (via het kadaster) enorm uit de hand. Voor mij zou het tussen de 2 en 3k zijn....
Laatst bewerkt: 29 okt 2020 21:54 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 29 okt 2020 22:05 #1222780

AndreAzuree schreef :
ik kan je volgen, maar je vergeet 1 ding: als je boot in het buitenland ligt lopen de kosten (via het kadaster) enorm uit de hand. Voor mij zou het tussen de 2 en 3k zijn....

Anderen kant het is maar een keer en je bent klaar.
Niemand die het nog af kan pakken .
Geloof me alle landen gaan dadelijk er gewoon jacht op maken .
Zeker in deze tijd met de economie die naar de donder aan het gaan is .
Moet je maar eens opletten als dadelijk een ketting met slot op je boot zit .

Tja je zal dan een anderen kunnen kopen als het gebeurd .
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 29 okt 2020 22:16 #1222782

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1017
AndreAzuree schreef :
ik kan je volgen, maar je vergeet 1 ding: als je boot in het buitenland ligt lopen de kosten (via het kadaster) enorm uit de hand. Voor mij zou het tussen de 2 en 3k zijn....

Wanneer je als alternatief een paar honderd euro per jaar aan registratie en andere kosten mag aftikken, zoals in omliggende landen ook gebeurt, vind je dan dat je beter af bent?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 29 okt 2020 22:20 #1222784

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7281
AndreAzuree schreef :
ik kan je volgen, maar je vergeet 1 ding: als je boot in het buitenland ligt lopen de kosten (via het kadaster) enorm uit de hand. Voor mij zou het tussen de 2 en 3k zijn....

Waarom zouden de kosten zo hoog moeten zijn als je in het buitenland ligt. De aanvraag kun je eenvoudig met je documenten hier in Nederland doen.

Blijft alleen over het aanbrengen van het brandmerk.

Gezien de problemen veroorzaakt door de KNWV is er misschien wel mogelijkheid er een versnelde procedure van te maken voor alle getroffen landgenoten aldaar.

De medewerker van de scheepsmetingsdienst kan dan in een korte tijd meerdere schepen bezoeken, die in de problemen zijn geraakt door toedoen van het KNWV.

Die hebben hun controle taak op de uitgifte heel erg verzaakt. Meer dan honderden registraties op 1 adres, dat moet toch wel opvallen.

Een beter certificaat moet dan ook zo snel mogelijk bij het KNWV worden weggehaald. Het bracht echter wel geld in de kassa.

Een afdeling bij het RDW (RDWA ?) onderbrengen ?. Dat is een semi-overheids instelling die de zaken goed voor elkaar heeft.

Bram
Laatst bewerkt: 29 okt 2020 22:22 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 29 okt 2020 22:45 #1222787

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
James B schreef :
Ik weet niet precies waarop je doelt JotM? Wat heeft jouw reactie gemeen met de mijne? Ik zie het ff niet. Ik heb het niet over Zeebrieven, maar over het ICP en dat Jan en alleman een NL flag op zijn boot kan hangen.
Je bent niet de enige die het niet snapt geloof ik.

Een vlag op je boot hangen is niet hetzelfde als gerechtigd zijn een vlag op je boot te hangen.
Het wettelijk voorschrift dat een zeebrief het enige document is dat een zeeschip het recht geeft de Nederlandse vlag te voeren is ruim twee eeuwen oud.

Maar delibereer wat mij betreft nog een tijdje door over de zinloosheid van een officieus bewijs van eigendom (ICP) als een land een bewijs van de nationaliteit van een schip (zeebrief) vereist. Er schrijft op enig moment vast iemand anders iets waardoor het wel duidelijk wordt.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 29 okt 2020 23:03 #1222793

JotM schreef :
James B schreef :
Ik weet niet precies waarop je doelt JotM? Wat heeft jouw reactie gemeen met de mijne? Ik zie het ff niet. Ik heb het niet over Zeebrieven, maar over het ICP en dat Jan en alleman een NL flag op zijn boot kan hangen.
Je bent niet de enige die het niet snapt geloof ik.

