Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 31 okt 2020 19:12 #1223255

JotM schreef :
AndreAzuree schreef :
JotM schreef :
AndreAzuree schreef :
Niet iedereen koopt zijn boot in NL, toch? Iets met vrij verkeer van goederen in de EU...
Dát is inderdaad de crux. Het staat je vrij dat ding op speciaal transport te zetten en zonder invoer- of andere heffingen mee naar Nederland te rijden. Of als deklast varen zelfs.
Maar zodra je op eigen kiel buitengaats gaat verandert de zaak.

ja, dat is vreemd inderdaad. Wat is daar van de reden?
Ik vermoed de enorme belangen die spelen rondom UNCLOS. En daarvan is dan de pleziervaart de klos.

Doe er even een link bij zodat mensen weten wat het is.

nl.wikipedia.org/wiki/VN-Zeere...0in%20het%20zeerecht.
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 31 okt 2020 19:13 #1223256

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7275
Het lijkt mij wel logisch. Zolang je binnen het EG gebieden blijft is er geen probleem. Maar komend vanaf internationale wateren dan is het logisch dat je over documenten moet beschikken.

Als deklast ben ze gewoon zeevracht en zal de lading bij aankomst ook bij de douane moeten worden gemeld.

Bram
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 31 okt 2020 19:21 #1223257

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
suijkerbuijk schreef :
JotM schreef :
Ik vermoed de enorme belangen die spelen rondom UNCLOS. En daarvan is dan de pleziervaart de klos.

Doe er even een link bij zodat mensen weten wat het is.

nl.wikipedia.org/wiki/VN-Zeere...0in%20het%20zeerecht.

Ik had de bron een paar berichten geleden al gelinkt, "verstopt" onder "internationaal recht": wetten.overheid.nl/BWBV0003172/1996-07-28

Edit:
En dan gaat het hier allemaal om dit artikel:
wetten.overheid.nl/BWBV0003172..._Afdeling1_Artikel91
En om dan helemaal zout op de slak te leggen, om het eerste lid.

Daar zijn hele boeken over vol geschreven. :ohmy:

"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 31 okt 2020 19:40 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 31 okt 2020 20:40 #1223281

  • EosD34
  • EosD34's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 121
Ach, zie: ook de HISWA roert zich:
www.hiswarecron.nl/actueel/nie...i-voor-botenregister
Frans
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 31 okt 2020 20:55 #1223288

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
EosD34 schreef : Die is wel mooi. Actuele perikelen rondom de nationaliteit van zeegaande jachten in Zuid-Europa op één hoop vegen met het probleem van verweesde end-of-life boten in Nederlandse vaarten en jachthavens. Als sausje wat "bestrijding van criminaliteit" er overheen. Kan niet stuk, zou je zeggen.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 31 okt 2020 20:58 #1223291

  • EosD34
  • EosD34's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 121
Ook België kan het Nederlandse ICP niet meer als voldoende accepteren, want eist van een buitenlands schip dat het recht heeft op voeren van de buitenlandse vlag:
www.visuris.be/registratieenuitrusting?KL=nl
Daarvan de tweede zin:
"Een pleziervaartuig kan voorzien zijn van een Belgische registratiebrief of een buitenlandse registratiebrief, als deze wettelijk het recht geeft de betreffende buitenlandse vlag te voeren."
Frans
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 31 okt 2020 21:04 #1223292

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6434
scope schreef :
Ik begrijp er niets meer van....
Het niet juridisch geldige papiertje is volgens het watersportverbond nog steeds geldig in een aantal landen?
Maar nu staat er geen nationaliteit meer op!
Wat betreft Italië, Spanje en Portugal, Deze hebben jarenlang zelf toegestaan dat eigen burgers en bedrijven met buitenlandse veterstrik-, en pietendiploma's in die landen geen belasting over hun boot hoefde te betalen.
Zo het lijkt is voor registratie kadaster en zeebrief ook mogelijk met een NL vertegenwoordiger of contactpersoon en/of een NL rechtspersoon/bedrijfsvorm nodig te zijn. Dat verschilt op kosten na niets met het ICP.Het grote verschil is dat het kadaster controleerd of de gegevens kloppen, en het schip 'brandmerkt' zodat het herkenbaar is.

Ik dacht wel dat met het uitgeven van de de zeebrief als vlaggenstaat deze ook verantwoordelijk is voor handhaving op milieu en technische eisen en veiligheid van de boot. Dit tenminste in beroepsvaart uitbesteed heeft aan klassenburo's/gecetificeerde bedrijven die dit elke 2 jaarlijkse controle $$$ doen.Nee heeft niets met technische staat te maken. De engelse benaming 'Certificate of Registry' dekt beter de lading, je staat ingeschreven in het nederlandse schepenregister en dat kan je bewijzen middels de zeebrief.
Laatst bewerkt: 31 okt 2020 21:09 door rooiedirk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 31 okt 2020 21:04 #1223293

  • EosD34
  • EosD34's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 121
De HISWA heeft zich, eerlijk is eerlijk, al eerder (juli 2018) over dit thema uitgelaten:
files.m15.mailplus.nl/user3151...02%20juli%202018.pdf
Frans
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 31 okt 2020 21:07 #1223294

EosD34 schreef :
Ook België kan het Nederlandse ICP niet meer als voldoende accepteren, want eist van een buitenlands schip dat het recht heeft op voeren van de buitenlandse vlag:
www.visuris.be/registratieenuitrusting?KL=nl
Daarvan de tweede zin:
"Een pleziervaartuig kan voorzien zijn van een Belgische registratiebrief of een buitenlandse registratiebrief, als deze wettelijk het recht geeft de betreffende buitenlandse vlag te voeren."

Daarom zag je in het filmpje ook dat op eens dat de flag niet meer mag.
Dus onze overheid weet het donders goed.
En nu zijn ze nergens meer verantwoordelijkheid meer voor.
En toen het wel op de icp stond wel.

Onze overheid draait zijn kont over uit zonder verantwoordelijk.
Echt kont draaiers met van alles.
Totaal geen ruggen graat .

Sorry moet het even uitspugen.
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 31 okt 2020 21:16 #1223298

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6434
Onze overheid draait zijn kont over uit zonder verantwoordelijk.
Echt kont draaiers met van alles.
Totaal geen ruggen graat .

Sorry moet het even uitspugen.
Dat zie ik net even anders. :)
De overheid maakt een afspraak met een aantal landen om voor jachten een wat eenvoudiger papier winkel mogelijk te maken. Het uitgeven van deze papiertjes wordt overgedragen aan een paar watersport clubjes die veel meer verstand van jachten hebben. Deze watersportclubjes verstieren vervolgens de boel door geen controle uit te oefenen. (waarschijnlijk om de kosten laag te houden) Je kan dus even goed zeggen dat we zelf, in de vorm van de ons vertegenwoordigende clubjes, de oorzaak zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 31 okt 2020 21:27 #1223302

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
suijkerbuijk schreef :
Daarom zag je in het filmpje ook dat op eens dat de flag niet meer mag.
Dus onze overheid weet het donders goed.
En nu zijn ze nergens meer verantwoordelijkheid meer voor.
En toen het wel op de icp stond wel.

Onze overheid draait zijn kont over uit zonder verantwoordelijk.
Echt kont draaiers met van alles.
Totaal geen ruggen graat .
Lees zeilersforum.nl/index.php/foru...icp?start=50#1223277 even, wil je?
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 31 okt 2020 21:30 #1223305

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
EosD34 schreef :
Ook België kan het Nederlandse ICP niet meer als voldoende accepteren, want eist van een buitenlands schip dat het recht heeft op voeren van de buitenlandse vlag:
www.visuris.be/registratieenuitrusting?KL=nl
Daarvan de tweede zin:
"Een pleziervaartuig kan voorzien zijn van een Belgische registratiebrief of een buitenlandse registratiebrief, als deze wettelijk het recht geeft de betreffende buitenlandse vlag te voeren."
Of een binnenvaartcertificaat van de unie. Maar ook daar heb je in Nederland een teboekstelling (binnenvaart) voor nodig.

Edit:
Zouden de Belgen al die Nederlandse jachies zat zijn? :whistle:
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 31 okt 2020 21:32 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 31 okt 2020 22:12 #1223313

  • Doejong
  • Doejong's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2180
rooiedirk schreef :
Deze watersportclubjes verstieren vervolgens de boel door geen controle uit te oefenen. (waarschijnlijk om de kosten laag te houden) Je kan dus even goed zeggen dat we zelf, in de vorm van de ons vertegenwoordigende clubjes, de oorzaak zijn.
Zo zie ik het ook wel. Of zie het als een voorzet. De bal is vervolgens door de overheid het doel in gekopt door de vlag te schrappen. De manier waarop dat is gedaan (zonder tijdige waarschuwing) blijft een voorbeeld van onbehoorlijk bestuur.
Jan
Hallberg-Rassy 312
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 01 nov 2020 05:47 #1223337

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
JotM schreef :
brambo schreef :
Dat was mij niet bekend. Maar wel logisch. In toenemende mate worden zeeschepen in het buitenland gebouwd en die moeten nog wel, meestal op eigen kiel, naar Nederland komen.
Deze optie zat al in de herziening van de vorige zeebrievenwet van 1869. :)
Tot een paar jaar daarvoor trouwens niet. Vanaf de tijd van de Bataafse republiek was een zeebrief alleen verkrijgbaar voor schepen "hier te lande gebouwd". Misschien is dat wel weer een oplossing.

Of we volgen Denemarken, waar registratie van pleziervaartuigen tot 20GT niet meer mogelijk is, alle schepen in die maat die al geregistreerd staan uit het register geschrapt worden en de overheid een "dikke-vinger-brief" ("to whom it may concern") op de website heeft gezet. En succes ermee. :)


Bijlage:

Bestandsnaam: To_whom_it...kibe.pdf
Bestandsgrootte:240 KB
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 01 nov 2020 05:53 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 01 nov 2020 06:00 #1223338

JotM schreef :
JotM schreef :
brambo schreef :
Dat was mij niet bekend. Maar wel logisch. In toenemende mate worden zeeschepen in het buitenland gebouwd en die moeten nog wel, meestal op eigen kiel, naar Nederland komen.
Deze optie zat al in de herziening van de vorige zeebrievenwet van 1869. :)
Tot een paar jaar daarvoor trouwens niet. Vanaf de tijd van de Bataafse republiek was een zeebrief alleen verkrijgbaar voor schepen "hier te lande gebouwd". Misschien is dat wel weer een oplossing.

Of we volgen Denemarken, waar registratie van pleziervaartuigen tot 20GT niet meer mogelijk is, alle schepen in die maat die al geregistreerd staan uit het register geschrapt worden en de overheid een "dikke-vinger-brief" ("to whom it may concern") op de website heeft gezet. En succes ermee. :)


Bijlage:

Bestandsnaam: To_whom_it...kibe.pdf
Bestandsgrootte:240 KB

Wow! Die Denen zijn zo gek nog niet! 1 brief, en alles is opgelost... Die brief willen wij ook!!!

Ik ga die gelijk doorsturen naar die sukkelaars van het Watersportverbond...Zo doe je dat dus (beter goed gejat, dan slecht verzonnen...).

En als hun kas gespekt moet worden wil ik best honderd euro betalen voor die brief (maar dan wel onbeperkt geldig, en scheepsnaam/ gegevens erop).

(Beetje pech dat mijn vrouw de Zwitserse nationaliteit heeft, als dat de Deense was geweest waren al mijn problemen met registreren nu voorbij...)
Laatst bewerkt: 01 nov 2020 06:01 door sjoerd1981.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 01 nov 2020 06:48 #1223340

  • Lupke002
  • Lupke002's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18
Wij liggen met onze boot in Griekenland en zien de terugweg naar Nederland voorlopig zo goed als afgesloten. Lees er meer over in onze laatste blog:
ronenmatty.wordpress.com/2020/...ensde-mogelijkheden/
Laatst bewerkt: 01 nov 2020 06:49 door Lupke002.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 01 nov 2020 07:16 #1223342

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Lupke002 schreef :
Wij liggen met onze boot in Griekenland en zien de terugweg naar Nederland voorlopig zo goed als afgesloten. Lees er meer over in onze laatste blog:
ronenmatty.wordpress.com/2020/...ensde-mogelijkheden/

Volgens mij is de juiste aanduiding "ICP wordt door Italië niet meer gedoogd", erkend hebben de Italianen UNECE res 13 namelijk nooit.

Dan qua oplossing: al bij ILenT nagegaan of je obv wetten.overheid.nl/BWBR0001933/2010-10-10#Artikel11, vierde lid, een voorlopige zeebrief obv bijzondere omstandigheden kunt krijgen? (en de teboekstelling doen zodra je "thuis" bent)

Op de Franse binnenwateren is het ICP gewoon van kracht. (daar is het gezien de tekst van de resolutie waar ie op gebaseerd is ook voor)
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 01 nov 2020 07:53 #1223345

Lupke002 schreef :
Wij liggen met onze boot in Griekenland en zien de terugweg naar Nederland voorlopig zo goed als afgesloten. Lees er meer over in onze laatste blog:
ronenmatty.wordpress.com/2020/...ensde-mogelijkheden/

Zien jullie het niet wat te somber in? Corona gaat ooit weer voorbij, en je kunt dan bijv makkelijk Turkije in. Die "oorlog" met Griekenland is een conflict, waar weinig van te merken is in de praktijk. Verder kun je (ook weer nadat corona voorbij is), alsnog het kadaster laten overkomen voor een registratie. Dat is duur en irritant, maar niet onmogelijk. Worst comes to worst zet je je boot op een trailer. Nog duurder, maar er is altijd een weg.
Laatst bewerkt: 01 nov 2020 07:54 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 01 nov 2020 07:55 #1223346

sjoerd1981 schreef :
JotM schreef :
JotM schreef :
brambo schreef :
Dat was mij niet bekend. Maar wel logisch. In toenemende mate worden zeeschepen in het buitenland gebouwd en die moeten nog wel, meestal op eigen kiel, naar Nederland komen.
Deze optie zat al in de herziening van de vorige zeebrievenwet van 1869. :)
Tot een paar jaar daarvoor trouwens niet. Vanaf de tijd van de Bataafse republiek was een zeebrief alleen verkrijgbaar voor schepen "hier te lande gebouwd". Misschien is dat wel weer een oplossing.

Of we volgen Denemarken, waar registratie van pleziervaartuigen tot 20GT niet meer mogelijk is, alle schepen in die maat die al geregistreerd staan uit het register geschrapt worden en de overheid een "dikke-vinger-brief" ("to whom it may concern") op de website heeft gezet. En succes ermee. :)


Bijlage:

Bestandsnaam: To_whom_it...kibe.pdf
Bestandsgrootte:240 KB

Wow! Die Denen zijn zo gek nog niet! 1 brief, en alles is opgelost... Die brief willen wij ook!!!

Ik ga die gelijk doorsturen naar die sukkelaars van het Watersportverbond...Zo doe je dat dus (beter goed gejat, dan slecht verzonnen...).

Wat is dan de oplossing? Wat voor document gaan de Denen laten zien als eigendomsbewijs in bijv. Italie?
En als hun kas gespekt moet worden wil ik best honderd euro betalen voor die brief (maar dan wel onbeperkt geldig, en scheepsnaam/ gegevens erop).

(Beetje pech dat mijn vrouw de Zwitserse nationaliteit heeft, als dat de Deense was geweest waren al mijn problemen met registreren nu voorbij...)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 01 nov 2020 08:05 #1223348

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
AndreAzuree schreef :
sjoerd1981 schreef :
JotM schreef :
Of we volgen Denemarken, waar registratie van pleziervaartuigen tot 20GT niet meer mogelijk is, alle schepen in die maat die al geregistreerd staan uit het register geschrapt worden en de overheid een "dikke-vinger-brief" ("to whom it may concern") op de website heeft gezet. En succes ermee. :)


Bijlage:

Bestandsnaam: To_whom_it...kibe.pdf
Bestandsgrootte:240 KB

Wow! Die Denen zijn zo gek nog niet! 1 brief, en alles is opgelost... Die brief willen wij ook!!!

Ik ga die gelijk doorsturen naar die sukkelaars van het Watersportverbond...Zo doe je dat dus (beter goed gejat, dan slecht verzonnen...).

En als hun kas gespekt moet worden wil ik best honderd euro betalen voor die brief (maar dan wel onbeperkt geldig, en scheepsnaam/ gegevens erop).

(Beetje pech dat mijn vrouw de Zwitserse nationaliteit heeft, als dat de Deense was geweest waren al mijn problemen met registreren nu voorbij...)
Wat is dan de oplossing? Wat voor document gaan de Denen laten zien als eigendomsbewijs in bijv. Italie?
Die vraag is zo ongeveer exact waarom ik de brief als "dikke-vinger-brief" duidt en de Denen die onderweg zijn succes wens.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 01 nov 2020 08:06 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 01 nov 2020 08:16 #1223350

JotM schreef :
AndreAzuree schreef :
sjoerd1981 schreef :
JotM schreef :
Of we volgen Denemarken, waar registratie van pleziervaartuigen tot 20GT niet meer mogelijk is, alle schepen in die maat die al geregistreerd staan uit het register geschrapt worden en de overheid een "dikke-vinger-brief" ("to whom it may concern") op de website heeft gezet. En succes ermee. :)


Bijlage:

Bestandsnaam: To_whom_it...kibe.pdf
Bestandsgrootte:240 KB

Wow! Die Denen zijn zo gek nog niet! 1 brief, en alles is opgelost... Die brief willen wij ook!!!

Ik ga die gelijk doorsturen naar die sukkelaars van het Watersportverbond...Zo doe je dat dus (beter goed gejat, dan slecht verzonnen...).

En als hun kas gespekt moet worden wil ik best honderd euro betalen voor die brief (maar dan wel onbeperkt geldig, en scheepsnaam/ gegevens erop).

(Beetje pech dat mijn vrouw de Zwitserse nationaliteit heeft, als dat de Deense was geweest waren al mijn problemen met registreren nu voorbij...)
Wat is dan de oplossing? Wat voor document gaan de Denen laten zien als eigendomsbewijs in bijv. Italie?
Die vraag is zo ongeveer exact waarom ik de brief als "dikke-vinger-brief" duidt en de Denen die onderweg zijn succes wens.

Mwah, die Denen hebben wel hun overheid achter ze staan.
Dus als de Deense overheid deze brief naar alle andere landen stuurt komt het wel goed.
Toch aan de ketting? Dan heb je in het buitenland recht op hulp van (Deense) consulaat of ambassade. Die zullen de echtheid van de brief bevestigen, daarna ff je Deense paspoort laten zien (werkt alleen voor Denen) en dan kettingkje los, en zeilen weer hijsen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 01 nov 2020 08:24 #1223352

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
sjoerd1981 schreef :
Mwah, die Denen hebben wel hun overheid achter ze staan.
Dus als de Deense overheid deze brief naar alle andere landen stuurt komt het wel goed.
Toch aan de ketting? Dan heb je in het buitenland recht op hulp van (Deense) consulaat of ambassade. Die zullen de echtheid van de brief bevestigen, daarna ff je Deense paspoort laten zien (werkt alleen voor Denen) en dan kettingkje los, en zeilen weer hijsen...
De Deense overheid laat het aan de watersportverenigingen/-bonden.

www.dma.dk/SynRegistrering/Ski...8jer_under_20BT.aspx
Since 1 March 2018, pleasure craft of less than 20 GT can no longer be registered in the Register of Shipping. Mortgages and other interests must in future be registered in the register of chattel mortgages according to the general rules on chattel mortgages.

If your ship is under 20 GT and was already registered in the Register of Shipping before 1 March 2018, the ship will be deleted from the register when all mortgages and other interests in the ship have been removed.

Certificate of Nationality

Pleasure craft under 20 GT which therefore cannot be registered, cannot be issued with a Certificate of Nationality from the Danish Maritime Authority. As owners of pleasure craft may need to produce documentation of their ship to authorities outside Denmark, you can instead show them this letter from the Register of Shipping – ‘To whom it may concern’.

Also, private recreational yachtsmen organisations can issue a ‘certificate of nationality’ to their members. You may have to pay a fee for the certificate.

Als in: je hebt een teboekstelling plus zeebrief, die van rechtswege worden doorgehaald; vervolgens wordt je verwezen naar het Watersportverbond voor een nieuw te ontwikkelen, er officieel uitziend, papiertje.
Ik schat in dat de pleuris uit zou breken
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 01 nov 2020 08:24 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 01 nov 2020 08:25 #1223353

  • EosD34
  • EosD34's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 121
Wij Nederlanders hebben van onze overheid allang een dikke vinger getoond gekregen met het schrappen van de nationaliteit uit het ICP.
Ook Nederland eist een nationaliteitsbewijs van inkomende en uitgaande zeeschepen.
Uit de Zeebrievenwet:


Artikel 14 2
1 Alle kapiteins van zeeschepen, zowel Nederlandse als vreemde, zijn gehouden bij het in- of uitvaren van Nederlandse zeehavens of zeegaten, een geldige zeebrief of een ander geldig bewijs der nationaliteit van hun schip te vertonen aan de betrokken ambtenaren van de rijksbelastingdienst, bevoegd inzake douane. Bij gebreke daarvan wordt door die ambtenaren geen expeditie verleend, en kunnen zij het schip desnoods aanhouden, totdat het vereiste document wordt overgelegd. Bij het binnenkomen kan echter onder de nodige voorwaarden vergunning worden verleend, om zodanig schip naar de bestemmingsplaats over te brengen en om dáár of elders de lading op te slaan.

2 Ongeldige zeebrieven, waaronder begrepen vervallen en ingetrokken zeebrieven, worden door de bevoegde ambtenaren van de rijksbelastingdienst, bevoegd inzake douane, ingehouden.

wetten.overheid.nl/BWBR0001933/2010-10-10/#Artikel14

Mijn oude ICP, nog met nationaliteit, is allang verlopen. Dus als ik Harlingen verlaat ben ik al in overtreding!
Frans
Laatst bewerkt: 01 nov 2020 08:28 door EosD34.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 01 nov 2020 08:29 #1223357

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Ook je oude ICP is geen zeebrief.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 01 nov 2020 08:43 #1223361

  • EosD34
  • EosD34's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 121
JotM schreef :
Ook je oude ICP is geen zeebrief.

Klopt. Er staat dan ook: 'een geldige zeebrief of een ander geldig bewijs der nationaliteit...'
Frans
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.804 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl