Mr. Tack schreef :
@ yellow boat: Heb jij de pomp na revisie gewoon terug in gebruik kunnen nemen of heb je de timing van de pomp ook laten moeten laten instellen? Ik heb gehoord dat je de pomp kan "markeren" met bvb een beiteltje zodat je deze achteraf gewoon terug kan aanlsuiten, op voorwaarde dat je natuurlijk niet aan het vliegwiel komt.
Hij is er toen door de monteur ( van Boer op Norderney
www.schlosserei-deboer.de/)ook weer op gezet en heeft daarna het 5 jaar en zo'n 2000 zeemijlen (motorvaart!) prima gedaan.Daarna een Vetus gekocht omdat die MD5A een beetje krap was voor mijn 2,3 ton zare Leisure 23 toen ik twee keer moest omkeren toen ik van Haugesund naar de Hardanger wilde met wind (BF 4!) en golven tegen.
Overigens had de monteur aanvankelijk de grootste moeite de inspuitpomp eraf/eruit te krijgen . Maar dat is ook lastig bij de MD5 met dat kogelkoppelingetje ergens in een hoekje (Fer weet wel wat ik bedoel

).
Opnieu afgesteld heeft hij volgens mij niks maar gewoon de oude vulringen er weer onder gezet.
Maar das bij de MD7 heel anders.
En tja , Internet was toen nog niet zo ver en een laptop aan boord was al helemaal
Overigens, inderdaad gezien dat de verstuivers netjes straaltjes geven moet de druk minstens 180 bar zijn en is de pomp dus goed.
Wat nog wel zou kunnen , gezien het niet willen met langzaam draaien met de slinger, is dat er toch nog ergens een paar heel kleine luchtbelletjes zitten die eerst samengedrukt moeten worden.
Dat zou kunnen verklaren waarom je met sneller draaien of de starmotor wel straaltjes ziet.
Het zou overigens ook nog kunnen dat , behalve een slechte accu, je startmotor niet al te best meer is.Want normaliter zou die de motor nog wel sneller moeten kunnen draaien als met de handslinger.
Misschien de volgende revisieactie? Staat netjes beschreven bij "de Dokter"

Ad