Een vlag op je boot hangen is niet hetzelfde als gerechtigd zijn een vlag op je boot te hangen.
Het wettelijk voorschrift dat een zeebrief het enige document is dat een zeeschip het recht geeft de Nederlandse vlag te voeren is ruim twee eeuwen oud.

Maar delibereer wat mij betreft nog een tijdje door over de zinloosheid van een officieus bewijs van eigendom (ICP) als een land een bewijs van de nationaliteit van een schip (zeebrief) vereist. Er schrijft op enig moment vast iemand anders iets waardoor het wel duidelijk wordt.


Het is simpel
Alleen de kadaster kan een zee brief geven en dat wettelijk geldige op de wereld .
De icp werd oogluiken toe gelaten omdat het vaak om kleine plezier vaart ging.

Het probleem is geworden dat de icp wat al nooit niet geldige is geweest van nederland ook al stond er vroeger wel de vlag voeren .
Misbruik werd gemaakt door criminelen activiteiten .
Of nu belasting onder duiking is geweest of van mij part kilo drugs en vrouwelijk slaven er bij.
Er is misbruik van gemaakt.

De overheid heeft gewoon nu gezegt dat de papier niet meer betrouwbaar is omdat er geen inwoner registratie controle bestaat . (vandaar die 100 boten op een adres)
Dus nu ook de vlag van de icp heeft verwijdert .
Vermoedelijk was vroeger als een nederlandse burger iets veroorzaakt heeft de overheid wel de verantwoord op neemt (logies dat is de overheid verplicht zo lang de persoon geen oorlog misdaad aan het begaan is )

Klaar en simpel de kadaster is de echte weg .
Dus sparen en het er op zetten en klaar.
Tenslotte zo lang het wel goed ging hebben we er ook gebruik van gemaakt .
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 29 okt 2020 23:13 #1222798

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Bijna goed. Alleen de Scheepvaartinspectie kan een zeebrief afgeven. En doet dat alleen als het schip door het Kadaster in de openbare registers is opgenomen.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 29 okt 2020 23:58 #1222801

JotM schreef :
Bijna goed. Alleen de Scheepvaartinspectie kan een zeebrief afgeven. En doet dat alleen als het schip door het Kadaster in de openbare registers is opgenomen.

Tja me eerste bootje dus wel even uitzoeken.
Vandaar dat ik uitkomt op de kadaster .
Zeker omdat ik ook naar engeland wilt en die is al uit eu (bijna?)
moet gewoon alle papieren in orde zijn.
En de bootje is niet zomaar te vervangen en de taxatie rapport is het ook geen goedkoop bootje geweest .

Maar bedankt voor de correctie .
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 00:05 #1222803

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Het stappenplan:
ILenT schreef :
Pleziervaartuig korter dan 24 meter

Voor een pleziervaartuig korter dan 24 meter stuurt u het formulier Aanvraag Registratie pleziervaartuigen met bijlagen samen met het aanvraagformulier voor de teboekstelling, tegelijkertijd naar het Kadaster. Het aanvraagformulier voor teboekstelling staat op de site van het Kadaster.

Het Kadaster handelt de aanvraag verder met de ILT af.
Nadat het vaartuig teboek gesteld staat, ontvangt u de zeebrief en de meetbrief van de ILT. Van het Kadaster ontvangt u de nationaliteitsverklaring.

www.ilent.nl/onderwerpen/plezi...iervaartuigen-op-zee
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 01:45 #1222810

Wanneer heb ik BINNEN Nederland eigenlijk het recht de Nl vlag te voeren? Ik kan natuurlijk de Nederlandse, Friesche, Europese of welke lap dan ook hijsen, maar wat betekent dat als ik het recht niet heb?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 01:50 #1222811

suijkerbuijk schreef :
AndreAzuree schreef :
ik kan je volgen, maar je vergeet 1 ding: als je boot in het buitenland ligt lopen de kosten (via het kadaster) enorm uit de hand. Voor mij zou het tussen de 2 en 3k zijn....

Anderen kant het is maar een keer en je bent klaar.
Niemand die het nog af kan pakken .
Geloof me alle landen gaan dadelijk er gewoon jacht op maken .
Zeker in deze tijd met de economie die naar de donder aan het gaan is .
Moet je maar eens opletten als dadelijk een ketting met slot op je boot zit .

Tja je zal dan een anderen kunnen kopen als het gebeurd .

Hier lees ik wel dat drogredenen. Ja het is maar één keer, maar dat mag wel ook voor dat bedrag. Sowieso kan niemand mijn boot afpakken, tenzij met geweld, en dan helpt dat papiertje ook niet. Verder heb ik al het bewijs dat de boot van mij is: het contract, bewijs van betaling en bewijs van betaalde BTW. Kortom, het is pure bureaucratie. Dat is verder prima, maar dan moeten de kosten in verhouding staan tot hetgeen geboden wordt. Maar goed, ik wacht eerst maar eens af wat de overheid en de KNWV gaan doen. Komt daar niks uit, dan kan ik altijd nog een kadasterregistratie regelen.
Laatst bewerkt: 30 okt 2020 01:56 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 01:53 #1222812

Waarom zouden de kosten zo hoog moeten zijn als je in het buitenland ligt. De aanvraag kun je eenvoudig met je documenten hier in Nederland doen.

dat klopt!

Blijft alleen over het aanbrengen van het brandmerk.

ja, dat is voor mij niet cruciaal.

Gezien de problemen veroorzaakt door de KNWV is er misschien wel mogelijkheid er een versnelde procedure van te maken voor alle getroffen landgenoten aldaar.

wie weet, ik ga weer eens contact met hen opnemen.

De medewerker van de scheepsmetingsdienst kan dan in een korte tijd meerdere schepen bezoeken, die in de problemen zijn geraakt door toedoen van het KNWV.

Die hebben hun controle taak op de uitgifte heel erg verzaakt. Meer dan honderden registraties op 1 adres, dat moet toch wel opvallen.


ja dat is jammer, KNWV is hier dus niet op toegerust.

Een beter certificaat moet dan ook zo snel mogelijk bij het KNWV worden weggehaald. Het bracht echter wel geld in de kassa.

Een afdeling bij het RDW (RDWA ?) onderbrengen ?. Dat is een semi-overheids instelling die de zaken goed voor elkaar heeft.



Lijkt me prima, de kosten van een kenteken zijn ook redelijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 06:03 #1222822

TuuLeVi schreef :
hnrts schreef :
Ik voorzie dat al dit geklaag leidt tot een oplossing die ons alleen maar een hoop extra geld gaat kosten waarbij het kadaster een koopje zal blijken te zijn.
dat.

Als dat waar is, dan is Nu misschien wel hetmoment om het aan te vragen...

Als je een schip hebt van 20/30k had ik het allang gedaan...
Ik heb een scheepje van 3k.... toch nog maar een nachtje over slapen... :blink:

Voor Andre is het niet zo makkelijk, want het brandmerk moet je binnen enkele maanden aan laten brengen door het Kadaster...Leuk als je direct terugvaart, maar hij gaat begrijpelijkerwijze nog een tijdje in het mooie turkije rondcruisen... dan kan je beter afwachten denk ik, en als het moet pas aanvragen als hij terug gaat varen. Bespaar je de kosten van een ticket en hotel voor kadaster, toch snel een 1,5 a 2k (kan je mooi zonnepaneel en LiFePo accu voor kopen ;) )
Laatst bewerkt: 30 okt 2020 06:33 door sjoerd1981.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 06:25 #1222824

  • Ndbpw
  • Ndbpw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 163
JotM schreef :
Het stappenplan:
ILenT schreef :
Pleziervaartuig korter dan 24 meter

Voor een pleziervaartuig korter dan 24 meter stuurt u het formulier Aanvraag Registratie pleziervaartuigen met bijlagen samen met het aanvraagformulier voor de teboekstelling, tegelijkertijd naar het Kadaster. Het aanvraagformulier voor teboekstelling staat op de site van het Kadaster.

Het Kadaster handelt de aanvraag verder met de ILT af.
Nadat het vaartuig teboek gesteld staat, ontvangt u de zeebrief en de meetbrief van de ILT. Van het Kadaster ontvangt u de nationaliteitsverklaring.

www.ilent.nl/onderwerpen/plezi...iervaartuigen-op-zee

Met de aanvulling dat het bij het kadaster een zeerigstratie moet zijn. Ik heb nu een B registratie en dat betekent opnieuw kosten. Waarom wordt het aanvragen van de zeebrief niet gewoon ook gedaan op basis van een b registratie voor kleine schepen?...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 06:49 #1222827

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6508
hnrts schreef :
Wanneer je als alternatief een paar honderd euro per jaar aan registratie en andere kosten mag aftikken, zoals in omliggende landen ook gebeurt, vind je dan dat je beter af bent?
Zo hoeft het ook niet te gaan hoor. Een registratiebewijs voor een snelle motorboot kost ook alleen maar geld op moment van aanvragen en daarna niet meer.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 06:57 #1222829

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6508
AndreAzuree schreef :

Een afdeling bij het RDW (RDWA ?) onderbrengen ?. Dat is een semi-overheids instelling die de zaken goed voor elkaar heeft.



Lijkt me prima, de kosten van een kenteken zijn ook redelijk.

Ja, natuurlijk. Die registreren toch ook de snelle motorboten? Laat dan alleen wel even in de wet vastleggen dat het registratienummer bij waterverplaatsende boten niet in koeienletters op de romp hoeft te worden aangebracht. Dat hoeft in andere landen ook niet zo groot.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 07:33 #1222833

sjoerd1981 schreef :
TuuLeVi schreef :
hnrts schreef :
Ik voorzie dat al dit geklaag leidt tot een oplossing die ons alleen maar een hoop extra geld gaat kosten waarbij het kadaster een koopje zal blijken te zijn.
dat.

Als dat waar is, dan is Nu misschien wel hetmoment om het aan te vragen...

Als je een schip hebt van 20/30k had ik het allang gedaan...
Ik heb een scheepje van 3k.... toch nog maar een nachtje over slapen... :blink:

Voor Andre is het niet zo makkelijk, want het brandmerk moet je binnen enkele maanden aan laten brengen door het Kadaster...Leuk als je direct terugvaart, maar hij gaat begrijpelijkerwijze nog een tijdje in het mooie turkije rondcruisen... dan kan je beter afwachten denk ik, en als het moet pas aanvragen als hij terug gaat varen. Bespaar je de kosten van een ticket en hotel voor kadaster, toch snel een 1,5 a 2k (kan je mooi zonnepaneel en LiFePo accu voor kopen ;) )

Sjoerd snapt mij ;) Ik ga het ff aanzien. Op zich juich ik een degelijke registratie toe. Zeker omdat NL nu gewoon de deur open zet voor drugskoeriers die er misbruik van maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 08:02 #1222846

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Ndbpw schreef :
Ik heb nu een B registratie en dat betekent opnieuw kosten. Waarom wordt het aanvragen van de zeebrief niet gewoon ook gedaan op basis van een b registratie voor kleine schepen?...

Waarschijnlijk omdat voor opname in het binnenschepenregister geen nationaliteitsverklaring obv het Wetboek van Koophandel nodig is? Die nationaliteit van het schip is nou net de crux van de zeebrief.

Heeft iemand trouwens ervaring met het binnen Europa aantonen van de band van het schip met Nederland obv een Rijnvaartverklaring?

Want dat is voor een jacht wel iets simpeler.

Kiwa Register schreef :
Bij niet kadasterplichtige schepen moet op een andere manier dan met een uittreksel uit het Kadaster aangetoond worden wie de eigenaar is. Dit kan onder andere door het overleggen van een:

(notariële) koopakte;
inschrijving in het kadaster (niet verplicht);
verzekeringspolis.

En deze is wel op Europese regelgeving (Verordening (EEG) nr. 2919/85) gebaseerd. Al is 'ie natuurlijk bedoeld voor binnenvaart en niet voor op zee.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 08:16 #1222853

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Nachtvlinder schreef :
Wanneer heb ik BINNEN Nederland eigenlijk het recht de Nl vlag te voeren? Ik kan natuurlijk de Nederlandse, Friesche, Europese of welke lap dan ook hijsen, maar wat betekent dat als ik het recht niet heb?
Dat is naar mijn weten niet wettelijk geregeld.
Maar zodra je buiten de lijn ex art 1 van de Schepenwet komt ("buitengaats") verandert de wereld.

Edit:
Dat is dezelfde lijn als in art 2 van het Vaststellingsbesluit Binnenvaartpolitiereglement.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 30 okt 2020 08:18 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 08:28 #1222857

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5936
AndreAzuree schreef :
zou het tussen de 2 en 3k zijn....
op een boot van een ton?(ofzeau) Tja, overheid kost veel geld...

Mijn bootje heeft een dagwaarde van (?)nihil zeg maar. Dan vind ik het al weel een ander verhaal.

suijkerbuijk schreef :
Anderen kant het is maar een keer en je bent klaar.
Niemand die het nog af kan pakken.
oh. jawel hoor. Er zijn wel meer wetten teruggedraaid.

AndreAzuree schreef :
het is pure bureaucratie. Dat is verder prima, maar dan moeten de kosten in verhouding staan tot hetgeen geboden wordt.
Ik vind dat helemaal niet prima, van wie moet dat?
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 09:12 #1222875

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27152
Je HOEFT niet naar de buitenlanden, maar als je dat wel wil zijn er dus gewoon spelregels....
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 09:32 #1222882

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 12562
WADnWIND schreef :
Je HOEFT niet naar de buitenlanden, maar als je dat wel wil zijn er dus gewoon spelregels....

in Friesland accepteren ze nog wel het ICP?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 09:43 #1222888

TuuLeVi schreef :
AndreAzuree schreef :
zou het tussen de 2 en 3k zijn....
op een boot van een ton?(ofzeau) Tja, overheid kost veel geld...

Mijn bootje heeft een dagwaarde van (?)nihil zeg maar. Dan vind ik het al weel een ander verhaal.

suijkerbuijk schreef :
Anderen kant het is maar een keer en je bent klaar.
Niemand die het nog af kan pakken.
oh. jawel hoor. Er zijn wel meer wetten teruggedraaid.

AndreAzuree schreef :
het is pure bureaucratie. Dat is verder prima, maar dan moeten de kosten in verhouding staan tot hetgeen geboden wordt.


Ik vind dat helemaal niet prima, van wie moet dat?

-Als je dagwaarde laag is, is het nog zuurder inderdaad.
-Je kunt wetten terugdraaien, maar bootjes afpakken, dat gaat niet :)
-Ik heb geen moeite met een bureaucratische procedure die een probleem oplost, zoals: stelen van ongeregistreerde boten en doorverkopen, drugstransport, etc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 09:44 #1222889

WADnWIND schreef :
Je HOEFT niet naar de buitenlanden, maar als je dat wel wil zijn er dus gewoon spelregels....

ja, dat is wel een beetje een open deur. Ik denk dat het vooral gaat om redelijkheid: komt de overheid met een regeling die effectief is, en waarvan de kosten redelijk zijn, met dat wat geboden wordt. Gaan we zien!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.773 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl