Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Wat mag een hulp of sleepdienst kosten?

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 14:28 #662460

  • roelb
  • roelb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1056
Rikken schreef :
Zoals ik begrijp zijn er mensen die vinden dat je aan de ellende van anderen niet mag verdienen, die moeten dan ook uit principe maar geen ambulance meer gebruiken. Volgende keer maar een buurman met een bakfiets bellen.......

Een erg kromme vergelijking.

De ambulancediensten in Nederland werken tegen een kostendekkend tarief.

Aangehangen is de jaarrekening over 2014 van de RAV Brabant Midden-west-noord. Een gemeenschappelijke regeling van de gemeenten in dat gebied. Zoals je kunt zien heeft deze organisatie een kostendekkende begroting. Van de ca 45 miljoen aan vergoedingen die binnenkomt vanuit de verzekeraars gaat 2/3 op aan loonkosten en 1/3 aan bedrijfsmiddelen en andere overhead. De directeur verdient een alleszins normaal salaris. We hebben het hier over een organisatie met bijna 500 FTE's, dus veel werkgelegenheid voor hardwerkende mensen in de zorg.

Er is daarmee ook niemand die hieraan exorbitant verdient. Alleen de hardwerkende medewerkers van dit soort organisaties verdienen een heel normaal salaris. En daarvoor zijn zij 24 uur per dag, 7 dagen in de week beschikbaar om uit te rukken. Om binnen de daarvoor vastgestelde tijd ter plekke te zijn, zonder uitzondering.

Dat is mi toch echt iets anders dan een particulier bedrijfje met een bootje die, als het hen uitkomt, tegen woekerprijzen mensen helpen, maar als het hen niet uitkomt ook niet thuis geven. Zelfs als er mensen in nood zijn. Want als ze slapen of bij een feestje zijn laten ze het lekker over aan de KNRM.

Ik vind de vergelijking met een commerciele brandweer wel een goede. Dat moeten we toch niet willen? Wat is het volgende? Commerciele reanimatiebedrijven in aanvulling op de ambulancezorg en de vrijwilligers van hartslagnu?
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 14:28 #662462

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4227
Jeroen-pion schreef :
Toch vind ik dat je een bergings- bedrijf niet met de KNRM kunt meten en of vergelijken, de KNRM heeft als voordeel, donaties te ontvangen, leden, subsidi,vrijwilligers etc, dat is een constante geldstroom die er ook is als er totaal geen redding plaatsvind.

Hoe moet een commercieel bedrijf dat na doen ??????

Ze hoeven niks, dat is juist het punt.
Prima als ze het willen (zolang de wet het niet verbiedt), maar dan niet anderen de schuld geven als er onvoldoende markt lijkt voor je commerciële ideeën.

Zolang we niet in de boekhouding van Lima Delta en anderen kunnen kijken valt de vraag van de TS naar mijn idee overigens moeilijk te beantwoorden. Er is hier op het forum al geen duidelijkheid over de 24-uurs beschikbaarheid van de commerciële bedrijven. Dat maakt nogal uit voor het kosten niveau. Misschien zijn ze wel spotgoedkoop voor wat ze bieden, maar hebben ze de pech dat er al een geoliede machine is waarover veel mensen (gezien het aantal KNRM donateurs) enthousiast zijn.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 15 sept 2015 14:38 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 14:41 #662467

  • Seashore
  • Seashore's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 800
…en dan een mijlpaal voor de KNRM: 100.000 opvarenden gered.


Zie daar aan bakboord een rib-je "balend" wegstuiven?
Laatst bewerkt: 15 sept 2015 14:52 door Seashore. Reden: liep eerder vast (SQL foutmelding)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 14:49 #662468

Hans V schreef :
Jeroen-pion schreef :
Toch vind ik dat je een bergings- bedrijf niet met de KNRM kunt meten en of vergelijken, de KNRM heeft als voordeel, donaties te ontvangen, leden, subsidi,vrijwilligers etc, dat is een constante geldstroom die er ook is als er totaal geen redding plaatsvind.

Hoe moet een commercieel bedrijf dat na doen ??????

Ze hoeven niks, dat is juist het punt.
Prima als ze het willen (zolang de wet het niet verbiedt), maar dan niet anderen de schuld geven als er onvoldoende markt lijkt voor je commerciële ideeën.

Hans er is in de commerciële wereld nergens plaats voor, als een machtig gesponsord instituut aanbied om het gratis te doen, of bijna gratis.

Wat een aantal hier vind ik terecht opmerken is dat, moet de KNRM zich wel met zoals dit sleepje bezig houden???? of hoort dit thuis in geen nood, wel geholpen.

Als ik bij het ziekenhuis op bezoek ga bel ik toch ook geen ambulance, want dan kost het me geen benzine met me eigen auto, beetje kort door de bocht maar je snapt hem wel hoop ik .....
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 14:52 #662469

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2623
Hans V schreef :
Rikken schreef :
Zoals ik begrijp zijn er mensen die vinden dat je aan de ellende van anderen niet mag verdienen, die moeten dan ook uit principe maar geen ambulance meer gebruiken. Volgende keer maar een buurman met een bakfiets bellen.......

Job, het is denk ik veel simpeler. Ook de KNRM heeft veel kosten (net als ambulances) aan materiaal, brandstof, etc. Niet echt te vergelijken met de bakfiets van de buurman denk ik. In Nederland worden deze kosten betaald door een leger aan donateurs en sponsoren. Ook de overheid (Kustwacht, marine) maakt soms veel kosten voor het redden van mensen.

Natuurlijk mogen ondernemers die hier winst in zien ook hun graantje mee proberen te pikken in deze ongereguleerde hulpverleningsmarkt, maar als er alternatieven zijn die goed werken en waarvan de dure infrastructuur al wordt betaald mag je je toch afvragen of het zelfstandig commercieel optuigen van een vergelijkbaar systeem wel zo slim is. Als de klant niet echt in hoge nood zit zal hij in veel gevallen voor het goedkopere alternatief van de KNRM kiezen (als hij eerlijk wordt geïnformeerd).

Was ook meer bedoeld voor Slagmulder. In onze maatschappij verdienen er nu eenmaal mensen aan de ellende van een ander, en dat is maar goed ook. Bij de brandweer en de KNRM zijn de bemanningen weliswaar gedeeltelijk vrijwilligers, maar de werven en fabrieken die brandweerwagens, reddingboten, ambulances en al het daarbij behorende gereedschap ontwikkelen en bouwen zijn normale bedrijven die dus volgens Slagmulder verdienen aan de ellende van een ander. Ik denk dat we blij moeten zijn dat we als maatschappij manieren ontwikkelden om dit soort uitgaven te bekostigen en ook te kunnen blijven ontwikkelen.

Wat betreft de rest van je reactie: Er is hier op ZF al heel veel geschreven over de relatie KNRM/bergers. Laten we dit topic maar een beetje on-Topic proberen te houden en niet teveel op het bestaansrecht van beiden ingaan, daar zijn betere topics voor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 14:55 #662470

Jeroen-pion schreef :
Hans V schreef :
Jeroen-pion schreef :
Toch vind ik dat je een bergings- bedrijf niet met de KNRM kunt meten en of vergelijken, de KNRM heeft als voordeel, donaties te ontvangen, leden, subsidi,vrijwilligers etc, dat is een constante geldstroom die er ook is als er totaal geen redding plaatsvind.

Hoe moet een commercieel bedrijf dat na doen ??????

Ze hoeven niks, dat is juist het punt.
Prima als ze het willen (zolang de wet het niet verbiedt), maar dan niet anderen de schuld geven als er onvoldoende markt lijkt voor je commerciële ideeën.

Hans er is in de commerciële wereld nergens plaats voor, als een machtig gesponsord instituut aanbied om het gratis te doen, of bijna gratis.

Dat machtige gesponsorde instituut zoals jij het noemt, dat zijn WIJ. WIJ hebben een organisatie die we in stand houden. En als WIJ hulp nodig hebben dan vragen we dat eerst aan ONZE organisatie.

Dat iemand anders daar geld aan wil verdienen is zijn zaak, maar WIJ hebben ONZE zaken al voor elkaar, en hebben hem niet nodig.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 14:58 #662472

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2623
Seashore schreef :
…en dan een mijlpaal voor de KNRM: 100.000 opvarenden gered.


Zie daar aan bakboord een rib-je "balend" wegstuiven?

Zou dat misschien de Corrie Dijkstra-van Elk, de KNRM rib van Enkhuizen kunnen zijn?
De zeilboot wordt namelijk gesleept door een Valentijn Klasse en aangezien de KNRM normaal gesproken met twee boten uitrukt lijkt het me logischer dat het die rib is.
Van wegstuiven is trouwens allerminst sprake, die rib vaart tegen rompsnelheid.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:13 #662474

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2623
roelb schreef :

Een erg kromme vergelijking.

De ambulancediensten in Nederland werken tegen een kostendekkend tarief.

Aangehangen is de jaarrekening over 2014 van de RAV Brabant Midden-west-noord. Een gemeenschappelijke regeling van de gemeenten in dat gebied. Zoals je kunt zien heeft deze organisatie een kostendekkende begroting. Van de ca 45 miljoen aan vergoedingen die binnenkomt vanuit de verzekeraars gaat 2/3 op aan loonkosten en 1/3 aan bedrijfsmiddelen en andere overhead. De directeur verdient een alleszins normaal salaris. We hebben het hier over een organisatie met bijna 500 FTE's, dus veel werkgelegenheid voor hardwerkende mensen in de zorg.

Er is daarmee ook niemand die hieraan exorbitant verdient. Alleen de hardwerkende medewerkers van dit soort organisaties verdienen een heel normaal salaris. En daarvoor zijn zij 24 uur per dag, 7 dagen in de week beschikbaar om uit te rukken. Om binnen de daarvoor vastgestelde tijd ter plekke te zijn, zonder uitzondering.

Dat is mi toch echt iets anders dan een particulier bedrijfje met een bootje die, als het hen uitkomt, tegen woekerprijzen mensen helpen, maar als het hen niet uitkomt ook niet thuis geven. Zelfs als er mensen in nood zijn. Want als ze slapen of bij een feestje zijn laten ze het lekker over aan de KNRM.

Waarom een kromme vergelijking? Bergingsbedrijven doen er zonder uitzondering iets naast, dit is niet omdat ze van die 'Woekerprijzen' een luxe leven kunnen leiden, maar gewoon omdat ze van alleen het bergen niet kunnen leven. Dat hoeft ook niet, ze vinden het best zo, maar het beeld dat jij schetst als zou je van een bergingsbedrijf slapend rijk worden klopt totaal niet met de werkelijkheid. Er zijn zelfs jaren dat die zogenaamde 'kostendekkende begroting' niet gehaald wordt. Geeft dat? Nee, zij kiezen hier zelf voor en je zult hen hier ook niet horen klagen dat ze te weinig verdienen, maar om ze als rijke uitbuiters te beschouwen gaat me wat te ver.

Medewerkers van de bergingsbedrijven verdienen ook een normaal salaris en de directeuren doen daar niet voor onder.

De bedrijven die dat aangeven (Lima Delta, Post Urk, Waterhulpdienst, Bos Lauwersoog) zijn zonder uitzondering 24/7 beschikbaar.
Ook bergingsbedrijven bieden werkgelegenheid alleen inderdaad wel wat minder dan de zorg met zijn overschot aan 'managers'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:14 #662475

  • Esprimo
  • Esprimo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4
sorry, ik had ondertussen andere zaken te doen.


De directeur van Lima Delta heeft mij gisterenavond gebeld n.a.v. de discussie op dit forum. Hij gaf aan dat zij geen bedragen hebben genoemd aan mijn verzekeraar.

Ik heb een tijdje met hem gesproken en we hebben het gehad over de omstandigheden ter plaatse en de geleverde dienst. Uit dat gesprek bleek dat moeilijkheid van de sleep wel meeviel en ze onze boot gemakkelijk hadden kunnen afremmen (al voelde dat voor mij niet zo). De duur van deze actie stond niet exact beschreven in het rapport, maar Lima Delta gaf aan dat zij dat over laten aan een onafhankelijk expert die beoordeeld hoe lang e.e.a. heeft geduurd, de moeilijkheid van de omstandigheden zijn en wat het mag kosten. Lima Delta stelt dus dat zij geen bedragen hebben genoemd.

Mijn verzekeraar daarentegen vroeg mij de maandagmorgen na het weekend van de 24-uurs met spoed contact op te nemen omdat de kosten van deze 'berging' 3000,- kostte. De verzekeraar wilde graag uitleg van mijn kant. Dat heb ik gegeven.

Ik heb geen bedragen verzonnen om maar lekker af te kunnen geven op deze berger. Daar is absoluut geen sprake van, nog mijn intentie geweest. Ik heb jullie een aantal feiten gepresenteerd en daar gaat deze discussie over. Voor mij staan de door mij genoemde punten vast als feit. Mochten deze feiten niet blijken te kloppen, dan zou ik dat ernstig betreuren. Ik neem aan dat de verzekeraar en Lima Delta tot een oplossing zullen komen.

Ik heb in het telefoongesprek met de directeur van Lima Delta aangegeven dat het onder alle omstandigheden prettig zou zijn om vooraf een indicatie te krijgen van de kosten of meteen een duidelijk bedrag te krijgen. Ik heb zelf het bedrag van 150,- voorgesteld en daar gingen ze niet op in.

Mochten de zaken anders liggen mbt Lima Delta dan laat ik jullie dat zsm horen.

Ik heb inmiddels nagenoeg alle reacties gelezen en ik moet één ding toegeven. In onze vermoeidheid hadden we wellicht nog wat langer moeten nadenken over de opties om aan wal te komen.

Overigens hoort daar niet zondermeer bij het binnenvaren van een voor mij onbekende haven zonder de beschikking te hebben over een motor. En er ligt nog wel een kloof tussen goed kunnen zeilen, (de 24-uurs kunnen zeilen)en motormanoeuvreren of een boot zonder motor een haven binnenzeilen (welke wind er ook staat). Daarbij moet ik toegeven dat dat wel iets is dat je zou kunnen leren. Dat staat dus op mijn lijstje.

Verder is de startaccu niet gescheiden van de licht accu. Dat is bij veel meer boten zo van dat bouwjaar, dat zegt niks over de kwaliteit van de inrichting van de electra. Ook weer toegegeven, dat ga ik aanpakken. Let wel, een voltmeter zegt niet bar veel over de toestand van de accu's, dat alle apparaten gewoon nog werkte ook niet. Een startmotor vraagt echter veel meer vermogen, dus dat die het laat afweten, maar de rest van de navigatie en verlichting het nog wel doet is niet zo gek blijkt. Overigens is dit ook een verbeterpunt, ik ga een meter installeren die de conditie van de accu zichtbaar maakt. Ik heb me uiteraard ook verdiept in dit onderwerp omdat ik in eerste instantie ook niet begreep waarom de apparaten en verlichting nog wel werkten, maar de motor niet meer wilde starten.

Er zijn nog veel meer punten die aandacht vragen en die ik anders had moeten aanpakken, ik heb er zelf naar gevraagd en jullie hebben heel veel reacties gegeven: waarvoor dank!

Tot slot, het boeit mij zeker wel hoe hoog de kosten van bepaalde diensten zijn die ik bij mijn verzekeraar claim. Ik wens ook niet meer premie te betalen dan noodzakelijk...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:14 #662476

It Paradyske schreef :

Dat machtige gesponsorde instituut zoals jij het noemt, dat zijn WIJ. WIJ hebben een organisatie die we in stand houden. En als WIJ hulp nodig hebben dan vragen we dat eerst aan ONZE organisatie.

Dat iemand anders daar geld aan wil verdienen is zijn zaak, maar WIJ hebben ONZE zaken al voor elkaar, en hebben hem niet nodig.

Precies, net zoals de brandweer van ONS is en de AMBULANCES ook allemaal van ONS,Banken door ONS bedacht hoefde we niet zelf op het geld te passen en ooit vonde we het nodig dat iemand verstand heeft van een doktor dus hup iemand uit het dorp gejaagd ga jij maar eens verstand krijgen van ONS als wij ons dan niet lekker voelen kun jij ONS beter maken.

Ja allemaal door ons bedacht ooit, en vooral voor ons, en zolang we ze te pas en te onpas nodig hebben en het is gratis dan is het allemaal prima, want we hebben er toch al voor betaald, nou in de laatste gevallen is het denk ik ondertussen een beetje doorgeschoten en is het niet meer ONS, maar meer jullie maken ONS rijker en rijker
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Laatst bewerkt: 15 sept 2015 15:15 door AccountVerwijderd4.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:14 #662477

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5657
Baasklusje schreef :
Hun rekensommetjes kloppen ook niet.
KNRM 2240 reddingen, lasten 17.000.000 eur (cijfers 2014), niet 37 miljoen.

Is 7500 euro per redding. Ongeveer 2 mijl slepen in windstil weer, als je een aasgier in de hand neemt.
Per gesleepte mijl kon ook dat nog wel eens niet zo heel veel goedkoper zijn dan de zogenaamde aasgieren... want ook de KNRM maakt aardig wat korte taxiritjes onder die 2240 "reddingen".

Eigenlijk best pijnlijk, dat een vrijwilligersorganisatie het helemaal niet goedkoper kan dan de commercie! Heeft misschien met dekkingsgebied en standaarden te maken, maar toch.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:19 #662480

Jeroen-pion schreef :
It Paradyske schreef :

Dat machtige gesponsorde instituut zoals jij het noemt, dat zijn WIJ. WIJ hebben een organisatie die we in stand houden. En als WIJ hulp nodig hebben dan vragen we dat eerst aan ONZE organisatie.

Dat iemand anders daar geld aan wil verdienen is zijn zaak, maar WIJ hebben ONZE zaken al voor elkaar, en hebben hem niet nodig.

Precies, net zoals de brandweer van ONS is en de AMBULANCES ook allemaal van ONS,Banken door ONS bedacht hoefde we niet zelf op het geld te passen en ooit vonde we het nodig dat iemand verstand heeft van een doktor dus hup iemand uit het dorp gejaagd ga jij maar eens verstand krijgen van ONS als wij ons dan niet lekker voelen kun jij ONS beter maken.

Ja allemaal door ons bedacht ooit, en vooral voor ons, en zolang we ze te pas en te onpas nodig hebben en het is gratis dan is het allemaal prima, want we hebben er toch al voor betaald, nou in de laatste gevallen is het denk ik ondertussen een beetje doorgeschoten en is het niet meer ONS, maar meer jullie maken ONS rijker en rijker


Hoe kom je er bij dat wat van ONS is ook meteen gratis is. Daar betalen WIJ voor.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:21 #662483

web schreef :
Baasklusje schreef :
Hun rekensommetjes kloppen ook niet.
KNRM 2240 reddingen, lasten 17.000.000 eur (cijfers 2014), niet 37 miljoen.

Is 7500 euro per redding. Ongeveer 2 mijl slepen in windstil weer, als je een aasgier in de hand neemt.
Per gesleepte mijl kon ook dat nog wel eens niet zo heel veel goedkoper zijn dan de zogenaamde aasgieren... want ook de KNRM maakt aardig wat korte taxiritjes onder die 2240 "reddingen".

Eigenlijk best pijnlijk, dat een vrijwilligersorganisatie het helemaal niet goedkoper kan dan de commercie! Heeft misschien met dekkingsgebied en standaarden te maken, maar toch.

Laat dat "maar toch" maar weg. Ja, het heeft met dekkingsgebied en standaarden te maken, en nee, dat is niet pijnlijk.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:23 #662484

Beste forumleden,

Via deze weg zullen wij (Lima Delta), eenmalig een reactie geven op dit topic. We zijn niet voornemens om ons uitgebreid in de discussie te mengen, maar een klein stukje wederhoor is waarschijnlijk wel zinvol om het een en ander uit de wereld te helpen.

Als professionele maritieme hulpverlener bestaan onze diensten uit tal van werkzaamheden. Het door middel van slepen in veiligheid brengen van vaartuigen en bemanningen, bergingswerkzaamheden, maar ook levensreddend handelen. Wij zijn het gehele jaar beschikbaar om uit te varen voor de plezier- en beroepsvaart, en gedurende de zomer zelfs preventief op het water. Dit stelt ons in staat om snel op te treden als er echt iets aan de hand is. Wij varen voor levensbedreigende situaties geheel belangeloos, op eigen kosten en initiatief uit. Zo waren wij in juni van dit jaar ook als eerste ter plaatse bij een jacht waar een reanimatie gaande was, om hier assistentie te verlenen. Dit is slechts een voorbeeld, we hebben meerdere malen per jaar inzetten waarbij wij een belangrijke toegevoegde waarde hebben door zeer snel ter plaatse te zijn, en mogelijk levens redden. Voor levensreddende inzetten zullen wij nooit een rekening sturen. Voor incidenten waar het om de redding van materiaal gaat worden kosten doorberekend, zodat wij onze inzet kunnen blijven doen.

Wat betreft deze hulpverlening kunnen wij het volgende melden. Omdat het nog een lopend dossier is, kunnen we geen inhoudelijke discussie aan gaan. We kunnen echter wel melden dat er vanuit onze kant nog helemaal geen bedrag genoemd is, laat staan een rekening gestuurd. Een onafhankelijke expert zal de zaak beoordelen en een (voor alle partijen) redelijke en billijke beloning vaststellen. Dat gebeurd in principe bij elke hulpverlening, juist om te zorgen dat er geen discussie ontstaat over de redelijkheid van die beloning.

Het bedrag wat hier de ronde gaat, komt in ieder geval niet bij ons vandaan. Uit welke koker en met welk doel dit bedrag dan wel komt, is ons een raadsel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:24 #662486

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4227
Jeroen-pion schreef :
Hans V schreef :
Ze hoeven niks, dat is juist het punt.
Prima als ze het willen (zolang de wet het niet verbiedt), maar dan niet anderen de schuld geven als er onvoldoende markt lijkt voor je commerciële ideeën.

Hans er is in de commerciële wereld nergens plaats voor, als een machtig gesponsord instituut aanbied om het gratis te doen, of bijna gratis.

Wat een aantal hier vind ik terecht opmerken is dat, moet de KNRM zich wel met zoals dit sleepje bezig houden???? of hoort dit thuis in geen nood, wel geholpen.

Als ik bij het ziekenhuis op bezoek ga bel ik toch ook geen ambulance, want dan kost het me geen benzine met me eigen auto, beetje kort door de bocht maar je snapt hem wel hoop ik .....

Ja, ik snap je denk ik heel goed. Maar de vraag of de KNRM zich ook met slepen (zonder nood) moet bezig houden is aan de KNRM, donateurs en sponsors. Niet aan de commerciële slepers. En ook niet aan niet-donateurs.
We kunnen hier op het forum daar best interessante discussies over voeren maar als onafhankelijke organisatie zonder overheidssubsidie staat het de KNRM vrij om zelf te bepalen wat ze doen.

Voor een taxibedrijf is het ook niet leuk als ik iemand een lift geef, maar gelukkig mag ik dat zelf beslissen.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:25 #662487

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27157
Seashore schreef :
…en dan een mijlpaal voor de KNRM: 100.000 opvarenden gered.


Zie daar aan bakboord een rib-je "balend" wegstuiven?

Rikken heeft het bij het rechte eind.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 15 sept 2015 15:26 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:30 #662490

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12208
Lima Delta BV schreef :
Via deze weg zullen wij (Lima Delta), eenmalig een reactie geven op dit topic.

We waarderen het zeer dat jullie hier reageren. Chapeau!
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:32 #662492

It Paradyske schreef :
Jeroen-pion schreef :
It Paradyske schreef :

Dat machtige gesponsorde instituut zoals jij het noemt, dat zijn WIJ. WIJ hebben een organisatie die we in stand houden. En als WIJ hulp nodig hebben dan vragen we dat eerst aan ONZE organisatie.

Dat iemand anders daar geld aan wil verdienen is zijn zaak, maar WIJ hebben ONZE zaken al voor elkaar, en hebben hem niet nodig.

Precies, net zoals de brandweer van ONS is en de AMBULANCES ook allemaal van ONS,Banken door ONS bedacht hoefde we niet zelf op het geld te passen en ooit vonde we het nodig dat iemand verstand heeft van een doktor dus hup iemand uit het dorp gejaagd ga jij maar eens verstand krijgen van ONS als wij ons dan niet lekker voelen kun jij ONS beter maken.

Ja allemaal door ons bedacht ooit, en vooral voor ons, en zolang we ze te pas en te onpas nodig hebben en het is gratis dan is het allemaal prima, want we hebben er toch al voor betaald, nou in de laatste gevallen is het denk ik ondertussen een beetje doorgeschoten en is het niet meer ONS, maar meer jullie maken ONS rijker en rijker




Hoe kom je er bij dat wat van ONS is ook meteen gratis is. Daar betalen WIJ voor.

Dat klopt en goed ook, want reken jij maar even na als jij je donatie van 25 euro hebt betaald, moeten nog 4159 mensen dat doen om alleen het bruto loon van meneer boogaart te KUNNEN betalen.

Maar even voorop, KNRM super laat dat helder wezen!!!!!! ieder in nood op het water wil ze graag zien, daar is geen discussie over mogelijk.

Maar laten we nu niet doen of ze nog roomser zijn dan de paus, er wordt daar dik geld verdient, en daar mag je ook wat van terug verwachten als je het nodig hebt
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:38 #662493

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5657
It Paradyske schreef :
Laat dat "maar toch" maar weg. Ja, het heeft met dekkingsgebied en standaarden te maken, en nee, dat is niet pijnlijk.
Pijnlijke constatering in de context van deze discussie, niet zozeer voor de KNRM zelf. Het plaatst "exorbitante" tarieven van commerciele bergers wel in een ander licht.

Nu de hamvraag van deze thread...

Wie heeft die 3000 euro verzonnen?
A ) De verzekeraar
B ) Lima Delta
C ) De TS
D ) Een tussenpersoon/expert

In elk geval is er voor alle opties behalve B, een bedrijf hier niet helemaal terecht aan de schandpaal genageld. Zullen we het ooit weten?

*cliffhangertune*
Laatst bewerkt: 15 sept 2015 15:38 door web.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:39 #662495

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27157
Noballast schreef :
WADnWIND schreef :
Ik werd zojuist ingelicht dat het voor de wal brengen van een containerschip van 400 meter in Rotterdam slechts € 1400,- kost per grote sleepboot.

Waarbij heel wat meer materieel, investering, risico, brandstof, mensen en tijd gebruikt worden.
Lijkt mij erg weinig, maar dat business model is wel heel anders. Deze boten hebben een continudienst en zijn verzekerd van een constant aanbod het jaar rond. (Mijn zwager was ooit schipper op zo'n sleper)

Deze info komt rechtstreeks van de organisaties zelf.
Maar....
Heeft een berger dan niet:
- continue dienst/
- verzekerd van een constant aanbod?

Als je n.l. werkelijk continue dienst draait, heb je echt constant aanbod het hele jaar rond. Behalve als er ijs ligt.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:41 #662496

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Wel goed dat we van TS en Lima Delta een reactie gezien hebben.

Zo te horen gaat het opgelost worden. Ik denk er het mijne van en laat de vergezichten vanaf hier graag aan anderen.
Get your facts first, then you can distort them as you please
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:44 #662498

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27157
Belerion II schreef :
Als ik dit alles zo lees moet er echt een modus operandi worden gevonden.

Is er niet een of ander overlegorgaan tussen de KNRM en de commerciele bergers? Zo niet zou die er snel moeten komen. Dit is toch waanzin ten top?

Die modus operanti is er ook tussen all erkende partijen.

Voor de overige partijen zijn er richtlijnen opgesteld hoe te handelen. Vandaar dat het filmpje ook 3 jaar oud is en er niet of nauwelijks nog dit soort situaties voorkomen.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:45 #662499

Rikken schreef :
...

Was ook meer bedoeld voor Slagmulder. In onze maatschappij verdienen er nu eenmaal mensen aan de ellende van een ander, en dat is maar goed ook. Bij de brandweer en de KNRM zijn de bemanningen weliswaar gedeeltelijk vrijwilligers, maar de werven en fabrieken die brandweerwagens, reddingboten, ambulances en al het daarbij behorende gereedschap ontwikkelen en bouwen zijn normale bedrijven die dus volgens Slagmulder verdienen aan de ellende van een ander. Ik denk dat we blij moeten zijn dat we als maatschappij manieren ontwikkelden om dit soort uitgaven te bekostigen en ook te kunnen blijven ontwikkelen....

Hoe kort door de bocht kan je eigenlijk gaan zonder van de baan te geraken? Ga je straks beweren dat ik vind dat de mensen die de boutjes en de schroefjes maken waarmee brandweerwagens in elkaar worden geschroefd profiteren van de ellende van een ander? Als je de redenering van iemand in het belachelijke wil trekken doe dan een beetje moeite om het goed te doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:46 #662500

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27157
Hen3 schreef :
Via Twitter en Facebook wordt er ook gereageerd op deze draad, door 'Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer'.


Zijn de watersporters op het @zeilersforum nou echt van die domme mensen, of doen ze maar alsof? Vallen over de prijs van 3000 euro voor een sleepje van Lima Delta Safety, terwijl een uitruk van de KNRM 18.000 euro kost. De KNRM doet 2000 uitrukken voor 37.000.000 euro, belastingvrij. Weten die gasten niet wat een boot in de vaart houden met twee man personeel er op kost?

Notoire heethoofden met grenzeloze kritiek. Negeren is gewoon de beste optie.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 15 sept 2015 15:47 #662501

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2623
WADnWIND schreef :
Noballast schreef :
WADnWIND schreef :
Ik werd zojuist ingelicht dat het voor de wal brengen van een containerschip van 400 meter in Rotterdam slechts € 1400,- kost per grote sleepboot.

Waarbij heel wat meer materieel, investering, risico, brandstof, mensen en tijd gebruikt worden.
Lijkt mij erg weinig, maar dat business model is wel heel anders. Deze boten hebben een continudienst en zijn verzekerd van een constant aanbod het jaar rond. (Mijn zwager was ooit schipper op zo'n sleper)

Deze info komt rechtstreeks van de organisaties zelf.
Maar....
Heeft een berger dan niet:
- continue dienst/
- verzekerd van een constant aanbod?

Als je n.l. werkelijk continue dienst draait, heb je echt constant aanbod het hele jaar rond. Behalve als er ijs ligt.

Een paar posts eerder heb ik ambulance tarieven geplaatst. Er is daar een heel duidelijk verschil tussen spoed ritten, waarvoor een ambu dus stand-by moet staan en het tarief voor geplande ritten. Dat is precies hetzelfde wat hier speelt. Een sleper die tien van dit soort schepen op een dag aanlegt of helpt vertrekken heeft een omzet van 14.000,- dat kun je zien als de geplande ritten. Een sleepboot die klaar ligt voor spoedklussen zal dus ook met een ander tarief per uitruk rekenen.
Laatst bewerkt: 15 sept 2015 21:00 door Faran.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.327 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl