Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Controle Kustwacht, allemachtig.

Controle Kustwacht, allemachtig. 15 juli 2023 18:51 #1494663

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8680
Gisteren was het weer eens zo ver, controle Kustwacht, normaal geen probleem, maar ditmaal ...

We hadden ons aangemeld bij de Sector Maasmond, zuidwaarts, en daar kwamen ze, 4 man in een grote RIB met zwarte banden.

Veel te hard en golven trekkend kwamen ze aan loef en wilden langszij. Door zoveel onbenul getroffen, schreeuwde ik terug dat ze konden opzouten. Dat werd niet gewaardeerd en even later besloten ze om toch maar aan lij op te stappen. We hadden een stootwil opgehangen. De eerste beambte trok zich op aan onze zeereling en was verbaasd dat ik dat onprofessioneel vond om het netjes te zeggen. Ik had graag gezien dat hij met zeereling en al tussen beide boten was geraakt. De 2e gebruikte gelukkig de zijstag.

Eénmaal aan boord vroegen ze waarom ik zo reageerde. Zij enterden altijd aan loef enz. Ik zei dat ik zuinig ben op andermans spullen en geen zwarte strepen wens aan loef of lij.

De heren hadden geluk, een boot vol met buitenlanders, het was een RYA-cursus Dayskipper, maar helaas iedereen had de juiste papieren. Totdat ze mijn paspoort checkten: O, u hebt pas een PV gehad? Daarom reageert u zo?
Nou nee hoor, dat win ik wel. Het gaat nu om uw onprofessionele manier van handelen. Zo doen we het altijd. Oh, nou ik vaar al sinds u nog in uw luier poepte, dus misschien heb ik wel gelijk.

En last but not least: hoe haalt u het in uw hoofd om ons te controleren terwijl we de Maasmond passeren?
Oh, daar was u al voorbij ... Nou echt niet, we lagen net voor de geul en een ieder weet dat de meeste schepen, niet de geul volgen.

En toen kwam het dreigement: we hadden u ook kunnen sommeren mee te gaan naar de wal en daar alles controleren.

Helaas voor de heren, er was niets meer te doen, dus ze vertrokken, afstappend aan lij en grote golven trekkend verdwenen ze richting de Maasmond.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 15 juli 2023 19:11 #1494667

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15797
Volgende keer ook hun beroeps ID vragen en noteren wie ze zijn. Dan kan je je beklag doen op de plek waar dat effect heeft. (Ik bedoel niet dat je hier niet mag spuien hoor, begrijp me niet verkeerd).

Die mannen mogen natuurlijk wel wat meer dan anderen, maar ook voor hen geldt dat ze zich moeten gedragen. Aan de zeerailing hangen hoort daar imo niet bij, maar er zijn veel, heul veel mensen, ook professionals die dat niet weten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 15 juli 2023 19:12 #1494668

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13678
van de Zeearend?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 15 juli 2023 19:18 #1494670

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8680
Geen kustwacht-schip in de buurt gezien, alleen de RIB.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 15 juli 2023 19:21 #1494672

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Ook diverse malen aan boord gehad tijdens de rit Mexico Azoren.
Ze hebben nooit binnen gekeken. Paspoort was voldoende en voor de rest moet je blauwe ogen hebben ;)
Zit een zwemplateau op deze Dehler daar kunnen ze keurig op aanleggen.

Heb geleerd om zeer vriendelijk met autoriteiten om te gaan.
Heb een nacht doorgebracht in een Mexicaanse cel vandaar

Verblijf in Cel was niet douane gerealteerd
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 15 juli 2023 19:36 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 15 juli 2023 19:27 #1494674

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
Tip! Tel even tot 10, denk na, en trek geen grote bek open, dat werkt altijd averechts dus in je nadeel.
Werk mee en laat subtiel doch vriendelijk weten hoe je er over denkt mocht je dat nodig vinden.
Zijn ze ook vriendelijk en zo weer vertrokken.
Ik lees een grote vooringenomenheid die het maakt dat zo ongewild in de problemen kan komen.
probeer dit maar eens in andere landen.
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 15 juli 2023 21:19 #1494692

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13678
idd, 2x een boarding vanaf de Zeearend gehad , behave...en niets aan de hand
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 15 juli 2023 23:33 #1494700

Ha, hier ook een keer een Spaanse controle.
Onderweg van Gibraltar naar de Guadiana, ruim buiten Spaans terytoriaal water.
Een grote stalen patroulle boot wil langszij komen in volle zee.

De kaptein: "Zeilstrijken en voor de wind gaan varen, we willen aan boord komen we komen langszij"

Ik: " Welkom, Kom maar met de dinghy aan de achter steven dan stap je zo aan boord"

KAptein: " Nee we doen het altijd zo langszij, gaat altijd goed"

Na drie keer net op tijd weg kunnen draaien van een stevige aanstoot ben ik et zat, ik hijs het zeil weer en ga terug naar de oude kpoers.

Ik: "Deze manier gaat mij schade opleveren en daar heb ik geen zin in. Kom met de dinghy of vaar maar achter me aan tot in rustiger water in de guadiana, of in Villa Real. Niets geleerd sinds de INVINCEBEL ARMADA van 1000 schepen die we een paar honderd jaar geleden in één getijde totaal onklaar maakten met onze 200 scheepjes"

Nou daar kwam de dinghy met drie grijnzende kerels er in, keurig aan de de achtersteven stappen er twee aan boord. " Nou je hebt geen nieuwe vriend gemaakt van onze kaptein"

zolang ze in ´t zicht zijn kontroleren ze scherp.

Ik: " Mag ik jullie een koffie aanbieden?" Ja dat was prima. Ze komen binnen zitten
Tijdens de koffie nemen ze de papieren door. " We moeten 10 schepen per dag controleren en jij bent de tiende, en dan kunnen we naar huis, vandaar nemen we het niet zo nouw met vrij of teritoriaal water. Maar moet je kijken ik heb 4 spatten op m´n broek en m´n maat wel 6, dat is toch wel erg vervelend."

Ze stappen grijnzend weer in de dinghy en scheuren weer naar het moederschip wat ook met hoge snelheid richting Huelva koerst.
De verwachte reprimande is nooit gekomen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 02:28 #1494707

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14985
La Mavare schreef :
Totdat ze mijn paspoort checkten: O, u hebt pas een PV gehad? Daarom reageert u zo?

Vreemd. Hoe wist deze brave agent dat ?
Was dit onderdeel van een routine controle. Werden er meerdere schepen gecontroleerd ? Of ben jij geselecteerd op welke gronden ?
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 16 juli 2023 02:54 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 05:12 #1494711

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2183
Geen kustwacht maar waterpolitie. Zo mogelijk nog onwetender wat varen/ zeilen aangaat.
Mijn ontmoeting met idioten.
Oosterschelde, Brabants vaarwater, Oktober 1997


We waren op de terugweg van de Grevelingen naar Kortgene, er stond Oost 6
á 7 Bf. Ik had de Zuidkant van de Keeten aangehouden om minder golven te hebben, maar we
hadden tij en wind mee, dus niks aan de hand. We draaiden via de Witte tonnen Vlije het Brabants vaarwater binnen en kregen naarmate we verder Zuid kwamen de wind steeds scherper. (meer van voor) Als jacht moet je de groene tonnen aanhouden dat wil zeggen rechts varen. Dat deed ik niet. Reeds een paar meter buiten de tonnenlijn heb je de Galgenplaat. Erg hard zand als je daar bij slecht weer opdondert.
Ik heb altijd geleerd dat je in een smal vaarwater aan de hoge kant vaart. In Oktober
zie je geen jachten meer, zeker niet bij deze wind. Ik besloot dan ook aan de verkeerde kant te
zeilen. Gebeurt er dan iets, je weet maar nooit, heb je nog de hele breedte van het vaarwater, zeg
maar 2 à 300 meter lij, voor je op het zand zit. We zeilden prima, èèn rif in het grootzeil, liepen
beslist 5 knopen, in buien meer. Vier zeilen, de boot prima uitgebalanceerd. Bij de Scorp hoef je
slechts naar de helmstok te kijken om te weten of je zeilen goed staan. Helmstok precies
midscheeps, net achter de bezaansmast. De stuurautomaat corrigeert wel constant, maar dat is
hooguit 2 à 3 graad roeruitslag, meer niet.
We passeerden twee Rijnaken, ik voer net buiten het vaarwater aan de verkeerde kant. Zelfs al raak je even het zand, je word er weer vanaf geblazen.
Zeker honderd meter tussen ons en die beroepsschepen. Twee mosselkotters kwamen ons tegemoet,
alweer geen probleem, het is er breed genoeg en het zijn profies, die schrikken niet van een
spookzeiler. Dan zag ik onze volgende tegenligger aankomen. De waterpolitie.
Ik merkte gelijk dat ze ons een lesje wilden leren want ze draaiden af van midden
vaarwater naar de boeienlijn. Het zweet brak me ondanks de ijzige wind reeds uit, ik heb een
gloeiende hekel aan alles wat autoriteit is. Als schipper heeft niemand je iets te bevelen behalve
uniformpjes.
Nu komt het mooie, op ongeveer 60 meter voor ons gingen ze plots dwars op de
vaarrichting liggen, precies voor de boegspriet. Of wilden ze me dwingen te stoppen, of ze hadden
een andere politionele maatregel in gedachten. Iets uit een film of zo.
Zoals de meeste mensen wel weten heeft een boot geen rem. De enige manier de
boot te stoppen is de zeilen te bergen en te ankeren. Zelfs al start je de motor, een viercilinder
Perkins, en draait volgas achteruit is het enige wat je bereikt dat de boot niet meer naar het roer
luistert. Hij blijft gewoon doorgaan. Die zeilen moeten er af. De Scorp vertraagt wel langzaam ,
maar draait daarbij door het schroefeffect ook af, kortom, zoiets moet je vooral niet doen, ik weet
waarover ik praat.
Je kunt in de wind draaien zodat de boot stilvalt, maar daar was die harde zandbank,
direct achter de boeienlijn en er stonden golven. Sowieso, heb je om de vier zeilen van de Scorp te
laten vallen wel even tijd nodig, Dat is allemaal nog handwerk op het voordek en die acht ton dendert door. Met windkracht zes blijft dat ding varen, ook zonder zeilen.
Dan blijft nog afvallen, of met de wind mee afdraaien. Daar zit hem nu de adder onder het water, dat lukt met een modern jacht wel, met de Scorp niet.
Verklaring : Je ziet de noodsituatie, schakelt bliksemsnel van autopiloot op wielbesturing over, en draait af. Afvallen heet dat onder zeilers. Prima, doet de Scorp ook, door dat grote roer luistert hij perfect.
Omdat je afvalt krijg je meer zijwind dan voorheen, de boot helt verder over, het
zeilpunt verlegt zich naar achteren en de boot gaat weer oploeven ofte draait weer daarheen waar hij
eerst was. Bij windkracht zes gaat dat allemaal veel vlugger dan men het kan vertellen en je kunt
dan sturen wat je wil, hij loeft op. Zelfs al zou je het roer dwars zetten, niks helpt meer.
Gewoonweg omdat boten vroeger zo geconstrueerd werden. Komt plots erg sterke
wind van opzij waardoor de boot plat gaat, dan draait hij vanzelf de neus in de wind waardoor hij
weer recht komt. Dat was voor de niet zeilers.


Nog een keer voor mijn oma, ook al ben je binnen net een tukje aan het doen, de boot
kan niet omkiepen bij een harde bui, want hij draait tegenwind en komt weer recht. Vanzelf,
automatisch. Omdat je dat natuurlijk niet altijd wil, kun je er wel iets tegen doen, namelijk de
schoot van het grootzeil en dan die van het bezaanzeil vieren. Daarna die van de kluiver en dan de
fok. Dat is allemaal snel gezegd, in praktijk wist ik onmiddellijk dat het fout ging. Dat kloteschip
lag pal voor me en ik moest veel dingen tegelijkertijd doen en dat gaat bij mij niet.
Ik schreeuwde I. toe dat ze zich moest vasthouden en ging zelf op het achterdekje achter de
bezaansmast staan.
Met nog ongeveer 25 meter tussen de boegspriet en de politieboot merkten ze ook
dat ze daar niet gunstig lagen. De boegspriet is 8 centimeter dik, solide bankirai, dus dat gaat nog
wel door een stenen muur met die acht ton er achteraan. Het stuurpolitiemannetje gaf volgas, alles
werd zwart van de rook. Ze maakten een twee meter diepe put in het water, en daar dook de Scorp
door. Meer dan een meter of vijf waren we niet uit mekaar. Door de zwarte rookwolk zag je geen
fluit meer. Je kon die fluit ook niet meer horen door de herrie. Toen we uit de rookwolk stoven zag ik achter ons dat ze minstens drie meter de zandbank op gevaren waren. Politieboot stond bijna
verticaal. Ik moest er wel mee lachen ook al was het een beetje groen en nogal bibberig. I. kon
al helemaal niet lachen, die huilde.
Omdat ik wel snapte dat het verhaaltje niet afgelopen was ben ik dan maar aan de goede ( de groene ) kant gaan varen. M`n knieën knikten gewoon. Het duurde dan ook niet lang
voor ze achter ons aan kwamen. Hoogstwaarschijnlijk konden zij er al helemaal niet mee lachen.
Hun motor bleef zwart roken, blijkbaar hadden ze bij het van de plaat varen de motor eens
schoongeblazen.
We waren nu het smalste deel van de geul voorbij, daar draait het vaarwater een
beetje zuidoost. Omdat ik kruisen vanzelfsprekend kon vergeten heb ik toen de motor bijgezet.
Motorzeilen. Ze kwamen naast ons varen en twee pliesies ( Zonder pet want het waaide wel erg
hard ) stonden te schreeuwen dat het niet meer leuk was. Er was echter teveel herrie. Twee
draaiende motoren en die huilende wind. Ik kon niet verstaan wat ze wilden. Stoppen
waarschijnlijk, maar ze konden me. Ik was ondertussen over m`n schrik heen en begon woedend te
worden. Beetje meer razend. Ik heb lang geleden ook enkele jaren een uniform gedragen (militaire politie) en ben niet snel beindrukt door een pet. We schreeuwden dus over en weer, I. ging steeds harder huilen.
Waar ik in mijn woede niet op lette is dat omdat die grote boot zo dicht kwam en er
blijkbaar nogal veel ijzer onder het aluminium zit, onze stuurautomaat, (kompas weet je wel)
begon af te draaien en wel in hun richting. De chauffeur, (gas geven en aan stuurke draaien) die
lekker binnen in een autobusstoel zat merkte het gelukkig wel en draaide steeds verder mee. Tot
onze kluiver bak sloeg en ik als de weerlicht moest handelen wilde ik geen ongelukken maken. De
boegspriet wees alweer op de zijkant van die politieboot. En dat is een heel erg dreigend zicht.
Enfin, ik moeide me om mijn zeilen en ging afvallen richting Zandkreek. De
politieboot droop af, de andere kant op. Zelfs voor de boze petten was het duidelijk dat hun actie in
dit weer ondergeschikt was aan het goed zeemanschap. Eenmaal aangemeerd in de marina ben
ik gelijk een telefoontoestel wezen opzoeken en heb tevergeefs geprobeerd telefonisch mijn gal te spuwen aan het adres der waterpolitie. Blijkbaar hadden de petten mekaar reeds gewaarschuwd en ik kon nergens de verantwoordelijke te spreken krijgen. Het was me ondertussen duidelijk geworden dat niet een der politiemannen wist wat het is om met harde wind op een zeilboot te staan. Ok, de reglementen kenden ze wel (kan ook zijn dat ze een kruiwagen hadden) en met een motorboot rondbrommen ging ook wel. Van zeilen wisten ze niks. Hoe gek moet je zijn om vlak voor een zeilboot dwars te gaan liggen. Eén vent had wel een goede raad voor me: als het echt zo hard waait moest ik maar thuis blijven. Wist hij veel dat de Scorp mijn huis is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 05:41 #1494712

Reed schreef :
Tip! Tel even tot 10, denk na, en trek geen grote bek open, dat werkt altijd averechts dus in je nadeel.
Werk mee en laat subtiel doch vriendelijk weten hoe je er over denkt mocht je dat nodig vinden.
Zijn ze ook vriendelijk en zo weer vertrokken.
Ik lees een grote vooringenomenheid die het maakt dat zo ongewild in de problemen kan komen.
probeer dit maar eens in andere landen.

Helemaal mee eens. Dit gedrag helpt je niet; het breed uitdragen op een openbaar forum evenmin. Wees niet verbaasd als je de volgende keer meteen naar de wal wordt begeleid, nu je twee vinkjes achter je naam hebt.

Voor de verse Dayskippers is dit hun voorbeeld geweest hoe je als schipper met autoriteiten omgaat. Geen reclame voor deze zeezeilschool ben ik bang…
Laatst bewerkt: 16 juli 2023 05:45 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 05:45 #1494713

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14985
Nachtvlinder schreef :
, nu je twee vinkjes achter je naam hebt.

De laatste paar jaar ben ik er helaas van overtuigt geraakt dat de meerderheid van de Nederlanders het hier mee eens is. :sick:
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 06:20 #1494718

Nachtvlinder schreef :
Helemaal mee eens. Dit gedrag helpt je niet; het breed uitdragen op een openbaar forum evenmin. Wees niet verbaasd als je de volgende keer meteen naar de wal wordt begeleid, nu je twee vinkjes achter je naam hebt.
Sterker nog, dit soort gedrag hoort niet bij een professionele schipper/kaptein, zeker niet als hij studenten aanboord heeft die moeten leren.
Echter die twee vinkjes zijn aan de boot gekoppeld, een politie/marechusse/douane persoon weet niet wie er op dat moment verantwoordelijk is voor het scheepje.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 06:22 #1494719

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Nachtvlinder schreef :

Voor de verse Dayskippers is dit hun voorbeeld geweest hoe je als schipper met autoriteiten omgaat. Geen reclame voor deze zeezeilschool ben ik bang…

Klopt het verdiend niet de schoonheidsprijs
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 06:23 #1494720

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14985
Het vingertje van ZF is er in ieder geval al.


dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 06:26 #1494721

Afkomstig van de zeearend, aardige gasten die verdomd goed op de hoogte bleken te zijn van ons reilen en zeilen.

Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 06:32 #1494722

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14985
Noballast schreef :
Afkomstig van de zeearend, aardige gasten die verdomd goed op de hoogte bleken te zijn van ons reilen en zeilen.

Ze hadden je dus goed in de gaten gehouden !

Een tegengeluid voor ZF leden
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 06:42 #1494725

Is er een verschil tussen bekeurd worden door een snelheidscamera (of voor mijn part controle camera belastingdienst) of bekeurd worden op basis van een overtreding met AIS geregistreerd. ?
Het laatste overigens door op vrijwillige basis herkenbaar te zijn.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 06:43 #1494726

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6127
Als je wordt geschoren kun je het beste maar stil zitten. :dry:
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 06:46 #1494727

3Noreen schreef :

Ze hadden je dus goed in de gaten gehouden !

Ik vermoed zelfs mede door dit forum. Dus pas maar op wat je hier post :laugh:


Verhaaltje
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Laatst bewerkt: 16 juli 2023 06:51 door Noballast. Reden: Link toegevoegd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 06:47 #1494728

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 06:49 #1494729

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8481
@old bawley: communicatie had kunnen helpen. Op voorhand post Wemeldinge oproepen, situatie uitleggen en vragen om toestemming langs verkeerde kant te varen...

Ook de waterpolitie oproepen voor tekst en uitleg had kunnen helpen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 06:53 #1494730

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14985
Noballast schreef :
3Noreen schreef :

Ze hadden je dus goed in de gaten gehouden !

Ik vermoed zelfs mede door dit forum. Dus pas maar op wat je hier post :laugh:


Ik ben inderdaad wel bang dat de politie en andere overheidsinstanties op grote schaal de wet overtreden. En wat het nog een graadje erger maakt is dat de meerderheid van de Nederlanders daarmee eens zijn. Totdat ze het slachtoffer zijn en op een illegaal lijstje terechtkomen van vermeende fraudeurs/criminelen. Dan zijn de rapen gaar en je leven verwoest. Maar wij vinden dat te verantwoorden collateral damage. En natuurlijk zijn we niet van plan slachtoffers er van schadeloos te stellen.

Je kunt dus beter je bek houden. Zelfs voor een politica als Sigrid Kaag geld dat.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 06:54 #1494731

  • OOTG
  • OOTG's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 607
ja het verbaasd me dat er nergens gesproken werd over marifooncontact buiten 'oproepen van sector maasmond' in het eerste berichtje. Is dat geen optie meer tegenwoordig ?
Ned 9000 & Bladerider GBR3236
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controle Kustwacht, allemachtig. 16 juli 2023 06:54 #1494732

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8481
De 4 keer dat wij controle kregen (Nederland, 2x Frankrijk en Italië), verliep telkens heel correct.
In Frankrijk moesten we een keer al varend onze papieren in een groot visschepnet leggen ipv dat ze langszij kwamen om over te stappen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl