mjanssen schreef :
-olie lekken bij kleppen deksel.
Er zit een onluchting op het kleppendeksel, dus overdruk kan hier niet de oorzaak van de lekkage. Weet je zeker dat het motorolie is ? Het kan ook diesel zijn die uit de slechte verstuiver lekte.
Als het motorolie is, de klepdekselpakking v ervangen, de lekkage is daarmee verholpen.
mjanssen schreef :
-koeling is niet inorde want de motor geeft een alarm af.
Nu weet ik niet of dit veroorzaakt wordt door de koel temp. Of door de accu/dynamo. Want beide alarm lampjes branden.
Het lampje van het stroom gebeuren staat eigenlijk altijd wel even aan. Meestal gaat die wel weer uit.
Maar het piep alarm is nieuw...
Dus nu rest nog de koeling te ontluchten. Ga eens rustig jullie reacties doorlezen opzoek naar de oplossing...
Het dynamo lampje geeft geen akoestisch alarm, het brandt normaal bij het starten maar moet direkt nadat de motor aanslaat, uitgaan.
Het akoestisch alarm gaat af door te hoge temperatuur. De temperatuurgever zit direkt naast de thermostaat, vandaar mijn advies gisteren om (tijdelijk) zonder thermostaat te draaien, zodat je er zeker van bent dat er koelwatercirculatie door de motor is. Als er desondanks koelwater temperatuuralarm komt, is er (veel) meer aan de hand. Lucht in het systeem is de eerste verdachte, tweede verdachte is de koelwater circulatie pomp.