Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Het ken nét...

Re: Het ken nét... 21 mrt 2011 18:34 #184570

  • marcelm
  • marcelm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 596
Sprak een belgische collega..
Dit is al vaker zo gedaan, zie bijvoorbeeld www.ne-ts.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=31 echter houd je er aub wel rekening mee dat het water wat je aan de ene kant van de brug oppakt je dat loost aan de andere kant? Het zou erg fijn zijn als je na afloop hetzelfde doet op de terugweg (en dan ook evenveel water) anders krijgen zeilers die wel de mast laten zakken of er gewoon onderdoor kunnen met hoogteverschillen in het water te doen omdat jij alles naar 1 kant hebt verplaatst...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het ken nét... 21 mrt 2011 19:00 #184581

Hallo bijdehandjes!!! Marius kan niet via het Ketelmeer: Moet ie eerst onder de Stichtse brug door hé? :silly:
Gescheiden van Moos, we varen nu de Skafos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het ken nét... 21 mrt 2011 19:18 #184586

Volgens mij hebben ze dat krengen ook gedaan met de VO 70's in Australie om in de haven van Sydney te komen. (Vandaar dus nu die watersnood in Australie :P) Dus ach met een beetje creativiteit kom je een heel eind. Waar je wel even rekening mee moet houden is hoe ver de pijlers in de Hollandse brug uit elkaar staan.Pythagoras helpt je dan wel of je er onderdoor kan.Volgens mij moet het wel lukken. Anders kan je misschien toch alleen maar via de Stichtse brug met krengen er onderdoor. Dit omdat de Stichtse brug maar 2 pijlers heeft die vrij ver uit elkaar staan.
Laatst bewerkt: 21 mrt 2011 19:33 door sailormanfj.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het ken nét... 23 mei 2011 00:06 #196130

  • willby
  • willby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 93
Bij het naar zijn nieuwe stalling vanaf losdrecht naar tholen over de vecht. Op een gegeven moment kwam ik voor een bruggetje en geen brugwachter te bekennen. De telnr. welke op de brug stond bleek niet meer in gebruik, en daar lig je dan voor het vaarsezoen op een verlaten vecht (was wel rustig varen).De mast was in loosdrecht al platgelegt om zodoende te kunnen afzakken zonder problemen(dacht ik toch).Nu bleek om onder dat brugje door te kunnen mijn bootje een dikke 20 cm te hoog was. Omdat ik geen zin had om tot maandag te wachten op de brugwachter heb ik bekeken hoeveel ik alles nog lager kon brengen, en heb dan de kruisen voor en achter waar mijn mast oplag geprobeerd te verlagen, wat gelukt is. Zodoende na een half uurtje werk verder op stationair toerental en met een bang hartje eronderdoor, resultaat, ik had nog 5 cm overschot.
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het ken nét... 23 mei 2011 01:33 #196131

  • rsv
  • rsv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1972
willby schreef :
Bij het naar zijn nieuwe stalling vanaf losdrecht naar tholen over de vecht. Op een gegeven moment kwam ik voor een bruggetje en geen brugwachter te bekennen. De telnr. welke op de brug stond bleek niet meer in gebruik, en daar lig je dan voor het vaarsezoen op een verlaten vecht (was wel rustig varen).De mast was in loosdrecht al platgelegt om zodoende te kunnen afzakken zonder problemen(dacht ik toch).Nu bleek om onder dat brugje door te kunnen mijn bootje een dikke 20 cm te hoog was. Omdat ik geen zin had om tot maandag te wachten op de brugwachter heb ik bekeken hoeveel ik alles nog lager kon brengen, en heb dan de kruisen voor en achter waar mijn mast oplag geprobeerd te verlagen, wat gelukt is. Zodoende na een half uurtje werk verder op stationair toerental en met een bang hartje eronderdoor, resultaat, ik had nog 5 cm overschot.

Dat is karakter hebben ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het ken nét... 23 mei 2011 03:53 #196133

  • diwil
  • diwil's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1311
willby schreef :
Bij het naar zijn nieuwe stalling vanaf losdrecht naar tholen over de vecht.

Dus je hebt de grote reis achter de rug.
Hoe lang heb je er over gedaan en hoe is de Daimio tot nu toe bevallen?

Grt,
Dion
Ottenhome Polyvalk
'Smurf'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het ken nét... 23 mei 2011 15:30 #196347

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2342
Dat bruggetje ken ik maar al te goed. Ik moest daar met gestreken mast de schaar onder de mast vandaan halen en met de mast op het kajuitdak een beetje prebend geven anders ging de windex te bartsen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het ken nét... 23 mei 2011 17:12 #196373

  • willby
  • willby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 93
diwil schreef :
willby schreef :
Bij het naar zijn nieuwe stalling vanaf losdrecht naar tholen over de vecht.

Dus je hebt de grote reis achter de rug.
Hoe lang heb je er over gedaan en hoe is de Daimio tot nu toe bevallen?

Welnu daar heb ik volledig op mijn koffiemolen een twee en een halve dag over gedaan , lekker rustig en bijna alle bruggen en sluizen voor mij alleen. In totaal een 70 ltr benzine verbruikt, maar reuze ontspannend gevaren. Alleen was het op het einde even kicken omdat ik met mijn laatste liter benzine op de speelmansplaten geraakt ben. Ik was wel even gestopt in Tholen maar het lokaal benzinestation nam mijn bankkaart niet, en zodus de laatste kilometers was echt op de damp.
Voor de rest bevalt dit bootje mij reuze, en wat er over geschreven is, dat hij niet op zijn of haar zijde te krijgen is , welnu dat klopt als een bus. Gisteren nog ondervonden. Zie hiervoor even verder in dit forum. Wel heb ik ondertussen de motor een kleine revisie gegeven, nl. nieuwe waterpomp, koppakking en voetpakking, verse olie in de schroefas en nog wat prutsen . In totaal heeft me dat nog geen 100€ gekost aan onderdelen en nu loopt mijn 8 pk yamaha weer als een zonnetje. Ook heb ik een nieuwe motorophanging gemaakt want dat allu ding wat erop hing was volledig uitgesleten en de motor ging van links naar rechts alsof hij losstond. Voor de geintreseerden hierbij de foto's van mijn nieuwe ophanging. En nog een mooie zonsondergang gisteravond voor de regenbuien.
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het ken nét... 23 mei 2011 18:04 #196386

  • diwil
  • diwil's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1311
Welnu daar heb ik volledig op mijn koffiemolen een twee en een halve dag over gedaan

Mooi dat het gelukt is! Ook lekker snel gegaan dan. Ik had verwacht dat je er wel wat langer over zou doen, maar dat hangt natuurlijk ook van de hoeveelheid bruggen en sluizen af die bediend moeten worden. Ik heb vorig jaar nog bekeken of ik met de boot hier kon komen. Omdat ik niet over de IJssel wilde moest ik bovenlangs, langs Hoogeveen en dan afzakken. Het was een ruwe schatting maar ik moest volgens mijn berekening rekenen op zeker 1 week.. Pfff Dan maar niet.
Voor de rest bevalt dit bootje mij reuze, en wat er over geschreven is, dat hij niet op zijn of haar zijde te krijgen is , welnu dat klopt als een bus. Gisteren nog ondervonden. Zie hiervoor even verder in dit forum.
Ja ja... Het bootje zou niet kunnen kenteren. Nou, ik hoef het niet te weten hoor. :woohoo: Ik ben vorige week bezig geweest met de mast- en zeiltrim van mijn boot en we hebben aan het zeilgedrag aardig wat kunnen verbeteren. Voorheen moest ik met een beetje helling al met twee handen die boot op koers houden en nu kon ik met 25-30º helling de helmstok af en toe wel los laten. Het is wel een boot die zoveel mogelijk recht op gevaren moet worden. Dan doet ie het erg goed en kun je aardige snelheden halen.
Ook heb ik een nieuwe motorophanging gemaakt
Dat ziet er stevig uit!! Heb je mooi gemaakt.


Grt,
Dion
Ottenhome Polyvalk
'Smurf'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.156 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl