Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Inschrijven Kadaster

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 14:53 #1223907

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16901
Betreffende de meetbrief...
Moet ik dat zien als een wedstrijd-dingetje waar je wel of niet voor kunt kiezen en dus ook weg kan laten?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 14:53 #1223908

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27758
JotM schreef :
Wadloper schreef :
Mijn idee: laat de eis tot inschrijving bij het kadasster vallen. De kosten van de vlaggenbrief zijn dan al meer dan de helft minder.

zeilersforum.nl/index.php/foru...icp?start=50#1223277

Edit:
en zeilersforum.nl/index.php/foru...ar?start=800#1223417

Mja. Die linkjes tonen de bestaande situatie.
Ik ga ervan uit dat er ontwikkelingen in wet- en regelgeving mogelijk zijn.

Maar als het aan jou ligt veranderd er niks, kennelijk. Of begrijp ik je dan verkeerd?
Laatst bewerkt: 02 nov 2020 15:13 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 14:54 #1223909

Inmiddels alweer wat jaren geleden. Inderdaad eerst papierwerk invullen en de leges voldoen (dat wat indertijd ook al zon 600,= als ik het wel heb). Bij het papierwerk was ook het bewijs van eigendom (in ons geval een koopakte/akte van levering door de vorige eigenaar.

Vervolgens maak je een afspraak en wordt je boot gemeten en worden een aantal kenmerken (oa motornummer) genoteerd en vastgelegd.

Vervolgens krijg je een brandmerk. Dat was in ons geval een wit kunststof plaatje wat zichtbaar werd bevestigd (in de kuip). Ook was er een tweede brandmerk wat op een niet-direct zichtbare locatie werd bevestigd.

Als met al een relatief eenvoudig proces. Je bent wel wat geld kwijt maar het eigenaarschap van je boot staat dan wel onomstotelijk vast EN is meteen geregistreerd.

We hebben bij in- en uitchecken veel plezier gehad van dit document. Zowel in Europa (in SPanje werden we gecontroleerd, gebeurt nu nog steeds) alsook bij terugkomst in Azoren was het bijzonder eenvoudig om aan te tonen dat we niet bezig waren met illegale import maar dat we de boot reeds bezaten.

Buiten Europa is het leven ook eenvoudig, bij de meeste douanekantoren is een zeebrief uit NL bekend en wordt de procedure overzichtelijk: zeebrief, verzekering, crew-list, paspoorten en soms een bewijs van uit-chek van je vorige bestemming en je kunt weer verder.

Het klinkt allemaal wat omslachtig maar als je er eenmaal aan gewend bent en je hebt je papierwerk op orde is het allemaal "part of the game".

Ik was er kortom erg blij mee. Nu we niet van plan zijn om ver te reizen hebben we geen zeebrief (=kadastrale registratie). Wellicht dat deze er nog een keertje komt nu de ICP wel erg weinig waard blijkt te zijn.
Contest 36s Camelot
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 14:57 #1223914

  • Vinny
  • Vinny's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 128
Sailingcamelot schreef :
Inmiddels alweer wat jaren geleden. Inderdaad eerst papierwerk invullen en de leges voldoen (dat wat indertijd ook al zon 600,= als ik het wel heb). Bij het papierwerk was ook het bewijs van eigendom (in ons geval een koopakte/akte van levering door de vorige eigenaar.

Vervolgens maak je een afspraak en wordt je boot gemeten en worden een aantal kenmerken (oa motornummer) genoteerd en vastgelegd.

Vervolgens krijg je een brandmerk. Dat was in ons geval een wit kunststof plaatje wat zichtbaar werd bevestigd (in de kuip). Ook was er een tweede brandmerk wat op een niet-direct zichtbare locatie werd bevestigd.

Als met al een relatief eenvoudig proces. Je bent wel wat geld kwijt maar het eigenaarschap van je boot staat dan wel onomstotelijk vast EN is meteen geregistreerd.

We hebben bij in- en uitchecken veel plezier gehad van dit document. Zowel in Europa (in SPanje werden we gecontroleerd, gebeurt nu nog steeds) alsook bij terugkomst in Azoren was het bijzonder eenvoudig om aan te tonen dat we niet bezig waren met illegale import maar dat we de boot reeds bezaten.

Buiten Europa is het leven ook eenvoudig, bij de meeste douanekantoren is een zeebrief uit NL bekend en wordt de procedure overzichtelijk: zeebrief, verzekering, crew-list, paspoorten en soms een bewijs van uit-chek van je vorige bestemming en je kunt weer verder.

Het klinkt allemaal wat omslachtig maar als je er eenmaal aan gewend bent en je hebt je papierwerk op orde is het allemaal "part of the game".

Ik was er kortom erg blij mee. Nu we niet van plan zijn om ver te reizen hebben we geen zeebrief (=kadastrale registratie). Wellicht dat deze er nog een keertje komt nu de ICP wel erg weinig waard blijkt te zijn.
Ik vind het erg verwarrend allemaal, is een kadastrale inschrijving nu genoeg of moet ik ook een zeebrief erbij hebben als ik bijv. naar de carib wil varen?
Hoping to become a Shellback.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 14:57 #1223915

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Wadloper schreef :
Maar als het aan jou ligt veranderd er niks, kennelijk. Of begrijp ik je dan verkeerd?
Ja, dan begrijp je me verkeerd. Maar als je ziet hoeveel voeten in de aarde (inclusief wijzigingen obv adviezen van de Raad van State) de concept Rijkswet nationaliteit zeeschepen heeft, dan koester ik werkelijk geen enkele verwachting.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 14:59 #1223916

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
holtere schreef :
Betreffende de meetbrief...
Moet ik dat zien als een wedstrijd-dingetje waar je wel of niet voor kunt kiezen en dus ook weg kan laten?

wetten.overheid.nl/BWBR0003378/2019-11-15

Of je er bij een wedstrijdorganisatie iets mee kan? Werkelijk geen enkel idee.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:00 #1223917

holtere schreef :
Betreffende de meetbrief...
Moet ik dat zien als een wedstrijd-dingetje waar je wel of niet voor kunt kiezen en dus ook weg kan laten?

Deze is volgens mij niet optioneel en bevat, naast de afmetingen, ook nog wat extra info (mortornummer als ik het wel heb). Geen enkele relatie tot wedstrijden.
Contest 36s Camelot
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:03 #1223920

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16901
Ok, Thanks. Dan ga ik er vanuit dat die ook wel tot het verplichte pakket zal horen met bijbehorende 164,-
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:04 #1223921

  • Doejong
  • Doejong's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2299
Wadloper schreef :
Maar als het aan jou ligt veranderd er niks, kennelijk. Of begrijp ik je dan verkeerd?

De huidige situatie is geheel te wijten aan de positie die onze belangenbehartigers tot nu toe hebben ingenomen, o.a. het Watersportverbond. Wegens geen draagvlak voor registratie en angst voor belastingen. Ook de Toerzeilers houden zich tot nu toe muisstil te midden van de heisa.

Begrijp ik goed dat jij je vanaf nu bij de overheid gaat inzetten voor een betere regeling voor zeezeilers? Een constructief voorstel formuleren? Uitpluizen welke wettelijke basis daarvoor nodig is? Dat aan ons voorleggen voor opbouwende kritiek?

Edit: op 31-10 hebben de Toerzeilers er toch iets over op de website gezet.
Jan
Hallberg-Rassy 312
Laatst bewerkt: 02 nov 2020 15:59 door Doejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:06 #1223922

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6381
blijft de vraag over 24meter...JotM schreef :
Joop66 schreef :
, plus www.ilent.nl/onderwerpen/plezi...ie-pleziervaartuigen , twee formulieren dus.

Kosten Kadaster 485 bij eerste teboekstelling.

Dan de zeebrief

www.ilent.nl/onderwerpen/aanvr...ertificaten/tarieven

180. Teller: 665.

Mis ik nu iets?

Ja, de nationaliteitsverklaring pleziervaart ex art 311a Wetboek van Koophandel à €189,-
Die vraag je aan door beide bovenstaande formulieren door te akkeren. Krijg je wel een rekening voor.
Bij het verkopen van de boot, moet een wijzigingsformulier worden ingevuld. Weer 180.

Ja, dit is geld. Maar niet vreselijk onoverkomelijk voor een schip wat groot en goed genoeg is voor de internationale zee.

En je bent meteen van alle gedonder af.

Edit:
Volgens de procesbeschrijving krijg je ook een meetbrief. Die zal je wellicht dus ook aan moeten kruisen en betalen. €164,-
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:16 #1223925

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
TuuLeVi schreef :
blijft de vraag over 24meter...

Je bedoelt
Meetbrief voor een pleziervaartuig langer dan 24 meter
Een pleziervaartuig langer dan 24 meter moet u zelf bij een klassenbureau laten meten. Een kopie van de meetbrief stuurt u samen met het formulier 'Aanvraag Registratie pleziervaartuigen' naar de Inspectie Leefomgeving en Transport.
?
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:16 #1223926

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8281
holtere schreef :
Betreffende de meetbrief...
Moet ik dat zien als een wedstrijd-dingetje waar je wel of niet voor kunt kiezen en dus ook weg kan laten?

Blijkbaar niet. Maar wordt verzorgd door het Kadaster. Wat dat betekent voor de kosten?


Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:17 #1223927

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Als je dat verschil bekijkt dan weet ik niet of je voor de meetbrief moet betalen, onder de 24m. Of dat het Kadaster dat in de kosten verwerkt heeft.

Toch maar even ILenT bellen?
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 02 nov 2020 15:20 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:22 #1223928

  • Zeilvis
  • Zeilvis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1381
Je moet zeker voor de meetbrief betalen. Voor schepen onder de 24 meter, wordt er echter geen volledige scheepsmeting gedaan. De lengte en breedte worden gemeten, het romp en motornummer worden genoteerd er er wordt een fictieve tonnage vast gesteld.
Op mijn verzoek is mijn forumnaam veranderd van Zeilzin naar Zeilvis. Hierin zijn zeilen en duiken verbonden. Groeten uit Delfzijl, Evert
Laatst bewerkt: 02 nov 2020 15:22 door Zeilvis.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:25 #1223930

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27758
Orange Sunset schreef :
Heeft een small craft certificate wel dezelfde status als een zeebrief? Ik vermoed dat het een ICP tegenhanger is, maw worden hier niet appels met peren vergeleken? Als dat zo is en onder hetzelfde verdrag valt dan is de geldigheid hetzelfde als voor de ICP.

Het is geen tegenhanger van het ICP, want het small craft certificate is een officieel overheidsdocument. Het is tevens een bewijs van nationaliteit, wat het ICP inmiddels niet meer is.

Of het smallcraft dezelfde status heeft als een zeebrief is nooit aan de orde geweest en is ook niet interessant, zolang het een officiële verklaring van de overheid is, dat jou boot een bepaalde nationaliteit heeft. Daar gaat het de buitenlandse autoriteiten in het land waar jij op bezoek komt om. Of dat document nu zeebrief of small craft certicate heet, interesseert ze niet zo, denk ik.

Dat het ICP in een aantal landen nog bruikbaar is, doet niks af aan het gegeven dat het typisch Nederlands verzinsel is. Geen enkel ander Europees land kent zo'n officieus document.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:28 #1223931

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Zeilzin schreef :
Je moet zeker voor de meetbrief betalen. Voor schepen onder de 24 meter, wordt er echter geen volledige scheepsmeting gedaan. De lengte en breedte worden gemeten, het romp en motornummer worden genoteerd er er wordt een fictieve tonnage vast gesteld.
Volgens tabel.
wetten.overheid.nl/BWBR0006017...0-12-31#HoofdstukIII

In 1995 is ingevoerd omdat het ministerie vanwege gebleken gevoeligheid voor fraude van de vlaggebrieven af wilde.

zoek.officielebekendmakingen.n...5-236-p9-SC4425.html
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:32 #1223933

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27758
brambo schreef :
Kost wat meer, maar met een Zeebrief/Registergoed registratie kun je je conformeren met de boot aan de overige zeescheepvaart. Heb je dezelfde rechten en wordt je met je "zee-scheepje" voor vol aangezien en kun je probleemloos vrijwel in ieder land terecht.

In de zeehavens blijven ze je, als jachtschipper, gewoon als een een dilettant beschouwen, hoor Bram. Zwaaien met een zeebrief veranderd daar niks aan.

Maar goed. "Voor vol worden aangezien"; het argument is toch nog uit de hoge hoed gekomen. Ja, stoer, zo'n zeebrief. Ook stoer dat je daar zonder blikken of blozen € 900,- voor neertelt.

Wat ben ik toch een mietje!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:43 #1223934

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27758
JotM schreef :
En KNVR en de belangorganisaties van zeevarenden om de rechtsbescherming bij het loskoppelen van de teboekstelling en het vlagregister in de concept Rijkswet nationaliteit zeeschepen. Werkelijk geen woord over de irritaties mbt de kosten van een zee-registratie voor jachtjes, dus daarin gaat de komende jaren niets veranderen.

Je vindt het heerlijk, hè, geloof ik. Niks veranderen.
Toch lees ik iets waarover ik graag een toelichting zou horen (linkje mag ook, als je al kramp in je vingers en een stijve nek hebt).

Loskoppelen van het vlagregister en de teboekstelling.
Zei ik daar niet iets over, een paar potsen terug?

Dat er geen woord wordt gewijd aan de irritaties over exorbitante kosten van officiële registratie van Nederlandse jachtjes komt waarschijnlijk omdat het KNWV geen idee heeft dat over een nieuwe Rijkswet nationaliteit zeeschepen wordt gedacht. Gewoontegetrouw, zou ik bijna willen zeggen. Misschien moet ik ze een briefje sturen.. Of doe jij het?
Laatst bewerkt: 02 nov 2020 15:43 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:49 #1223937

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6381
JotM schreef :
Je bedoelt
Meetbrief voor een pleziervaartuig langer dan 24 meter
Een pleziervaartuig langer dan 24 meter moet u zelf bij een klassenbureau laten meten. Een kopie van de meetbrief stuurt u samen met het formulier 'Aanvraag Registratie pleziervaartuigen' naar de Inspectie Leefomgeving en Transport.
?

nee, ik bedoel dat er op het "formulier Aanvraag registratie pleziervaartuigen voor een pleziervaartuig dat korter is dan 24 meter"
staat: "Met dit formulier kunt u een eerste registratie of wijziging van een
registratie voor niet bedrijfsmatig opererende pleziervaartuigen aanvragen.
Eigenaren van pleziervaartuigen die nog niet geregistreerd zijn bij het Kadaster en kleiner zijn dan 24 meter dienen zich te wenden tot het Kadaster.


maw. het formulier voor een pleziervaartuig korter dan 24 meter is niet voor pleziervaartuigen kleiner dan 24 meter. Die dienen zich immers te wenden tot het Kadaster.
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Laatst bewerkt: 02 nov 2020 15:51 door TuuLeVi.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:51 #1223938

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Wadloper schreef :
Orange Sunset schreef :
Heeft een small craft certificate wel dezelfde status als een zeebrief? Ik vermoed dat het een ICP tegenhanger is, maw worden hier niet appels met peren vergeleken? Als dat zo is en onder hetzelfde verdrag valt dan is de geldigheid hetzelfde als voor de ICP.

Het is geen tegenhanger van het ICP, want het small craft certificate is een officieel overheidsdocument. Het is tevens een bewijs van nationaliteit, wat het ICP inmiddels niet meer is.

Of het smallcraft dezelfde status heeft als een zeebrief is nooit aan de orde geweest en is ook niet interessant, zolang het een officiële verklaring van de overheid is, dat jou boot een bepaalde nationaliteit heeft. Daar gaat het de buitenlandse autoriteiten in het land waar jij op bezoek komt om. Of dat document nu zeebrief of small craft certicate heet, interesseert ze niet zo, denk ik.

Dat het ICP in een aantal landen nog bruikbaar is, doet niks af aan het gegeven dat het typisch Nederlands verzinsel is. Geen enkel ander Europees land kent zo'n officieus document.
Het spijt me, maar dat is volstrekte flauwekul.

De basis van het ICP is de herziene resolutie 13 van de United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) working party on inland water transport.

www.unece.org/fileadmin/DAM/tr...3-TRANS-SC3-131e.pdf
Edit 2:
Dat schrijft ook het "model" voor:




Edit 1:
En dit is het recreatieve netwerk van binnenwateren (resolutie 52) waar het ICP voor bedoeld is:



www.unece.org/fileadmin/DAM/tr...S-SC3-164-Rev.2e.pdf
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 02 nov 2020 16:38 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:52 #1223939

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27758
JotM schreef :
Wadloper schreef :
Maar als het aan jou ligt veranderd er niks, kennelijk. Of begrijp ik je dan verkeerd?
Ja, dan begrijp je me verkeerd. Maar als je ziet hoeveel voeten in de aarde (inclusief wijzigingen obv adviezen van de Raad van State) de concept Rijkswet nationaliteit zeeschepen heeft, dan koester ik werkelijk geen enkele verwachting.

Nou ik vind het al heel hoopgevend dat er kennelijk wordt nagedacht over de modernisering van de regeling. Dat moet toch betekening dat men bepaalde aspecten van de huidige opzet niet van de tijd vindt.

Des te vreemder dat jij tot op heden nog weinig meer hebt gedaan dan het impliciet verdedigen van de status quo door net te doen alsof het een onwrikbaar gegeven is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:59 #1223941

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27758
Mi Dushi schreef :
Wadloper schreef :
Maar als het aan jou ligt veranderd er niks, kennelijk. Of begrijp ik je dan verkeerd?

De huidige situatie is geheel te wijten aan de positie die onze belangenbehartigers tot nu toe hebben ingenomen, o.a. het Watersportverbond. Wegens geen draagvlak voor registratie en angst voor belastingen. Ook de Toerzeilers houden zich tot nu toe muisstil te midden van de heisa.

Begrijp ik goed dat jij je vanaf nu bij de overheid gaat inzetten voor een betere regeling voor zeezeilers? Een constructief voorstel formuleren? Uitpluizen welke wettelijke basis daarvoor nodig is? Dat aan ons voorleggen voor opbouwende kritiek?

Je vindt zelf dat er organisaties zijn die iets te verwijten valt, zo te zien. Dat doet mij vermoeden dat ook jij inziet dat er iets moet veranderen. Waarom dan zo'n retorische vraag aan mijn adres?

Nog maar een paar minuten geleden opperde ik het idee om KNWV een briefje te schrijven over het feit dat er op het front van teboekstelling en vlagregister in regeringskringen iets gaande is.
Misschien doe ik het echt.

Zou het wel fijn zijn als JotM me even van informatie voorziet over de precieze ins- en outs. Want ik wil wel weten waar ik over praat, als ik het KNWV op een bepaald spoor probeer te zetten.
Laatst bewerkt: 02 nov 2020 16:01 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 15:59 #1223942

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Wadloper schreef :
JotM schreef :
Wadloper schreef :
Maar als het aan jou ligt veranderd er niks, kennelijk. Of begrijp ik je dan verkeerd?
Ja, dan begrijp je me verkeerd. Maar als je ziet hoeveel voeten in de aarde (inclusief wijzigingen obv adviezen van de Raad van State) de concept Rijkswet nationaliteit zeeschepen heeft, dan koester ik werkelijk geen enkele verwachting.

Nou ik vind het al heel hoopgevend dat er kennelijk wordt nagedacht over de modernisering van de regeling. Dat moet toch betekening dat men bepaalde aspecten van de huidige opzet niet van de tijd vindt.

Des te vreemder dat jij tot op heden nog weinig meer hebt gedaan dan het impliciet verdedigen van de status quo door net te doen alsof het een onwrikbaar gegeven is.
Mijn inschatting is dat de belangen waar jij je ongelooflijk druk over lijkt te maken in het grote geheel een mineure rimpel is.
En ik koester ook geen enkele verwachting dat de veranderingen die ik, met mijn beperkte informatiepositie, handig zou vinden niet heel andere zijn dan die jij zou willen zien.

Maar verdiep je gerust ook in de voorgestelde veranderingen:
zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/33134
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 02 nov 2020 16:11 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 16:13 #1223949

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16901
Tis een beetje van 'dood de boodschapper' uit ongenoegen over de regeling?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inschrijven Kadaster 02 nov 2020 16:15 #1223950

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27758
JotM schreef :
Mijn inschatting is dat de belangen waar jij je ongelooflijk druk over lijkt te maken in het grote geheel een mineure rimpel is.

In het woeden der gehele wereld stelt het gedoe met vlaggebrieven en ICP's en de kosten daarvan inderdaad niks voor. En eerlijk gezegd denk ik dat voor de scheiding van vlagregister en tenaamstelling in het licht van de echte wereldproblemen min of meer hetzelfde geldt. Hoogstens in iets mindere mate.
Dat woord "ongelofelijk" stoort me een beetje. Dat is kennelijk de beloning voor wat gericht vragenstellen en informatie inwinnen over de situatie in een nabij buitenland. Als het je allemaal te hard gaat, kun je het ook laten voor wat het is, natuurlijk. Je hoeft niet te antwoorden.
En ik koester ook geen enkele verwachting dat de veranderingen die ik, met mijn beperkte informatiepositie, handig zou vinden heel andere zijn dan die jij zou willen zien.

Lees die zin nog een keer. Ik heb het idee dat daar staat dat je niet verwacht dat de zaken die jij graag veranderd wil zien heel andere zijn dan de wijzigingen die ik voorsta. Maar dat bedoel je dat ook?

Wat niet wegneemt dat ik graag wil horen wat jij zou willen veranderen.
Maar verdiep je gerust ook in de voorgestelde veranderingen:
zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/33134

Bedankt. Ik zal een poging doen om er wijs uit te worden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.169 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl