Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Wat mag een hulp of sleepdienst kosten?

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:06 #662404

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2710
Baasklusje schreef :
Overleggen met aaseters is niet echt een optie. Heb je die beesten wel eens bekeken?

Tuurlijk: je hoeft er alleen maar voor naar de bank te gaan! :evil:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:07 #662405

web schreef :
Misschien is de volgende stap nu, als we hier aan waarheidsvinding doen, om een verzekeraar te bellen wat de gang van zaken nu werkelijk is.

En wat schieten we daar met z'n allen mee op? , behalve dat misschien een verzekeraar, Lima Delta etc etc gaan denken , ach daar zijn de forum kleuters ook weer die zich kennelijk vervelen.....en een groot voor hun totaal niet belangrijk onderzoek doen.
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Laatst bewerkt: 15 sept 2015 13:08 door AccountVerwijderd4.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:12 #662407

Heb je ook de Jaarverslagen van de diverse Aasgier BV's ?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:12 #662408

lodewijk stegman schreef :
Rob10 schreef :
captain koek schreef :
Interessant, maar wie is nu de derde?

Dat ben jij! Never waste a good opportunity to earn some money zal een "manager" daar bij de KNRM hebben gedacht.

Dan een volgende vraag: wie zijn de tweeden?

Nou, als ik dat ook ben, dan heb ik wel een probleem :S

En dan heb ik het niet alleen over de rekening :woohoo: :side:
_______,./),__________
Let me never make the mistake of dreaming I am proscecuted whenever I am contradicted - R.W. Emmerson
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:15 #662411

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8135
captain koek schreef :
lodewijk stegman schreef :
Rob10 schreef :
captain koek schreef :
Interessant, maar wie is nu de derde?

Dat ben jij! Never waste a good opportunity to earn some money zal een "manager" daar bij de KNRM hebben gedacht.

Dan een volgende vraag: wie zijn de tweeden?

Nou, als ik dat ook ben, dan heb ik wel een probleem :S

En dan heb ik het niet alleen over de rekening :woohoo: :side:
Nee hoor. Want als je een probleem hebt, heb je bij de KNRM geen probleem. Alleen als je bijvoorbeeld een watertaxi nodig hebt oid, dan vragen ze je daar een vergoeding voor. Lijkt me niet meer dan billijk....
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:16 #662413

@BK,

Ergens een rib in een haven gooien en 2 a 3 man op oproepbasis beschikbaar hebben, dat kost geen drol, daar hoef ik niet eens een jaarrekening voor te zien!
_______,./),__________
Let me never make the mistake of dreaming I am proscecuted whenever I am contradicted - R.W. Emmerson
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:18 #662415

Koezt schreef :
Nee hoor. Want als je een probleem hebt, heb je bij de KNRM geen probleem. Alleen als je bijvoorbeeld een watertaxi nodig hebt oid, dan vragen ze je daar een vergoeding voor. Lijkt me niet meer dan billijk....

Ik maakte maar een grapje Koezt, het ging mij enkel om de vreemde beschrijving van hulp aan derden. Blijkbaar maken ze gebruik van eufemistisch management jargon...
_______,./),__________
Let me never make the mistake of dreaming I am proscecuted whenever I am contradicted - R.W. Emmerson
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:19 #662416

Jeroen-pion schreef :
web schreef :
Misschien is de volgende stap nu, als we hier aan waarheidsvinding doen, om een verzekeraar te bellen wat de gang van zaken nu werkelijk is.

En wat schieten we daar met z'n allen mee op? , behalve dat misschien een verzekeraar, Lima Delta etc etc gaan denken , ach daar zijn de forum kleuters ook weer die zich kennelijk vervelen.....en een groot voor hun totaal niet belangrijk onderzoek doen.

Helemaal niks natuurlijk. In elke branche worden er tussen verzekeraars en de betreffende bedrijven afspraken gemaakt. Dat geldt voor de zorg, auto's, vliegtuigen en bootjesbergers. Het probleem voor de bergers zit hem niet in het feit dat de KNRM nu meer zaken gaat oppakken. De capaciteit van de KNRM wordt niet uitgebreid (voor zover ik weet) en de bergers krijgen ook niet minder werk. De potentiële schade voor de bergers is dat de KNRM nu ook zaken gaat opgeven bij de verzekeraars maar op basis van een geheel andere kostenstructuur. Dat de KNRM vrijwilligers het water opstuurt op basis van Euro 25,00 per uur is natuurlijk absurd als je het vergelijkt met de werkelijke kosten die de commerciële bergers hebben. Dat maakt de onderhandelingen met de verzekeraars lastiger omdat er nu een prijsvechter in de markt komt, waar de verzekeraars zeker hun voordeel mee willen doen (en nee, jullie verzekeringspremie zal daardoor niet dalen!).

Ten tweede: hoe lang denk je dat het duurt voordat de "vrijwilliger" van de KNRM doorheeft dat hij als melkkoe gebruikt wordt door zijn baas?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:26 #662422

  • roelb
  • roelb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1056
Jeroen-pion schreef :
En wat schieten we daar met z'n allen mee op? , behalve dat misschien een verzekeraar, Lima Delta etc etc gaan denken , ach daar zijn de forum kleuters ook weer die zich kennelijk vervelen.....en een groot voor hun totaal niet belangrijk onderzoek doen.

Hoezo niet belangrijk? Volgens mij zijn wij daar allemaal belanghebbenden in, als mogelijke toekomstige "klanten", als betalers van verzekeringspremie en als betrokken burgers die liever geen wild-west situaties op het water willen als het gaat om dit soort hulp.

Er is via regelgeving mogelijk tegen woekeren. Voor concertkaartjes is er bijvoorbeeld al zo'n regeling. Wie weet ontstaat er uit dit topic wel een lobby. Op zijn minst creert het bewustwording bij mede-watersporters. Maar dan is het wel belangrijk om de feiten op een rijtje te hebben. Ik hoop dan ook dat de OP snel terugkomt met een nadere toelichting.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:27 #662424

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 27505
Rob10 schreef :
Ten tweede: hoe lang denk je dat het duurt voordat de "vrijwilliger" van de KNRM doorheeft dat hij als melkkoe gebruikt wordt door zijn baas?

Het werkelijke probleem ligt naar mijn idee bij wat WadnWind hier al eerder aankaartte: de echte bazen van die vrijwilligers. Die vrijwilligers hebben nu met hun werkgevers afgesproken dat ze de boel de boel mogen laten als er mensen moeten worden gered.
Als blijkt dat de KNRM tegen betaling sleepjes gaat geven aan boten die niet in direct gevaar zijn, zou de houding van die werkgevers wel eens kunnen veranderen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:28 #662425

lodewijk stegman schreef :
Rob10 schreef :
Ten tweede: hoe lang denk je dat het duurt voordat de "vrijwilliger" van de KNRM doorheeft dat hij als melkkoe gebruikt wordt door zijn baas?

Het werkelijke probleem ligt naar mijn idee bij wat WadnWind hier al eerder aankaartte: de echte bazen van die vrijwilligers. Die vrijwilligers hebben nu met hun werkgevers afgesproken dat ze de boel de boel mogen laten als er mensen moeten worden gered.
Als blijkt dat de KNRM tegen betaling sleepjes gaat geven aan boten die niet in direct gevaar zijn, zou de houding van die werkgevers wel eens kunnen veranderen.

Yes ik ben het met je eens Steg! Nog niet eens aan gedacht. Laat ik voorop stellen dat ik het werk van de KNRM enorm waardeer maar er is zeker ook plaats voor commerciële bergers. Maar de KNRM gaat zich op glad ijs bewegen. Voor een organisatie die afhankelijk is van giften (en subsidie) is imagoschade desastreus.
Laatst bewerkt: 15 sept 2015 13:31 door Account op verzoek verwijderd 5.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:33 #662428

Ik vermoed eigenlijk dat die commerciele bergers helemaal geen personeel 24/7 klaar hebben staan om reddingen te doen. Als er geen reddingswerk voorhanden is, zal de berger wel andere klusjes door zijn personeel laten uitvoeren, een beetje zoals bedrijven in de havens die duikers ter beschikking stellen. Als er geen duikwerk te doen is, doen die gasten ook allerhande klusjes, vooral in de bouw enzo. Het is uberhaupt al heel eigenaardig dat er bedrijven zijn die vinden dat ze aan de nood van mensen geld moeten kunnen verdienen. Stel je voor dat dat bij de brandweer ook zo gaat. In de grote steden (en een aantal kleintjes) heb je een beroepskorps maar de kleinere plaatsen worden meestal bediend door vrijwilligers. Stel je voor dat er dan zo'n gast komt die met een commerciele brandweer komt en branden gaat blussen om achteraf torenhoge facturen te sturen. Heel het principe van redden in hoge nood is dat je als "klant" je nooit zorgen zou moeten maken om de kostprijs, dat is een zaak van openbare orde. Ik vermoed dat heel die situatie met commerciele bergers een gevolg is uit een tijd toen "wild west kapitalisme" nog de normaalste zaak ter wereld was. Gelukkig zijn we als maatschappij geevolueerd naar een iets beschaafder model met zaken zoals solidariteit. die commerciele bergers zouden voor mijn part gewoon verboden moeten worden, net zoals een commerciele brandweer niet toegestaan is. Helaas moeten we vaststellen dat we de laatste drie decennia een terugkeer naar de normen en waarden van het wilde westen waarnemen onder het mom dat het recht van de sterkste alleen sterke mensen oplevert. We zullen wel zien hoe het evolueert dus. Maar mensen in nood een dienst opdringen en weigeren om op voorhand een kostenraming te geven is ronduit misdadig in mijn ogen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:37 #662430

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 27505
Slagmulder schreef :
Ik vermoed dat heel die situatie met commerciele bergers een gevolg is uit een tijd toen "wild west kapitalisme" nog de normaalste zaak ter wereld was. Gelukkig zijn we als maatschappij geevolueerd naar een iets beschaafder model met zaken zoals solidariteit.

Nou.. we evolueren de laatste jaren eigenlijk weer een beetje de andere kant op..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:39 #662432

Slagmulder schreef :
Ik vermoed eigenlijk dat die commerciele bergers helemaal geen personeel 24/7 klaar hebben staan om reddingen te doen. Als er geen reddingswerk voorhanden is, zal de berger wel andere klusjes door zijn personeel laten uitvoeren, een beetje zoals bedrijven in de havens die duikers ter beschikking stellen. Als er geen duikwerk te doen is, doen die gasten ook allerhande klusjes, vooral in de bouw enzo. Het is uberhaupt al heel eigenaardig dat er bedrijven zijn die vinden dat ze aan de nood van mensen geld moeten kunnen verdienen. Stel je voor dat dat bij de brandweer ook zo gaat. In de grote steden (en een aantal kleintjes) heb je een beroepskorps maar de kleinere plaatsen worden meestal bediend door vrijwilligers. Stel je voor dat er dan zo'n gast komt die met een commerciele brandweer komt en branden gaat blussen om achteraf torenhoge facturen te sturen. Heel het principe van redden in hoge nood is dat je als "klant" je nooit zorgen zou moeten maken om de kostprijs, dat is een zaak van openbare orde. Ik vermoed dat heel die situatie met commerciele bergers een gevolg is uit een tijd toen "wild west kapitalisme" nog de normaalste zaak ter wereld was. Gelukkig zijn we als maatschappij geevolueerd naar een iets beschaafder model met zaken zoals solidariteit. die commerciele bergers zouden voor mijn part gewoon verboden moeten worden, net zoals een commerciele brandweer niet toegestaan is. Helaas moeten we vaststellen dat we de laatste drie decennia een terugkeer naar de normen en waarden van het wilde westen waarnemen onder het mom dat het recht van de sterkste alleen sterke mensen oplevert. We zullen wel zien hoe het evolueert dus. Maar mensen in nood een dienst opdringen en weigeren om op voorhand een kostenraming te geven is ronduit misdadig in mijn ogen.

Je vindt het eigenaardig dat er bedrijven zijn die vinden dat ze aan de nood van mensen geld moeten kunnen verdienen. WAKE UP! Wel eens een dokter bezocht? In Nederland is de grootste bedrijfstak een bedrijfstak die teert op de nood van een ander: de zorg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:43 #662434

Beetje appelen met peren vergelijken hé. Bij een dokter weet je trouwens exact op voorhand wat je zal moeten betalen. Ook de prijzen van een rit met de ambulance zijn vastgesteld.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:45 #662435

lodewijk stegman schreef :
Rob10 schreef :
Ten tweede: hoe lang denk je dat het duurt voordat de "vrijwilliger" van de KNRM doorheeft dat hij als melkkoe gebruikt wordt door zijn baas?

Het werkelijke probleem ligt naar mijn idee bij wat WadnWind hier al eerder aankaartte: de echte bazen van die vrijwilligers. Die vrijwilligers hebben nu met hun werkgevers afgesproken dat ze de boel de boel mogen laten als er mensen moeten worden gered.
Als blijkt dat de KNRM tegen betaling sleepjes gaat geven aan boten die niet in direct gevaar zijn, zou de houding van die werkgevers wel eens kunnen veranderen.

En vrijwilliger bij de KNRM krijgt Euro 1,25/uur. In 2008 werd door 694 kajuitzeiljachten de hulp van de KNRM ingeroepen tegenover 154 motorkruisers. Motorstoring is de meest voorkomende oorzaak van de noodzaak van een reddingsactie, gevolgd door navigatiefouten en roer of schroefproblemen. Hoeveel van die acties zullen er gratis blijven en hoeveel zullen in rekening worden gebracht? Ik weet het wel. Zodra er in organisaties dit soort praktijken gaan plaatsvinden is er altijd ergens een manager die verantwoordelijk is voor het verhogen van deze inkomsten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:47 #662436

Slagmulder schreef :
Beetje appelen met peren vergelijken hé. Bij een dokter weet je trouwens exact op voorhand wat je zal moeten betalen. Ook de prijzen van een rit met de ambulance zijn vastgesteld.

Zolang het binnen je eigen risico valt weet je dat ja. Daarbuiten is het een oerwoud van vergoedingen. Weet jij wat een rondje chemo kost? De fabrikanten van dat spul lachen zich helemaal een slag in de rondte. Een ambulance is altijd gratis bij noodgevallen.
Laatst bewerkt: 15 sept 2015 13:49 door Account op verzoek verwijderd 5.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:50 #662438

Rob10 schreef :
Slagmulder schreef :
Beetje appelen met peren vergelijken hé. Bij een dokter weet je trouwens exact op voorhand wat je zal moeten betalen. Ook de prijzen van een rit met de ambulance zijn vastgesteld.

Zolang het binnen je eigen risico valt weet je dat ja. Daarbuiten is het een oerwoud van vergoedingen. Een ambulance is altijd gratis bij noodgevallen.

Ah, maar ik woon in een beschaafd land waar je vooraf precies weet wat een consultatie bij de dokter kost en hoeveel je daarvan terugkrijgt van het ziekenfonds.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:53 #662440

  • Espiritu
  • Espiritu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 800
Rikken schreef :
Lima delta heeft mij verzekerd dat zij slechts een feiten rapport naar de verzekeraar gestuurd heeft. Dat is dus het getekende contract met daarop de omstandigheden en de gedane handelingen. //
Het bedrag van 3000,- is niet door de berger gefactureerd, sterker nog voordat dit draadje verscheen was dat bedrag ook bij de bergers niet bekend.

Haha! Al die posts verder, een TS die na een eerste post (die feitelijk dus niet helemaal klopt) niks meer van zich laat horen en half watersportend NL houdt zich ermee bezig.
Een account aanmaken om je woede van je af te typen was nog nooit zo succesvol B)

Omdat het nu net om LD staat speelt hun naam een veel grotere rol in dit draadje dan de feiten, en da's jammer. TS besloot liever met LD in zee te gaan dan even te wachten op een ander sleepje, dus dat is zijn keuze geweest. Ook wist hij, toen hij de sleep accepteerde, niets over de kosten. Hij schreef zelf al dat hij er niet gerust op was - maar tóch dat (onnodige) sleepje accepteren ...

Stel dat het in dit topic om de KNMR zou gaan en niet over LD, dan zouden veel minder mensen alles bij de KNMR neerleggen. Nu kan je commerciëel en vrijwillig niet vergelijken, maar mijn punt is dat de niet al te beste naam van LD weinig met de feiten te maken heeft.

In alle eerlijkheid: ik wil geen zaken doen met LD. Misschien heb ik ooit een keer geen keuze :blush: maar liever niet. Mijn persoonlijke idee over het bedrijf heeft echter niks te maken met het slepen van TS. Die heeft gewoon niet slim gehandeld, in mijn ogen, en post voor hij zelf eigenlijk weet hoe het in elkaar steekt en hoe het afloopt :huh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 13:59 #662445

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2653
De kosten van besteld vervoer zijn in 2015: 296,24 euro basistarief + 3,81 euro per km
De kosten A1/A2 spoedvervoer zijn in 2015: 667,74 euro basistarief + 3,81 euro per km


Een spoedritje van pak em beet 20 km en en weer 20 km terug kost dus 820,- euro. Daar kun je er volgens mij prima drie van op een dag doen. Dan levert een dagje werk dus 2460,- euro op.

Besteld vervoer kun je plannen. Vier van dit soort ritjes zijn dan best mogelijk. 4x 448,64 = 1795,- euro per dag!!

Zoals ik begrijp zijn er mensen die vinden dat je aan de ellende van anderen niet mag verdienen, die moeten dan ook uit principe maar geen ambulance meer gebruiken. Volgende keer maar een buurman met een bakfiets bellen.......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 14:07 #662449

captain koek schreef :
@BK,

Ergens een rib in een haven gooien en 2 a 3 man op oproepbasis beschikbaar hebben, dat kost geen drol, daar hoef ik niet eens een jaarrekening voor te zien!

En wie betaald die rib van 40k en die buitenboordmotor van 25k en de verzekering voor dat ding, wie doet het onderhoud? wie betaald de brandstof voor dat ding?

In een levendige fantasie is de wereld gratis...... :whistle: :whistle:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 14:09 #662453

Ik moet hier eerlijkheidshalve iets aan toevoegen. Vorige week donderdag voer ik van Oostende naar Stellendam en ter hoogte van de Brouwersdam kon ik meeluisteren op kanaal 16 naar een mevrouw in paniek die meldde dat ze ter hoogte van Bommenede vastgelopen waren en de reddingsdienst opriep. De oproep werd beantwoord door de Kustwacht en die meldden haar dat de reddingsboot van de KNRM verwittigd was en spoedig op weg zouden zijn. De mevrouw raakte bij het horen van het woord Kustwacht nog meer in paniek en wou ook weten welke kosten eraan verbonden waren. Hierop wilde de mijnheer van de Kustwacht ook niet antwoorden. Toen de mevrouw zich enkele minuten later weer meldde met het bericht dat een ander zeiljacht hen trachtte los te trekken, probeerde de mijnheer van de Kustwacht dat te ontmoedigen. Uiteindelijk zijn ze toch met de hulp van het jachtje losgekomen kort voor de KNRM ter plaatse was. Voor de KNRM geen enkel probleem trouwens want ondertussen zat er al iemand anders vast ergens anders op de Grevelingen maar die bleek ook nog eens motorpech te hebben. Voor die laatste categorie zou een soort van organisatie als de wegenwacht geen slechte oplossing zijn, je betaalt jaarlijks lidgeld en in ruil word je ook in het buitenland geholpen als jouw organisatie overeenkomsten heeft met die buitenlandse organisatie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 14:12 #662454

Rikken schreef :
De kosten van besteld vervoer zijn in 2015: 296,24 euro basistarief + 3,81 euro per km
De kosten A1/A2 spoedvervoer zijn in 2015: 667,74 euro basistarief + 3,81 euro per km


Een spoedritje van pak em beet 20 km en en weer 20 km terug kost dus 820,- euro. Daar kun je er volgens mij prima drie van op een dag doen. Dan levert een dagje werk dus 2460,- euro op.

Besteld vervoer kun je plannen. Vier van dit soort ritjes zijn dan best mogelijk. 4x 448,64 = 1795,- euro per dag!!

Zoals ik begrijp zijn er mensen die vinden dat je aan de ellende van anderen niet mag verdienen, die moeten dan ook uit principe maar geen ambulance meer gebruiken. Volgende keer maar een buurman met een bakfiets bellen.......

Er is een verschil tussen een salaris verdienen en winstbejag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 14:23 #662457

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
Rikken schreef :
Zoals ik begrijp zijn er mensen die vinden dat je aan de ellende van anderen niet mag verdienen, die moeten dan ook uit principe maar geen ambulance meer gebruiken. Volgende keer maar een buurman met een bakfiets bellen.......

Job, het is denk ik veel simpeler. Ook de KNRM heeft veel kosten (net als ambulances) aan materiaal, brandstof, etc. Niet echt te vergelijken met de bakfiets van de buurman denk ik. In Nederland worden deze kosten betaald door een leger aan gemotiveerde donateurs en sponsoren. Ook de overheid (Kustwacht, Koninklijke Marine) maakt soms veel kosten voor het redden van mensen.

Natuurlijk mogen ondernemers die hier winst in zien ook hun graantje mee proberen te pikken in deze ongereguleerde hulpverleningsmarkt, maar als er alternatieven zijn die goed werken en waarvan de kostbare infrastructuur al wordt betaald mag je je toch afvragen of het zelfstandig commercieel optuigen van een vergelijkbaar systeem wel zo slim is. Als de klant niet echt in hoge nood zit zal hij in veel gevallen voor het goedkopere alternatief van de KNRM kiezen (als hij eerlijk wordt geïnformeerd).
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 15 sept 2015 14:26 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 14:26 #662458

hoop geschreven hier, levendig topic :woohoo: met veel ben ik het eens, de zorg en semi publieke sectoren is door de gigantische overhead, belachelijk duur geworden.

Toch vind ik dat je een bergings- bedrijf niet met de KNRM kunt meten en of vergelijken, de KNRM heeft als voordeel, donaties te ontvangen, leden, subsidi,vrijwilligers etc, dat is een constante geldstroom die er ook is als er totaal geen redding plaatsvind.

Hoe moet een commercieel bedrijf dat na doen ??????
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Laatst bewerkt: 15 sept 2015 20:24 door Faran.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.182 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl