Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 13:57 #1222971

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
BP05 schreef :
... Er wordt ook nog een ‘meet brief’ gevraagd. Weer zo’n ongedefinieerd ding. Ik heb wel de design specificaties, zal dat genoeg zijn? Of mis ik dan weer een officieel ‘stempel’ .

Wat denk je zelf?
wetten.overheid.nl/BWBR0003378/2019-11-15 ("Meetbrievenwet 1981")
wetten.overheid.nl/BWBV0003245/2017-02-28 ("Internationaal Verdrag betreffende de meting van schepen")
wetten.overheid.nl/BWBR0006018/1998-12-18 ("Regeling vaststelling modellen meetbrieven")

Edit:
Overigens heb je als het goed is voor een pleziervaartuig geen aparte meetbrief meting nodig, dat is nu juist wat er in 1995 veranderd is. Die krijg je obv een tabel in de Regeling metingsvoorschriften.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 30 okt 2020 14:58 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 14:10 #1222974

  • Knoet
  • Knoet's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2115
JotM schreef :
Gelukkig wordt dat allemaal een stuk duidelijker zodra de nieuwe Rijkswet nationaliteit zeeschepen (die nu in het parlement in behandeling is) van kracht wordt.

Zou het toeval zijn dat die kwestie rond het ICP juist nu aan het licht wordt gebracht?
Bert
Spækhugger
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 14:13 #1222975

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Het wordt een Rijkswet. Dat gaat nog langzamer dan een "gewone" wet: ze zijn in 2011 begonnen.

zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33134-2.html

zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/33134

www.eerstekamer.nl/wetsvoorste...jkswet_nationaliteit
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 30 okt 2020 14:18 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 14:23 #1222976

  • Knoet
  • Knoet's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2115
Aha, dat is een langdurig proces inderdaad. Ik dacht even uit je opmerking te lezen dat er actueel iets op de agenda staat, en dan willen belanghebbenden wel eens wat maatschappelijke verontwaardiging rond zo'n onderwerp organiseren.
Bert
Spækhugger
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 14:56 #1222982

BP05 schreef :
Dit zou voor zoiets simpels toch met een beetje zorgvuldigheid moeten kunnen, ook al komt het misschien niet al te vaak voor..

Zo simpel lijkt mij dat niet voor het kadaster bij bestaande schepen.
In principe kom je daar met een bootje uit de lucht vallen,en beweert dan doodleuk, die is van mij.
En nu niet moeilijk doen en dat even officieel registreren.

Dus hoe ga je bij het kadaster aannemelijk maken dat het bootje van jouw is?
BTW verklaring is overdraagbaar, en een koopkontrakt kan ik zelf ook wel in elkaar typen.
Dus dat het kadaster niet zo maar in schrijft kan is begrijpen, want anders is straks die registrering net zoveel waard als het ICP nu.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 15:01 #1222983

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
CaptainRob schreef :
Dus hoe ga je bij het kadaster aannemelijk maken dat het bootje van jouw is?

"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 15:01 #1222984

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16255
Mailtje binnen net van het Watersportverbond!
Beste .,
Zoals u uit de media heeft kunnen vernemen, staat het Internationaal Certificaat Pleziervaartuigen (ICP) in de schijnwerpers. Dit naar aanleiding van signalen van oneigenlijk gebruik van het certificaat.

Ook bereiken ons signalen van Nederlandse watersporters die problemen ervaren met hun ICP bij officiële instanties in het buitenland. Dit heeft in enkele gevallen zelfs geleid tot weigering van passanten en boten die worden vastgelegd. Landen waar dit gebeurt waarvan het op dit moment bij ons bekend is, zijn Portugal, Italië en Spanje. Deze behoren niet tot de 14 landen die Resolutie 13 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (UNECE) uit 1986 toepassen. Eerder leidde dit echter niet tot problemen zoals die zich nu openbaren.

Het KNWV zet zich in om voor Nederlandse watersporters de mogelijkheid te behouden met hun boot met vakantie te gaan zonder dat daar de ingewikkelde en kostbare documentatie voor nodig is. Op geen enkele manier willen wij echter betrokken zijn bij misbruik. Het KNWV kan het ICP afgeven door een convenant met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Wij dringen aan op een aantal maatregelen in dat convenant om misbruik van het ICP een halt toe te roepen. Het ministerie is nu aan zet.

De inzet is om de aanpassingen per 1 januari 2021 in te laten gaan. Welke gevolgen dit precies heeft voor u als ICP houder, is nu nog niet te overzien. Zodra hier meer over bekend is, brengen wij u op de hoogte.
Laatst bewerkt: 30 okt 2020 15:01 door holtere.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 15:03 #1222985

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Dat convenant is medio 2018 voor twee jaar aangegaan, dus inmiddels verlopen.

zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2018-36436.html
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 30 okt 2020 15:04 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 15:09 #1222988

  • BP05
  • BP05's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 110
JotM schreef :
BP05 schreef :
... Er wordt ook nog een ‘meet brief’ gevraagd. Weer zo’n ongedefinieerd ding. Ik heb wel de design specificaties, zal dat genoeg zijn? Of mis ik dan weer een officieel ‘stempel’ .

Wat denk je zelf?
wetten.overheid.nl/BWBR0003378/2019-11-15 ("Meetbrievenwet 1981")
wetten.overheid.nl/BWBV0003245/2017-02-28 ("Internationaal Verdrag betreffende de meting van schepen")
wetten.overheid.nl/BWBR0006018/1998-12-18 ("Regeling vaststelling modellen meetbrieven")

Edit:
Overigens heb je als het goed is voor een pleziervaartuig geen aparte meetbrief meting nodig, dat is nu juist wat er in 1995 veranderd is. Die krijg je obv een tabel in de Regeling metingsvoorschriften.

Goed gevonden, dat had ik nog niet gevonden. Ik lees daarin overigens inderdaad dat een meetbrief voor een klein vaartuig, zijnde niet-commercieel, niet nodig is in artikel 4.1.c.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 15:12 #1222989

brambo schreef :
AndreAzuree schreef :
brambo schreef :
Beste A.Azure,

de status Registergoed is wat anders dan het in bezit hebben van een aankoop factuur.

Registergoed is dezelfde status als bij onroerend goed. Eigendom is wettelijk vastgelegd en kan alleen door een overschrijving of een uitschrijving in andere handen overgaan.

Bram


Bram, ik begrijp wat de status van Registergoed is. Maar ik ben wettelijk natuurlijk nog steeds eigenaar van de boot, ook zonder de registratie.

Het bezit kan alleen overgaan op een andere eigenaar met een officieele overschrijving.

Stel dat de boot gestolen wordt. Bij verhuur bijvoorbeeld door verduistering. Het verdwijnt en wordt verkocht. Zie maar dat je het bezit weer terug krijgt.

Bij Registergoed ben je nog steeds de wettelijke eigenaar en kun je weer direct over je eigendom beschikken.

Het advies bij een aanbouw van een schip is, het direct al tijdens de aanbouw te boek te stellen. Dat maakt dat je de officiele eigenaar bent van wat er staat in combinatie met de aanbetalingen.

Doe je dat niet, dan valt het schip onder de failliete boedel want het is nog niet geleverd. Ondanks het feit dat je al diverse termijnen hebt betaald.

Het gevaar bestaat dat als je een boot koopt die teboekgesteld is en deze niet laat overschrijven of uitschrijven, dat de "echte" eigenaar of de houder van de scheepshypotheek nog steeds de rechtmatige eigenaar is. Let hier vooral op !!

helder, dank je voor de toelichting.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 15:13 #1222990

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Wat er trouwens ook verandert in dat convenant, het zal nooit het recht geven de Nederlandse vlag (of vlag van het Koninkrijk) te voeren.
(Art 86 wetboek van strafrecht)
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 15:15 #1222992

CaptainRob schreef :
BP05 schreef :
Dit zou voor zoiets simpels toch met een beetje zorgvuldigheid moeten kunnen, ook al komt het misschien niet al te vaak voor..

Zo simpel lijkt mij dat niet voor het kadaster bij bestaande schepen.
In principe kom je daar met een bootje uit de lucht vallen,en beweert dan doodleuk, die is van mij.
En nu niet moeilijk doen en dat even officieel registreren.

Dus hoe ga je bij het kadaster aannemelijk maken dat het bootje van jouw is?
BTW verklaring is overdraagbaar, en een koopkontrakt kan ik zelf ook wel in elkaar typen.
Dus dat het kadaster niet zo maar in schrijft kan is begrijpen, want anders is straks die registrering net zoveel waard als het ICP nu.

ik begrijp dat dat voor 2e hands boten een issue is. Voor mij niet, het schip is aantoonbaar nieuw van de werf gekocht. Veel meer dan een koopcontract kan ik het kadaster ook niet verstrekken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 15:16 #1222993

overigens stuurde de KNWV net een mail over het ICP:

Beste André,

Zoals u uit de media heeft kunnen vernemen, staat het Internationaal Certificaat Pleziervaartuigen (ICP) in de schijnwerpers. Dit naar aanleiding van signalen van oneigenlijk gebruik van het certificaat.

Ook bereiken ons signalen van Nederlandse watersporters die problemen ervaren met hun ICP bij officiële instanties in het buitenland. Dit heeft in enkele gevallen zelfs geleid tot weigering van passanten en boten die worden vastgelegd. Landen waar dit gebeurt waarvan het op dit moment bij ons bekend is, zijn Portugal, Italië en Spanje. Deze behoren niet tot de 14 landen die Resolutie 13 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (UNECE) uit 1986 toepassen. Eerder leidde dit echter niet tot problemen zoals die zich nu openbaren.

Het KNWV zet zich in om voor Nederlandse watersporters de mogelijkheid te behouden met hun boot met vakantie te gaan zonder dat daar de ingewikkelde en kostbare documentatie voor nodig is. Op geen enkele manier willen wij echter betrokken zijn bij misbruik. Het KNWV kan het ICP afgeven door een convenant met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Wij dringen aan op een aantal maatregelen in dat convenant om misbruik van het ICP een halt toe te roepen. Het ministerie is nu aan zet.

De inzet is om de aanpassingen per 1 januari 2021 in te laten gaan. Welke gevolgen dit precies heeft voor u als ICP houder, is nu nog niet te overzien. Zodra hier meer over bekend is, brengen wij u op de hoogte.

Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht, klik dan hier een overzicht van de meest gestelde vragen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 15:20 #1222994

  • BP05
  • BP05's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 110
CaptainRob schreef :
BP05 schreef :
Dit zou voor zoiets simpels toch met een beetje zorgvuldigheid moeten kunnen, ook al komt het misschien niet al te vaak voor..

Zo simpel lijkt mij dat niet voor het kadaster bij bestaande schepen.
In principe kom je daar met een bootje uit de lucht vallen,en beweert dan doodleuk, die is van mij.
En nu niet moeilijk doen en dat even officieel registreren.

Dus hoe ga je bij het kadaster aannemelijk maken dat het bootje van jouw is?
BTW verklaring is overdraagbaar, en een koopkontrakt kan ik zelf ook wel in elkaar typen.
Dus dat het kadaster niet zo maar in schrijft kan is begrijpen, want anders is straks die registrering net zoveel waard als het ICP nu.

Met simpelheid heb ik het over (de beschrijving van) het proces, niet over het beoordelen van de stukken door inspectie of kadaster. Zoals JotM al schreef, daar is over nagedacht en er is een niet-uitputtende lijst voor; dat gebeurt natuurlijk al vele jaren. BTW verklaring staat daar terecht niet bij, staat namelijk geen eigenaarsnaam op. En valsheid in geschrifte is toch nog steeds verboden denk ik, dus zelf typen van een koopcontract kun je doen, maar of dat verstandig is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 15:29 #1222999

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7277
Het KNWV zet zich in om voor Nederlandse watersporters de mogelijkheid te behouden met hun boot met vakantie te gaan zonder dat daar de ingewikkelde en kostbare documentatie voor nodig is. Op geen enkele manier willen wij echter betrokken zijn bij misbruik. Het KNWV kan het ICP afgeven door een convenant met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Wij dringen aan op een aantal maatregelen in dat convenant om misbruik van het ICP een halt toe te roepen. Het ministerie is nu aan zet.

Toe maar. Ze sturen meer dan 100 documenten naar een adres. De nederlandse watersporters ? En al die buitenlanders die rustig met een nederlandse vlag met een IPC varen.

De KNWV is zelf de grote veroorzaker van deze problemen. Niet de overheid.

Controle nihil. Alleen de omzet telt.

Gauw weghalen de uitgifte van deze papieren bij het KNWV.

Maar wat moet er gebeuren met al die waardeloze ICP dingen. Retour KNWV ?

Bram
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 15:39 #1223001

brambo schreef :
Het KNWV zet zich in om voor Nederlandse watersporters de mogelijkheid te behouden met hun boot met vakantie te gaan zonder dat daar de ingewikkelde en kostbare documentatie voor nodig is. Op geen enkele manier willen wij echter betrokken zijn bij misbruik. Het KNWV kan het ICP afgeven door een convenant met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Wij dringen aan op een aantal maatregelen in dat convenant om misbruik van het ICP een halt toe te roepen. Het ministerie is nu aan zet.

Toe maar. Ze sturen meer dan 100 documenten naar een adres. De nederlandse watersporters ? En al die buitenlanders die rustig met een nederlandse vlag met een IPC varen.

De KNWV is zelf de grote veroorzaker van deze problemen. Niet de overheid.

Controle nihil. Alleen de omzet telt.

Gauw weghalen de uitgifte van deze papieren bij het KNWV.

Maar wat moet er gebeuren met al die waardeloze ICP dingen. Retour KNWV ?

Bram

waarschijnlijk heeft de betreffende medewerker van het KNWV een bonus gehad vanwege de grote omzet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 16:08 #1223007

  • mim
  • mim's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 265
We kunnen nu wel het Watersportverbond gaan bashen, maar we hebben ook belang bij een snelle aanpassing van het ICP. Ik wil graag volgend jaar enigszins legaal de Oostzee op, zonder kadaster.
Overigens is niet het Watersportverbond primair de veroorzaker, maar het ministerie. Die heeft een gatenkaas van een ICP ontworpen, met een aantal landen wel afspraken gemaakt over erkenning en het Watersportverbond de zaak laten uitvoeren. Die hebben vervolgens lekker zitten incasseren en verder duidelijk zitten slapen.
"Het KNWV zet zich in om voor Nederlandse watersporters de mogelijkheid te behouden met hun boot met vakantie te gaan zonder dat daar de ingewikkelde en kostbare documentatie voor nodig is."
Het lijkt mij het meest praktisch als het Watersportverbond en het ministerie de zaak snel oppakken. Het lijkt mij nuttig als we bv. vanuit dit forum het Watersportverbond scherp houden. Ze hebben iets goed te maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 16:21 #1223008

mim schreef :
We kunnen nu wel het Watersportverbond gaan bashen, maar we hebben ook belang bij een snelle aanpassing van het ICP. Ik wil graag volgend jaar enigszins legaal de Oostzee op, zonder kadaster.
Overigens is niet het Watersportverbond primair de veroorzaker, maar het ministerie. Die heeft een gatenkaas van een ICP ontworpen, met een aantal landen wel afspraken gemaakt over erkenning en het Watersportverbond de zaak laten uitvoeren. Die hebben vervolgens lekker zitten incasseren en verder duidelijk zitten slapen.
"Het KNWV zet zich in om voor Nederlandse watersporters de mogelijkheid te behouden met hun boot met vakantie te gaan zonder dat daar de ingewikkelde en kostbare documentatie voor nodig is."
Het lijkt mij het meest praktisch als het Watersportverbond en het ministerie de zaak snel oppakken. Het lijkt mij nuttig als we bv. vanuit dit forum het Watersportverbond scherp houden. Ze hebben iets goed te maken.

en het dan zo regelen dat het op zijn minst in alle EU en/of Europese landen werkt...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 16:40 #1223014

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
WADnWIND (in een ander draadje) schreef :
Er is al een oplossing! Dus geen noodzaak om te veranderen.
En het is wereldwijd erkend, ook dat nog.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 16:49 #1223020

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5934
mim schreef :
Ik wil graag volgend jaar enigszins legaal de Oostzee op, zonder kadaster.
tja, dat kan niet. Als je met je beaudt naar het buitenland wilt moet je een zeebrief hebben.
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 17:13 #1223022

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
TuuLeVi schreef :
Als je met je beaudt naar het buitenland wilt moet je een zeebrief hebben.
Dat is maar de vraag. Als het betreffende buitenland vereist dat je schip de Nederlandse nationaliteit heeft en daarmee gerechtigd is de Nederlandse vlag te voeren, dan is dat wellicht zo.
Maar al googelend kom ik tot de conclusie dat Denemarken en Zweden die eis aan pleziervaartuigen helemaal niet stellen.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 17:20 #1223025

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2175
Het kadaster is een organisatie die in eerste instantie in het leven is geroepen om onroerend goed te registreren. Dat gaat daarmee vrijwel altijd over grote bedragen. Dat daar dus grote schepen ook geregistreerd worden valt te verklaren omdat ook daarmee grote bedragen gemoeid gaan. En de kosten voor een notaris om deze zaken van eigenaar te laten wisselen zijn, in verhouding met de warde van het goed dat van eigenaar wisselt, redelijk.

Personenauto's, motorfietsen en tegenwoordig ook bromfietsen hebben een kenteken, waarmee ook duidelijk is wie de verantwoordelijke persoon is voor dat voertuig. Of het daarmee ook eigenaarschap inhoudt doet hier even niet ter zake. Het overschrijven van een kenteken kost ongeveer een tientje. Dat is meer in verhouding tot de waarde van veel voertuigen dan notariskosten.

Grote, dure jachten kunnen een zeebrief aanvragen, en die is daarvoor ook geschikt. Die jachten komen meestal niet op binnenwater, maar zijn bedoeld voor zeevaart. Kleinere bootjes, die veelal voor binnenwater bedoeld zijn hoeven niet geregistreerd te worden. Die gaan het land niet uit, en daarvoor kun je de situatie zoals die nu is laten bestaan. De tussenliggende groep, de boten die zowel op binnenwater als op zee varen moet een fatsoenlijke regeling voor komen. Daarmee wordt het al duidelijk dat een registratie van zeilboten meer de kant van een kenteken uit zou moeten dan een kadaster-registratie.

Het meest voor de hand liggend zou zijn om bestaande schepen ongemoeid te laten, tenzij de eigenaar dat anders wil. Dan zou er een soort kentekenbewijs aangevraagd moeten kunnen worden. En net als destijds bij invoering van kentekens voor brommers zou dat op een simpele en goedkope manier moeten worden geregeld. Bijvoorbeeld door jachtwerven de boot te laten "schouwen", voor brommers werkte dat prima. En alle nieuwe boten boven zeg zeven meter kun je dan bij nieuw-verkoop meteen een kenteken mee geven. Overschrijven zou dan ook bij het postkantoor kunnen gebeuren, die zijn daar al mee bekend, en op die manier hou je de kosten beperkt.
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 17:22 #1223027

Ik kreeg zojuist een mailtje van het watersportverbond met daarin ook wat over het ICP: www.watersportverbond.nl/nieuw...te-icp-wordt-herzien
Er komt dus een aanpassing om de huidige problemen op te lossen.
Za mij benieuwen.
Misschien toch maar even wachten met het aanvragen van een dure registratie bij het kadaster?
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 17:51 #1223033

  • Zeilvis
  • Zeilvis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1361
Het kadaster zal niet graag alle nederlandse pleziervaartuigen die het buitenland willen bezoeken willen registreren, dat kunnen ze helemaal niet aan. Er zijn maar drie locaties waar de registraties afgehandeld worden: Groningen, Rotterdam en Amsterdam.

De kortste klap is dat er op korte termijn een nieuw ICP komt met de voorwaarde dat de aanvrager een binding met Nederland moet aantonen (= nederlanderschap). Het ICP wordt tevens dus een nationaliteitsverklaring.

Dezelfde tendens is ook al in gang gezet bij het Agentschap Telecom.
Op mijn verzoek is mijn forumnaam veranderd van Zeilzin naar Zeilvis. Hierin zijn zeilen en duiken verbonden. Groeten uit Delfzijl, Evert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 30 okt 2020 18:13 #1223037

"Bijvoorbeeld door jachtwerven de boot te laten "schouwen", voor brommers werkte dat prima."

In de achterhoek noemen ze dat "Brommers kieken" ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.947 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl